Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 22:28

Tarzan: Is het echt door het verlies van Fuego dat je zo twijfelt om Rambo te houden of meer redenen? Vind jullie een heel mooi duo. Hopelijk doet het buiten rijden hem goed en kan hij zijn koppie ook wat leegmaken. Logisch dat je na zo’n groot verlies even geen zin meer hebt.

Ania: heerlijk plaatje zo met die bloempjes!

Autumn: Wat een heerlijke momenten hè! Teken dat hij zich goed op zijn gemak voelt bij je. Dat soort penny momentjes kan ik altijd enorm van genieten! Jullie gaan lekker samen.

Jeeetje Dorien wat een joekel. Logisch dat dat niet lekker zat. Uit welke regio komt die dame? Fijn dat jullie het samen zo kunnen oppakken. Heel benieuwd!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 22:45

keeyzie schreef:
Jeeetje Dorien wat een joekel. Logisch dat dat niet lekker zat. Uit welke regio komt die dame? Fijn dat jullie het samen zo kunnen oppakken. Heel benieuwd!
Je bedoelt de dame die me helpt? Die komt uit de Achterhoek (Barchem, tussen Ruurlo en Lochem).

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 10:38

@keeyzie, superleuk! wat een gave foto's ook <3 echt leuk om jullie zo bezig te zien

@autumn, wij hebben gisterenavond heel zwaar noodweer over ons heen gekregen, een heuse windhoos over ons dorp getrokken. De paarden zijn gelukkig ok, maar bijna alle omheiningen zijn vernield door enorme omgevallen bomen, de bomen zelf blokkeren gelukkig de doorgang voor de paarden, dus ze kunnen niet weg.
Eén van de schuilstallen is ook volledig weg.

Bij mijn schoonouders is de serre tegen de grond gegaan en bij een aantal huizen is het dak er afgerukt, de schade is echt immens. Op de één of andere miraculeuze manier is onze caravan en alles errond gewoon op zijn plek blijven staan, ook al is de windhoos er los over getrokken (langs beide kanten iets verder zijn er verschillende bomen omver)

Wij waren zelf net op weg naar mijn schoonouders, toen we de straat inreden, zagen we de draaiende wind zo op ons af komen, we konden ons gelukkig net op tijd naast hun huis parkeren, waardoor we door het gebouw beschut waren tegen het ergste, maar wat waren dat 10 doodenge minuten, we zagen in de verte eerst nog de bomen echt alle kanten op vliegen en dan even helemaal niets meer.
Toen het over was, zijn we meteen gaan kijken of onze caravan er nog stond en daarna ben ik gaan kijken bij Jenara of alles ok was, we konden er wel niet bij, dus verschillende bomen over moeten klimmen om tot bij de weides te geraken.

Aardig schrikken wel ... zoiets had niemand hier ooit al meegemaakt en ik hoop het ook nooit meer te moeten meemaken.

Ga deze middag nog even bij Jenara kijken of ze mentaal wat ok is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 11:40

Mijn hemel Jenara wat verschrikkelijk!!! Wat een schade zullen jullie stallen en je schoonouders hebben. Sterkte! Hopelijk zijn de paarden niet al te erg geschrokken.
Het regent hier bijna non-stop, het is hier nog steeds wit van de regen -O- Gelukkig hebben wij gisteren (behalve veel regen) geen extreem weer gehad

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 12:26

Er was hier ook een code oranje afgeroepen ! Maar naast wat wind en wat onweer en regen gelukkig niets gehad !
Vrees nl dat we anders enorme schade hadden gehad op stal . Veel is oud .

Sterkte Jenara met het oplossen van alle schade !
Wij hadden het jaren geleden mid zomer in ons dorpje , enorme hagel stenen er is geen huis gespaard gebleven was letterlijk het dorp onder zeil .
Doodeng , m’n kinderen toen nog klein hebben er echt angst van hagel aan over gehouden

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 13:34

Net nog eens gaan kijken en de schade is inderdaad enorm!
Alle schuilstallen zijn weg en kapot, zelfs de schuur voor de traktor is gewoon opgetild en weggeblazen.
Overal liggen bomen op omheiningen, hele elektriciteitspalen zijn kapot getrokken.
Het lijken wel beelden uit een apocalyptische film.

