Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Touscha

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:40

Kwestie van nog beter gaan rijden. De onderdelen echt goed rijden en zorgen dat een jury niet om de punten heen kan. Thuis de puntjes op de i zetten, op wedstrijd gaat het altijd iets minder goed. Niet voor een 6je maar een 7 of 8 gaan. Ik heb nog geen negatieve ervaringen gehad. Eerder andersom, dat ik dacht waar halen ze al die punten vandaan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:43

Van nog beter rijden, krijg je geen 10 op de verzorging ;)

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:04

Nee dat is waar. Maar dat ene onderdeel moet niet het verschil maken op wel of geen winst.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:28

Tsja, toch is het wel een onderdeel en kan dat heus het verschil tussen wel en niet winst of 2wps maken. En dat is niet eerlijk natuurlijk... ;)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:17

kusvoorjou schreef:
Nou wij zijn terug van de koudbloeden wedstrijd. De wedstrijd werd georganiseerd door een haflinger vereniging. En dit was helaas ook terug te zien in de punten. Alle haflingers hadden mooie dikke winstpunten en een 8 op verzorging.

Alle niet haflingers geen winst punt of net aan.. en het ergste nog, een 7 op verzorging.

Nou ik ben echt zwaar teleurgesteld....

Ik had 173 en 185

Beetje late reactie maar ik ben daar ook gestart. Had wel een andere jury maar ik 'ken' de jury die je had. Zij geeft het haflinger 4 tal les.
Ik heb ook altijd moeite om bij haar punten te scoren, is volgens mij nog nooit gelukt. Startte jij toevallig met een groen jasje? Dan heb ik je wel zien rijden, zat te wachten op de prijsuitreiking in de kantine.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 23:35

Splinterz schreef:
kusvoorjou schreef:
Nou wij zijn terug van de koudbloeden wedstrijd. De wedstrijd werd georganiseerd door een haflinger vereniging. En dit was helaas ook terug te zien in de punten. Alle haflingers hadden mooie dikke winstpunten en een 8 op verzorging.

Alle niet haflingers geen winst punt of net aan.. en het ergste nog, een 7 op verzorging.

Nou ik ben echt zwaar teleurgesteld....

Ik had 173 en 185

Beetje late reactie maar ik ben daar ook gestart. Had wel een andere jury maar ik 'ken' de jury die je had. Zij geeft het haflinger 4 tal les.
Ik heb ook altijd moeite om bij haar punten te scoren, is volgens mij nog nooit gelukt. Startte jij toevallig met een groen jasje? Dan heb ik je wel zien rijden, zat te wachten op de prijsuitreiking in de kantine.

Oké leuk!! Nee ik startte met een grijs jasje.

Er werd nog gezegd zonet van, kwestie van beter gaan rijden, meer trainen enz enz.. maar sorry, mijn paard loopt nagevelijk en springt in goede galop aan.. ruiter met Haflinger springt steeds in verkeerde galop aan en paard loopt tegen de hand.. ik 185 en met de haflinger 206.... hmm... dan gaat er iets niet helemaal goed volgens mij! Hahaha

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:22

Ik ben afgelopen zondag weer naar Heteren geweest. Anke liep niet echt lekker. Iets te strak en sterk. Toch nog 184 punten en 1e met 186 punten. Zaten gelukkig ook erg goede stukken in de proef. Wij vonden het wel wat raar gejureerd. Ik had commentaar dat ik de verkeerde stelling had tijdens het volte wisselen in de contra. Dat is mij totaal niet opgevallen en zou ik ook best knap vinden als dat wel zo zou zijn, want dan blijft ze normaal nooit in de goede galop. En onvoldoendes voor het achterwaarts, wat best goed ging. Een ander meisje had daar juist goede cijfers voor, terwijl ze zei dat haar paard alleen op de plek bleef huppelen. Die had tevens een onvoldoende voor de S van hand veranderen, omdat ze 8m te ver op de ac lijn heeft gereden???
We gaan nu in ieder geval rustig doortrainen en in april ons M2 debuut maken :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:23

Gefeliciteerd janneke met je punten.. ik lees dus wel weer dat ik niet de enigste ben die het niet altijd eens is met de jury.. ;)

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:30

kusvoorjou schreef:
Gefeliciteerd janneke met je punten.. ik lees dus wel weer dat ik niet de enigste ben die het niet altijd eens is met de jury.. ;)

