[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Machonito

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:42

Saida: Wel gaaf en gefeliciteerd met het eerste merrie veulentje. Haha!
Fotooooooooooooooooooooooooos Tong uitsteken
en hopen dat het weer goed gaat met het andere veulentje Ach gut
sterkte daar weer mee.

Essssss: Balen het zit je even niet mee Ach gut sterkte ermee

peetisgreat: zo zal echt lekker zijn paarden aan huis dat is nou ook mijn droom wens. Bloos
Maar hier in de buurt is alles zo duur Verdrietig
wie weet in de toekomst mischien wel Bloos

DinkeyGirl: leuke foto's Haha! stoere paardjes hoor Cool
hahahaha zie ik nou dat jullie een bankstel en een tafel met stoeltjes in de bak hebben staan.
zelfs een koelkastje hahahaha.
Gemakkelijk zeg als je paard moe is dan kan ie daar op uit rusten Clown
Jij ernaast met een biertje erbij Vork Tong uitsteken
Machonito zou zeker als je hem los gooit gelijk op de bank kruipen hahahahaha.

Pipi: wat fijn dat je een goed zadel heb kunnen vinden. Bloos
nou zo te horen werkt de vitamintjes goed Haha!

Prinslover: Ja spannend voor mij en Baron op 13 april Hyper!
ik heb nu al zelf iets meer dan 2 maanden niet meer gereden wegens me heup kanteling.
maar ik mag vanaf volgende week rustig op bouwen.
dus word vast spierpijn krijgen hahahah Tong uitsteken
Zo wel gaaf dat je op Jaro mag nou ik ben ook benieuwd Haha!

Idra: Mij herken je zo Tong uitsteken als je een strallend genietend vrolijke meid tegen komt op een knappe witte paard die ook strallend en trots erbij loopt dan ben ik het hahahahahhaaa Haha!

Robbert15: welkom heb je meer foto's van je paardje en infomatie we zijn hier een beetje nieuwgierig ernaar Bloos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:50

zasread schreef:
Ilona: Wouwie!! Die foto's van prins zijn echt onwijs gaaf Vingers aflikken Kwijl

Ik ga waarschijnlijk ook op zondag naar Bunschoten, ik moet alleen nog vervoer regelen Cool

Malin: Zo jij hebt het blijkbaar echt flink te pakken!
Verder echt onwijs schattige foto's van Dinkey en Suevo!

De laatste tijd gaat het niet lekker met mij en Ot. De keer dat het toen met wandelen is misgegaan en dat hij op de vlucht is geslagen heeft een enorme deuk in het vertrouwen in mij opgeleverd bij hem. Ik probeer er alles aan te doen om het weer op te bouwen, maar het lijkt alleen maar averechts te werken en Otje durft inmiddels niet meer bij me in de buurt te komen. Tenzij ik eten heb, dan komt hij dat heel snel halen en dan gaat hij er weer vandoor. Hebben jullie tips hoe ik het vertrouwen weer kan opbouwen, want ik vind dit echt jammer. Voorheen vertrouwde hij mij namelijk blindelings.

veel grondwerk doen.
met freestylen word de band tussen jou en het paard weer sterk.
ik deed het zo bij Baron.
ik ging freestylen en daarbij gelijk een schrikparcourtje erbij.
op deze manier heb ik zo een sterke band gekregen en Baron kreeg zijn trots terug en vergat zijn angst.

mischien een tip Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:53

Nee dat zei de hoesmid en die vrouw dus dan zal dat wel.. Ff afwachten..

Zo bijlezen, drukdrukdruk

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:04

Sanne, bedankt Haha! Ben echt super blij met die foto's! En dat Heidi toen leuke plaatjes heeft geschoten Haha! En wat betreft Otje, ah erg jammer..... Misschien toch met veel aandacht dat het weer goed komt. En geduld. Het zal wel even duren, misschien dat het met wat snoepjes sneller gaat Haha!

Heidi: Zo dan! Marcel doet een pittige proef zeg Wow! Wel gaaf hoor zo'n man die goed kan rijden Haha! Heb jij ook profijt van! En hopen dat Baron en jij ook zo goed worden Pling Leuk dat je volgende week weer mag beginnen!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 18:11

Verledenjaar reed Marcel ook deze kurr op 1 hand (hij was de enige in deze groep die met 1 hand reed andere reden met 2 handen)
en hij werd 2de hahahaha goed he. Haha!

