[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:19

Sanne, spannend zeg! Hele reis met Iggie gehad. Gelukkig staat hij er rustig bij.
Waauww Karina.. Ruilen? :P
Heidi, leuk zeg, zo`n cadeautje.
Zo, verder weet ik het even niet meer.. Gister op stap geweest, helaas zonder vriendje maarja.. Is nie anders. Wel raar, bleef wel bij hem thuis slapen zeg maar, wel raar als hij er niet is.. Kon ik iig ff wat drinken, anders moest ik stukkie rijden.
Mis hem wel..
Nog ff fotos spammen van Gimly in de sneeuw:
Afbeelding
En onze kat Blacky:
Afbeelding
Goya
Afbeelding
Lol :p
Afbeelding
Brammie en ze mooie pruik :p
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Buitenzinnig op 08-02-09 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:20

Machonito: Zo te zien echte liefde :). Fijn dat je een goed baasje voor m hebt gevonden! En wat leuk dat hobbelpaard, hebben ze wel weer leuk verzonnen ;).
Soeske: Echt zooo'n schattig hondje heb je :).

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:29

heidi: leuk zo'n cadeau. zo te zien een goeie klik lano met nieuwe baas.
suus: mooie pics. hoezo ging vriendje niet mee?
sanne: leeuukk!!!! hopen dat alles z'n gangetje gaat. mooie filmpjes trouwens aline.
esther: ja tis echt niet meer normaal de laatste tijd. hier wordt morgen een beveiliging aangelegd.
banditto: heerlijk zo'n rit.
benthe en ilona: het blijft NL he met dat weer. kun je de sneeuw niet trug sturen over die brede sloot?
melissa: ook al lekker een ritje gemaakt. de barokkies zijn wel actief buiten bezig geweest vandaag zeg.
karina: en gaat t al beter met je nieuwe espaniola? ik heb hem vandaag wat meer naar voren gelegd en de beugels een gaatje korter gedaan. zat gelijk een stuk beter. maar ik ben toch benieuwd naar het oordeel van Bianca (2bone.nl) donderdag.
overigens liet Des het vanmiddag duidelijk merken dat ie het weer genoeg vond: na een poos bezig geweest te zijn ff haltgehouden en van bovenaf een brokje gevoerd. hihi toen had het wat voeten in aarde om m weer aan het stappen te krijgen. ik was alleen dus het moest lukken vanaf z'n rug. nog 1 rondje draf gedaan en in dat rondje schudde die ff stevig van nee met z'n bol. haha duidelijk dus. maar echt superbraaf was ie. tis wel echt een jonkie onder het zadel, vooral de eerste paar minuten is het echt balans zoeken.

edit: vind het wel een nadeel van het nieuwe bokt dat je geen waarschuwing meer krijgt als er tijdens je reactie iets nieuws gepost is. voorheen kon je dan op je gemak nog een antwoord ertussen plakken nu moet je echt editen.

evdpanne

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 22:43

Daar had ik ook al last van :P. Ik blijf maar editten :).

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:46

Frank: Nee, het gaat nog niet echt lekker met de espaniola. Veludo laat ook duidelijk merken dat ie het genoeg vindt, maar dat is niet iets wat ik gewend ben van hem, dus ik denk dat ik niet meer op het zadel ga zitten tot Remko geweest is. Ik kruip morgen wel weer op mijn andere zadel of de barebackpad want ben wel benieuwd of hij het dan weer meer ziet zitten...

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:59

Ik word helemaal sentimenteel van de Igneo-filmpjes! Sanne gefeliciteerd met zijn thuiskomst hoor!!

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:33

_O- Karina ik lig in een deuk met tranen in mn ogen! Wat een stel zelfde mutsen zijn wij toch!
Ik zit net die filmpjes van Igneo te kijken met tranen in mn ogen,wat een stoere lieve knuffel is het toch! Jan zegt vervolgens: wat loop je nou weer te janken van een paarde-filmpje...moet je ongesteld worden ofzo? _O-

* en NEE, ik hoef niet ongesteld te worden,heb een paar wijntjes op en dan heb ik nu eenmaal last van dat soort dingen :D *

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:40

Frank, me vriendje zit 3.5 week onder water :p
Hij zit bij de marine, bij de onderzeedienst. Vandaag over 2 weken komt ie gelukkig weer terug :D

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:59

pfff, ik ben weer lekker zenuwachtig! Ik ga zo weer naar Igneo toe en hoop echt zo erg dat Daisy vandaag wat liever voor hem is. Ik vind hem zo zielig, als ze zo gemeen tegen hem doen :(:)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:01

saida - ik vindt het ook altijd fijn ja als je instructrise je even net door dat moeilijke punt kan helpen.

