[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:12

Nombrado Hoefzweer en biotex Merci
Marialva Zasread Prinslover Machonito
Robijntjah
gekneusde hoefzool! ja ik heb begrepen dat dat zelf weer genezen kan? Maar het duurt nu al te lang, ik denk een hoefzweer en gelukkig is onze DA weer terug in het land met hoop ik weer meer europeesche kennis opgedaan. Maar wanneer er geen foto's gemaakt kunnen worden en de zweer niet gelokaliseerd kan worden komt dan die zweer er uiteindelijk vanzelf naar buiten zetten en kan die dan weggesneden worden? De pus eruit knijpen.
Martine op Djerba hebben ze dus wel de mogelijkheid om foto's te maken. Geen flauw idee hoe duur dat is.

Nombrado Ik hoop dat onze Omar net zo inteligent is als jouw Goloso. Ik heb begrepen dat ik zijn hoef ook in een zak met natte watten kan zetten, om te laten weken.
Nombrado bedankt over wat je zegt van de soda. Heb ik nu toch niet, moet ik meenemen uit Nederland, volgende keer, is het niet voor mn peerd dan voor mezelf. Biotex gaat dus ook de koffer in.

Cloris, ja precies wat je zegt, dus, ik moet wel zeker weten dat t n hoefzweer is en hoe ga ik daar achter komen?

Zilfstar, afbrokkelen van d ehoeven is nou niet zo heel erg, wanneer de hoeven droger worden kun je je paard wat in de modder laten staan, of hoeven nat houden. Scheuren is wel erg maar de hoefsmit komt eraan. N Vijlcursus wil ik ook wel gaan doen, misschien maar bekappen erbij.

Jesser ! Natahly een nekhernia! Wat een pech joh. Zo'n uitstekende wervel komt dat ooit weer goed of blijf je daar eeuwig mee zoet?

Martine, nou wanneer dit echt een hoefzweer is, dan zijn we er hoop ik snel vanaf. En kunnen dan lekker weer over de duinen toeren. Oh die vrienden uit Tunis klinken wel lekker relaxed. Die staljongens daar zou ik nou niet echt vertrouwen in hebben.
Snel eigen stallen bouwen ergens. Och en jullie tuin is best errug groot! Misschien moet je een vergunning hebben.
Ik heb onze Tornado die echt humeurig was toen hij bij de familie wegging, bijterig, schopperig, mij uitproberend wanneer ik hem naar zijn stal bracht om te eten, hij rukte dus gewoon het touw uit mn handen en galopeeerde zo ri. etensbak hihi nu echt terug tot lief en nieuwsgierig weten te brengen. Ik mest zelf de stallen uit, ook als hij er nog in staat, ik geef water uit emmers en draai terwijl hij eruit drinkt de emmer zo dat hij er alles tot de bodem uitkrijgt zonder dat hij weg schrikt. Ik kan hem aaien, stro uit zn manen trekken, terwijl hij drinkt of eet, ik geef eten en ik merk dat dit de meest ideale manier is om een zachtaardige band te ontwikkelen. Tornado is nog steeds schichtig met anderen, heeft er geen vertrouwen in dat ze hem niet in het gezicht slaan. Maar ik kan nu gewoon voor zn hoofd de vliegen van mijzelf wegmeppen en hij schijnt me te vertouwen en knippert niet bezeten met zn ogen. Ik hem nog nooit geslagen of getikt, alleen op zn kont. Ik blijf soms ook een half uur naast zijn deurtje staan gewoon kijken en er zijn, beetje spelen, samen aan elkaar ruiken. Op een eigen terrein gaat dat ook veel makkelijker, niemand erbij.

Utixo Prachtig paardje!
Moedig dat je hebt doorgezet!

Zasread echt n leuke foto! Kan zo op de cover van een tijdschrift!

Suelza Dat doe je goed: ultra gespierde kleerkasten in de sportschool! To much muscels for suelza to handle!!! _O-

Lisenka dat is wel een erg leuk puppypaard!

Mayke Vertel nog effe verder over dat magnetiseren en wat je van reiki vindt, dat was een vraag een paar blz-en terug. Ik vind het wel bijzonder. Magnetiseren is een echte gave.

Prinslover

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:12

Hahahaha, ben je WAUS benthe?! Ik denk dat ik die van jou niet eens in me hoofd op zou komen!!!
Doe mij die Dermal dan maar :D . Al hoewel, als ik eraan denk ga ik al van me stokje :')

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:13

Banjer is echt mooi geworden Lisenka! Wat een lekker ding, vraagt gewoon om een knuffel :+:

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:13

Mies_Apollo schreef:
das wel een goede il!

