[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:46

Zo even heel erg ego want ik ben ontzettend moe en ga zo slapen. Kwam even kijken of er al foto's waren van het Horse Event ergens online maar niks gevonden nog.

Het was echt een heerlijke dag en ik ben mega trots op Capriola! Ze deed het echt heel erg braaf! Vanmorgen vroeg opgestaan om te wassen en toen alles in gepakt en met de paarden naar Deurne. Daar aangekomen even gekeken waar we wezen moesten en het tuig erop gedaan. Mijn vriendin reed haar Lipi onder de man en ik natuurlijk aan de lange teugel. We waren een mooi stel bij elkaar, hengstenvlecht met klosjes, bling hoofdstellen en een super dekje onder het zadel bij me vriendin. Capriola vond de vlag op het voorterrein erg angstaanjagend en was verder op het losrij terrein weer braaf. Ik was eigenlijk ook niet echt aan het opletten bij die vlag want daar liep Elize achter ons die aan ons vroeg waar ze wezen moest en ik dacht heee... dat moet Elize dus vast zijn! "Hoe weet jij dat nou" zei ze, maarja... 1 en 1 is 2 niet waar, in rijkleding en van de foto's... erg leuk! En later op het losrijterrein Xantha gezien, ze zag er super uit! Wat een mooie merrie!
Toen we richting bitpiste moesten en daar stonden te wachten tot we binnen konden zag ik weer een heleboel vlaggen. Ik dacht oooow als we maar niet afgaan dat Capriola straks alleen maar aan het schrikken is omdat er een vlag wappert, maar de zenuwen zakte al snel want ik zag ineens een boel bekende, Danielle kwam nog even hoi zeggen, ik had haar en Jauke bij binnenkomst ook al gespot dus dat was wel even gezellig en achter ons stonden de Andalusiers met kennissen van mij van andere evenementen dus dat was een mooi afleidend praatje en daar weer achter de Lusitano's met Elize en Tanja. Per ras konden we naar binnen en toen was het dan ook onze beurt. Mijn vriendin reed op het midden van de bak en ik bleef mooi langs de kanten om een galopje en een travers te laten zien en toen kwamen de volgende al weer binnen en sloten wij aan in de rij van de defile. Verder was het erg gezellig want achter ons liepen dus wat bekende, leuk om allemaal weer bij elkaar te lopen en onze mooie paarden te kunnen laten zien. Er waren best veel meisjes die met de telefoon foto's maakte van Capriola... en ik was gewoon echt mega trots en had het helemaal naar me zin in die bak!
Daarna de paarden weer op de trailer en wat over het terrein gelopen, bij de menpiste gekeken naar de 2spanners waarvan we er een uit de wedstrijden 'kennen' en toen was het al weer tijd om weer klaar te maken voor de show. Het vlechten ging niet helemaal zoals ik wilde en de stofjes bleven niet echt geweldig zitten in die vlechten tijdens de show en Cap vond een reclame spandoek langs de zijkant toch wel erg spannend maar ze liep verder netjes en daarna ons viertalproefje ging volgens mij best goed! De moeilijke stukken gingen iig goed en we heben mooie dingen kunnen laten zien. We waren er zelf tevreden over en eignelijk mag ik dus niet klagen. Het zonnetje scheen ook nog is precies, en het was gewoon helemaal leuk! Debby (denk ik?) en Elize langs de kant zien staan, leuk om jullie te zien dames, jammer niet 'echt' ontmoet. Ik zag je foto's maken Elize, echt heel leuk en ik zou ze graag hebben natuurlijk :j :D
Wat erg grappig was, is dat een vriendin van me mocht mee doen met de Future Guys, dat was natuurlijk erg gaaf. En daarna Jean Francois met zijn paarden zo los en de hele show... prachtig! Dat was echt een top afsluiter van de dag! Al met al dus zeer geslaagd en ik ga nu mooi naar bed om er nog eens even van verder te dromen! :D

Karina

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:53

Wat leuk om te lezen Regien! Tja jammer dat ik morgen ga en jou en Xantha/Elise/Deb dus misloop.
Ik verheug me ook erg op JF Pignon, heb vanavond nog eens CD van zijn broertje zitten kijken (Cavalia).... ook heerlijk.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:59

Ja zeker jammer dat we elkaar niet zien, had leuk geweest een mini meeting. Ik wilde mijn vorig bericht nog aanpassen met foto's maar reageer nu maar gewoon op jou...

