Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

peetisgreat schreef:iets anders wie weet of je ene vergunning moet hebben voor ene paard bij huis ??
kan ik hem zo in me tuin zetten of zitten hier regels aan
wie weet ongeveer wat een paard aan huis kost denk het wel een beetje te weten maar meer info is altijd mooi
. 
en wete het zelf pas 6 dagen 

en er dus een aantal verkocht gaan worden, waaronder Encanto. Kijk ik snap wel dat hij geen (inmiddels 9) paarden kan houden als hij bijna geen tijd heeft om er 1 te rijden, maar ik rij al 3 jaar op Encanto en heb daarvoor altijd op en buiten stal met van alles en nog wat geholpen. Kijk ik kan niet verwachten dat hij voor mij een paard houd maargoed, nou heb ik wel voorang (en korting) om hem te kopen, maar is hij nog een beetje boven mn budget, en persoonlijk vind ik (en nog wat andere) dat de prijs ook te hoog is voor wat Encanto waard is, Dus ik wilde hem klinisch laten keuren maar toen kwam het probleem dat hij kreupel werd en ik hem niet meteen mocht laten keuren omdat hij dan helemaal afgekeurd zou worden, dus gaat de eigenaar hem nu opknappen (goede smid, nieuw zadel en osteopaat) en daarna kan ik hem pas medisch laten keuren. (al denk ik dat hij dan nog niet helemaal er goed doorheen zal komen) dus dan pas kan ik over een prijs gaan praten met hem.
Dus heb ik met die eigenaresse gemaild en mag nog een 2e keer komen kijken en dan wat langer met het paard bezig zijn. Als ik nu een paard koop wil ik die wel voor ik weet niet hoe lang houden en op kunnen rijden, dus ben goed aan het nadenken over wat ik zal doen. Heb ook met mn instructrice over Encanto gehad en over een evt ander paard. Dat andere paard had qua rijden alles wat ik bij encanto mis, maar met encanto heb ik echt een band en die is iets relaxter, maar daar tegenover staat dat die andere dus wat meer pit had, wat ook leuk is..
Ahja heb er weer een leuke broek bij 
die me zondagochtend om 7 uur van het station mag halen
Ook vreemd haha
Laura wel, die had al gezegd dat ze ze heeft gezien!
Thanks, ze zijn heel leuk geworden
Jeetje, wat een nieuws zeg! Gefeliciteerd meid!! Hier had je zeker niet opgerekend? Ook nog gewoon ongesteld geworden... Hoe reageerde je vriend
?
Wat een poepies bij elkaar! En een leuk paardje gezien lees ik? Geweldig! Ik hoop het voor je 

Hij rijd zoooooooooooooooooo lekker!!
Echt die draf, dat zit als een huis, heb nog nooit zo lekker door gezeten
. Ik wou er gewoon niet meer vanaf!! Hij was zó enorm gevoelig, heerlijk om te rijden. Zo zacht nog en alles!
Alleen de galop ging echt HARD
Een ander paardje schrok er zo van dat ze meteen gek begon te springen haha. Ik ben helemaal in love!
)
! Ik wist niet dat je toch een eigen paard wilde gaan kopen? Niet bijrijden dan?
En is het een merrie of een hengstje?
Ik vind er zelf ook hele leuke tussen zitten 
? Ik hoop dat je snel een oplossing vind en naar huis kunt gaan dan!
En nog leuke cadeautjes gehad
?
Wat leuk zeg, spannend!!!
. Wat super zeg, ben heel benieuwd, wel foto's maken he!!
Bedankt voor alle felicitaties. Ik heb alles al gehad. Mijn oom en tante wonen in Japan dus kunnen niet echt geven, de andere in Zeeland daar krijg ik nog wat van als ik terug ben (Mijn nicht was gister jarig, 16 geworden. Was wel ff wennen want normaal gingen we daar altijd heen en onze verjaardagen vieren) van mijn oma stiefvader vader moeder dat nieuwe zadel gehad van mijn vader nog een keer een camera (Die nu uiteraard stuk is
..) van mijn broer en zus krijg ik nog wat in Nl, en van me vrienden en de vriend van me broer ook nog wat. Furia schreef:Pff mensen even hier mn hart uitstorten ben net ingestort op school project groepje heeft me zover gekregen dat ik hard weg ren gfa zo proberen om weg te sluipen van school dan kan ik de trein pakken naar huis en houd ik jullie op de hoogte!
Saida gefeliciteerd!