Aline - knap hoor dat je dat kan, het zou voor mij echt niks wezen op zo'n veulentje weg te zien gaan

Sanne - helemaal super dat die het zo goed heeft gedaan je kan trots wezen hoor op je stoere bink,
en nu lekker genieten van hem ;)

Frank - fijn dat je eindelijk je zadel heb kunnen proberen

Suus - wat een leuke foto's weer in de sneeuw

Heidi - zo te zien heeft Llano het wel naar zijn zin bij zijn nieuwe baasje,
is altijd een hele geruststelling om te zien dat ze het goed hebben.

nou gisteren me wedstrijd gehad tijdens het losrijden was mijn vent echt super braaf na een tijdje was die zelfs nagefelijk en ontspannen hij deed het echt super, (alleen jammer dat het 3/4 uur uitliep) En toen moesten we de ring in voor de eerste proef daar kwam er toch wat spanning van ons beide en hij vondt de deur echt doodeng dus sprong af en toe opzij maar al met al deed die het toch netjes,
toen de 2de proef hij was niet meer zo bang van de deur en liep er zelfs ''normaal'' langs dus de 2de proef ging veel beter en die was zelfs ''ontspannen'' alleen de jury jureerde heel laag dus had 2 keer 152 punten (net geen verlies) en der waren er maar 2 met wist,
volgende keer beter :D

maar ik ben echt super trots op mijn ventje

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:16

Denise: In de B kun je toch nog geen verlies rijden, of is dat alleen bij pony's? Balen dat je punten zo tegen vielen:

Karina: Jaloers!!!! Je huis is mooi!!! En echt super zo met de paarden!

Sanne: Hopelijk gaat het vandaag beter met iggie! Hij zal wel blij zijn je weer te zien!

Zooo iets meer tijd vanaf nu, dus ga weer bijreageren!
Gister lekker even lekker met shannon gecrossed!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:30

Mies - geen idee maar ze was in ieder geval erg streng maarja de volgende keer beter hij heeft het voor mij super gedaan en ik ben tevreden dus op naar de 22ste

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:30

Foto's van Igneo gisteren:

[KS-ITP] [Andalusier] Igneo gaat op avontuur!

En nog wat leuke plaatjes van gisteren die ik niet in het topic heb gezet...

1.
Afbeelding
Voor vertrek Spaanse pas oefenen met Dosie.

2.
Afbeelding
Vaidosa na het rollen in de bak van Aline en Robert :(:)

3.
Afbeelding
Igneo :+:

4.
Afbeelding
Knappe kerel!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:27

soeske schreef:
Frank, me vriendje zit 3.5 week onder water :p
Hij zit bij de marine, bij de onderzeedienst. Vandaag over 2 weken komt ie gelukkig weer terug :D

Welke sub zit hij Soeske? enne ik zal wel ff naar hem zwaaien als ze weer aanleggen hier, ik net aan de overkant van de OZD kade :D

dekke050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:30

Hoi Joyce en bandito,

Als ik het goed heb ik bandito een broetje van Sevilla, toch? Ik heb Sevilla in september gekocht van Gerrit Koertshuis. Op mijn Blog hou ik haar vorderingen/avonturen bij.
http://sannesdag.blogspot.com/

Gisteren ben ik voor het eerst met haar gaan rijden, buiten het erf. Ik was al wel een keer of 10 met haar aan de hand gaan wandelen, maar erop is toch anders. Gelukkig had ik een goed "steunpaard" bij me. Ze was echt superbraaf, ze schrok maar 1 keer van een racefietser die ze niet had zien aankomen. Stond wel een beetje vreemd te kijken bij de ezels, maar ja die zijn ook raar!

groetjes sanne

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:31

Karina schreef:
Cloris: Ja erg hè wat een jaar vakantie en zwangerschap met een paard kunnen doen , het zakt gewoon allemaal lekker in en uit ;-) :D . De echt lange manen zie je trouwens niet op de foto, die hangen aan de andere kant. Maar binnenkort gaat het er allemaal af hoor, zodra ze ook wat gaat verharen krijgt ze ook weer korte coupe. Zodat ze toch een beetje sporty op de veulenfoto's staat :+ .
.

