[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hosante

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:21

Denise en Beda gecondoleerd.

Ik zag weer leuke foto's voorbij komen ik hoop dat ik zaterdag iemand kan vinden die foto's van mijn les wil maken kan ik ook weer eens mijn friesje showen.
Boukje is het momenteel niet eens met me en was zondags zelfs heel boos omdat ik onverwacht ineens rechts aansprong, ik probeerde links aan te springen maar ze deed er alles aan om te zorgen dat dat niet ging, dus ik dacht dan maar rechtsom en rechtergalop. Toen ik weer ging stappen heeft ze nog even een flinke bok gegeven om aan te geven dat ze niet van zulke geintjes gediend is. Ben benieuwd hoe het zaterdag in de les gaat.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:17

esther: Bevalt je nieuwe baan?

denise: gecondoleerd! Veel sterkte voor jou en je familie. Weet je al meer?

cloris: ook gecondoleerd.

Ilona: jaa weet je ook waarom die zo vrolijk keek? meneer sexy macho kan nu tegen die 2 andere heren stoefen en opscheppen met zn sexy chick! Wat zullen ze jaloers zijn dat hij zo'n een mooie charmante verleidelijke vriendin heeft :o
We moeten wel weer een romantische foto maken van die 2!

Joh die opening loopt wel los, dan maar geen quotes toch! Anders mogen we tot 495 praten, als het dan niet af is krijgt iedereen een praat verbod tot jullie het teken geven dat het topic af is en dan kunnen we hem in razend tempo vol kletsen ;)

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:21

Vandaag de veearts geweest voor me poon om weer te laten keuren voor de verzekering, ze is met een dikke 10 goed gekeurd.. (is der hele leven lang al goed gekeurd geweest) Maar ik was wel een beetje gespannen omdat ze vaak heeft tijdens het rijden dat ze gaat hinken (bij der slechtere been) Veearts nagekeken, is niks mee aan de hand, en poonie neemt me dus gewoon vreselijk in de maling!! :) Ze heeft geen pasje slecht gelopen na de buigoefening..

Ook hebben ze een kweekje afgenomen, ze krijgt allemaal kale plekken. Ik dacht zelf aan een schimmel of mijt. Veearts durfde het niet met zekerheid te zeggen dus hebben kweekje meegenomen. Volgende week kan ik bellen voor de uitslag (zou ook best kunnen zijn van het verharen zei die) dus ben benieuwd!! :)

Denise & Beda, gecondoleerd!!!!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 17:36

Heikedenise en Cloris: Gecondoleerd, vervelend nieuws!!!!

(ik lees denk ik al bijna 150 pagina's alles mee, maar reageer eigenlijk nooit. bij deze dus wel ff)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:05

Beda en Denise. gecondoleerd..
Astrid, beterschap!
El, ooh, nog ff in spanning dus. Ben benieuwd!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:04

Beda en Denise -> Gecondoleerd met het verlies...

Martine -> Wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:17

Denise en Beda, gecondoleerd met jullie verlies. Ben zelf begin december mijn oma verloren en ben er nog behoorlijk mee bezig eerlijk gezegd. Ben nu ook geen kleinkind meer, generatie opgeschoven... raar gevoel.

Martine, voor jou een hele grote felicitatie lees ik, ik hoop dat je een prachtige zwangerschap mag hebben en er van kunt genieten. Wat een drama met je puppies, parvo is echt zo gemeen :(:) .

Phoe, teveel gelezen! Bijreageren is dan moeilijk.

Ilona, Chico ziet er goed uit zeg!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:49

Denise haha ja dat had ik ook, wil het paardrijden nog niet opgeven :') nou komt het eigenlijk wel goed uit, Flaaf hoeft toch niet zo veel gereden te worden, die is altijd heel makkelijk gewoon weer op te pikken, en die kleintjes gaan we dan volgend jaar mee aan de slag :) over wat voor een termijn zitten jullie te denken? Ik dacht altijd meer rond een jaar of 28 maar ach twee jaar eerder is ook goed :) oh en ik een foto van alle paarden apart? Moet wel lukken, in een pb'tje sturen?