Hopelijk wil de verzekering een stuk vergoeden, maar de stal gaat voor de zekerheid ook een crowdfunding opstarten.
Door de schade hebben ze ook twee kuddes bijeen moeten zetten, maar die zijn nu enorm achter elkaar aan het jagen en zelfs wat aan het vechten, dus willen ze zo snel mogelijk terug uit elkaar. Jenara was nog vreemd voor alle paarden, dus die maakt zich overal uit de voeten en staat wat apart, maar lijkt wel ok.

Gek genoeg is onze caravan geen mm verplaatst en zelfs onze tuinmeubelen en spullen staan nog gewoon op hun plek, terwijl langs weerszijden van ons perceel hele bomen zijn uitgerukt. Heb vanmorgen ook een auto zien staan, verpletterd onder bomen ... Zal een werk van lange adem zijn om alles hier op te ruimen en te herstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 16:11

Jeetje wat een ellende Jenara! :oo
Hier was veel regen en onweer maar daar bleef het gelukkig bij.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:10

keeyzie schreef:
Tarzan: Is het echt door het verlies van Fuego dat je zo twijfelt om Rambo te houden of meer redenen? Vind jullie een heel mooi duo. Hopelijk doet het buiten rijden hem goed en kan hij zijn koppie ook wat leegmaken. Logisch dat je na zo’n groot verlies even geen zin meer hebt.

Nee hoor, ik twijfel al ongeveer sinds ik hem heb :+

Even toelichten: mijn eerste paard Tarzan was eigenlijk precies zo een als Rambo, na Tarzan was ik dan ook naar zo’n zelfde op zoek. Maar na Tarzan kocht ik Fuego waardoor ik even alles opnieuw moest leren aangezien Fuego en Tarzan dag en nacht verschil waren.
Ik heb enorm veel geleerd van Fuego en kon zijn karakter enorm waarderen. Dat spiegel en dat sensibele, iets wat ik nooit had verwacht dat beviel mij juist heel goed.
Nu kocht ik Rambo want ik was op slag verliefd, zag echt m’n oude paardje Tarzan erin (nog steeds) maar ik kan er nu totaal niet meer mee omgaan. Nu word ik juist door dit karakter enorm onzeker en bang, terwijl ik dit juist eerst zocht en juist heel onzeker en bang van het karakter van Fuego werd.

Dus mijn conclusie is dat ik denk dat Rambo het perfecte paard was geweest als ik hem na Tarzan had gekocht, maar nu na Fuego hij helemaal niet meer zo perfect voor mij is :+

Daarnaast hebben we Rambo gekocht omdat Fuego ziek werd en het de bedoeling was dat het verdriet om Fuego minder zou worden. Maar ik denk dat ik daardoor Rambo JUIST niet helemaal de volledige kans heb kunnen geven en mij niet durfde te hechten omdat er geen paard zo is als Fuego en het dan zou voelen alsof ik Fuego zou opgeven. Fuego zit gewoon heel diep en er is geen paard die hem kan vervangen.

Dus ergens is mijn hoop (en dat hoop ik al sinds ik hem heb) dat ik nu Fuego er niet meer is, ik mij misschien kan toelaten om mij aan hem te hechten en er doorheen ga komen.

Maar ik heb het er wel heel moeilijk mee, voornamelijk ook nu met het verlies van Fuego.

Maar ergens is hij zo extreem eerlijk en braaf dat het zonde zou zijn als ik hem nu verkoop. Verkopen is natuurlijk snel genoeg gebeurd mocht het toch echt niet lijken te werken tussen ons ..

