Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:44

Shanedow schreef:
gett schreef:
Gister geslaagd voor een Fryso zadel, de legacy. Heerlijk zadel, heel blij mee!

Ben benieuwd of ze nu ook beter gaat lopen, nu ze weer meer schoudervrijheid heeft!

Nu alweer zin in een wedstrijd!

Super ben benieuwd.. Zelf ervaring bij vriendin met fryso wat behoorlijk tegenviel maar hoor ook genoeg succes.. Zadels blijft echt een lastig iets... Heb nu een jaar een Wow zadel, erg blij mee! <3

Het bevalt mij super, ligt goed op paard en zit heel fijn. Qua lopen niet echt het idee dat ze anders loopt, lastig een paard die niet echt duidelijk aangeeft of iets fijn of slecht ligt.

Lastig Shane, het kan in je voordeel zijn als ze goed voor de kar lopen, maar ook in je nadeel. Die van mij loopt gelukkig niet voor de kar.

Met de 3 wedstrijden die ik heb gereden, had ik allemaal opbouwende kritiek erbij met de punten waar ik ook al aan werkte.

Hoop binnenkort weer een wedstrijd mee te doen, stond vorige week op de wachtlijst en kon op de dag zelf ineens meedoen, maar was op dat tijdstip nog aan het werken en was zeker niet meer haalbaar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:04

Hee! :D

Wat is mijn topic een succes geworden zeg! Wat leuk! :D
Super om te lezen dat veel mensen fanatiek wedstrijd rijden met hun fries! Lekker die winstpunten binnen halen! *\o/*

Eclare

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:15

Hoi!

Ik heb ook alweer een tijdje niet gereageerd in dit topic. Wij zijn ook lekker aan het doorstarten en inmiddels M2+7. Heb in mei weer 2daagse bij ons op stal dus hoop dan onze laatste puntjes voor het Z binnen te slepen.

Zie het hierboven over zadels gaan. Ik ben ook op zoek naar een nieuw zadel. Van Fryso hoor ik inderdaad de laatste tijd niet zulke lekkere berichten. Ik zat zelf met de opties Arno Brandt en Custom zadels, wil graag alles kunnen aanpassen. Kan dit ook met een WOW zadel? En welke prijsklasse moet ik dan aan denken?

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:27

Eclare schreef:
Hoi!

Ik heb ook alweer een tijdje niet gereageerd in dit topic. Wij zijn ook lekker aan het doorstarten en inmiddels M2+7. Heb in mei weer 2daagse bij ons op stal dus hoop dan onze laatste puntjes voor het Z binnen te slepen.

Zie het hierboven over zadels gaan. Ik ben ook op zoek naar een nieuw zadel. Van Fryso hoor ik inderdaad de laatste tijd niet zulke lekkere berichten. Ik zat zelf met de opties Arno Brandt en Custom zadels, wil graag alles kunnen aanpassen. Kan dit ook met een WOW zadel? En welke prijsklasse moet ik dan aan denken?

Jullie gaan goed Michelle!
Ik ga misschien ook op de 2daagse bij jullie starten. Doe je ook mee met de Friezen selectie in Oud-Beijerland?

Zelf ben ik helemaal fan van Hulsebos zadels (beetje hetzelfde als Arno Brandt, hij heeft daar volgens mij gewerkt) Custom zadels heb ik heen ervaring mee maar lijken me ook erg fijn alleen wel een stuk duurder volgens mij..
Wil je een nieuwe laten aanmeten of een tweedehands?

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:28

Eclare, ik heb nu net een kleine maand mijn nieuwe zadel van Arno Brandt en kan dit zeker aanraden! Ben van Fryso afgestapt na ook hier veel onopgeloste klachten. Arno heeft me echt super geholpen, is meerdere keren langs geweest met verschillende zadels zodat ik echt alle opties kon uitproberen. Uiteindelijk zijn de boom, kussens en zweetbaden perfect samengesteld voor mijn merrie en zijn de wrongen en zit perfect samengesteld voor mij! Ik zit als een huis en kan ook al merken dat mijn houding verbeterd is (ik kan mijn benen slecht stilhouden). Mijn merrie heeft ook duidelijk voordelen, ze heeft veel meer schoudervrijheid gegeven. Merk tijdens het rijden dat ze zelf haar passen al verlengt en veel makkelijk ontspant.

