barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:26

Ik woon in het oosten haha, hij woont hier volgensmij een half uur rijden vandaan.

Hij is hier al eerder geweest om Sterre het trailerladen te leren, dat heb ik destijds erg positief ervaren. Vandaar dat ik hem hier ook voor heb gevraagd :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:51

Ik woon zo goed als tegen Zeeland en Belgie aan, dus ik vermoed dat dat iets te ver is voor een uurtje les := Kan wel eens in de gaten houden of hij ook clinics geeft, want alle verhalen die ik hoor zijn positief.

Ik hou er wel van om dingen vanuit verschillende visies te bekijken, leer je een hoop van.

Leuk trouwens dat je gaat starten! Denk dat je hoge ogen gaat gooien :D

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:10

bromfiets schreef:
Ik woon zo goed als tegen Zeeland en Belgie aan, dus ik vermoed dat dat iets te ver is voor een uurtje les := Kan wel eens in de gaten houden of hij ook clinics geeft, want alle verhalen die ik hoor zijn positief.

Ik hou er wel van om dingen vanuit verschillende visies te bekijken, leer je een hoop van.

Leuk trouwens dat je gaat starten! Denk dat je hoge ogen gaat gooien :D

O ja dat is wel heel ver weg ja! ;p

Daar hou ik ook van, kijken wat het beste bij jou en je paard past.

En ik hoop het... we vallen in ieder geval op. Dat is al iets wat ik graag wou. :Y)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:18

Leuk Sharon! Ben benieuwd. Waar woont John dan tegenwoordig? Hij heeft hier vlakbij gewoond, op een kilometer afstand. Toen had ik nog nooit van hem gehoord.

Spannend vooruitzicht dus. Ga je echt officieel?

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:26

nanda1980 schreef:
Leuk Sharon! Ben benieuwd. Waar woont John dan tegenwoordig? Hij heeft hier vlakbij gewoond, op een kilometer afstand. Toen had ik nog nooit van hem gehoord.

Spannend vooruitzicht dus. Ga je echt officieel?

Emmen ergens toch? ( staat op feestboek :') )
Ik heb geen idee eigenlijk. Weet alleen Drenthe! 8-)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 20:58

Was een confronterende les, maar ben blij dat hij is geweest! Hier had ik wat aan! :)

Hij zei trouwens wel dat hij vorige week nog bij jullie was ReadtheRulez (tenminste... een stal met barock pinto's) :p

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:19

Haha ja, ze fokken hier met barock pinto's

Confronterende lessen zijn niet leuk, maar wel nuttig :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 23:15

Hoezo confronterend?

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 09:15

Als wij lessen van hem kunnen gaan krijgen, wordt dat voor mij ook best wel pittig, ik ben gauw afgeleid, neem snel genoegen met te weinig, en doe alles af met een grapje

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:48

Gewoon dat ik een verkeerde (of andere) manier van rijden heb geleerd de afgelopen jaren. Dat ik mijn handen hoger moet houden (maar dat wist ik al, alleen dacht ik er gewoon niet aan tijdens het rijden)

Ik doe ook altijd alles met ene grapje, ben snel afgeleid en neem snel genoegen met te weinig. Alles wat jij ook hebt ReadTheRulez.

Waar ik de laatste tijd vooral gek van werd was dat iedereen wat anders zei. Die zei weer hoger tempo, handen naar de benden... de volgende zei weer slingeren over de binnenhoefslag, handen hoger, tempo hoger... de volgende tempo lager, handen ietsje naar beneden. Vervolgens kreeg ik maandag op de rijvereniging te horen dat ik mijn handen vast zet... ik snapte er echt helemaal niks meer van omdat iedereen wat anders zei.

O ja en ook nog aan ReadTheRulez, hij zei dat Bart bij jullie staat? Is dat Bart BP07?

