Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:28

Oh wat goed.. kan je lekker aan de slag!! Wij gaan volgend weekend weer op concours

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:17

Vandaag weer op wedstrijd geweest en ons harde oefenen voor de midden draf werd beloond met een een 7.5
Ik was zo blij met het gevoel dat Douwe mij gaf in de eerste proef dat ik al zei wat er ook gebeurt dag kan niet meer stuk.
185 punten in de eerste proef en 182.5 in de tweede en een 2e plaats. Nu alle zooi opgeruimd auto gewassen (we stonden vast met trailer en al modder vloog me om de oren) nu lekker op de bank.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:28

Wat goed, gefeliciteerd!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:23

Ik ben vandaag gestart in de B... Weer een hele ervaring rijker :)
Er zit zoveel meer in als wat ik eruit krijg tijdens een proef.

Met losrijden en thuis kan ik Risse aanpakken als hij inkakt.
Hij is namelijk heel gauw niet meer aan het been. Als het niet lukt thuis, dan pak ik hem even terug en begin ik opnieuw. In een proef gaat dat niet en dan is hij al gauw niet meer voorwaarts :+ pfffff

Toch nog 182 punten gereden, maaaaaaar wel érg lief gejureerd. Ik had het niet verdiend haha.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:32

De volgende keer krijg je misschien lage punten terwijl het beter ging. Gewoon even lekker van genieten je weet nooit wat de volgende keer brengt.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:23

Vorig weekend naar Beilen gegaan. Eerste proef super fijn gereden en 174.5 punt... 2e proef (andere jury) veel minder fijn gereden, pijp was leeg.. en 185 punten en 3e prijs.. zo zie je maar weer... je kunt er niks van op aan.

Vandaag nog naar nieuw Amsterdam gegaan. Buiten los rijden.. ze was veel fijner, lekker voorwaarts.. proeven binnen bij zelfde jury.. 180 en 183.5 mijn gevoel zei dat het veel hoger zou liggen. Mijn vriend die voor leest en eigenaar van paard zeiden ook zo dit ging lekker... dus tja..

We hebben nog nooit buiten concours gehad, maar zoals ze met losraken vandaag buiten was wil ik echt graag buiten concours rijden. Zoveel fijner!

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:12

Hier de afgelopen drie weekenden op co cours geweest... Lekker kunnen rijden 1e, 2x 2e en 3e prijs. Gevolg is nu alleen wel dat we M moeten gaan starten.. Kan nog 1x in het L.. Contragalop begint steeds iets beter te komen, maar nog niet proefwaardig.. Lastig!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 11:41

Jeann waarom nog 1 keer in het L? Je mag nu langer door rijden he.. het is niet meer dat je verplicht bent met 30 winst punten over te gaan. Of heb je een andere reden?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:53

En anders HC starten als je wil blijven oefenen...

Ik ben gisteren weer B gestart. Er zijn nog zooooveel dingen die beter kunnen, maar daar wordt hard aan gewerkt. We hebben 190.5 gereden, hadden ons eigen 'doel van de dag' bereikt en dus met een tevreden gevoel naar huis gegaan :D

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 10:02

Is dat per april? Dat je door mag rijden? L2 isnwel bevestigd maar de contragalop is niet bevestigd. Vandaar dat ik nog geen M wil gaan starten.. Nog iets langer dooroefenen zegmaar..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 18:48

Vandaag weer op wedstrijd geweest en het viel mij niet tegen had verwacht dat hij wat in zou kalken met de warmte maar bleef fijn te rijden en voorwaarts genoeg zelfs iets te hahaha midden draf werd galop. 1e proefje 178.5 en 2e 186 en een 2e plaats. De punten waar we aan moeten werken zijn meer dan duidelijk en terecht lager gelukt. Wel fijn dat de andere oefeningen waar we ook echt aan gewerkt hadden zichtbaar verbeterd waren.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:46

Hier nog steeds revalideren van de peesblessure. Helaas loopt hij nu rechtsvoor kreupel, dus maar weer een afspraak gemaakt om te zien wat er aan mankeert.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 13:28

Laura dat is dan fijn hé dat je waar voor je traint ook goed scoort. Geertje heel veel succes hopelijk valt de uitslag mee

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 19:04

kusvoorjou schreef:
Jeann waarom nog 1 keer in het L? Je mag nu langer door rijden he.. het is niet meer dat je verplicht bent met 30 winst punten over te gaan. Of heb je een andere reden?

