[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:16

_Zoe schreef:
Oh django is echt zo leuk! En hoe leer je hem dat toch zo snel allemaal, echt super knap :)

Het scheelt natuurlijk wel dat ik al 8 jaar paarden hierin train en ook de nodige ervaring heb met Andalusiërs :P

Maar hij is enorm open, bied dingen heel graag aan, wil ook écht gericht met je meespelen.... Zijn wel allemaal enorme +punten voor mij :D

[VD-ITP] Django, lekker spelen in de vrijheidsdressuur!

xXutopiaXx

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 21:41

DIE KIPPEN!!! _O- _O- Hahahahaha!! :') Je kon me opvegen hahaha.
Wat ontzettend knap dat je hem dat inderdaad in zo'n korte tijd kunt leren! :oo Ik ben al 5 jaar bezig met een buiging :') En ik ben nu al erg blij dat hij met z'n neus langs z'n voorbeen strijkt _O-

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:49

Wat leuk dat je een Pre heb visibreteam! Maar wat is hij al wit zeg met 6 jaar haha!

Mooie foto's van op het strand : D

Sorry dat ik zo lang weg ben gebleven. Mijn eigen gezondheid is op dit moment niet goed.. mijn schimpie ging ook niet zo lekker. Die gaat nu overigens wel weer erg goed! Gelukkig..

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:53

Ohh wat naar dat je gezondheid niet goed is.. -O- Gelukkig paardje wel weer! Wat had hij en wat heb jij?! :(:) Beterschap in ieder geval!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:59

Beterschap in ieder geval

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:06

Wat ik heb weten we helaas niet. Ziekenhuis ook niet... Ondertussen al 2,5 jaar bezig. Zo erg geworden dat ik met de studie heb moeten stoppen. Ga vanavond aan een antibiotica kuur van 6 maanden.

Paardlief scheen last te hebben van wormen. Gaat stukken beter maar zijn buik vind ik nog niet helemaal oké eruit zien. (Steekt raar uit)

Dankjewel :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:30

Busy day,,, vandal Chim weer naar mijn ouders verhuizen. En net nu afgelopen dinsdag er bij ons behoorlijk wat storm-schade was…! Dus nog een boel te doen, maar we gaan er voor!!
Maare, dan moet het weer wel echt beter blijven vanaf nu want dan ben ik mijn binnenbak weer kwijt :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:31

Ohh wat rot Duijfje... En ook al zo lang aan het tobben.
Goed dat je het zegt! Ik moet Tamme ook weer ontwormen!

Mooi dat Chim weer thuis staat! En ik hoop met je mee op beter weer :P

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:00

Hoop dat het snel beter gaat Duijfje, zowel met jou als met je paard.

Lekker dat Chim thuis staat! En de vooruitzichten zien er goed uit qua weer! Eindelijk weg met die wind.

Jerez gaat goed! Veel opgezeten en ben weer lekker aan het stappen en draven. Gisteren voor het eerst weer los. In het begin had hij het niet helemaal door en bleef bij mij lopen en daarna ging hij uit zijn dak. Sprongen die ik nog nooit gezien heb! Heb mijn hart vastgehouden!! Zijn benen zijn dan zo kwetsbaar..
Heb daarna nog even op het harde gestapt en gedraafd om te kijken hoe hij liep en zag er niks raars aan. Voor de zekerheid gekoeld en gel op gedaan :). En straks maar even kijken of hij er iets aan overgehouden heeft!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:59

Hoop dat snel beter gaat met je Duifje,,

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 21:36

Fijn dat Jerez beter gaat!

Zo, het weer heeft het tot nu toe nog goed gedaan ja!! Gisteren gelijk een wandeling aan de hand gemaakt, vandaag met twee vriendinnen vanaf mijn huis naar het bos gereden!! Ging echt zoooo goed! Moeten dan onder 2 tunnels door en over het spoor, maar dat deed Chim op wat getwijfel na, heel goed! In het bos was ze heel jolig en had ze de pas er stevig in. Heerlijk gereden door een prachtige natuur. En ja, daar woon ik dus op een kwartiertje afstand vandaan! Oefenen oefenen oefenen dus, dan kan ik er ook alleen heen :P

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:58

Hoooooooi Allemaal!