Nee, haha. Het aantal punten was maar iets lager dan ik verwacht had, maar dat kan natuurlijk. Maar het commentaar erbij was ik het inderdaad niet mee eens

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:55

Helaas blijft het een jury sport gevoel en plaatje kan soms niet overeen komen. Het motiveert mij wel altijd om nog kritischer te kijken naar ons rijden en nog meer te proberen verbeteren.
Mag ik vragen waarom jullie de jury niet aanspreken als het protocol zo ver van je gevoel afligt?
Wie weet leer je er toch nog iets van.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:20

Omdat de jury al weg was voor de prijsuitreiking. Anders spreek ik de jury altijd aan voor tips :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:53

Oh wat raar die moeten toch altijd even blijven zodat je ons vragen kunt stellen.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 22:31

Volgens mij ook, maar ik kom het eigenlijk best vaak tegen dat de jury al weg ik voor de prijsuitreiking. Vind ik altijd erg jammer

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 11:03

Ik wou inderdaad ook wel na vragen.. maar ze moest de L ook nog jureren waardoor ik nog 2.5 uur moest wachten... werd me iets te gek :)

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 10:08

Heb ook pas 1 keer mee gemaakt dat ik de jury vragen kon stellen nadat ik mijn protocol had ontvangen.
Of ze zijn inderdaad al weg of ze zijn bezig met het jureren van de volgende klasse

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:05

Grappig dat jullie allemaal wat aan de jury willen vragen.
In al die jaren dat ik jureer is er maar 3x iemand bij me gekomen met een vraag.
Maar misschien komt dat doordat ik de schrijvers zich helemaal suf laat pennen. :D

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:23

Als ik de kans krijg dan vraag ik altijd wat een jury bedoelt als ik iets niet snap of ander gevoel heb. Heb al een keer of 10 wat gevraagd aan een jury.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:26

Bij mijn 2 wedstrijden die ik gereden heb. Had ik bij beide proeven feedback gekregen (hadden ze op het proeven briefje gezet). Het was dus super duidelijk waar de fouten zaten (ze hadden helemaal gelijk). Erg prettig.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:56

Dat is altijd fijn als een jury er veel op zet karindvdm! Daar kun je echt wat mee... met alleen wat cijfers zonder motivatie vind ik het lastig om dingen te verbeteren haha!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:48

KarinvdM schreef:
In al die jaren dat ik jureer is er maar 3x iemand bij me gekomen met een vraag.
Maar misschien komt dat doordat ik de schrijvers zich helemaal suf laat pennen. :D

Dat komt dus omdat ze je niet kunnen vinden :Y) :')

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:52

KarinvdM schreef:

Eigenlijk hoef ik nooit wat te vragen, ik kan me meestal gewoon vinden in het commentaar wat erbij staat.
Zijn meestal al de werk punten die ik al weet en aan het oefenen ben.

Maar mocht ik wel wat willen vragen zijn ze eigenlijk altijd al weg of met de volgende klasse bezig :)

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:09

Ik had zaterdag een, voor mijn gevoel, super proef gereden maar volgends de jury was het een 6-jes proef met 2 zinnetjes op het protocol. Ik was zo giftig dat ik haar niet eens meer wat wou vragen! }>
Tis en blijft een jury-sport. Iedereen zal ook wel eens veel te hoog gescoord hebben? Ik wel iig hahah

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:15

Splinterz schreef:
Ik had zaterdag een, voor mijn gevoel, super proef gereden maar volgends de jury was het een 6-jes proef met 2 zinnetjes op het protocol. Ik was zo giftig dat ik haar niet eens meer wat wou vragen! }>
Tis en blijft een jury-sport. Iedereen zal ook wel eens veel te hoog gescoord hebben? Ik wel iig hahah

Is met de Fries eigenlijk nog niet voorgekomen, haha. Maar mijn punten kwamen vorige week ook wel aardig overeen met mijn gevoel (waren maar iets lager), maar ik vond mijn commentaar dat erbij stond zo raar. Daarom had ik graag de jury willen spreken. Het was ook geen 6-jes proef, want ik had een 8-en en een 4.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:49

Gister geslaagd voor een Fryso zadel, de legacy. Heerlijk zadel, heel blij mee!

Ben benieuwd of ze nu ook beter gaat lopen, nu ze weer meer schoudervrijheid heeft!

Nu alweer zin in een wedstrijd!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:00

Fijn gett dat je geslaagd bent