Zomervacht en sportcoupe zullen idd wel weer een beetje meer springkrack-uiterlijk teruggeven :D

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:34

Frank: Eindelijk je zadel. Nu kun je echt met Despi beginnen.

Sanne: Heb ook in je topic gereageerd. Super dat je hem thuis hebt.

Aline: Sterkte ermee, ik weet wat je voelt. Zal vanaf dit jaar ook weer moeten verkopen.

Denise: Jammer van je punten. In de B kun je inderdaad geen verliespunten rijden.

Suus: Wat is het toch een schattig hondje.

Hier nog steeds druk met alle plannen. Otto gaat nog steeds als een speer op de wedstrijden. As zaterdag de Groninger kampioenschappen. Kan lekker relaxed rijden, want kampioen word ik toch niet. Het deelnemersveld is zo super sterk. Ga in elk geval met het buitenseizoen Z met hem starten. Moet Halley ook weer meer op gaan pakken en serieus gaan trainen, want dan kan hij ook weer mee op wedstrijd.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:38

Esther -> Hè bah Esther, ik zou me idd ook best wel zorgen maken over die inbrekers!

Sanne -> Een heel verhaal over de verhuizing van Iggy.
Fijn dat alles goed is verlopen, hij zal zich wel snel thuis voelen op z'n nieuwe stekkie, zeker met jou in de buurt!

Heidi -> Gelukkig dat Llano een heel leuk nieuw thuis heeft gekregen, dat is al weer een zorg minder.
Hihi! Leuk kadootje van de manege!

Suzanne -> Die foto van dat Goya jou een kus geeft en jij zo schatert is leeeeeuuuuuuk!

Denise -> Ondanks geen winstpunten hebben jullie toch weer een goede ervaring erbij moet je maar denken!

Gisteravond werd onverwacht nog een vrij lange avond.....
Toen ik aankwam stonden Buehne, Rakker en Rintske al in de binnenbak met de nieuwe bal, en was Marieke al met mijn stal bezig, de lieverd.
We waren dus vrij vlot klaar met mesten (tenminste.... ik dan) en gingen nog even met de paarden spelen met de bal.
Tommie had ik ook mee en die ging als een gek met de bal rollen door de bak.
De paarden waren wat gek aan het doen en renden regelmatig weg.
Op een gegeven moment rende Buehne door een bocht, zakte door haar voorbeen en kwam ten val.
Ze gleed onderuit en dook over haar schouder en weer terug en lag toen vast met haar voorbeen tussen het hek naast de bak.
Tijdens haar val hoorde ik gekraak, maar het was me niet duidelijk of dit van Buehne kwam of van het hek of haar deken.
Het klonk iig niet fijn.......
Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen haar been ertussen te krijgen is ons nog een raadsel, er zit maar iets van 10 cm. ruimte tussen de ene plank en de andere.
Buehne begon te spartelen om haar been los te krijgen maar dat lukte haar niet.
Het zag er echt heel eng uit zoals haar been vastlag, Marieke en ik dachten allebei dat dit het einde voor Buehne zou zijn.
Marieke rende weg naar het huis van de pensioneigenaar om hulp te halen, en ik ging op Buehne haar hals zitten, haar hoofd plat op de grond drukkend zodat ze geen kant op zou kunnen.
Ondertussen belde ik de VA op.
Ik was aan het uitleggen wat de situatie was toen ik in ene door Buehne naar achteren geslingerd werd door haar hoofd, en ze begon weer te trappen met haar benen.
Ik dook weer naar voren om haar benen te ontwijken en kroop weg van haar.
Ze heeft zich los weten te rukken, maar liep meteen niet goed.
Marieke kwam er weer aan en daar achteraan de staleigenaar en zijn dochter.
Ze hadden een steekijzer mee genomen, maar dat was al niet meer nodig.
Ik stond nog met de VA aan de telefoon en ze zou er meteen aankomen zei ze.
Na een minuut of 10 kwam ze er ook aan, ondertussen had Marieke al een paar rondjes met Buehne gelopen en gelukkig belastte ze alle 4 haar benen.
De VA heeft haar helemaal gecontroleerd en nagevoeld.
Buehne heeft wondjes op haar benen waarvan een paar best diep zijn.
Verder denkt de VA dat ze haar heup/bekken flink heeft verrekt, en haar voorbeen kon ze nog niet echt iets over zeggen.
Misschien een beschadiging aan de pees, maar dat was zo niet te zien, dat kan ze pas over een dag of 3 echt beoordelen.
Ze is er dus gelukkig nog vrij goed vanaf gekomen zo op het eerste gezicht.
Hoe ze gaat herstellen moeten we dus nog maar afwachten.......
Ze heeft nu Metacam (pijnstillend en ontstekingsremmend) voor 3 dagen.
Daarna moet Marieke kijken hoe Buehne het doet zonder de Metacam, gaat het niet dan nog 2 dagen erbij.