Jean Francois Pignon was zeker echt heel erg mooi om te zien. Ik heb vorig jaar Lorenzo gezien, maar dit was toch weer anders en gewoon ontzettend spektakel om naar te kijken!

een klein voorproefje (telefoon kwaliteit sorrie)

Afbeelding

Afbeelding

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 01:27

Fijn dat je zo'n leuke dag gehad hebt Regine! klinkt súper,ik ben benieuwd naar foto's!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 01:37

Gab: Fijn van Chance!! Klein betje positief!

Anouk: Haha, maar weet je niet hoe eng een spuitbus is?! ;) En sam niet veel zin, jammer, maar zo blijf je bzig... je kan neit zeggen dat ie saai is haha!

Frank: haha nee, niet daarvoor oefenen.. Jij snapt de opmerkingen ook niet zo goed he hahaha! Of doe je mar als of glupperd ;)

Regine: Wauw, klinkt als een geweldige dag!! Super Cappie.

Naatje: Haha, leuk. thanx voor de tip!

Heidi: Aaah Jesse, knappe knul :D !

Saida en suus, was erg gezellig dus :D ! Super zeg. Ben benieuwd naar some pics.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:18

yenneke: Kl*te! Hopelijk komt er snel weer iets leuks langs!

Gab: Gelukkig gaat het de goede kant op met chance!

kelly: Ga je adorno mee naar huis nemen?

sorry maar hou het even kort!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:11

Ragdollcat schreef:
Die andalusier wat ik op het oog had gaat niet door, want die heeft een nogal slanke hals en geen lekkere dikke andahals, en omdat het 150 km verderop is, vernam ik pas achteraf, is het voor mij lastig is om steeds op en neer te gaan om te kijken of het klikt, ik wil toch graag minstens een paar keer komen kijken, aangezien ik er eentje hoop te kopen voor het leven is en niet voor om het weer te koop te zetten als het tegenvalt.

Hoi, hou er rekening mee dat ze op jonge leeftijd nog wel eens smaller van uiterlijk kunnen zijn en dat dat zwaardere komt bij het uitgroeien, die van mij is ook niet met deze hals geboren ;)

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:32

Leuk, foto's van Horse Event!

Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:34

Ik ga straks naar Kelly kijken *\o/*
wie gaan er nog meer erheen :D
naar vlaardingen waar ze moet optreden :D

nu zien wij Llano ook weer eens :D

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:35

Zo sjaad dat is een mooie foto :D
en een knap paard :D

Ik wil later ook zo een kleur paard :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:06

Sorry even ego maar heb het zo druk gehad :o nu zullen jullie wel denken dat ik gek ben, van gedachten veranderd, maar Flavio krijgt nog een kans. De koper begon lastig te doen, we hadden er wel uit kunnen komen maar ik besloot die dag, eergisteren, het nog een keer met Flaaf te proberen. Wat ik hier wel heb geleerd is het lot, oftewel maktoub, te volgen ;) Heb hem gewoon gezegd dat die onzin niet meer voor mag komen, dat het zijn laatste kans was, heb hem gepoetst (hij stond er bij als een mak lammetje) en in de bak gereden, waar hij echt heel veel beter liep dan ooit tevoren. Gisteren hetzelfde gedaan, en wederom ging het heel erg goed. Na het rijden volgde hij me overal door de bak, als ik stilstond kwam hij naast me staan met zijn hoofdje naar beneden. Niks geen schuren, omverduwen of aanvallen :) Hij was gisteren ook gelijk een stuk vriendelijker tegen de staljongens en voorbijgangers.
Verder heeft Darius gisteren samen met zijn buurman Tabreeze los gestaan, wat een feest :+ Tabreeze is al een jaar of 5, maar een echte schat. Ze staan al naast elkaar en kunnen het goed met elkaar vinden, en gisteren dus voor het eerst samen los.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Probeer het nu weer te volgen, maar help wat gaat het toch hard!!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:46

Fijn dat Flaaf nog een kans benut zeg!
Sjaad, leuke fotos
Regine, fijn dat het lekker ging op HE.
Net even lekker gereden, buitenritje..

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:18

wouw regine ik kan niet wachten op de volgende fotos :D wat goed zeg dat Cap zo een toppertje is en zo goed oet ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:03

Gab: super van Chance!!

Regine: super klinkt erg leuk!