Jawel, dat is van de B tm M2 verplicht.
Z1/Z2/ZZL zijn verblijfsklassen en van daar is promotie niet verplicht.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 20:04

kusvoorjou schreef:
Laura dat is dan fijn hé dat je waar voor je traint ook goed scoort. Geertje heel veel succes hopelijk valt de uitslag mee

Ja is heel fijn.
Geertje succes nog even hopelijk kunnen jullie ook weer snel gezond en heel de ring in.

Zo auto vol geladen trailer er achter morgen gaan Douwe en ik voor het eerst naar een Jenny veenstra weekend in Assen. Ik heb er onwijs veel zin in.

Iedereen fijne paasdagen

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:48

DnBles schreef:
(na lang meegelezen te hebben toch graag even een nieuwtje plaatsen :o )

We did it! :D
We mogen ons na gister Zuid Nederlands Kampioen noemen :)F
Het was een super leuke dag, we hebben er volop van genoten.
Zeker weten een dag om niet te vergeten
Even een paar foto's spammen :')

Sorry voor de spam maar ben zo trots op Oep! :)
En bij thuiskomst hadden de meiden de oprit, kantine en Oepke's stal helemaal versierd. Mijn dag kon niet meer stuk!

Wat super.. nog gefeliciteerd!! :D

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:52

xMyrth schreef:
KarinvdM schreef:
Ja en die Friezenruiters maar zeiken over vooroordelen... Ga toch weg!

Ik geloofde er ook niet in, totdat ik het laatst heb meegemaakt.

Ik was mee op concour op eigen club met een friezenruiter. De jury zat heel verveeld te jureren in het hokje. Naja prima hoe je erbij gaat zitten, moet iedereen zelf weten. Punten waren suuuuperstreng en slecht. Jammer want dit hadden we niet zo verwacht. Een paar dagen later spraken we de schrijfster, aangezien zij lid is van dezelfde vereniging... Bleek dat de jury bij het zien binnenkomen van onze fries meteen had gezegd dat ze anti-fries was.
Geen wonder dat de punten zo extreem waren en ze zo ongeïnteresseerd zat te kijken :')

Onze dag laten we er verder niet door verpesten hoor :+ Volgende keer beter!

Tja altijd jammer he.. Zoiezo het verschil in jureren vind ik voor de KNHS echt nog wel een aandachtspuntje.. Als ik het mennen ook vergelijk met het dressuur dat is ook belachelijk.

Als je punten wil pakken kan je de kreupele ezel van de buurman nog voor de kar zetten zou je nog winst rijden als je maar je proef rijdt en niks vergeet.. en ow al vergeet je wel wat ach kan gebeuren dan rekenen ze het ook amper aan.. Jammer hoor bij veel jury leden (een enkele is wel streng maar gerechtvaardigd).

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:56

Touscha schreef:
Kwestie van nog beter gaan rijden. De onderdelen echt goed rijden en zorgen dat een jury niet om de punten heen kan. Thuis de puntjes op de i zetten, op wedstrijd gaat het altijd iets minder goed. Niet voor een 6je maar een 7 of 8 gaan. Ik heb nog geen negatieve ervaringen gehad. Eerder andersom, dat ik dacht waar halen ze al die punten vandaan.

Dat is het zeker als je goed rijdt kunnen ze er niet omheen.. maar herken wel het verschil bij de anti fries jurys.. Heb er zelf niet extreem veel last van (woon in friesland dus de helft is ook fries dus een anti fries jury heeft hier geen succes) _/-\o_

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:58

Sanet schreef:
Van nog beter rijden, krijg je geen 10 op de verzorging ;)

Hahah inderdaad.. en heb wel eens een hals strekken gehad nou die kon echt echt echt niet beter en dan nog een 7 met commentaar 'prima gereden' .. tja dan kan ik altijd blijven dromen naar een 9 laat staan 10 :(:)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:04

Laura1982 schreef:
Helaas blijft het een jury sport gevoel en plaatje kan soms niet overeen komen. Het motiveert mij wel altijd om nog kritischer te kijken naar ons rijden en nog meer te proberen verbeteren.
Mag ik vragen waarom jullie de jury niet aanspreken als het protocol zo ver van je gevoel afligt?
Wie weet leer je er toch nog iets van.

