[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:51

xMyrth

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 00:13

Wij hebben toen ook láng naar een ruin gezocht! Was een heeeeeele zoektocht.

Uiteindelijk een hengst gekocht die bij de rest van het plaatje paste -> en die laten castreren.
Wellicht ook een optie? :D

ilaydadg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:09

yke_lover schreef:
Netjes geschoren! Zie ik nou een wit voetje?
\

jaa klopt haha, tis geen echte fries dus :D En bedankt! Stal eigenaar heeft hem geschoren :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:24

Vandaag ben ik met Risse in de B gestart. We deden mee voor de ervaring, dus dat hebben we gewonnen.
Verder stond ik ergens onderaan met toch nog 182 punten :)

Afbeelding

Afbeelding

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:45

Leuk Myrth! Voor je gevoel ook fijn gereden? :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:50

Dankje!

Nee niet echt eigenlijk :')
Ik quote even uit een ander topic:
Citaat:
Ik ben vandaag gestart in de B... Weer een hele ervaring rijker :)
Er zit zoveel meer in als wat ik eruit krijg tijdens een proef.

Met losrijden en thuis kan ik Risse aanpakken als hij inkakt.
Hij is namelijk heel gauw niet meer aan het been. Als het niet lukt thuis, dan pak ik hem even terug en begin ik opnieuw. In een proef gaat dat niet en dan is hij al gauw niet meer voorwaarts :+ pfffff

Toch nog 182 punten gereden, maaaaaaar wel érg lief gejureerd. Ik had het niet verdiend haha.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:53

Jammer maar voor een eerste keer zeker mooie punten! Oefenen en herhalen herhalen, komt vast goed :D

Instructrice heeft vandaag weer op coco gereden, en wat een fijn paard heb ik toch <3 Vooral op de middendraf zal ze hele mooie punten gaan scoren gok ik zo!

MarianneW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:15

Gefeliciteerd met je punt!
Misschien een keer een onderlinge wedstrijd starten of HC? Dan kun je m in de proef ook even doorpakken, zonder bang te hoeven zijn voor je punten.

Is hij nog jong? Hij heeft echt een iel halsje

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 22:31

Dit was een vrijetijdswedstrijd, ik heb nog geen startpas ;)

Hij is van 2005, dus alweer 12 jaartjes oud.
Ik moet zeggen dat hij op foto's sowieso vaak iel lijkt :') Hij heeft zich altijd heel erg weggedrukt met rijden en zijn hals ook niet gebruikt. Liep altijd met zijn neus op de borst en nam geen teugel aan :+ De spieren in zijn hals zijn dan ook niet echt ontwikkeld. Nu hebben we sinds 3 weken heeeeeel erg fijne les en zijn we veel bezig met aanleuning en gymnastiseren. Even helemaal terug naar de basis :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:49

Knappe Famke <3
Afbeelding
Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 20:22

@Celine_Famke Wat een knapperd <3

Sorry dat ik al zo lang niet meer gereageerd heb, ik heb wel alles gelezen maar ik had toch elke keer weer niet gereageerd.

Lieuwkje is ondertussen alweer ruim 1 jaar bij ons *\o/*
Ook is ze in Februari jarig geweest! Ze is 14 jaar geworden :)F Y)(^)
Sinds mijn val hebben we wel al weer een paar keer gereden, maar niet super veel omdat ik het heel druk had. Ik heb samen met mijn moeder besloten (in overleg met meerdere paarden eigenaren) dat ik lieuwkje een tijdje met een martingaal ga rijden. Hij hangt gewoon ontspannen als zij ook ontspannen loopt en als ze haar hoofd op haar normale manier draagt (is natuurlijk al hoger door haar 'zwanen' hals).
Ik heb nu een keer al met de martingaal gereden en het werkt eigenlijk heel goed, op sommige momenten als ze bijv in de draf ervandoor wil gaan, kan ik der met de martingaal net iets beter bij me houden, omdat ze zo sterk is. Alleen ga ik volgende week een week weg naar Londen met school, daarna gaan we het rijden beter oppakken en gaan we lessen.
We hopen dat dan het rijden beter gaat en ik er weer meer plezier in krijg. (Voor de mensen die dat gemist hebben: Ik heb meerdere malen het plezier in rijden gemist 'door' Lieuwkje, maar dan niet door haar karakter zelf, maar omdat ik de dingen kan doen tijdens het rijden die ik graag doe.)
We hebben nu besloten dat we het tot de zomervakantie even aan kijken (Lessen, meer rijden, eventueel iemand anders er een paar keer op laten rijden, eventueel door de dierenarts en tandarts laten controleren --> maar we denken niet dat het daar aan licht)

Dus ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen, want ik denk gewoon niet dat ik het ooit over mijn hard kan krijgen om mijn dikbil weg te doen. :x :=
Afbeelding
<3 (Dit is trouwens een veelzijdigheids dekje dus daarom lijkt tie zo klein :') )
Afbeelding
Woest paard :')

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:16

Ow ik heb een type fout gemaakt waardoor het onduidelijk lijkt.
Ik kan met Lieuwkje *Niet de dingen doen tijdens het rijden die ik leuk vind om te doen, de dingen waar ik plezier in heb.
(Nu is het iets duidelijker)