Heidi: wauw hij is echt knap :o

lakshimi: nou ze kunnen in elk geval fijn metr elkaar overweg :)

machanito: veel plezier met kijken :D

sjaad: wat een schoonheid zeg!

houd t even kort hoor :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:19

Als ik zeker weet dat het m is, dan heb ik de vele KM rijden er wel voor over, maar aangezien deze maar gewoontjes is, dan doe ik het niet, en laat ik het zitten, aangezien de eigenaar ook snel wil verkopen dan houdt t op voor mij, erg ver en snel moeten beslissen en het heeft geen lekkere hals en erg dunne staart en mannen, dan is het makkelijk om ervanaf te zien.

Dus ik neem gewoon rustig de tijd, ik overhaast niets, het kan gerust een andalusier worden, een lusitano of een Gra fjordenruin dat al ingereden is, dus het kan alle kanten op, belangrijkste is: dat het sociaal is, zodat ie met de paarden van mijn vrienden buiten kunnen staan ravotten en grazen, en dat ie verkeersmak is, want ik hou van buitenrijden.

Het mag ook gerust een leuke cruzado zijn, vind ik ook leuk en mooi, en ik ga er niet mee fokken en of hoog in de wedstrijden rijden, maar stel dat ie er wel geschikt voor is en ik erg leuk vind om veel te oefenen, dan ga ik wel kijken of paard het leuk vind om dressuur te gaan doen en kunstjes te leren en dan ja..... wie weet.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:36

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:46

Even heel snel zwaaien vanuit de Boktlounge op Horse Event *\o/*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:47

ragdollkat, goed dat je niets overhaast, maar ja.. Moet hij dan een mooie dikke staart hebben en veel manen en verder misschien niet leuk? Mijn droomandalusier ziet er ook echt niet uit als Goya. Goya heeft dan wel de dikke nek, maar niet de mooie volle staart en manen die ik wens.. Maar karakter is oh zo belangrijk en ben ik ook voor gevallen bij hem

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:56

Regine: Mooi verslag! En het is ook niet niks zo'n showterrein. Netjes gedaan hoor! Jammer dat je er morgen niet bent...
Foto's zien er goed uit. Wij willen de show van de Fransman ook absoluut niet missen!

Tante Ilaa: Sam is alles behalve saai. Het mooie is, dat deze fles niet eens een spuitbus was! Gewoon een plastic fles waar ook shampoo in kan zitten. Sam neemt hier geen enkel risico... haha, en uhm, tja, Frank liep ermee en wat Frank in zijn handen heeft is gegarandeerd onbetrouwbaar. :+ Ondanks zijn spanning ging het best goed deze keer.

Nishada: Gave foto!!!

Martine: Als jij het nog één keer wil proberen dat moet het maar hè? Jammer dat jullie het uiteindelijk niet eens konden worden. Het las allemaal erg goed. Nou ja, hij zet zijn beste beentje weer voor hè? Wat leuk dat Darius een vriendje heeft gevonden.

Soeske: Zeg het maar niet waar ie bij staat hè? Haha, Sam is ook mijn droompaard niet. Maar ja, hij is verder wel heel erg lief en voor een KWPN mag ie er zeker zijn. Ik krijg altijd complimenten dat het een mooi paard is. Maar ja, mijn wens is een PRE. Het gaat uiteindelijk om het plezier wat je hebt met je paard hè?

Zo ik zit lekker te puzzelen.
Maak nu in Word een lijst van alle leden hier en hun paarden met naam en Ras. Kan ik niet meer de mist in gaan... ;) Dus Jasmijn... ik heb al een ge-update lijst...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:14

Citaat:
en wat Frank in zijn handen heeft is gegarandeerd onbetrouwbaar

Hahahaha wat een zinnetje _O-

Heb niet zo veel tijd om te reageren tot snel.

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:50

Saida en Karina terugkomend op gember toevoegen tegen parasieten hebben jullie al meer info gevonden? Is gemberpoeder iets? Dat kan je kopen in bakjes van 200 gram bij de turkse of marokkaanse winkels. Kost n stuk minder dan bijvoorbeeld bij de AH. Gesnitten getrocken? Hier is zo nu en dan gemberwortel te koop, maar ja kleinsnijden of raspen en laten drogen in de zon? Welke hoeveelheid wordt eigenlijk geadviseerd?