En hally...pff als je die vent erbij had gekregen kwamen we wel vaak op meeting ;)!

Vind het ook leuk, Ilona.

We kunnen natuurlijk een keer een meeting in Spanje houden. Vind José vast niet erg, hoewel hij wel wat verlegen is. Heb al een paar keer les van hem gehad. Hij heeft op zijn beurt weer les van Henk van Bergen (die komt daar een aantal keren per jaar les geven). Het is echt zo'n fijne vent en spreekt met zoveel liefde over 'zijn' paarden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:14

Ik zie Saida, Madelief, Robijntjah ook online!

Help eens vol kletsen :D ;)

jus

Hier voor de vrijgezellen meiden een knappe ruiter haha

Afbeelding

Anoniem

Sexy man :+

idefix4

Denise - hahaha, ja, kan ie dat eindelijk... vandaag regent het... :P

Soeske - Het is natuurlijk nooit leuk brand. Maar gelukkig geen persoonlijke verliezen verder dan alleen het pand! Hier niet ver vandaan is een paar jaar geleden een echo-center afgebrand. Alle echo's van baby's op komst waren verloren gegaan. Ook die van henzelf en hun eigen foto's. Dat vonden ze het grootste verlies van alles.

Jellie - Hahaha, jaaah, Sam is daar heel erg goed in ook. Hij gaat altijd bij een ander paard staan en dan gaan de vliegen op het andere paard zitten. :+
Heel veel sterkte met je nicht!!!!!! Dat het allemaal maar goed mag aflopen en dat jullie volgend jaar maar gezond en wel sinterklaas en kerst mogen vieren. Dan hebben jullie in elk geval weer meer kans op een goed einde van de ziekte en kun je zeggen dat het een spannend jaar was en gelukkig goed is gegaan.

Laura - Zelfs met de beste fotograaf loop je dat risico. Onze fotograaf was Frank Verlouw. Dat is een neef van mijn Frankiej. Hij staat enorm goed bekend. En Sanne's foto's vind ik persoonlijk ook vlijmscherp. Onze ervaring is ook dat bijna elke gast wel met een fototoestel rondloopt hoor. ;)
Zo ik dacht, dat is een leuk toestel voor Sabrina, maar uhm, daar is ie behoorlijk prijzig voor! Ik zie er één op mp staan, mss is het een overweging om onze oude canon aan Sabrina te geven en dan deze voor mij aan te schaffen... :o

Mies - Je reactie op Nombrado, daar kan ik me helemaal in vinden. Je verwoord precies wat ik ook vind. Nu lijkt het of Nombrado alles beter weet dan wij en worden we even opgevoed, terwijl wij vaak gewoon gezellig kletsen en elkaar tips geven. Ze zal het vast zo niet bedoelen, maar zo komt het wel over. Dit forum is niet bedoeld voor eindeloos kritiek op alles. Ik sla Nombrado's stukjes gewoonlijk over, omdat ik haar simpelweg niet gezellig vind. Nu kan ik ook al weer veel skippen tot pagina 385...

Debbie - Ow, haha! :+ Sun is van Elise :o En Xantha is wel van jou hè? Ik was even in de war. Ja, ik weet ook zeker dat ze met Sam wel wat kan! Hij had vandaag weer de schrik van zijn leven: Ik rammelde met een bakje brokjes om hem bij me te krijgen, dat werkt bij hem andersom: Hij zet het op een lopen! Zelfs als ie weet, dat er brokjes in zitten! Mijn neefje had voor hem een steel van de mais en al weer was dat héél erg eng. *zucht* Ik ben inmiddels bezig om hem schriktraining te geven. Als ik op hem zit is het probleem overigens veel minder. Dan vertrouwt hij op mij, dat er echt niets aan de hand is, mits ik hem goed onder controle heb natuurlijk. :Y)

Nombrado - Kijk, we hebben schijnbaar toch raakvlakken! Daar waren mijn zus en ik dan weer sterk in: kleurenaura's. Ik kan ze heel makkelijk oproepen bij mensen en dieren. Dieren komen altijd al heel makkelijk naar me toe en ik kan ze soms dingen laten doen, die hun eigen baas niet met ze kan. Vroeger wilde ik dierenarts worden! Magnetiseren moet ik ook kunnen, maar ik ben er te verlegen voor. Dan word ik zo onzeker, dat ik het maar niet doe. Ik werk liever op afstand, zonder dat iemand het weet. Bij dieren doe ik dat makkelijker, die zijn veel toegankelijker dan mensen. Bij mij geldt: Wie de mens leert kennen, leert de dieren waarderen. En idd heb ik bij Sam zo ook leren praten met hem. Van hem heb ik heel veel geleerd, qua gedrag. Hij heeft me leren kijken. Sam is heel dominant, maar ook echt het kleine jongetje met de grote bek. Nu ik echt tijd kan maken voor hem, ga ik hem echt goed leren kennen en wordt hij rustiger, omdat ie voelt dat ik meer tijd neem om hem te begrijpen. Dat spiegelen ga ik ook steeds meer opmerken. Echt heel gaaf idd om mee te maken!

