[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 00:41

Er zijn een paar plaatsen vrijgekomen voor een Centered Riding workshop a.s. vrijdag bij mij thuis, is daar hier interesse voor? De workshop gaat over "Invloed zit, handen en armen op teugelvoering". Workshop word gegeven door Margreet Bouwmeester van Alona (http://www.alona.nl) Certified Centered Riding instructor level III, en word georganiseerd door het Project Bitloos Paardrijden. Maar is ook net zo interessant voor ruiters die met bit rijden. De workshop is zonder paard. Die van mij staan wel gezellig naar binnen te kijken :+ .
Je gaat leren voelen en ervaren wat het belang is van de juiste arm-, pols- en handhouding, zit, focus en energie. We gaan oefeningen doen om ons als ruiter bewust(er) te worden van onze houding tijdens het rijden en het gebruik van schouders, armen, polsen, ellebogen, hand, vingers, ogen etcetera en hoe al onze lichaamsdelen met elkaar en zeker ook met het paard in verbinding staan tijdens het rijden. Alles komt vanuit je center en hoe kun je nu vanuit je center bijvoorbeeld de inwerking van je handen en ook de ontspanning bij je paard beïnvloeden.
Vrijdagmiddag 13 februari in Nieuw Milligen (Uddel), aanvang 13.00 uur tot ca. 16.30 uur.
Karina zorgt voor de koffie en versnaperingen :D . Hoe meer deelnemers (max. 12) hoe lager de prijs per persoon. Het zal waarschijnlijk rond de 20-25 euro worden. Je kunt je aanmelden d.m.v. pb aan mij of mail naar mail@bitloospaardrijden.info (petra).

Anyone?

Buitenzinnig

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:41

Leek me wel leuk Karina, maar zit dan op me stage helaas..

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:16

sanne - weer leuke foto's van je knappe vent,
en je maakt mij nou ook nieuwsgierig hoor met het nieuwe topic

Lobke - wat een leuke foto's ze zijn echt allebei :9

Saida - hoe is het nu met buehne ?

Ilona - en heb je het hondje thuis ;)

Karina - het leek me wel leuk maar ben druk bezig met over verhuizen naar me eigen huisje

zo gisteren even heike gelongeerd en met hem gespeeld even wat oefeningen gedaan aan de hand.
alleen heeft die meer intresse in het lekker dan de oefening zelf :P maar dat komt vanzelf wel,
ook samen met me stalgenootje ons eigen weer ingeschreven voor nieuwe wedstrijden dus we kunnen weer oefenen.
vandaag hoef ik niet naar heike dus kan ik lekker al wat spulletjes over gaan brengen naar me huisje, want het komt steeds dichter bij dat we er in gaan :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:09

Sanne: Whaa, ben blij te horen en te zien!! dat het goed gaat met Iggie. Hij en Salazar zien er echt zo lief uit saampjes :+: . Iggie verdient nu wel wat vriendschap hihi. Dat koppie toch! :D

Madelief had een mega gave opening gemaakt! Al zeg ik het zelf :D . Maar volgens mij willen jullie die gaan overtreffen :D :D . Spannend......... Nog een paar daagjes kletsen haha... :Y)

Marielle: Leuke honden die Boerboels. :j Mooie collage hoor, je wordt er al handig mee!

Lobke: Ik had je topic al gezien op het anda forum. Terosso en licor blijven prachtig :+: .

Peet: Hihi, in slaap gevallen op de bank joh, oh oh :+

Karina: Helaas woon je een beetje uit de buurt.. wel jammer. Hopen dat er nog iemand zich aanmeld dan!

Denise: Haha, jaa, maar weet je niet hoe lekker dat snoep is :D . Heike die lust er wel wat van _O- .

Joepieee! Mijn nieuwe hondje is er. Het is echt een schatje zeg! En hij lijkt echt als 2 druppels water op mn vorige hond :+: . Zo leuk! We hebben hem Bikkel genoemd :D . Ik zal snel een foto'tje plaatsen van zn mooie zwarte krullenkoppie :D .