Cloris ook gecondoleerd :'(

Madelief lekker weer dus daar, en lekekr aan de slag geweest :)

Ellis gelukkig dat ze toch nog wel om te zetten was uiteindelijk, wel lastig zeg, kan me voorstellen dat het erg frustrerend is dat je ook niet echt weet waar het nou uit voorkomt.

Alicia hoe is het met jou en Dable?

Ingrid ben benieuwd naar de foto's, hopen dat ze zich dan wel netjes gedraagt en er niet alleen maar mega bokken op de foto staan ;)

Michelle fijn dat ze helemaal is goedgekeurd :) wel vreemd die kale plekken, hopen dat het iets is wat makkelijk te verhelpen is!

Femke wat een leuk paard in je avatar, ben gelijk nieuwsgierig :D

Saida dank je :D alles goed met jou?

Karina dank je wel :) en ja met de puppies was echt een drama.. gelukkig gaat het met die twee overgebleven wel goed :) hoe gaat het met jou en de paarden? Ben wel benieuwd naar hoe Sol is geworden! En die mooie merrie! Met mijn zweetvosje gaat het nog altijd helemaal goed, hij blijft af en toe en beetje nukkig maar weet nu gewoon hoe ik ermee om moet gaan en hij komt toch wel erg dicht bij het perfecte paard nu :) vandaag toevallig nog iemand gehad die hem wilde kopen, maar nee die gaat niet meer weg!

Oh en even nog een kleine ego, zal mn post even wijzigen om niet weer een nieuw bericht erbij te plaatsen ;)
Vanmiddag met Pita, onze mama hond en de pups de hele tijd bij de paarden gezeten, Flaaf stond eerst buiten en Pita en hij gingen echt samen spelen, zo leuk om te zien haha. Hij haar uitdagen voor het hek, zij blaffen en even erachteraan rennen, hij zich razendsnel omdraaien en achter haar aan en zij snel de bak uit rennen en dan begint het weer overnieuw :+ de pups zijn nog wat bang van de paarden maar ze drentelen er al wel een beetje omheen. Alleen als het paard dan beweegt schieten ze gelijk weg haha.
Laatst bijgewerkt door Zitouna op 09-02-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:57

Ingrid ben benieuwd naar de foto's, hopen dat ze zich dan wel netjes gedraagt en er niet alleen maar mega bokken op de foto staan

Ik hoop het niet zeg, die van zondag viel nog mee maar als ze echt gaat bokken heb ik een probleem ze zet er nl. nogal veel kracht achter. (heb je gelijk een week last van je rug) :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 21:00

Martine, fijn dat Pita zich gedraagt! In tegenstelling tot de pappa ;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:33

Bedankt allemaal voor het medeleven

Hij is in zijn slaap overleden, waaraan dat weten we helaas nog niet en hij ligt nu in Gorinchem opgebaard.
Verder weten we nog niet veel helaas

En zoals je al zegt mies dan maar geen quotes we zullen zien hoe de opening is, hopelijk een beetje leuk maar ik vindt ilona der wist je datjes al helemaal geweldig dus daar kan het niet aan liggen

Ingrid – ik hoop dat iemand foto’s voor je kan maken ik wil die knapperd wel weer eens zien van je.

Mies – super dat ze is goed gekeurd, en ben benieuwd naar de uitslag van het kweekje

Wat betreft verzekeringen, hoeveel betalen jullie nou per maand en bij wie zijn jullie verzekerd als ik vragen mag, wil het namelijk een beetje gaan uitzoeken

Karina – het is een heel raar gevoel ja, zeker ook om je ouders zo te zien
Jij ook nog gecondoleerd

Femke_tweety bedankt, heb je zelf ook een barokkie?

Martine – je mag je knapperds ook in het topic showen hoor haal ik ze daar wel van af ;)
En jij een termijn, geen idee ik hoop dat ik toch wel zo rond mijn 26ste een kindje in mijn armen heb, maar ik wil toch eerste met heike eruit halen wat er in zit, en ik hoop toch ooit dat hoedje te mogen dragen.
En wat leuk dat flaaf zo met pita heeft gespeeld heike van mij is bang van onze pup :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:41

Yep, heb ook een Barokkie :)

Lancelot, roepnaam Tweety is een 17-jarige valkkleurige Lusitano.
Ik heb er helaas geen officiele papieren bij, dus of hij cruzado is of zuiver, dat weet ik niet.