Ik geloof niet dat iemand mij nog kent maar laaaaang geleden heb ik ook mee gekletst in deel 2 of 3 van het topic, ben het toen uit het oog verloren en zag het vandaag ineens weer voorbij komen en dacht van, ga maar weer eens kijken. :D

Ik ben Natalia, 28 jaar en heb 2 PRE paardjes, Betunero V en Garbosa RB

Betunero heb ik afgelopen vrijdag weggebracht naar zn nieuwe "baasje" omdat i khelaas geen tijd meer heb voor 2 paardjes gaat zij hem voorlopig voor mij verzorgen en rijden.
Garbosa is wel bij mij en geniet zo veel mogelijk van deze geweldige karaktervolle merrie :D

Even 2 fototjes van mn kanjers *\o/*

Betunero
Afbeelding

Garbosa
Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:55

knappe paarden! <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:06

Heeeeyy Natalia!! Gezellig! :D Had op Facebook inderdaad gezien dat je je prachtige man had uitgeleend, mooi besluit! Had hem ook wel willen opvangen hoor :D :P

Jerez niks aan zijn uitspatting overgehouden?

En lekker zeg zo'n stuk natuur op een kwartier afstand! Dat vraagt inderdaad om van genoten te worden haha. Oefenen met die hap!! Vind het zo heerlijk inderdaad dat 'k met Tamme van niemand afhankelijk ben, ik stap op en samen kunnen we de wereld aan :P Is echt het oefenen waard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:25

Welcome back Natalia :)

Zag leuke filmpjes en foto's voorbij komen van Geeske, leuk zeg!

Jerez een beetje gek de 1e keer weer los :(:)

Alleen rijden, ik doe het echt niet meer. Ja, soms een stuk onderweg naar huis als we sneller zijn dan onze mederuiters (eigenlijk altijd dus :')).

Vriendlief heeft toevallig van de week een MTB gekocht en hebben gisteren samen al 30 km gemaakt :) Heerlijk!

Morgen weer lekker lessen en van de week weer op pad voor een shoot!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:37

Met de mountainbike mee is toch ook super?!
Hier zijn jammer genoeg de paden daar te smal en te zwaar voor...

Ik ga sinds een paar maanden met een stalgenootje mee naar buiten met Ferro, alleen doe ik ook nog niet.
Hij is nog heel angstig en onzeker in het verkeer en in een vreemde omgeving, ik heb geen zin in onnodige ongelukken, dus ik ga alleen als ik een maatje heb...
Vanmorgen zijn we voor de 2e keer op strand geweest, echt heerlijk na zo'n lange tijd weer op strand te kunnen rijden! *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag lange teugel les gehad van Piet Bakker, was ook weer superleuk!
Alleen iets te overmoedig omdat hij het zo goed deed, Piet zei kijk eens of hij een galopsprong wil maken nu, en toen moedigde ik hem iets teveel aan en hand ik een klap tegen mijn elleboog te pakken... :oo
Gelukkig net naast de botjes, dus goed beurs maar verder alles nog heel, pfoe...
Afbeelding

en gisteren in zijn paaspak wat in de bak gehobbeld...
Afbeelding

de rest van de foto's heb ik in een topic gezet, link staat in mijn onderschrift voor wie het leuk vindt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:40

Ik zag de foto's enzo al op fb Ellis!
Hij ziet er echt mega goed uit :oo
De schrik zal er wel goed in hebben gezeten met die klap...

Klopt, is ook heerlijk, fijn om zo je hobby's te kunnen combineren :D
We zijn al een route aan het plannen voor over 2 weken haha!

Strand wil ik ook echt wel vaker heen, de bodem van de trailer wordt over 2 weken gelukkig weer vervangen dus worden dat soort uitjes ook weer wat makkelijker.