Ik leef ook met de visie dat je nooit iets meemaakt, zonder dat er een doel voor is in je leven. Niks is toevallig! En soms zijn de meest negatieve ervaringen later weer naar iets positiefs te herleiden, omdat door die gebeurtenis een wending in je leven kwam die het weer rijker heeft gemaakt. Maar op het moment zelf is zo'n negatieve ervaring natuurlijk gewoon zwaar kl*te en mag je er gewoon om janken.

Je hebt kritiek en kritiek. De kritiek van mijn man zie ik als opbouwend en daar vraag ik naar, omdat het goed onderbouwd is en het me vooruit helpt. De kritiek van schoonpa vind ik niet opbouwend, omdat het kant nog wal raakt. Daar vraag ik dus ook nooit naar. Ik snap je heel goed hoor! Hij kan ook zo oeverloos doordrammen met zijn mening. Ik heb ook gewerkt met 30 dames, die op alle slakken zout konden leggen. Toen was de pret zo over om te werken. Ik begin altijd met iets positiefs, geef één reactie en daarna praat ik er niet meer over en als ik vragen heb, is het ook om tips te krijgen en ervaringen van anderen te horen. Niet om zelf onder het tapijt geveegd te worden. Dat wordt al vaak genoeg met mij gedaan. Probeer niet steeds het laatste woord te willen krijgen. We zijn hier met zo velen, dat is onmogelijk. Zoals je zelf al zegt: Je kent ons niet. Geschreven tekst kan heel anders overkomen, dan wanneer je het zegt. En uhm... als je ons niet leuk vindt... er zit een kruisje linksboven in het hoekje! ;) Wij vinden het heel gezellig wat we doen. Ik noem dat sociale vaardigheid. En zoals Sanne ook al zegt: Ik ben ook oprecht benieuwd naar wat de anderen meemaken. En idd, dan zitten er minder uren in een dag!

En jij eet duidelijk te weinig pannekoeken. Anders zou je weten waarom het belangrijk is dat zo iets gedeeld wordt! haha :+

Laura en Malin - Veel rijplezier in de bossen! Wel verslag doen hè?

Elise - NH dag? waar ergens?
En mooi nieuws zeg! Ik weet al wat ik volgend jaar maart voor mijn verjaardag ga vragen...
Oei, dan is bokt ook nog behoorlijk openbaar zeg. Ik dacht dat je hier toch ook redelijk afgeschermd bent.
Ha, ja, ik was in de war met Xantha. Ik weet het wel hoor. ;) Ik zal Anita niet op ideeën brengen... hihi.
Ja, ach, dat heb ik dus tegen op foto's en ITP. Je kan niet zien waarom iemand het paard zo heeft lopen. Het is altijd een momentopname en ik ben ook niet in de wieg gelegd om les te geven. Als ik aan de kant sta, vraag ik altijd waarom iemand iets doet in de hoop er zelf mijn voordeel mee te doen. Zo oefen ik Sam nu ook regelmatig zijn achterhand met veel stelling, zoals ik Rintske zag doen. :+ Sam wordt er supernageeflijk van. (Bedankt Saida!) Die wisseltruc weet ik niet of ik die ga redden...

Ilona - Goed geregeld hoor! Ik hoop dat onze koters er rond die tijd ook zo over denken. Ik was met mijn 17e al het huis uit. Maar ja, tussen mijn moeder en mij klikt het heel slecht.
Zooo! Die Chico! Netjes van hem. Het vertrouwen groeit en groeit tussen jullie. Fijn om te lezen dat ie kalmer wordt.

Cyrina - Klinkt wel leuk zeg, met slalom. Sam is ook zo buigzaam. Wat vind jij toch elke keer weer leuke afwisseling! Ik heb zowiezo respect voor Vaquera rijders! Een vak apart. Kan dat met een WPN' er ook?

Jellie - Reiki? Daar wil ik juist meer over weten. Ik wil weten of het een aanvulling kan zijn. Ik heb lang, lang geleden een cursus Silva Mind Control gedaan. Dat was toen heel erg in opkomst en kort daarna kwam Reiki.