Zijn naam Tweety, dat kan hij ook niet helpen, hij heeft 7 jaar als manegepaard gewerkt, en daar heette hij vanwege zijn kleurtje Tweety.... En dat is het bij mij ook gebleven.
Als manegepaard werken paste hem toch niet zo geweldig...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:59

Ingrid kan me voorstellen, ouch!

Suus ja hihi papahond mag niet meer bij de paarden nee := die leert het gewoon nooit, sufferd!

Denise hehe volgens mij hebben jullie ze allemaal al wel gezien die fotos of ik moet nieuwe gaan maken, maar dan heb ik manlief nodig om eens standfoto's te maken, maar die is bezig een voliere te bouwen nu dus zal het wel weer te druk hebben := aaah rond je 26e, da's toch dan net als ik, ik vind het nu eigenlijk ook wel een mooie leeftijd :D sja ik ben er ook wel bang voor hoor, dat als het kind er eenmaal is dat ik toch wel minder tijd voor de paarden zal hebben, hoewel ze staan natuurlijk wel aan huis dus dat zal op zich ook nog wel meevallen. Kan me dus wel voorstellen dat je ook eerst nog die doelen wilt bereiken! Hihi en Heike bang van zo'n klein pupje?! 't lijkt nog wel zo'n stoere kerel :D

Femke aaah heb je ook grotere foto's? Hij klinkt al leuk ;)

Aaah ben toch zo blij met hoe Dari nu is, hij is zo relaxt geworden, heb hem net uitgebreid geborsteld, meneer stond niet eens vast maar verzette geen stap, stond echt te genieten. Als ik naast z'n hoofd stond, legde hij steeds even zijn wang tegen mijn wang en deed dan z'n oogjes dicht, aaaw :) die zwarte duivel is toch nog een scheetje geworden hihi.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:38

martine, wij hebben nooit genoeg gezien van jou knapperds hoor :D
en die kleine pup heeft heike de eerste keer toen die mee ging in zijn lip gebeten dus vandaar dat heike een beetje huiverig is geworden :D

fijn dat dari zo relaxt is

femke, leuk hoor

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:42

Hoi allemaal!
Ik zit al pagina's lang al jullie verhalen te lezen en te genieten. Heb ik het goed als ik denk dat dit topic heel breed is, waarin liefhebbers van barokke paarden allerlei soorten lief en leed met elkaar delen? Dan wil ik me graag bij jullie aansluiten. Sorry, maar ik ben nog niet helemaal op de hoogte van jullie regels of gewoontes.
Mijn naam ik Karin, ik ben 28 jaar en gek van friese paarden. (zie m'n profiel) Ik heb helaas geen eigen paard, maar wel het geluk dat ik al jaren kan genieten van andermans friezen. Ik hoor het wel als jullie iets van me willen weten, dan ga ik nu lekker verder met jullie verhalen lezen.

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 14:51

Afbeelding

Hier lijkt hij nogal overbouwd, dat is hij niet. De bodem loopt daar heel erg scheef in het water. Dit is overigens begin januari, toen we hoog water hadden.

Afbeelding

In de zomer is het echt een mooie goudvalk, in de winter wordt hij altijd een beetje vaal.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:06

Welkom voor de nieuwe mensen!

Goya ging weer lekker vandaag! Moet ernstig aan mezelf werken, maar als ik er goed op let gaat het stukken beter..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:18

Hoi Karin,

ik ben ook net nieuw hier..., ik lees al heel lang mee, maar heb me eigenlijk nog nooit gemeld.
Ik zal me ook ff voorstellen.

Ik ben Femke, 31 jaar, ik woon in de Betuwe, in een klein dorpje, Echteld.
Vanaf zo'n beetje mn 7e/8e jaar ben ik een echt pennymeisje geworden....
Alleen dat is bij mij nooit helemaal overgegaan....

Sinds een jaar of 2, 2,5 heb ik Tweety.
Ik was eigenlijk helemaal niet van plan om op dat moment een paard te kopen, maar soms loop je ineens ergens tegenaan, zullen we maar zeggen.