Ik hoop dan ook binnenkort die stap naar buiten te kunnen maken en hoop ook dat een beetje extra aandacht en beweging van die meid hem goed gaat doen! Ze is werkelijk helemaal gek op hem en ze doet niks zonder na te denken (dat vind ik wel belangrijk). Eind van de maand loopt hij een dagje met haar mee met ponykamp dus ben benieuwd wat ze gaan doen en hoe dat gaat! :') Ze gaf aan dat hij bij haar ook rennerig is en snel schrikt maar ik verwacht dat zij er toch net iets meer onbezonnen erop zit (dat had ik ook op die leeftijd hahaha!) :D

Edit: ik ben toevallig laatst nog naar een Spanjaard gaan kijken, dier was zo hartstikke braaf, keek nergens van maar was echt heeeeeel heet en extreem met rijden (was van te voren ook gemeld) maar ik heb mij écht geen moment onveilig gevoeld. Ze voelde ondanks alle hevigheid en hectiek (deels ook door mij hoor!) zo enorm veilig en vertrouwd, een keer fluiten en ze stond stil. Dat was wel weer zo’n openbaring dat ik het sensibele karakter wel heel erg kan waarderen :) Ze had in de optochten meegelopen in Spanje, dus super paard voor buitenritjes maar wel extreem scherp op alle hulpen :+

En daarnaast mis ik mijn lieve trouwe Fuego natuurlijk enorm, zat er vanmorgen weer even doorheen. Ik heb zo m’n momenten …
Afbeelding
Foto is genomen net voor het inslapen .. de foto spreekt zo enorm en eerlijk gezegd is deze foto mij ook wel erg dierbaar

Jeetje wat een schrik Jenara! Gelukkig zijn de paardjes en jullie allemaal ongedeerd! Veel sterkte met alles weer goed krijgen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:59

Ah sterkte Tarzan, dat lijkt me ook moeilijk dat verlies. Hopelijk groei je meer naar Rambo toe nu.

Jenara, Jemig wat schrikken! Lijkt haast wel een Tornado die langs is gekomen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 23:12

Oh jeetje Janara wat een ravage daar!
Hier wel flinke wind en regen maar weinig schade gelukkig. In de regen nog even naar een paard van een kennis gereden. De zat verstrikt in haar vliegendeken (vermoedelijk opgewaaid)

Gelukkig staat jullie caravan nog. Zou toch wel heel zuur zijn als die lucht in was gegaan….

Tarzan: Dank voor het uitgebreide antwoord. Het verdriet van Fuego zal nog wel even blijven en mag er ook zijn. Snap goed dat je je daardoor ook niet helemaal hebt kunnen geven aan Rambo vanaf het begin.

Misschien als het verdriet wat minder is dat jullie toch wat meer naar elkaar groeien. En soms is het ook toegeven dat de match er niet is.

Wat je beschrijft herken ik. Na Hugo nooit meer een niet-Spanjaard. Ondanks dat hij enorm heet kan zijn is hij zo braaf en eerlijk. Dat heb ik 100x liever dan een paard wat wegschiet of ineens iets anders bedenkt. Voor Hugo een Fjord gehad… dat ging van een stap met lang teugeltje naar al bokkend in rengalop door de bak. Het heeft even geduurd voor ik dat kwijt was en Hugo volledig vetrouwde.

Geef het nog even de tijd en misschien dat het meisje wat hem rijd je net dat zetje kan geven om er volledig voor te gaan. Succes!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 08:20

keeyzie schreef:
Oh jeetje Janara wat een ravage daar!
Hier wel flinke wind en regen maar weinig schade gelukkig. In de regen nog even naar een paard van een kennis gereden. De zat verstrikt in haar vliegendeken (vermoedelijk opgewaaid)

Gelukkig staat jullie caravan nog. Zou toch wel heel zuur zijn als die lucht in was gegaan….

Tarzan: Dank voor het uitgebreide antwoord. Het verdriet van Fuego zal nog wel even blijven en mag er ook zijn. Snap goed dat je je daardoor ook niet helemaal hebt kunnen geven aan Rambo vanaf het begin.

Misschien als het verdriet wat minder is dat jullie toch wat meer naar elkaar groeien. En soms is het ook toegeven dat de match er niet is.