Snowy 2004 Luzerne groeit hier helaas niet in bossen in het wild. Het wordt verbouwd en het heeft zacht zand nodig en veel water. Helaas mogen de paarden het zelf niet komen grazen vanwege de zachte zacht bedding. Het snoeien, snijden kost inderdaad wel moeite, maar het is een waar feest de paarden zo gretig te zien eten. Meestal kost het zelfs zo'n 40 TDinar om een stuk te mogen snoeien dat levert dan 40 kilo op. Begrijp ik wel gezien de kosten om te telen. Momenteel zijn we weer gewoon gemixte grassen aan het snijden, maar eigenlijk eten ze dat met lange tanden, stro vinden ze dan weer lekkerder. Raar.

Idefix Ha terug naar de schoolse methode! Wanneer je elk spiertje gaat leren kennen zul je ook meer in contact komen met het paard. Prachtig! Misschien wil je van schrik alleen nog maar zonder zadel gaan rijden!
Dat over dat gebit was puur omdat het onder mn ogen kwam. Dat was niet als direkte opmerking voor jou bedoelt.
N goede tip van je eens op zoek te gaan naar een boek over kruiden en planten in (Noord-) Afrika.

Ik ben zelf bezig meer redenen te kennen van magerte of schraalheid bij paarden. Niet direct veel voer geven maar ook de achterliggende redenen te kennen. Ik merk nu met veel gras en luzerne geven dat dat het meest effectief is maar inderdaad veel van onze energie vergt. Het continu stro geven zet toch ook niet aan.
Wel vreemd dat hier in Tunesie dus geen kiezen worden getrokken om het paard het bit in de mond te geven, dat schijnt in NL de gewoonte te zijn en als noodzakelijk geacht.
Verder dacht de DA een opmerking over leveraandoening zinvol zou zijn, maar onze paarden branden van levenslust, hebben een glanzende vacht, zelfs onze schimmel en hebben maar mondjesmaat last van irritaties of exceem-uiting.
Wij gaan gewoon door met de variatie in menu zoveel we kunnen en gaan verder het graan wat we normaal geven tijdens de trektocht fijn laten stampen dat schijnt ook beter te zijn voor de opname.

Lisenka Idefix Laksmi bedankt, voor het lezen, zo af en toe is het zo heerlijk hier dat het leven echt uit duizendnacht zou kunnen komen.

Regine je hebt prachtig beeld gemaakt! Wat bijzonder die verschillende formaten paarden zonder optuiging.

Sjaad Prachtige foto van een prachtig paard. Leuk je weblog!

Martine Met het lot valt blijkbaar niet te spotten. Maar wat fijn dat Flavio een andere kant kan laten zien. Bijzonder. In ieder geval ben je van alles aan het uittesten. Goede voorzorgsmaatregelen nemen, vertrouw hem maar voorlopig helemaal niet, zo heb ik het met Tornado ook gedaan.
Fantastisch om Dario zo te zien ravotten! Zo lekker paardeigen.

Machonito Borderjay jullie genieten ieder van bijzondere, ontroerende maar heel verschillende momenten.

Kelly Taco Meer info over Adorno graag! Vandaag heb je een show met blitse jurken, nou hier ben ik, in afwachting van foto's!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:16

Hoi hoi allemaal,

Nou veel mannen en staart is niet perse belangrijk maar wil wel eentje dat eruit zien als een lekkere andalusier en niet als zeg maar, een kwpner, met de gewone hals en bouw, want daar heb ik gewoon niks mee.

vroeger had ik een verzorgpaard, een mooie andalusier, en met megadikke mannen en staart en toch niet zulke hals maar was wel mooi gebogen van nature, ongeveer zoals bij een arabier, niet van dat dunne rechte hals maar mooi gebogen en liep goed nageeflijk, en het was geen schatje maar wel erg eerlijk met het rijden, maar als je niet uitkeek, beet hij je en schopte hij je en viel hij je aan, doordat ik en de eigenaresse hem goed in de gaten heeft, klikte het erg goed, en kon ik gewoon met hem aan een touwtje wandelen, doet geen vlieg kwaad, maar een andere durfde niet met hem te lopen aan de hand, dan gaat ie steigeren en gericht met de voorbenen je proberen te raken en of bang te maken, het was een draakje, vandaar dat ie al is gecastreerd in spanje bij de fokkers ivm het karakter, hij heette luca elegance.

En net of ie weet dat ik om hem gaf en hem verzorgde, mij beet hij niet en mij schopte hij niet, maar kijk maar uit als je erbij komt te staan, dan beet hij je gelijk raak en hard.

Oeps, nu lees ik pas dat je (Kelly_Taco) vandaag een show hebt, veel plezier en geniet ervan.