Whoeeeeeeehoeeee, ik ben blij en trots tegelijk!! :D Na een weekje heel erg druk zijn, en Chico een weekje heel rustig aan te hebben gedaan (niet gereden). Ben ik er gister na een week weer opgestapt. In het begin was die lekker wakker :+ . Maar gelukkig hielp Benthe mee om hem af te matten. }> :D
Lekker aan het werk gezet, en meneer was al snel ontspannen! Leuke oefeningen en figuren gedaan, wat ie heel goed oppakt :+: . Maaaaaaaar, waar ik nog het aller aller aller enthousiast over ben... is dat ik heb gegalloppeerd!!! :):) *\o/* Whaaa, en hij zit LEKKERRRR! :+: Vandaag maar weer een ritje maken haha!
Laatst bijgewerkt door Prinslover op 10-02-09 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:26

Wauw! Stoer Ilona, lekker gegalloppeerd!
Leuk dat je hondje er is... foto?
Enne... ik woon wel in de buurt hoor, jij niet *grijns*
Tja het is wel erg last minute zo maar mocht er iemand tijd hebben dan is het echt absoluut de moeite waard de workshop, ik heb er in ieder geval onwijs zin in. De grootste eye-openers op paardrijgebied komen bij mij nog altijd uit de Centered Riding principes. En zeker bij de gevoelige iberische paardenrassen enorm helpend om je meer bewust te zijn van de invloed van jouw houding en zit.

Ik ga even dapper een rondje hardlopen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:53

Karina Balen :( Ik kan deze maand echt geen cent meer missen. De kosten van de workshop zijn niet zo hoog, maar ik moet dan ook nog naar de Veluwe toe, en dat kost veel benzine.

Il, jij ziet geen kans om mee te gaan? :) 50/50 scheelt toch al snel weer, euh, de helft.

*Stuiter* Ik ga vanavond Matcho rijden *Stuiter*. Hij liep gister als een trein, en kon bokken en stuiteren als een volleerd circuspaard, dus ik klim er maar weer op. 10 minuutjes maar hoor, ik longeer hem van te voren, maar het spierenopbouwprogramma is officieel begonnen! Stiekem hoop ik volgende maand weer te starten.

Oja, ik ben weer zo trots op mijn pupillen :D.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:08

Nee, bent, helaas.... moet sowieso tot 13.00 uur werken, en denk dat vriendje dan ook niet blij met me is :o ....

Citaat:
Hij liep gister als een trein, en kon bokken en stuiteren als een volleerd circuspaard

Haha _O- En óf :') . Jeeeeeetje, wat had die er zin in :) . Ben benieuwd!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:09

@ Lisenka: ik wil in Augustus meedoen aan die premie keuring met Betunero en mischien met me nieuwe merrie. Maar dan heb ik een fokkersnummer nodig. nou heb ik op het pre-stamboek.nl gezien dat jouw hengst instaat geschreven als dekhengst, dus heb jij vast ook zo een ongelovelijk lang formulier in moeten vullen. Nou was me vraag: IK SNAP NIKS !! van heel dat fokkersnummer formulier, het zijn 80 dingen waar ik echt niks van begrijp, kan je het me mischien een klein beetje uitleggen ? als je dat zou willen doen dan is dit me e-mail (misschien dat dat makkelijker is) nathalietjuh2002@hotmail.com
hoop dat je me wilt helpen :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:14

Sorrie Karina ook voor mij iets te ver weg maar wel heel leuk, ik heb er wel een boek over gelezen.
Stoer Ilona dat je gegaloppeerd hebt.
Ik ben ook heel benieuwd naar de opening van het nieuwe topic ook al ben ik dus vergeten een foto in te leveren (stom natuurlijk).

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:15

Als ik dit berichtje plaats, zitten we dan op 489? :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:15

Nee :')

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:20

Hahaha _O- . Ja hoor Benth, jij denkt iedere keer de nieuwe pagina te kunnen openen, helaas :') .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:37

Ilona - gaaf hoor gegalopeerd :)
en ja je hondje is er :# nu wil ik wel snel een foto zien hoor

Benthe - eindelijk kan je het weer gaan opbouwen, hoop voor je dat je idd volgende maand weer kan starten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:53

Karina: Balen dat ik vrijdag geen auto heb... Had graag gekomen, aan mijn zit mag nog wel gewerkt worden :=.
heikedenise: Wanneer ga je nu officieel in je nieuwe huisje wonen?
Prinslover: Weer goede berichten over Chico :). Het gaat wel lekker he! En kan niet wachten op de foto's van het hondje, hij klinkt leuk :).
Utixo: Spannend hoor weer op Matcho! Veel succes!