Wat je beschrijft herken ik. Na Hugo nooit meer een niet-Spanjaard. Ondanks dat hij enorm heet kan zijn is hij zo braaf en eerlijk. Dat heb ik 100x liever dan een paard wat wegschiet of ineens iets anders bedenkt. Voor Hugo een Fjord gehad… dat ging van een stap met lang teugeltje naar al bokkend in rengalop door de bak. Het heeft even geduurd voor ik dat kwijt was en Hugo volledig vetrouwde.

Geef het nog even de tijd en misschien dat het meisje wat hem rijd je net dat zetje kan geven om er volledig voor te gaan. Succes!

Dit inderdaad, ze voelen ondanks alle hectiek en spanning zoveel vertrouwder dan de 'gewone' paarden die wél wegschieten :')

Vriendin van mij heeft altijd al arabieren en ik snapte nooit hoe ze met die zenuwpezen overweg kon, ik dacht altijd, niks voor mij, ik kom er nu nog altijd op terug, niets beters dan dat fijne sensibele karakter!

Rambo is echt geen verkeerd paard, staat echt heel fijn aan de hulpen en is best veelzijdig ondanks z'n bouw, maar ik heb er soms nogal wat moeite mee dat hij zo schrikachtig is.

Rambo gisteravond nog gereden en hij ging heel fijn <3 Volgens mij heeft Fuego hem iets toegefluisterd :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 13:11

Na wat -miscommunicatie (laten we het daarop houden). Ging het rijden weer heel fijn :D
Meid die normaal vaak de foto’s van Fuego maakte wilde graag oefenen met rijfotos dus ben benieuwd of er iets tussen zit!

Soms gaat het goed haha!
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 19:31

Wel een heel gaaf paard hoor , Je Fuego

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:24

Dankjewel zinzi, je bedoelt Rambo haha

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:35

_Tarzan schreef:
Dankjewel zinzi, je bedoelt Rambo haha

Oops sorry , Rambo idd

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:36

Afbeelding

Ben trots op m’n kleine Spaanse schone ! Ze doet het heel goed

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 20:51

Heerlijk die blije berichten!

Ze ziet er ook goed uit Zinzi_Jewel!

Jenara, hoe gaat het bij jou en je schoonouders?

Hier ook alleen maar blije berichten. Nero gaat zo, zo, zo goed. Vandaag wilde ik het scherper worden op been oefenen maar dat was eigenlijk niet nodig. Met 1 hulp zat hij elke keer in de goede galop! Morgen gaan we lekker naar het strand <3 heerlijk veelzijdig toch hè. Maandag springles gehad, vandaag dressuur gereden en morgen naar het strand.
Volgende week zondag gaan we naar het dijkgatbos, hebben we een crosstraining. Zoveel zin in!! *\o/*

Ik had toen ik Nero net had gezegd, ‘dit is echt geen springpaard hoor :')’ , hij stapte elke keer óp de balken haha. Maandag moest ik die woorden toch echt terugnemen van m’n instructrice. Ze zei nog, hij geeft jou zoveel vertrouwen met springen, hij helpt jou met springen. Dat is precies hoe het is! Hij heeft echt letterlijk nog geen 1 keer geweigerd. <3

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:03

Leuke berichten komen er voorbij!!

Knappe Rambo! Kan me wel voorstellen dat je moeite hebt met het schrikken! Vind dat zelf niet zo fijn. Af en toe een bokje oid prima, maar schrikken liever niet.

Knappe merrie Zinzi!!

Aaah fijn Autumn! Veel plezier alvast volgende week!

Peet en ik zouden vrijdag regiokampioenschappen hebben, maar wegens het slechte weer verplaatst naar morgen! Dus vanavond alvast knotten. Tijdens het knotten stond ik op een krukje en zei tegen ma dat de neiging om er even hups op te zitten heel groot was. Zegt ze "Ja waarom niet," Dat moet je bij mij niet zeggen want dan doe ik het ook :')
Afbeelding
Wel even snel mijn cap gepakt want safety first! Maar oh wat is het toch fijn dat dit gewoon met Petemans kan <3

Edit: Negeer de kleuren combo :') Tijdens wassen, knotten en voorbereiden pak ik vaak snel iets want gaat daarna toch in de was

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 21:17

Gaaf FB, succes alvast!! Ik ga voor je duimen :D
En wat een heerlijk betrouwbare dieren toch hè dat dat zo gewoon kan!