Op de vraag dat ik er rekening mee moet houden dat ze op jonge leeftijd nog wat slank is, nou deze andalusier wat ik eerst op het oog had die is al 9 en half jaar oud, dus veel uitgroeien doet ie niet meer.

En als het nou een 3 jarige was, dan weet ik gewoon dat ie nog uit moet zwaren, maar ik hou er ook gewoon rekening mee dat het niet meer gaat uitzwaren, je hebt zoveel soorten bouw, en type.

Stel dat ik er eentje heb van zeg maar 3 jaar oud, en het wordt niet steviger en zwaarder, dan accepteer ik het, en neem ik het gewoon zoals het is, maar als ik kijk naar wat oudere paard en het is gewoon een slanke paard en het is erg ver van hier vandaan, dan houdt het gewoon op voor mij.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:31

jus schreef:
Citaat:
en wat Frank in zijn handen heeft is gegarandeerd onbetrouwbaar

Hahahaha wat een zinnetje _O-

Hahaha! _O- Ik dacht ook; HUH??? :D

Anouk -> Wat mij betreft hoeven die geiten niet tussen de paarden te staan, hoor.
Ze vreten overal aan, ook de dekens.

Regine -> Wat klinkt je dag super!
Ik zat hier gewoon te genieten van je verslagje!

Nishada -> Femke heeft weer een prachtig plaatje gemaakt van je mooie Urbino!

Heidi -> Veel plezier vandaag, en niet stiekum Llano in je binnenzak mee terug nemen, hè?!

Martine -> Niets zo veranderlijk dan de mens..... ;)
Fijn dat je Flavio nog een kas geeft.
En idd, zolang je concequent bent en blijft, en dat ook uitstraalt, dan zie je dat terug bij Flavio.
Succes met hem! :Y)

Wenda -> De gemberpoeder wat in de keuken wordt gebruikt (djahé) is daar niet geschikt voor.
Het gaat echt om pure gemberwortel, maar dan in gedroogde vorm en ongesuikerd. (plakjes of snippers)

Rints heeft sinds gisteren haar vriendinnetje Jade weer bij haar staan.
Die was weer hengstig en werd om de 5 min. besprongen, dus maar bij Rintske gezet.
Rints vindt het wel gezellig, en Jade ook, die hinnikt haar steeds tegemoet. :Y)

Vanmorgen les gehad van Beda, en ik mocht weer een stapje verder en meer van Rintske vragen.
Beda heeft zelf ook eindelijk eens in het zadel gezeten ;) en kon nu ook eens voelen wat ik haar regelmatig vertel.
Vanaf de grond was het een mooi gezicht zoals Beda bezig was en zoals Rintske haar best deed ondanks dat ze het erg moeilijk vindt.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:11

Ooow even heel ego weer, ik heb foto's gevonden op bokt van Capriola en mij die een bokker tijdens het rassen defile heeft gemaakt!! Whoeiiiiiiiii helemaal leuk!
Als je je afvraagt wat ik op mijn neusriem heb... :+ en heleboel strass steentjes :D ik ben net een kraai :o

inzet van de travers denk ik
Afbeelding

en samen in de rassenstoet - je kan wel zien dat t broer en zus is he, die koppies :D
Afbeelding

Wat deed ze het toch braaf he, ik ben zo trots op Capriola! Ze heeft geen pas verkeerd gezet. En de volgende foto moet ik ook even showen hoor, wat issie toch knap:

Lipi van mijn vriendin aka 'opa' (hij is al 25)

Afbeelding

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:03

Sjaad mooie foto zeg!! Die spat echt van het scherm!

Laksmi ik ben je naam kwijt, bij twijfel moet je niks doen en zo te horen heeft Flavio ergens wel door gehad dat er iets niet in de haak was dat hij zo mak was denk ik. Ik hoop echt voor je dat je jullie keerpunt hebben bereikt en het nu alleen maar beter gaat.

Kelly en Heidie ben benieuwd hoe jullie dag is geweest en of het een mooie show was. Ook graag fotos natuurlijk!

Saida fijn dat je les zo goed ging en het is altijd leuk om je paard zo de best te zien doen onder een ander he! Kan ik ook altijd van genieten om naar me eigen paard te kijken ;)

Hopelijk hebben alle barokkebokkers het op het Horse Event vandaag ook goed! Het was iig super weertje weer vandaag!

Verder bedankt voor alle reacties op mijn post, leuk om te lezen dat het leuk om te lezen was :+ hahahaha