In het mennen gedaan. Paard liep super verzameld (wat maar weinig tot geen doen in het mennen) en kwam mooi op de achterhand en van alle kanten kwamen de complimenten, zelfs op film te zien.

Op protocol een 6 op verzameling en zo ook bij de oefeningen. Nagevraagd gaf ze aan dat we hem maar over zijn tempo moesten laten lopen de gehele proef en dan terug moesten nemen naar een rustigere draf op de momenten van verzameling 8)7

LIKE WHAT >;) ... nou dat dat uit de mond van een jury kwam.... belachelijk die kent dus niet eens de basis africhting van een paard.

En een keer reed ik met gebroken hand, stond er op het protocol niet te sterk in rechterhand zijn.. ik kon nog net een teugel beethouden met die pijn (toch eigenwijs zijn en willen starten en super lieve pony hebben die ook nog zijn best deed) maar toen we hierover uitgelachen waren en de jury wouden opzoeken bleek deze al weg te zijn .. #)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:05

KarinvdM schreef:
Grappig dat jullie allemaal wat aan de jury willen vragen.
In al die jaren dat ik jureer is er maar 3x iemand bij me gekomen met een vraag.
Maar misschien komt dat doordat ik de schrijvers zich helemaal suf laat pennen. :D

Daar hou ik van.. een mooi vol protocol .. voorkomt inderdaad vele vragen en is handig om mee te nemen voor je training weet je precies wat beter moet en waar aandachtspunten liggen ! _/-\o_

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:08

gett schreef:
Gister geslaagd voor een Fryso zadel, de legacy. Heerlijk zadel, heel blij mee!

Ben benieuwd of ze nu ook beter gaat lopen, nu ze weer meer schoudervrijheid heeft!

Nu alweer zin in een wedstrijd!

Super ben benieuwd.. Zelf ervaring bij vriendin met fryso wat behoorlijk tegenviel maar hoor ook genoeg succes.. Zadels blijft echt een lastig iets... Heb nu een jaar een Wow zadel, erg blij mee! <3

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:11

_Jeann schreef:
Hier de afgelopen drie weekenden op co cours geweest... Lekker kunnen rijden 1e, 2x 2e en 3e prijs. Gevolg is nu alleen wel dat we M moeten gaan starten.. Kan nog 1x in het L.. Contragalop begint steeds iets beter te komen, maar nog niet proefwaardig.. Lastig!

Je kan natuurlijk ook gewoon een tijdje trainen en pas als je zover bent de overgang maken.. Scheelt een hoop startgeld wat je dan kan investeren in lessen ! :D

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:12

geertje3 schreef:
Hier nog steeds revalideren van de peesblessure. Helaas loopt hij nu rechtsvoor kreupel, dus maar weer een afspraak gemaakt om te zien wat er aan mankeert.

Gadver das niet fijn.. hoe staat het er verder met de pees voor ?

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:17

Zo ik ben weer bijgelezen.. :')

Leuke discussie punten altijd haha.. jury's :D

Zelf weer aardig terug in het zadel dus nu kijken wat we in mei een beetje starten kunnen daar ik denk dat we er wel weer wat tegenaan kunnen. Dan zie ik ook gelijk waar we staan en waar we aan moeten werken. Laatst les gehad en vandaag super fijn thuis getraind. Moet nog wel sterker en sneller op achter maar dit hebben we natuurlijk niet zomaar klaar das ons lange termijn doel :D ..

Helaas gebruikt de eigenaar hem nu ook voor het tuigen. 1x in de week les en volgend weekend een onderlinge competitie. Dit werkt behoorlijk tegen in mijn dressuurtraining dus nog even afwachten hoe we dit oplossen. Een midden of uitgestrekte draf is echt niet te vragen nu laat staan een actieve schakeling naar voren pas aan het eind van de training heb ik de ontspanning en mijn ritme wat terug.. :7

Hoe gaat hier verder? al mensen outdoor gestart?