[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:20

Aaah Liesbeth, Hororverhalen op internet moet je proberen te negeren hoor!! Ik moet zeggen dat ik dat stiekem ook altijd doe als Chimanga ergens anders op reageert oid, maar daar wordt je idd niet rustiger van! En als Figo lekker aan het groeien is in zijn spieren, en zijn trainingen goed doorkomt, dan moet je daar gewoon van genieten!! Als er ECHT iets heel erg mis zou zijn, zou je dat vast wel aan de rest van zijn gezondheid en glans e.d. merken toch?

Jolijn, een huis kopen is echt heeeeeel gaaf. De onderhandelingen vond ik verschrikkelijk, en het rondbreien van de financiën e.d. ook. Maar als je eenmaal de stap over de drempel zet van je EIGEN huis, ben je dat zo vergeten!! Ik heb er nog geen 5 minuten spijt van gehad…!

Ellis ik zag je trainingen en ontspannen ritten al voorbij komen Heerlijk hoor!! Strand wil ik ook nog wel eens, maar dat is voor ons echt ver rijden met de trailer dus daar wacht ik nog even mee… :P ze moet ook nog weer mee terug komen namelijk! Ferro ziet er heel goed uit, glimworm dat t is!

Wauw Natalia, prachtige paarden heb je! en welkom terug :P

Joyce, aii gevallen? Jij maakt nogal eens een smak, hoe kwam het? Ik zag op fb juist allemaal positieve berichten!! zag er leuk uit,

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:44

Welcome terug, :)

Ja met pablo en mijn gaat het nu echt super, <3
Is ook niet met pablo gebeurd

Ging op andere pony ff rijden, en we wilde over hindernisje in bos, maar hij weigert net voor de hindernis en sgiet ineens de andere kant op waardoor ik nog rechtdoor ging en op de tak terecht kwam,

Denk dat ik alleen bij pablo houdt haha :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:16

Ook weer is topic aan gemaakt ":http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1838297

Nu toch niet meer ken als in bed liggen :)
wil zaterdag namelijk naar equiday

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:04

xxxNaatjuhxx schreef:
Natasja: Heb ongeveer 2 maanden moeten zoeken naar een leuk persoon voor Betunero. Had in de advertentie gezet dat het een hengst is dus je moet weten waar je mee bezig bent en geen beginners! En dan kwamen er alsnog meiden die prachtige verhalen hadden en o zoveel ervaring enz en uiteindelijk bijna huilend terug naar huis gingen :') Maar gelukkig staat hij nu op een goede plek bij een leuke meid die wel weet wat ze doet.

Hahaha, huilend omdat het toch wel wat moeilijker is dan verwacht?! :P
Mooi dat hij op een goede plek staat! Mocht het zich ooit nog voordoen dan weet je het in ieder geval, bij mij is er altijd een stalletje voor 'm vrij! :D

Oehh spannend toch Liesbeth, ben benieuwd wat eruit komt. Ik hoop ook dat het inderdaad is wat jij zegt!

Gelukkig dat Jerez er niks aan over heeft gehouden!

Klinkt nóg spannender Jolijn!!! :oo Vertel vertel!!! :D :D :D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:58

Het goede nieuws is dat zijn knie perfect is, het slechte nieuws is dat het kraakbeen in het kogelgewricht gedegenereerd is en dat daar ook botatrofie is. Dat is helaas blijvend. Er is wel hydraluronzuur ingespoten als smeermiddel. Hij mag licht blijven werken, maar dan geen kleine buigingen en op vlakke ondergronden.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:10

Ohhh :oo En wat betekend dat voor de toekomst? Gelukkig dat zijn knie wel in orde is!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:51

ik reageer even snel op Liesbeth, probeer het lezen hier een beetje bij te houden, reageren lukt niet altijd...

maar jeetje zeg, dat is toch wel schrikken, hij is nog zo jong en dan al zo'n vorm van slijtage...
hebben ze ook een idee hoe het komt?
is het door de snelle groei of dat hij lang schraal is geweest en misschien te weinig voedingsstoffen goed heeft kunnen gebruiken?

jeetje, en nu?
sterkte ermee!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:28

Oh Liesbeth wat erg :( Weet natuurlijk niet precies het verhaal maar wens je heel veel sterkte met je paardje

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:05

Hoe is 't nu met 'm Liesbeth?

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:28

Met Figo gaat het goed, hij is zijn vrolijke en baldadige zelf Ik heb hem gisteren onopgewarmd laten draven, en dat zag er soepel uit. Het lijkt alsof de inspuiting wel helpt, dit weekend eens rustig onder het zadel proberen. Dierenarts advies is: pistewerk mag, mits ik hem goed opwarm, en dat doe ik toch altijd.

Ik ben zelf nog steeds behoorlijk van slag. Hij heeft het wellicht overgehouden aan een trauma of infectie nog voor hij van mij was. Ik ben altijd supervoorzichtig met hem geweest, dus het is heel zuur. Dierenarts stuurde nog een mailtje waarin ze zei: 'Hadden alle dieren maar een baasje zoals jij.' Ik ga er alles aan doen om hem zo goed mogelijk te houden, gewoon verder alles op zijn tempo, zoals we altijd al deden. Hij is expressief genoeg om duidelijk te maken wat kan en niet.

Ik vind gewoon dat het voor mij nu ook eens mag meezitten. Ik kan veel hebben, maar nog een tegenslag, na alles wat ik vorig jaar heb meegemaakt, kan er nu niet meer bij.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:13

Zo jeetje, Hopelijk blijft goed gaan dan,

zo de paardjes maandag verhuist voor de Zomer :)
Zondag haalde ik hem kreupel de stal uit en nu 2 dagen op de wei bijna niks meer te zien Gelukkig, :D

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 23:42

ah lieve foto!