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:46

Lisenka, dank je! Pff, ja blijft moeilijk hè! Maar een fijne nieuwe plek en nieuwe baas die er helemaal happy mee is doet zóveel goed!

Saida, jeetje, jullie moeten je wel dood geschrokken zijn!! Hopelijk valt de schade mee en houdt Buehne er niets ernstigs aan over.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:55

Aline: Ja, dan weet je ook waar je het voor doet. Igneo heeft een superbaasje gekregen.

Saida: Gelukkig was die krak niet het been. Wat een schrik zeg. Wat kun je dan toch snel iets hebben.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:26

Whoo, wat gaan we hard! Ik kan het bijna niet bij houden zeg, na t weekend. Wel gezellig geklets, en een hoop nieuws. Even zoveel mogelijk bijreageren... :Y)

Esther: Getver, hoor steeds meer berichten van inbraak. Eng hoor := . Lijkt me vreselijk als het bij je thuis gebeurd. Voel je je zelf daar niet meer veilig. :n

Aline: aah :(:) . Nu is die kleine echt weg... gelukkig heeft ie een goed tehuis! Leuke foto's en filmpjes!!

Sanne: JAAAAAAAAAAAA eindelijk issie er dan!! :):) Wat een mooi verslag. Pff, das echt ff schrikken zeg, als die onder het draad door schiet.. Getsie. Zou ik hem zeker nog ff snachts binnen houden... Even laten wennen. Hopelijk wordt ie snel opgenomen in de kudde, is wel zo leuk voor hem :(:) . Verder natuurlijk super dat je nu extra veel van hem kan genieten :D :# . Die foto's, wat een stoer bink he.. 8-)

Heidi: Fijn dat Llano nu een goed huis heeft! Top paard. Hopelijk kan die nog heel lang bij dat meisje blijven. Ze lijkt er echt heel gelukkig mee! En wat een mooi cadeau zeg voor Jesse :D . Wat lief!

Suus: Gave foto's! Lekkere bolle Goya :D . Hij ziet er goed uit. Leuke foto's van je hondje en brammetje ook! :)

Frank: Haha, ja, des vond het luie leven wel lekker zo :D . Maar nu wordt ie een grote vent. Chico bedenkt soms ook trucjes, maar daar heb ik maling aan. ;) Hij moet wel luisteren.. lui lekkerland is over.. helaas :P . ( Voor mij ook al een tijdje geen luilekkerland meer helaas :P )

Karina: Oh god damn it! Wát een huis zeg :~ . Echt ontzettend gaaaaaaaaaf :# . Ben helemaal verliefd op je huis en stukje grond! En je look a like lijkt echt heel erg hihi. :D Maar in zomervacht en sportcoupe zie je het wel weer. ;)

Saida: Jeeeeeeetje, schrikken hoor :(:) . Ik hoop echt dat Buehne zich goed houd... Aangezien Matz van heel zacht mijn auto aantikken nu nog steeds niet goed loopt......... En dan dít ongeluk is toch heftiger... Veel sterkte voor Buehne en haar baasje dus! :(:)

Mies: Jij en shannon gaan goeeeed. :D Wanneer komen er bos-cross-foto's :D

Lisenka: Wat knap van Otto. Het kwartje is gevallen :D . Nu Halley weer meenemen hoor. Die steelt ook de show, de knapperd! ;) Succes met de kampioenschappen! En zeg nou niet dat je hem niet wint, want you never know :D .