Ik heb er nooit spijt van gehad.
Tweety is een nu 17 jarige lusitano ruin. 1.58 mtr. Categorie eerlijk, lief, op 1 of max 2 mensen gericht, en met vlagen een knappe heetkop...

In het berichtje hierboven zie je alvast wat winterfoto's.
Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat mooie zomerfoto's heb, dan is z'n vachtkleurtje op zn mooist.

Tweety was een manegepaardje. Ik reed mee in de springlessen. Het paard waar ik meestal op reed was geblesseerd, en ik moest op Tweety. Toen vrij iel, niet groot, erg korte pasjes. en eigenlijk geen manen.
Ik had m wel eens op stal zien staan.
Mijn eerste reactie was: Dat menen jullie toch niet, zo'n klein ding, daar ben ik veels te zwaar voor. (bovendien vond ik t kleurtje nou niet bepaald mooi, maar das niet zo belangrijk)
Hun reactie, ach tweet kan wel wat hebben, je vind t vast wel een leuk dier.

Nou, daar hadden ze dus gelijk in...
Ik had nogal wat inhaallessen staan, en die heb ik allemaal al vrijrijdend op Tweety op gemaakt.
Na een paar maanden wou ik verschrikkelijk graag met hem buitenrijden, maar ja, een manegepaard krijg je nou eenmaal niet mee. En terecht.
Leasen was een optie, maar dan kon ik nog niet met m naar buiten. Na enige weken twijfelen, was er ineens iemand anders die Tweedles wilde gaan leasen. Dat zou betekenen dat ik er bijna nooit meer op zou rijden.
Dat was het moment van de beslissing...

Nu staat Tweety niet meer op de manege, de stallingskosten daar zijn me echt te hoog.
Ik sta particulier, bij de hoefsmid. Tweet staat in een open loopstal, samen met 2 shetten, een new forest en een haf. Hij kan altijd naar buiten de paddock in, en als het even kan met de bodemgesteldheid ook de wei. (in de Betuwe loop je weilanden nogal snel kapot, natte drassige klei...)

Tweety is een stuk forser geworden qua spieren, en is veel ruimer gaan lopen. (door passend zadel, correct hoefbeslag en vooral niet te kort op z'n voetjes te staan) Oh, ja, en z'n kleurtje, daar ben ik echt van gaan houden.... Ik vind t nu supermooi.

Ik rij geen wedstrijden, maar puur voor de lol. Onder het zadel, voor de kar, aan de fiets, wandelen, freestyle, eigenlijk net waar ik zin in heb.
Ik heb geen bak (ook geen buitenbak) dus ik ben altijd op straat te vinden.

Voor zover wat info over mij. Ik weet niet of ik echt veel zal gaan posten, maar dan weten jullie allemaal in ieder geval wie er meeleest....

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:00

Wat een knapperd heb je Femke! Schitterende kleur ook <3 Welkom,en post maar lekker vaak ;)

Karin ook welkom,en leuk friesjes! Mijn Moreno staat op een friezen stoeterij gestald,dus ik zie dagelijks ladingen friesjes :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:00

femke en karin welkom

en suus fijn dat goya weer zo lekker ging, nu lekker volhouden zo

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:59

Heey

Beda en Denise: Gecondoleerd en heel veel sterkte :(:).

Femke en Karin: Welkom :D.

Ik heb verder wel bijgelezen maar zit weer beroerd thuis.

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:02

Femke en Karin welkom.
Wat betreft foto's ik ga zaterdag gewoon iemand als vrijwilliger aanwijzen om foto's te maken.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:16

Denise, thnx :)
Moppielover, sterkte!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:02

Femke & Karin, welkom !! :)

Ja ik ben ook erg benieuwd wat er uit het kweekje komt. Het is wel raar dat maheeba er last van heeft & paard van een vriendin van mij.. Zo'n week duurt altijd weer heel erg lang dan..

Vandaag ging eerst mijn nicht even rijden & daarna ik, ze liep me weer goed te vervelen. Ze was denk ik ook niet echt lekker. Weer heel erg aan de diaree

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:43

femke en karin welkom!
mooie paarden!