Liesbeth, Fifi heeft het nog jaren super gedaan met de kogelartrose, ze is uiteindelijk voor heel iets anders ingeslapen, dus houd moed he!
Ik kan je injecties adequan aanraden, dat is een vorm van glucosamine dat ze in de hals spuiten en daardoor sneller en beter wordt opgenomen.
Ik heb dat de eerste jaren laten doen en ik had het idee dat ze daar veel baat bij had.
Verder goed beslag, veel bewegen en opletten met de wijze van belasting.
Dat gaat vast goed komen bij jou, heel veel sterkte!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:20

Dankje, Ellis, verhalen zoals dat van jou geven me zeker hoop! En ik weet wel dat hij niet afgeschreven is nu, maar ik vind het gewoon zo k*t dat dit er nu ook nog bijkomt. Komt vast goed!

De bekapper is maandag geweest en die heeft er extra op gelet dat hij netjes kan afrollen. Vanavond gaan we weer wat 'intensiever' aan de slag met grondwerk en aan de hand werken. Ook al omdat hij anders helemaal baldadig wordt :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:53

Ohh wat rot zeg... En dat is nogal zacht uitgedrukt :(:) Ik hoop zo dat het gewoon goed blijft gaan! Wel heel mooi om van je DA te horen dat je zo'n goed baasje bent :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:45

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:22

odessa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:42

Ja hallo ik meld me hier...moet me nog wel inlezen maar kan echt niet bij het begin beginnen..
ik ben eigenaresse van een lipizaner en een kwpner maar mijn lippi is toch mijn grootste vriendin..
volgende week ga ik voor het eerst mee doen met een clinic ovet w.e.. ben dus heel benieuwd..vooral omdat het een lippi is met een lippi karakter kan alle kanten opgaan..
Ik ben eigelijk benieuwd wat jullie met de paarden doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:44

leuk, welkom hier!

heb je foto's van je paarden?

odessa1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 13:14

Zeker heb ik fotoos maar geen idee hoe ik ze hier kan plaatsen

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:24

Leuk leuk!! :D Welkom!
De foto kan je plaatsen door hem bijvoorbeeld te uploaden op een site als: http://www.tinypic.com en dan de link kopiëren met [img ] ervoor en [/img ] erna.

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:02

xxxNaatjuhxx Welkom terug ! Wauw mooie paardjes ! Die knappe man met het roze halster is wel heeeel knap :wow:

Nouvel Ooh zo leuk ! Het strand vlakbij huis.. daar kan ik alleen van dromen.. is een uur rijden met de auto :/ Ben nog maar 1x geweest met Furioso maar wil graag nog eens :D
Bakhobbelen ziet er goed uit hoor ! :j * Gaat in je topic spieken*

LiesbethDW Figo is echt super knap geworden de laatste maanden, spijtig van dit voorval nu waar je zelf niets aan kan doen.. Gelukkig kan/ mag je werken met hem

moonforever Gezellig zo met z'n alle poseren ! :D (alleen de laatste niet :+ )

*gaat ook in Tamme topic eens kijken :D *

Odessa Welkom ! Ben benieuwd naar de foto's :D

Vandaag had ik wedstrijd en de mama heeft een paar (gsm kwaliteit) foto's gemaakt :D
We waren 13de in totaal van de 25 wat ik niet slecht vind voor bij andere/betere ruiters waar we nog nooit mee in de ring zaten te rijden

Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 00:12

Ziet er super uit!

Hier hellaas weinig rijden.
Pablo staat al week kreupel. En alleen met winny oppad gaan is geen suc6 haha.

Hoop dat er wel weer snel groen licht is dat die weer iets mag. Hij wordt alleen maar sjaggie. Doe wel een beetje vrijheidsressuur waar ik niet teveel mee belast. Is net een tikkende tijd bom op dit moment

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:47

Zo, even afwezig geweest maar dat had zo zijn redenen :o

Liesbeth, jeetje wat een nieuws. Ik gun het niemand maar jullie al helemaal niet :(:)
Ik duim echt op volle kracht dat de boel stabiliseert en dat jullie nog jaaaaaren kunnen genieten van elkaar.

Welkom Odessa!

Ey, furioso foto's, die miste ik al een tijd :D Wat gaan jullie goed zeg, ziet er veel meer ontspannen uit dan voorheen, wat goed!

Mijn knappe merrie gisteren:

Afbeelding

Osteopaat vandaag geweest voor haar, 400 % verbetering ten opzichte van vorig jaar qua ontspanning in haar lijf haha. We zijn op de goede weg en dat merk ik in alles terug, vrijdag met rijden ging ze echt ongelooflijk fijn, lekker in verbinding en zelfs wat stukjes in nageeflijkheid.
Nu heeft ze een weekje vrij op wat stappen en longeerwerk na.

Vanavond al een rondje aan de hand gaan wandelen met Twice erbij want die wordt af en toe wat brutaal haha. Was zeer nuttig en ook echt wel even lekker.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:57

dat is super nieuws, en ga veral zo door robijtjuh,

Hebben vandaag lekker gaan spelen en schriktraining gedaan, nou bewijs maar weer dat me paarden me vetrouwen :-)
[ITP] Spelen met m'n toppers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:12

Nou ben alweer uit de roulatie hoor, ongelukje gehad en nu weer een hand traject van zo'n 12 weken. Grrrrmmmbl!!