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:15

@Tarzan, wat fijn dat het goed gaat met Rambo :D Hij ziet er goed uit zeg!

@Zinzi, Knappe dame van jou! En ook leuk dat het bij jullie goed gaat

@Autumn, Oh wat klinkt dat heerlijk! En wat gaaf, een crosstraining, dat wil ik ook zo graag eens doen! Jullie gaan top samen, leuk om te volgen :D

@FB, het geluk spat echt van je gezicht! Sueprveel succes vandaag op de regiokampioenschappen, laat ons weten hoe het ging hé!

Hier is het de laatste dagen weer nog druk geweest natuurlijk.
De bomen zijn ondertussen wel van de weg geruimd, de bospaadjes en weggetjes helaas nog niet, ik snap wel dat dat geen prioriteit heeft, maar is wel jammer natuurlijk.
We hebben vrijdag de serre van mijn schoonmoeder uit elkaar gehaald en opgeruimd, nu staat er dus niets meer, doet wel raar.

Bij Jenara is alle omheining ondertussen weer opnieuw geplaatst, daar is ook superhard doorgewerkt ... de schuilhokken zal helaas wel iets langer duren.

Ik zit er nu wel even heel erg mee in dat ze dus niet kan schuilen ... van de stress van de verhuis schuurt ze ook vreselijk, echt dikke vieze korsten in haar manen :'( En met alle regen liggen de weitjes die als piste kunnen gebruikt worden ook echt veel te nat en glad ... Het is echt even allemaal flink balen. Ik had deze plek gekozen als tijdelijke oplossing met Jenara's welzijn op de eerste plaats, maar nu heb ik het gevoel dat ik haar toch te kort doe en eigenlijk vooral mezelf enorm te kort doe ... ik betaal echt 350€/m hiervoor en ik heb eigenlijk niet eens een plek om te rijden ... gaan buitenrijden is nu ook geen optie, alle leuke paadjes liggen versperd.
Nu twijfel ik om toch ergens anders heen te gaan, maar naar waar? Ik had een andere fijne plek gevonden op 20min. met de auto, maar dat gaat in mijn drukke leven met werk en de bouwwerf echt lastig worden om regelmatig naartoe te geraken ... alle andere plekken in de buurt staan de paarden veel te veel op stal ...

Sorry voor het zaaguurtje, maar ik snak er eigenlijk gewoon naar om even te kunnen genieten van mijn paard :'(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:17

Veel succes Flubberboot! zo fijn zo'n braaf dier.

Wat leuk Autumn dat hij zo goed springt, en je doet er ook allerlei leuke dingen mee. Zo'n strandrit lijkt me ook gaaf.

Zinzi die is al opgeknapt zeg! ziet er al een stuk beter uit.

Rambo is toch wel een leuke pony zo om te zien hoor Tarzan. Dat schrikachtige dat snap ik wel, het is toch fijner als ze wat cooler zijn.

Ik wil ook geen andere rassen meer dan de Iberische paarden, Spaans of Portugees. Past me toch het beste.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 09:20

Jenara schreef:
@Tarzan, wat fijn dat het goed gaat met Rambo :D Hij ziet er goed uit zeg!

@Zinzi, Knappe dame van jou! En ook leuk dat het bij jullie goed gaat

@Autumn, Oh wat klinkt dat heerlijk! En wat gaaf, een crosstraining, dat wil ik ook zo graag eens doen! Jullie gaan top samen, leuk om te volgen :D

@FB, het geluk spat echt van je gezicht! Sueprveel succes vandaag op de regiokampioenschappen, laat ons weten hoe het ging hé!