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:29

Ja dat is bartbp07
Ook de papa van mijn paard

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:38

Leuk!
Ook de papa van Sterre haha! :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:48

Ach Esaqar, iedereen roept altijd wel wat. In de afgelopen jaren heb ik wel geleerd om op mezelf en een aantal mensen om me heen te vertrouwen. Als iets werkt, dan werkt t. En dat met die handen: het ene werkt beter met het 1 en het andere paard met t ander. Ik zie wel eens foto's van mezelf met mijn handen best hoog, dat ik ook denk; mmmmmm.... >;) Ook niet hoe ik t graag zie. Maar goed, zolang je niet aan zijn hoofd/mond hangt, of het paard volledig blokkeert, zal t allemaal wel los lopen. Je paard is nog heel jong. Die moet ook nog een hoop leren. Dat heeft Sjaak ook. Dus eerst dat meer eens en dan gaan we daarna het plaatje wel eens compleet maken.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:33

Gaat sterre eens wat beter bekijken :')

Ik had het vd week nog met de stal-eigenaresse erover, dat de volle broer/zus van mijn paard toen helaas doodgeboren (eruit gezaagd) is.
En ik zei; maar gelukkig heeft ze nog heel wat half broertjes en zusjes :')

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:04

Fijn dat je les confronterend was Esaqar, dat zijn de beste lessen :)

Ik kwam er ook na bijna 20 jaar achter dat ik dingen structureel fout deed. Daarna ben ik me gaan inlezen, probeer bij fijne mensen te lessen en ik pin me vooral niet vast op een bepaalde manier van rijden. Ook van lessen van andere mensen kun je een hoop leren, zelfs als ik ze zelf geef. Ieder paard is anders en reageert anders dus ik kijk tegenwoordig vooral vanuit het paard.

Pup is inmiddels een zeepaardje geworden, wat een water...

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:04

Hier nog geen regen gehad vandaag, op een paar drupjes na. Hopelijk blijft het morgen droog want morgen wil ik graag rijden, ga van het weekend een weekendje weg met mijn vriend. :)

En ik pin me ook niet vast op een bepaalde manier van rijden, maar vind het gewoon vreemd dat er zulke verschillende dingen gezegd worden terwijl ze wel allemaal hetzelfde doel hebben. Een paard dat op eigen benen loopt, en zonder getrek in de mond, ontspannen over de rug loopt.

ReadTheRulez, jammer dat dat paard dood geboren is ): maar inderdaad genoeg half broertje en zusjes! Waaronder Sterre haha. :) alhoewel ik ze helemaal niet op elkaar vinden lijken, Sterre is veel lomper dan de jouwe. :')

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:10

Haha ja daarom vind ik haar juist leuk, omdat ze niet barock is. Haar opa is een appaloosa en oma is een arabier _O-

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:22

Vandaag tussen de buien door een dekensingel om Pup heen gebonden :D Deed haar helemaal niks. Dat mag ze nu weer even verwerken voor zo ver dat nodig is, maar de volgende keer kan ik er dan een longeersingel om doen. Dat rinkelt toch net iets meer.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:38

ReadTheRulez, oh haha ja dat verklaart het smalle koppie!
Super Bromfiets! :D

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:04

Jullie dus ook allemaal lekker bezig met de bontjes! Hier ook en helemaal enthousiast.. Fijn karakter en gewoon lekker nuchter(tot nu toe dan, haha)

Wij hebben de fries weer laten insemineren en hopen weer op een veulentje van Bontfire.. Lukt alleen niet echt. Al een aantal keer geprobebeerd maar nog zonder succes

Catootje gaat lekker.. Week of 10/11 onder het zadel zo uit mn hoofd. Pas bijna 2 weken stil gestaan maar ze was net zo lief toen we weer gingen rijden. Even kijken of het lukt om wat foto's toe te voegen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:57

Oh, dat ziet er fijn uit voor zo'n korte tijd onder het zadel! Hoe oud is zij nu? Ze ziet er al erg af uit.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:24

Ze is 3 jaar, bromfiets. Ze mag nog wel iets groeien voor mijn lengte. Maar wordt meer en neer paard

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:13

Ik heb inmiddels ook een nieuwe troef op stal staan :)
Geboren in Noorwegen, en ik heb haar uit spanje laten overkomen naar Nederland

Lykke von cisco, vader is sir cisco moeder is een volle fries
Deze gaan wij 24 september mee nemen naar de keuring :D
Afbeelding

En bezig om haar drachtig te krijgen van Bellman BP12
Afbeelding

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:16

Mooie aftekeningen beide!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:19

Ja ben hier heel blij mee, en kan echt niet wachten wat wij er volgend jaar naast hebben lopen.
Nu eerst zorgen dat ze drachtig wordt haha.