Martine - Ik dacht dat Flaav al ruin was. Nog niet dan? Ik weet niet of het nut heeft. Despi is wel rustiger geworden, maar slaan met de voorbenen doet ie soms nog. Volgens mij kun je dit soort gedrag er niet mee temperen. Ik ken de meesten dankzij Frankiej. Hij ging meeten op plaatsen waar ik ook heen wilde en zodoende heb ik er een paar leren kennen. Al babbelend heb ik me ook door die 25 topics heen gewerkt en nu is dit topic ook wel het meest bezocht door mij. Maar ik lees ook het nieuws hier. Een aantal heb ik ook al persoonlijk ontmoet. Zijn stuk voor stuk erg leuke mensen!

Bedouin - Jij reageert ook regelmatig bij idd. Ik vond het ook makkelijker om iedereen uit elkaar te houden, toen ik er een aantal had gezien. De naam krijgt er een plaatje bij hè?
Wat vervelend voor Omar! Kan het geen zoolzweertje zijn? Die lopen ze vrij makkelijk op en dan gaan ze ook vaak op het harde moeilijk doen. Het is maar een idee hoor. Vaak kun je het voelen door de warmte aan de hoef, maar ja, als ie daar al heftig op reageert? Er doorheen rijden klinkt in mijn oren ook niet helemaal zo als het op te lossen is. De meeste paarden lopen niet voor niks onregelmatig. Een goede hoefsmid kan het open maken, zodat het vuil er uit kan.

Daniëlle - Top! Ik hoor het ook graag als je in deze contreien komt. Dat ik Hank even misliep, was een domme zet. :o
Ja, idd, eetgewoontes. Pfff, dat is een moeilijke. Dat vergt veel doorzettingsvermogen. Ik vond het moeilijk. Ook snoepen kan een verslaving zijn. ;) Probeer het anders eens op te schrijven wat je eet. Dat geeft je vaak ook een bewustwording van wat je daadwerkelijk allemaal eet. Ik had zo iets van: "Dat moet ik opschrijven, laat ik het maar niet doen." *D
Ik zie dat CSU ook in Den Bosch zit!!! Ga er zeker mee aan de slag. Dank voor je tip.

Als Sam niet alleen staat, is hij meestal wel kalm. Maar alleen in een vreemde stal is een drama. Ik haal Sam meestal ook pas als de pony's van mijn zwager naar binnen gaan, dan blijft hij wel rustig met poetsen. Maar ja, ik vind ook dat hij moet leren, dat hij af en toe alleen op stal staat, omdat ik wat met hem wil doen. Deze dag waren er te veel nieuwe dingen en dan ontploft ie gewoon haha. Ach, het was eergisteren al weer een heel eind over.

Hoe is het weer in Amersfoort? Hier is het nat...

Heidi - Onze DA is tevens paardentandarts en hij zei ook al: Hoe kleiner de pony, hoe moeilijker het is om het gebit te doen. Prince verandert dan ook in een heel moeilijk beest. Sam laat zich altijd gewoon overdonderen. Maar het is bij Macho dus weer gelukt!!
Goh wat raar, dat we een steeds grotere hekel aan vrachtwagenchauffeurs krijgen op die manier zeg? Waar slaat dit op hè? Wat wil zo iemand hier mee bereiken, dat vraag ik me altijd af. Duidelijk weer een geval van niet opgevoed zijn met dieren.... Gebeurt steeds vaker. Ik kan hier niet eens lekker op straat gaan rijden, omdat er dan van die maloten langs racen (én gas bijgeven). Soms met een oplegger of een brede traktor. Ze rijden de vouwen uit je broek hier. Ook als ik fiets overigens. Idd asociaal! En Frank lieten ze laatst ook al schrikken voor de lol toen ie met Despi op pad was. Eigenlijk is het simpelweg poging tot doodslag. Toch eens kentekens gaan noteren...

Jesser - beterschap!!!!

Robijn - Ik snap precies wat je bedoelt! Maar ik vind het ook gaaf om drukloos mijn paardje omlaag te houden. ;) Ik heb nog steeds niet helemaal begrepen wat het verschil is tussen klassiek en de andere stijl.