En daarbij moet ik zeggen dat Arno ook nog betaalbaar is, zeker voor een op maat gemaakt zadel ;).
Laatst bijgewerkt door iEmmaaa op 20-04-17 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:29

Zo dat klinkt goed! Wat betreft zadels.. ik ben fan van hulsebos.

Wij mogen zondag weer aan start, in noordsleen. We hebben de punten binnen voor het L maar ik wil nog eventjes door rijden in de B voor de ervaring.. ze is bijna 5.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 23:15

Hoe gaat het met jou Amoor?
Doe mij maar Hulsebos ipv Brandt.
Ik wil wel dat dat Jan zelf komt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:00

Eclare jullie gaan goed!

Ik heb een Sella zadel en ben onwijs tevreden is volledig aan te passen zodat je niet iedere keer een nieuw zadel hoeft te kopen.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:33

Veel Hulsebos en Arno Brandt dus, ja Hulsebos hoor je ook erg veel gemixte verhalen over en Arno Brandt komt daar inderdaad vandaan. Het enige wat ik over Arno Brandt hoor is dat hij communicatief soms niet zo fijn overkomt, maar vind het belangrijker dat hij zijn werk goed doen.
Custom is inderdaad nog een stuk duurder, dat houdt me ook een beetje tegen.

@Esther, leuk! Nee wij hebben elke maand 2 dagen achter elkaar wedstrijd op stal en dat vind ik eigenlijk altijd wel genoeg. Kan zelf ook niet met de trailer rijden dus dan moet ik mijn vader weer charteren en dat is een hoop gedoe. Dan ga ik liever in het indoorseizoen uit starten aangezien we dan thuis geen wedstrijd hebben.

@Laura, Sella ken ik niet, ga ik eens opzoeken, bedankt!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:56

Eclare schreef:
@Esther, leuk! Nee wij hebben elke maand 2 dagen achter elkaar wedstrijd op stal en dat vind ik eigenlijk altijd wel genoeg. Kan zelf ook niet met de trailer rijden dus dan moet ik mijn vader weer charteren en dat is een hoop gedoe. Dan ga ik liever in het indoorseizoen uit starten aangezien we dan thuis geen wedstrijd hebben.

Dat snap ik inderdaad, wij moeten altijd op pad met de trailer dus dan maakt het voor mij niet zo veel uit waar ik naar toe ga. Kan je niet met iemand mee rijden anders? Dacht dat Serana ook altijd naar die Friezen selectie ging

Eventueel als je interesse hebt zou je mijn Hulsebos zadel een keer kunnen proberen?
Ik heb dacht ik een WB4 met medium boom en een 17 inch

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:44

Estherr__1 schreef:
Eclare schreef:

Dat snap ik inderdaad, wij moeten altijd op pad met de trailer dus dan maakt het voor mij niet zo veel uit waar ik naar toe ga. Kan je niet met iemand mee rijden anders? Dacht dat Serana ook altijd naar die Friezen selectie ging

Eventueel als je interesse hebt zou je mijn Hulsebos zadel een keer kunnen proberen?
Ik heb dacht ik een WB4 met medium boom en een 17 inch

Ja zou misschien wel kunnen, maar die hebben ook maar 1 paardstrailer en die zal zelf ook mee doen en ik wil mezelf nooit opdringen. Ik weet eerlijk gezegd ook niet welke datum het dit jaar is?
Bedankt! Ik zal het even onthouden, ik heb op stal ook iemand met een Hulsebos die ga ik eerst is proberen, weet ook niet welke maat dat is.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:27

Arno is inderdaad niet altijd even duidelijk in wat hij doet. Hij kijkt vooral heel veel terwijl je rijdt en eigenlijk zolang het goed is zegt hij niets :'). Maar aan alles kun je wel merken dat hij heel goed weet wat hij doet en als je iets vraagt of er iets is dan wordt legt hij het gelijk uit of lost het op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 18:02

KarinvdM schreef:
Hoe gaat het met jou Amoor?
Doe mij maar Hulsebos ipv Brandt.
Ik wil wel dat dat Jan zelf komt.

Wij rijden enkel nog recreatief. Amoor heeft veel pech qua kreulelheid. Vorige maand was ze weee kreupel, uit onderzoek kwam uit dat ze een ontsteking had aan haar hoefgewricht. Ze is gelijk behandeld, moest daarna 4 dagen op boxrust en daarna 3 weken lang stappen en as maandag komt de DA weer voor controle. Duimen dat alles goed is! Ik merk dat wij veel meer plezier hebben in bosritten maken. Niet een beetje rondhobbelen, maar echt puur recreatief. Mijn startkaart heb ik deze week afgemeld. Afgelopen maand is ze 15 jaar geworden en ik wil nog zo lang mogelijk van haar genieten! Maar eerst maandag afwachten....