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:25

kreeg van de week een foto bewerkt van ons, even showen!!
Afbeelding

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:17

@Talithah Wow super mooi <3

Gister een buitenrit gemaakt van bijna 2 uur, we waren een beetje verdwaalt :x :=
Uiteindelijk weer de weg gevonden, maar het was zeker een spannend ritje.
Ook altijd leuk als motercrossers langs je rijden en dan even extra optrekken net naast je paard O:) Gelukkig geeft Lieuwkje daar eigenlijk niks om (altijd grappig om de moterrijders dan verbaast om te zien kijken :') )
Ook nog een grote traktor die dacht dat het slim was om ons in te halen net in een smal stukje van de bocht.... Gelukkig deed lieuwkje weer heel braaf en reageerde er helemaal niet op _/-\o_ Wat is het toch een schatje <3
Ook voor het eerst sinds mijn val een galopje samen gedaan, ging eigenlijk best goed! Alleen wilde ze in het begin niet in galop en mij galop pad is niet heel lang, dus hadden we nu gewoon een normaal tempo, 27,9 km/uur. (ons record staat op 41,5 km/uur :D }> ben benieuwd of we er nog overheen komen)

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:26

Klinkt goed Kris! Fijn dat je weer genoten hebt, vind Liewkje echt een aansprekend type paard (veel front, wat grover gebouwd :9 )

Is het echt alleen een bewerking Talitha? Lijkt net echt!

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:37

Hallo,

Volgens mij heb ik me hier nog niet gemeld! Wat een gezellig topic en dat ik die al die tijd over het hoofd heb gezien!

Dan kan ik natuurlijk mezelf en mijn fries wel even voorstellen!
Ik ben hennie, 35 jaar en in het bezit van een 10 jarige merrie genaamd Tetsje v. Tilhouten. Ze is een Arjen x Leffert. Ik heb haar zien geboren, ken de moeder en oma en toen ze 2,5 jaar was heb ik haar gekocht, toen mijn toenmalige fries Bregt door een gescheurde aorte plotseling was overleden.

Ik was toen destijds een echte recreatieve ruiter en we hebben heerlijk getut en langzaam aan beleerd. Zowel onder het zadel als voor de kar. Toen ze een jaar of 5 was ben ik verhuist naar een andere stal en daar staan we nog steeds. Grote binnenbak, buitenbak en mooie uitrij mogelijkheden.
Daar heb ik les gehad van diverse instructeurs en wat onderlinge wedstrijden gaan rijden en van het 1 komt het ander en toch wel wat fanatiek geworden..
Toch de officiële wedstrijden maar in gegaan en we zijn nu inmiddels in 3 jaar naar het Z1 gereden. Daarin zijn we net gestart en ook daarvoor zijn de eerste 2 winstpunten al binnen :-) Voor ons 1 groot feest en we genieten er enorm van.. waar het ophoudt? Geen idee.. zolang we er beide plezier in hebben, dan is het goed.

Tetsje is enorm werkwillig, wel een echte merrie, dus soms levert het wat gemopper op als madam het die dag niet zo in haar hoofd heeft.. Wel een echte knuffelkont, zeer betrouwbaar en een maatje voor het leven:-)

We hopen hier gezellig mee te kunnen kletsen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:40

Wat een gaaf paard is dat! Welkom.

Drogeham ook lekker dichtbij :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:03

Welkom Hennie, wat een mooie en elegante merrie heb je :)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:26

Welkom Hennie! Leuk dat je al zoveel hebt bereikt met je knappe dame!

Leuke foto Talitah!

Ik ben zoooo onwijs trots op coco, heb zo fijn kunnen rijden gisteren.
Na regen komt dus absoluut zonneschijn. <3
Voor wie het leuk vind om het filmpje te zien kan me toevoegen op facebook, Daisy Lindhout, daar staat ie op :D

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:15

Welkom! :)

Ik moet ook weer wat vaker posten :x , maar volg ondertussen wel netjes iedereen ;).

Laatst weer voor het eerst wedstrijd gestart met Klasien na de dracht. Er zijn nog meer dan genoeg verbeterpunten, maar het begin is er weer met 183,5 en 188 punten.

Alpha staat ondertussen lekker iedere dag in de wei met zijn vriendje. Die zijn de hele dag druk met aan elkaars halster trekken, kijken wie het hoogst kan steigeren, achter elkaar aan rennen en samen in de zon slapen :roll: . Ik vind hem alleen wel wat klein blijven dus hoop dat hij dit voorjaar een groeispurt maakt, anders wordt het wel wat kritisch vrees ik.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:42

Fijne punten emma voor een eerste keer na een tijdje!
Hopelijk krijgt alpha nog een groeispurt :D

Ik heb even geëxperimenteerd en heb de filmpjes op youtube gekregen, kon ze helaas niet draaien.
Tips mogen maar ik ben al blijer dan blij met hoe het nu gaat na onze slechte start.

https://youtu.be/mlWiJUXPkmM
https://youtu.be/Nz49rMftYYE

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:02

Goed gedaan Emma, ach dat ze nu groot zijn zegt ook niet altijd alles hoor. Mijne was al eenjarige zo groot dat die bij de tweejarige werd geplaatst in de opfok en toen die 2 was werd die bij de driejarige gezet, maar toen opeens hield het op..
Dus wat niet is kan nog komen :)

Minoes ik kan het moeilijk zien omdat ze gedraaid staan, kun je de filmpjes anders draaien?

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:45

Nee krijg ze niet gedraaid via mn telefoon.. iemand tips?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:21

Knappe Famke in de duinen <3
Afbeelding

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:25

Wat een prachtige foto! <3