Ja ik zit in de leer bij hem Haha!
Baron word vast en zeker nog beter dan Llano Tong uitsteken Clown hahahahaha

Voor Marcel is deze proef een eitje hahahaha voor mij niet Tong uitsteken
Marcel was vroeger al met zijn andere paarden Z2 in de dressuur en M springen.
Tot hij over ging op Andalusiers en klassiek ging rijden Haha!
Llano kon in het begin bijna niks qua dressuur en moet je nu zien Haha!
Als Llano het kan dan kan Baron het zeer zeker om ook zo ver tekomen Bloos

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:43

Wat zijn jullie snel gegaan zeg.

Michelle: Gefeliciteerd met het mooie veulentje. Hoe is het nu met Encanto? Wat is je opdracht met de werkgroep voor school? Gaaf dat de buitenrit met Sita zo goed ging.

Saida: Leuke vakantie gehad dus. Heb gelezen dat je met Sandra bij Mayke bent geweest. En ja, kleine wereld, Mayke ken ik ook. Doe haar ook maar de groetjes van mij. Met de boer zit het ook niet mee, gelukkig dat er niets ernstigs door de longembolie gebeurd is. Wel vervelend dat hij zich nog steeds niet beter voelt. Leuk dat er een veulentje geboren is, gaat het bij jou nog meer kriebelen. Ik duim mee dat het veulen van 8 maanden er weer bovenop komt. Waarschijnlijk ga ik het weekend van 12 en 13 april daar ook heen. Misschien nemen we onze 4 jarige hengst wel mee om te verkopen en heel misschien gaat Halley ook mee.

DinkeyGirl: Fijn dat het zo goed bevalt op je nieuwe stal.

Jolynn: Balen van je arm en dat je zolang niet mag rijden. Wat een achterlijke gladiool om te zeggen dat het bit eens flink door de mond geragd moet worden. Ik hoop niet dat diegene zulke dingen ook daadwerkelijk in de praktijk brengt, maar dat zal helaas wel.

Idra: Gave baan, gefeliciteerd.

Machonito: Hoe is het nu met Machonito? Knapt hij al wat op?

Essss: Gaaf dat je paardje bij jullie aan de overkant komt te staan. Een peesblessure, dat is niet zo mooi. Halley heeft als hij los in de bak is ook altijd peesbeschermers om en springschoenen, want anders trapt hij door zijn rare sprongen de ijzers af.

Patries: Komt Piet Bakker bij jullie dan? Lijkt mij wel eens leuk om te komen kijken, als dat mag natuurlijk. Gewoon meedoen met de proef. Zie het maar als goede oefening, hoewel het natuurlijk wel een eind rijden is.

Bienotje: Beetje laat, maar fijne vakantie gewenst.

Enamorado: Oei, lelijke val dus. Sterkte ermee.

Madelief: Gefeliciteerd met je winstpunt.

Prinslover: Heb je een foto van het veulentje. Jammer dat ze hem niet willen verkopen, maar wie weet in de toekomst.

Caribe: Welkom hier.

Mossel: Succes vrijdag met je examen. Spannend.

Zasread: Fijn een onverwacht dagje vrij van school. Was vandaag ook in Groningen en bij meerdere bedrijven was er nog geen koffie oid te krijgen. Probeer Otje lekker zoveel mogelijk te poetsen en wel lekker met hem bezig te gaan. Hij voelt natuurlijk ook aan dat jij onzeker bent en daardoor wordt hij ook onzeker.

Pipi: Altijd moeilijk die zadelperikelen. Halley heeft nu zijn derde zadel. Ik heb nu een Fryso zadel en deze bevalt gelukkig heel goed. Hij zal nu qua bouw ook wel niet zoveel meer veranderen, dus hoop dat dit voor hem het laatste zadel is.

Peet: Pas maar op met paardjes aan huis. Voor je het weet heb je een hele verzameling. Ik kan het weten, ben ook ooit zo begonnen. Knipoog Ik vind het heerlijk de paarden bij huis, maar het zijn er inmiddels wel wat meer geworden.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:50

Met mij gaat het nog steeds niet goed. Ik heb morgenochtend een afspraak met de huisarts en krijg dan medicijnen. Ik wilde dit liever niet, maar zo schiet het ook niet op.