Verder is de huizenjacht iets serieuzer geworden maar daar kan ik nog niet teveel over kwijt O:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:03

Oeeehhhh!!!!!! Leuk!! :D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:05

Ja, ik ben hier alleen niet voor gemaakt blijkt hahaha _O-

Ik kan mijn hoofd echt niet zo koel houden dus ik zoek maar gewoon veel afleiding...

[ITP] PRE Modesta weer op de kiek!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:34

klinkt spannend zeg, huizenjacht! 8-)

ik ga even naar je topic kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:37

Op jacht waren we al langer maar het is nu iets concreter aan het worden :o

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:09

Heerlijk dat je met Chim zo naar buiten kunt, omdat alles dichtbij ligt! Naarmate het vaker doen moet het ook steeds beter gaan toch? Lijkt me in ieder geval heerlijk.

Prachtige paarden Natalie! Ik vind vooral Betunero erg mooi! Moet geweldig zijn om elke dag met zulke knappe paarden te werken, wel jammer dat je er 1 weg hebt gebracht. Maar het eerlijkst voor het paard natuurlijk.

Heerlijk dat jullie allemaal zo naar buiten kunnen! Komt dat gewoon allemaal puur door het steeds blijven oefenen?

Wat ziet Ferro er goed uit zeg!

Jerez gaat nog goed gelukkig! Niks aan zijn wilde avontuur overgehouden gelukkig. Heb hem gisteren ook weer even los gedaan na het rond hobbelen en toen vond hij het al niet zo boeiend maar, haha. Been was ook niet warm of dik, dus gaat helemaal goed komen! :D

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:03

Natasja: Heb ongeveer 2 maanden moeten zoeken naar een leuk persoon voor Betunero. Had in de advertentie gezet dat het een hengst is dus je moet weten waar je mee bezig bent en geen beginners! En dan kwamen er alsnog meiden die prachtige verhalen hadden en o zoveel ervaring enz en uiteindelijk bijna huilend terug naar huis gingen :') Maar gelukkig staat hij nu op een goede plek bij een leuke meid die wel weet wat ze doet.

Nouvel, wat een gaaf paard! En heerlijk om zo op het strand te rijden! De klap zal wel even pijn gedaan hebben :(

Robijntjah van jouw merrie zie ik ook heel vaak foto's voorbij komen, jullie zijn echt een heel leuk stel samen!

Borahlover, dank je wel! :D Ze zijn beide heel gaaf en erg fijn om mee te werken! Beide zeer verschillende paarden maar ze vullen elkaar aan. Vind het zelf nog wel moeilijk dat Betunero niet in zn stalletje staat maar hij heeft nu weer alle aandacht :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:11

Zo wat praten jullie veel.
Beloof vanaaf bij leest.. en reageer

Gisteren nare val van me paardje gehad.
Heb redelijk veel pijn gedaan, ken amper normaal lopen of zitten.

Gelukkig met de paarden gaat wel goed zal vanaaf ff weer foto plaatste zijn lekker bezig met springen enzo
Gaan nu de 15e naar de wei verhuizen

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:21

Fijn dat Jerez beter is, Borahlover!

Spannend, Jolijn :) Heb je topic al gezien, mooie foto's weer!

Ellis, wat ziet hij er super uit <3 (Maar in tegenstelling tot een tijd geleden, moet mijn tank niet veel meer onderdoen :j )

Hoi Natalia! Wat een knapperds zeg!

Geeske, fijn dat Chim braaf was, heerlijk zo dicht bij het bos!

Bah Duijfje... Hopelijk gaat het met jou en paardje straks weer helemaal goed.

Hier gaat alles zijn gangetje, Figo groeit nu vooral in de breedte en wordt een echte krachtpatser :) Vrijdag komt er een DA langs die zijn knieën gaat checken, met een mobiel echo/foto-apparaat. Ben benieuwd wat daaruit komt. Afgelopen week liep hij weer helemaal goed, maar ik train hem nu om de dag, zowel onder het zadel als aan de hand. We zien dus wel wat het geeft, ik heb wel al wat stress, want ik heb te veel horrorverhalen gelezen op internet. Ik ga ervan uit dat hij gewoon veel te hard gegroeid is (14 cm op dik twee jaar) en dat het dus slapte is.