Sanne /Cynthia - Dat deden wij altijd met omo... haha

Martine - Sam is als ik hem niet rijd, altijd schattig. Echt pennypaard. Hinnikt naar honden en mensen. Hij begroet me altijd! Superaanhankelijk ook nog. En lief in de omgang, maar hij heeft verlatingsangst als het op paarden aankomt, dus alleen op stal, laat hem soms vergeten, dat ik er ook nog ben. Met rijden heeft ie idd een eigen wil. Waarschijnlijk ook omdat ik het niet helemaal goed doe. Daarom wil ik niet verkopen. Dan loop ik met het volgende paard weer tegen hetzelfde probleem aan. Ik wil het probleem dus oplossen. Een goede instructeur zou me mooi uitkomen. Frank kijkt af en toe wel mee en we boeken al vooruitgang volgens hem. Maar gewoon eens in de week op afspraak les is wel het handigste. :D
Ik wens je veel wijsheid bij je besluit. Maar volgens mij heb je die al genomen?

Wanda - Het leest of je al meer vertrouwen gaat krijgen met hem. Dat heeft gewoon tijd nodig. Neem het ervoor hoor! Ik kan over vertrouwen met je meepraten! Wat is het supergoed gegaan zeg. Echt fijn om te lezen! Mss een tip: Als ik nerveus word, leg ik vaak mijn handen open tegen borst en buik van het paard. Dan worden we allebei rustig.

Sam heeft heel harde hoeven en ik zag dat hij nu ook een klein scheurtje heeft in zijn voorhoef. Waarschijnlijk komt dat ook een beetje door de droogte. Bij hem is de hoefsmid pas geweest. Zo lang het de kroonrand niet raakt kon het volgens mijn hoefsmid niet echt kwaad. Maar ben natuurlijk benieuwd of de jouwe dat ook vindt. Sam is ook een blote voeten paard.

Michelle - Op het oog zo lijkt het of je je beugels iets langer zou mogen hebben? Ze marcheert er leuk op los! En leuk dat je speciaal voor de foto even een witte rijbroek aantrekt. :+ Ze loopt echt mooi!
Nu maar hopen dat het idd maar één eitje is. Tweelingen brengen veel risico's mee toch?

Zo tot pagina 383... pfffff

Anoniem

Hadden jullie mijn laatste Ziet foto's al gezien? :))

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:15

Nou weet ik dat ik zij datik niet teveel muscles wilde, maar dit vind ik dan weer een beetje overdreven :(

Utixo

BPL deel vier, een hoop onnozel geklets maar bovenal veel plezier!

BPL deel vier, wij laten de deur naar het echte leven op een kier!

BPL deel vier, paarden, avondeten en mannen, de rest interreseert ons geen zier.

Hier zijn we weer terug voor deel vier, BPL hebben plezier!

Mwah.

zasread

Amable schreef:
Hij is wel echt lekker barok he! Llevado is veel luxer volgens mij... Heb je nog een plaatje van Iggie toen 'ie een maand of 3 /3,5 was?

U roept, wij draaien :P

Igneo 3 maanden

Afbeelding

Igneo 4 maanden

Afbeelding

Laten we het er op houden dat het een zeer barok type is :=

Michelle_88

oww judith! Kun je die op transport zetten!!!!!

Nee doe mij dan maar een MD benthe ;)!

Prinslover

Lisenka schreef:
Mies_Apollo schreef:
das wel een goede il!

En hally...pff als je die vent erbij had gekregen kwamen we wel vaak op meeting ;)!

Vind het ook leuk, Ilona.

We kunnen natuurlijk een keer een meeting in Spanje houden. Vind José vast niet erg, hoewel hij wel wat verlegen is. Heb al een paar keer les van hem gehad. Hij heeft op zijn beurt weer les van Henk van Bergen (die komt daar een aantal keren per jaar les geven). Het is echt zo'n fijne vent en spreekt met zoveel liefde over 'zijn' paarden.

Zou die dan voor de bijl gaan als ik met mn oogjes ga twinkelen om een PRE mee naar huis te mogen nemen... O:)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:16

Hallo?! 9 pagina's erbij, heb even geluncht....

zasread

Danielle: Heb er ook nog eentje van voren van 4 maanden

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zasread op 01-09-09 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

jus schreef:
Hier voor de vrijgezellen meiden een knappe ruiter haha

Afbeelding

HAHAHAHA, ik sla dit keer over... Iemand anders misschien? _O- _O-

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:17

Ach ja we willen nieuw topic :D.

Michelle_88

Jolijn: laten zien dan!

Utixo

Gaan we samen? Jij je MD, ik ehm, m'n niet MD :+

Ik moet gaan voeren, wil iemand me even een schop geven?

Anoniem

Even zoeken :)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:18

het topic is klaar om gelanceerd te worden!

Suelza

Schopje

Utixo

Redden we de tien pagina's in 5 minuten?