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:01

Gisteren voor het eerst outdoor gestart. Ff wennen hoor! Op sommige stukken kon ik me niet goed concentreren en maakt ik bijvoorbeeld geen volte bij c maar volge bij e-b.. zo zonde is dat. Ook rechter galop hadden we even mis communicatie.. toch nog 184 dus valt mee.

Andere proef was ze zo bang op 1 lange zijde.. er lag een tuinslang uitgerold langs die zijde.. nou protest natuurlijk.... 174 :p

Toch best wel tevreden. Zaterdag mogen we weer daarna korte stop want haar paspoort moet opgestuurd worden ivm op naam zetten... is naar 2 jaar nog nooit gebeurd en we willen haar voor de keuring doen dus moet het wel...

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:29

Gisteren voor de 2e keer buiten gestart. Een nieuw pr met Mieke.. 191 punten :) die andere 181 die ging ook gewoon niet lekker. Ze was moe en ik ook haha... hebben jullie dat ook, dat 2 proeven achter elkaar best pittig is?

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:44

Gefeliciteerd met je punten! Ik snap wat je bedoelt, ik stap dan ook eigenlijk bijna alleen maar al ik klaar ben met mijn eerste proef en dan pak ik hem 2 min voor mijn 2e proef nog even op. Het verschilt bij mij wel altijd of mijn 1e proef of 2e proef beter gaat. Soms kan ik juist beter ontspannen in mijn 2e proef.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:44

Afbeelding

Nog even een fotootje van privé les gisteren :)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 06:37

Ik ook maar weer eens wat laten zien dan.

Afbeelding
Mijn 20jarige topsporter op trainingsweekend. Ik hoop haar dit jaar richting het Elite predikaat te kunnen rijden.

Afbeelding
En de 5jarige Stendert pakt het werk ook goed op. Het is de bedoeling dat ik haar deze zomer ga starten in de L1/L2.

Eclare

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 10:46

Zien er allemaal goed uit zeg! Ik heb gisteren weer een ritje gemaakt na anderhalve week niks. Was eerst zelf ontzettend ziek en op Koningsdag stond Floyd met een ontstoken oog. Kwam van binnenuit dus had oogdruppels (4x p.d.) en metacam. Hij had ook echt hoofdpijn. Ging gelukkig al heel snel beter en maandag DA voor controle geweest en zag er goed uit dus gisteren maar weer opgestapt. Hij was stijf maar zó blij dat hij weer wat mocht doen haha.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:29

Ziet er goed uit allemaal!

Sanet, wat moet ze precies hebben om elite te worden?

Klasien heeft helaas weer einschuss... laatste keer was al wel weer twee jaar geleden, maar ze heeft het helaas weer flink te pakken :(:)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:35

Ach wat vervelend dat het niet goed gaat met jullie paarden. Ze zijn zo groot, maar ze hebben zomaar iets.

Voor Elite moeten ze of meerdere sportpredicaten hebben (mennen en dressuur bijvoorbeeld) of dressuur Prix St George +5 wp. Dat is nog 13wps te gaan. Maar ik hoop dat we echt de slag wat te pakken gaan krijgen. Ze verbetert nog constant... zou wel heel gaaf zijn :)

ElsbethG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:25

ziet er goed uit Janet... wist trouwens niet dat Elite predicaat bestond... weer wat geleerd :o

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:20

Ah hopen dat het lukt, zou wel super zijn!

astridb1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 14:51

Hi Friese paarden liefhebbers!

Op 20 mei a.s. organiseren De Duinrand en ik een clinic met Grand Prix Amazone Jenny Veenstra!

Prijs: half uur privé € 50,00 en drie kwartier per 2 € 42,50
Let op! Nog maar 2 tot 4 plaatsen beschikbaar

Opgeven? Stuur een mail met je naam, naam paard, niveau en voorkeur lesduur naar info@trixsports.nl

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:41

Beterschap met jullie paarden hoor!!
Om gewoon het sport predikaat te betalen is het z toch? Had er vanavond met iemand over uit mijn les. Zij rijd m1 met haar tinker en wil graag m2 +5 dan heeft ze het sport predikaat. Dat gaat dus heel anders..

En die training van jenny lijkt me erg leuk maar is helaas echt te ver weg! Succes voor wie wel gaat.