Vanavond weer fotocursus, heb er echt zin in! Moet ook nog even gaan sporten vandaag :P. Maar het is koud en het sneeuwt buiten!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:03

Nathalie, natuurlijk wil ik je daar wel bij helpen. Leuk he, die formulieren. Misschien is het beter om het per telefoon te doen. Als je mij per PB je telefoonnummer door wilt geven, dan bel ik je op en zorg ik dat ik de formulieren ook bij de hand heb, zodat we ze samen door kunnen nemen.

Wel gezellig dat je ook mee wilt doen. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen. Ik vind het een mooie hengst.

Ilona: Jullie gaan echt lekker zo. Super.

Bente: Lekker dat je weer kunt rijden en dat hij zo lekker vrolijk is.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:22

Jemig de pemig wat zijn we al weer ver!
Ik ga binnenkort even bijlezen.

Ik had van 't weekend samen met vriendlief m'n kamer helemaal van top tot teen geschilderd, en nieuwe meubels erin, etc. Maar ik ben zondag helemaal niet lekker geworden, en ik ben nu nog steeds grieperig. Eigenlijk behoorlijk beroerd.

Jullie daar ook al zo'n last van? Want volgens mij heerst 't een beetje.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:23

super lisenka :D heel erg bedankt. ik moet alleen heel even wachten op de formulieren voor zijn carte de titularidad, die krijg ik zo snel mogelijk toegestuurd. hoop dat ze bij het stamboek dan snel zijn, want anders kan ik nog niet meedoen :(
ik laat je het zo snel mogelijk weten. echt super bedankt :D

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:38

Picassox wel erg de griep gehad hoor .
beterschap en jammer dat je niet verder kon met schilderen.
evdpanne foto curses super !!! vindt dat ook helemaal geweldig :j veel plezier vanavond *D
Utixo veel rij plezier *D
Prinslover ik heb een heel mooi foto programma en daar doe ik heeel erg veel op .
heb al een hele dvd gemaakt met foto`s en allemaal bewerkt vondt dat echt super gaaf om tedoen :j
veel plezier met je nieuwe hondje.
tsjillert _O- jij slapen op de bank hoe zou dat nou komen .
bijna nieuw topic spannend

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:40

Picasso

"Hee, jij bent leuk om op te eten, spelen?"
Afbeelding

"Kom dan als je durft!"
Afbeelding

"Au niet zo hard!"
Afbeelding

"Ksst, ga maar weg!"
Afbeelding

"Toch weer vriendjes?" :+:
Afbeelding

Juist ja :')

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:42

djemo schreef:
Picassox wel erg de griep gehad hoor .
beterschap en jammer dat je niet verder kon met schilderen.

Ik kon inderdaad niet verder, maar vriendlief wel. :))

~~}>

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:44

Esther - zoals het er nu naar uit ziet ga ik er denk volgende week of de week erna erin. want volgende week komt mijn digitale tv en de week erna me meubels dus ff afwachten
veel plezier vanaaf bij de foto cursus

Penney - leuke foto's alleen jammer dat je ziek bent beterschap.
en wil je nog steeds picasso verkopen of hou je hem nog even

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:52

Picassox: Leuke foto's en beterschap!!
heikedenise: zo dat is al snel zeg! lekker hoor!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:24

Nu het allemaal zeker is wil ik jullie kennis laten maken met "Garbosa RB"
Zij is de merrie die eind maart naar me toekomt :D Ze is een Karthuizer PRE merrie geboren in maart 2004.
Haar beide ouders zijn van het prestigieuze ijzer van Valdeolivas (Gil). En past qua Genetica perfect bij mijn Betunero :D
Garbosa word eind maart bij me afgeleverd drachtig van Berberisco III hij is de hengst die ik eigenlijk wou voordat ik Betunero had gekozen :D

hieronder Garbosa RB
Afbeelding

en hieronder Berberisco III de hengst waardoor ze gedekt is
Afbeelding

ik kan echt niet meer wachten tot eind maart en todat ik met haar aan de slag kan, ben heel gelukkig dat ik dan 2 geweldige paardjes heb :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:28

Whaaaaaaaaaa :):) Gaaaaaaaaaaaaaaaf hoor Naat. Spannend!! Gefeliciteerdddd ook. Echt super hou ons op de hoogte!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:29

DIT MOET IK FF KWIJT
dinsdag krijgen we eindelijk kijkers voor ons huis :))
wil zo graag naar de boerderij toe :)) daar kan ik alles bij huis hebben .
duim duim.