Hier is het de laatste dagen weer nog druk geweest natuurlijk.
De bomen zijn ondertussen wel van de weg geruimd, de bospaadjes en weggetjes helaas nog niet, ik snap wel dat dat geen prioriteit heeft, maar is wel jammer natuurlijk.
We hebben vrijdag de serre van mijn schoonmoeder uit elkaar gehaald en opgeruimd, nu staat er dus niets meer, doet wel raar.

Bij Jenara is alle omheining ondertussen weer opnieuw geplaatst, daar is ook superhard doorgewerkt ... de schuilhokken zal helaas wel iets langer duren.

Ik zit er nu wel even heel erg mee in dat ze dus niet kan schuilen ... van de stress van de verhuis schuurt ze ook vreselijk, echt dikke vieze korsten in haar manen :'( En met alle regen liggen de weitjes die als piste kunnen gebruikt worden ook echt veel te nat en glad ... Het is echt even allemaal flink balen. Ik had deze plek gekozen als tijdelijke oplossing met Jenara's welzijn op de eerste plaats, maar nu heb ik het gevoel dat ik haar toch te kort doe en eigenlijk vooral mezelf enorm te kort doe ... ik betaal echt 350€/m hiervoor en ik heb eigenlijk niet eens een plek om te rijden ... gaan buitenrijden is nu ook geen optie, alle leuke paadjes liggen versperd.
Nu twijfel ik om toch ergens anders heen te gaan, maar naar waar? Ik had een andere fijne plek gevonden op 20min. met de auto, maar dat gaat in mijn drukke leven met werk en de bouwwerf echt lastig worden om regelmatig naartoe te geraken ... alle andere plekken in de buurt staan de paarden veel te veel op stal ...

Sorry voor het zaaguurtje, maar ik snak er eigenlijk gewoon naar om even te kunnen genieten van mijn paard :'(

Ah vervelend zeg..misschien even een beetje relativeren? Ze is net verhuisd dus moet nog aarden en die storm was natuurlijk geheel onvoorzien. Die paadjes komen wel weer vrij..ze werken hard. Misschien een dekentje op doen tegen het schuren even tijdelijk?

Ik probeer maar even mee te denken hoor, snap wel dat je baalt en ermee zit!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:46

Wat heftig Jenara, ik snap je zorgen heel goed! Maar inderdaad wat Elisa2 ook zegt, probeer even adem te halen en te relativeren. Snap dat alles even tegen lijkt te zitten! Maar weer verhuizen zorgt ook voor stress bij jullie en ze moet daar ook maar weer tussen passen, wat ook stress oplevert. Ik neem aan dat ze bij jou wel alles opruimen? Dan komt dat ook wel goed :j
Wel heel vervelend dat je nergens kunt rijden, maar misschien nu met de storm en andere zorgen wel even fijn. Kan Jenara even rustig bijkomen. Kan je wel wandelen?
Even goed een dikke knuffel voor jullie :knuffel:

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 14:50

Thanks voor jullie lieve berichtjes!
Het overviel me even allemaal inderdaad. Met tijd komt het allemaal vast goed.
We zijn net ons eerste wandelingetje hier met nieuwe stalgenootjes gaan maken en dat heeft me enorm deugd gedaan.

De vzw is ondertussen een crowdfundingsactie begonnen, door stomme bureaucratie hier in België, was de infrastructuur niet verzekerbaar, dus is er helaas niets van de schade gedekt.
Ik heb contact opgenomen met de bokt-redactie in de hoop het nieuws en de crowdfunding breed verspreid te krijgen.

I
Laatst bijgewerkt door Coby op 14-07-24 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link naar inzamelingsactie verwijderd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 16:48

Oef dat is wel heel erg balen als de verzekering het niet dekt. :-(

Fijn in ieder geval dat jullie je eerste wandeling hebben kunnen maken. Iets met je paard doen lijkt me ook wel zo fijn.

Mijn knappie loopt inmiddels voor de wagen en pakt alles heel braaf op! Alleen halthouden is steevast met een voorbeen omhoog staan. :D Maar ja, kleinigheidje.

Afbeelding