Zo hehe, dat was het geloof ik wel zo'n beetje! Heel druk en leuk weekend gehad :D . Echt genoten. Lekker met vriendje geweest, wezen shoppen :D , lekker 2 dagen met Amanda buiten gereden, en wezen stappen met vriendinnen. Lekker 1 en al fun dus :P

Zondag is het oude baasje van Chico komen kijken. Eerst een kopje koffie bij mij thuis gedronken en toen naar stal om chico te laten zien! Hij vond hem zeker wel gegroeid :D . Altijd leuk om te horen! En ik liet zien wat ik chico al had geleerd (buigen, kusje geven, spaanse pas). En wat parelli oefeningentjes. Hij was echt heel enthousiast, en stond echt te kijken hoe mak Chico is geworden. Hij zei ook voor de grap "wanneer kan ik hem weer ophalen" :D . Een leuke zondagmiddag dus.

Vandaag krijgen we er een hondje bij! Me vader vond dat hondje al langere tijd leuk, omdat ie heel veel op ons oude hondje lijkt die helaas is overleden van ouderdom. Het baasje van dit hondje zit nu in een bejaarden tehuis, vandaar dat ie een nieuw huisje zocht. Vandaag gaan we hem of haar ophalen :D . Ben benieuwd! :#

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:54

Saida - ja ik heb er idd weer een ervaring bij en ik ga voorlopig toch niet voor de punten maar gewoon echt voor de ervaring.
De punten komen vanzelf wel (denk ik :o)
wat schrikken zeg van buehne veel sterkte voor buehne en baasje

Lisenka - oke weet ik ook weer dat ik geen verlies in de B kan rijden maar als je 150 punten scoor wordt daar dan niks mee gedaan ? (ja sorry maar ik begrijp het nog niet helemaal blond he :o )
en nooit zegen dat je toch niet wint want je weet het maar nooit he, wel fijn dat otto als een speer gaat nu haley weer oppakken en dan komt het helemaal goed

Ilona - wat fijn dat je zo'n leuk weekend heb gehad
(zie je je vriend alleen in het weekend ? ) en een puppy super hoor :D we willen wel foto's hoor :P

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:57

Ilona ; leuk hoor een nieuw hondje erbij !

Soeske ; Wat een leuke foto's ! Echt zooo'n schattig hondje!

[b]Sanne
; Leuke foto's ! Wel fijn dat die nu lekker in de buurt staat!

Gister bij mijn ouders op visite en kleine bleef daar slapen. Maar op een gegeven moment zijn mijn moeder. Die rooie is nog niet terug. (rooie is een kater van me ouders). Dus waarop ik zeg nou het is al donker, misschien is die plekkie aan het zoeken voor de nacht en komt die morgenochtend gewoon weer terug. Nou vanochtend was die nog niet terug. Me ma toch maar voor de zekerheid dierenambulance gebeld. En jaa hoor daar was hij! Ze hebben hem gister opgehaald hij was aangereden en voor zover ik weet een gebroken kaak en een grote scheur in zijn gehemelte met hechtingen. Me ma gaat dalijk daarheen maar hij mag voorlopig nog niet naar huis. Als me ma daar is gaan ze vertellen wat die nog meer heb!
Echtt zoo zielig! Arme lieve rooie katertje (L)

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:15

Ilona: Wat leuk dat de oude baas van Chico zo enthousiast was. Dan wordt je natuurlijk extra trots. Leuk dat jullie het hondje ophalen. Is voor die man ook een fijn idee, dat zijn hondje een goed tehuis krijgt.

Denise: Met die punten doen ze inderdaad niets. Gewoon veel kilometers maken op de wedstrijden, dan komt het vanzelf goed.

Michelle: Dat is schrikken. Hoop dat het toch nog redelijk goed afgelopen is. Ben helaas al meerdere katten verloren door auto-ongelukken.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:27

Lisenka ; Ja zeker schrikken, rijd daar nooit zo heel veel verkeer. maar sommige mensen rijden der wel als gekke. Hoop dat die snel opknapt en weer lekker thuis mag komen! Oh dat is wel minder :(