Heb gelukkig ook wel goed nieuws. Desperado is onder het zadel. Het is het eerste veulen dat bij ons geboren is en gisteren ben ik er op gestapt. Hij is zo superbraaf. Hij is nu 4 jaar en een zoon van Lagartera. Ben helemaal blij. Ik had het wel verwacht, maar je weet natuurlijk nooit hoe hij reageert.

Lagartera en Chistosa worden alsmaar dikker. De vee-arts denkt samen met ons dat Lagartera niet in mei moet bevallen, maar dat het toch met de eerste dekking raak geweest is en dat zij dus in april moet bevallen. Zij heeft ook dikke uiers en haar banden zijn ook al behoorlijk slap. Is dus spannend.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:48

Hey meiden, ik was weer een tijdje uitgeschakeld uit het topic! Ik sluit nu weer aan maar red het niet om alles bij te lezen! Hoop dat jullie me kunnen vergeven....
Wie kan kort een samenvatting maken van de hoogtepunten Haha!

Ben zelf na een dip weer lekker met Sam aan de slag en we pakken het weer lekker op!
Hoop pech gehad met vriendjes, auto's en honden. Daarnaast ook volop druk op het werk met een reorganisatie. Ben nu weer in wat rustiger vaarwater terecht gekomen (al durf ik dat nog niet te hard te roepen Haha! ) lekker bezig met mijn huisje en dus weer single.
De honden zijn er nog. Daar ben ik wel nog mee bezig....

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:59

Lisenka: Met macho gaat het gelukkig iets beter.
Hij is weer drukker en bijteriger.
als ie niet bijt en stoud is dan is ie ziek zeg ik altijd Tong uitsteken
Nee hij begint weer praatjes tekrijgen Haha!

Lusitano: welkom om weer terug te zijn hahahaha Tong uitsteken
Ik had dat ook met mannen steeds verkeerde vriendjes en de hoop maar opgegeven
dacht steeds het ligt vast aan mij Bloos
Tot ik na 2 jaar single was ineens Marcel tegen kwam en tja daar ben ik toch aan blijven plakken hahahaha
dus meisje het komt vats goed op elk potje past een dekseltje Haha!
Laatst bijgewerkt door Machonito op 11-03-08 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:00

Ess, hoe is het met het oog van Fuego??? Typisch als er een waas overheen ligt...

Malin, Cool!! Dinkey goes bitloos! Hoe is het met het puppekind?

Iloon, wat is Prins toch een ontzettend smakelijk paard..... Heb je interesse in het veulen?

Ik zag nog een vergelijk tussen lipi's en anda's voorbij komen. Ik vind lipi's vaak langer gelijnd en een 'wekere' rug hebben. Anda's hebben vaak een kortere en rechtere rug. Zijn vaak ook een stuk ronder. Maar tegenwoordig zie ik steeds meer anda's waar ik nog weinig rastypisch aan terug vindt. Zelfs Sam is een 'sportmodel' als je kijkt naar het prototype... maar die zwaart wel al flink uit.

Maandag eindelijk weer les! We zijn er flink aan toe!

Over bitloos gesproken! Hoe wordt er hier onder de barokke liefhebbers over gedacht? Ik merk nu zelf dat ik veel voor bitloos kies. Ik rij Sam buiten ook liever met alleen de caveson dan met alleen een bit. Voor het werk in de bak kies ik voor een combi caveson/dubbelgebroken bitje. Waarbij ik ophoudingen met de caveson maak en als ik hem iets ronder wil hebben het bit er juist bij pak. Ik ben nu overigens wel veel voorzichtiger met het bit als dat ik vroeger was. Ik zit er zo min mogelijk aan omdat ik bang ben hem pijn te doen Haha!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:13

Lusitano: Je bent dus verhuisd van Krommenie naar Wormerveer. Gelukkig dat je weer in rustiger vaarwater beland bent. Ik heb zelf geen ervaring met bitloos rijden.

Machonito: Gelukkig maar dat hij weer stout is. Is altijd een goede meter om te zien hoe ze in hun vel zitten.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:19

Hey Heidi! Dat komt vast wel goed Lachen
Ben er voor nu weer even klaar mee, dat wil zeggen dat ik me er niet op richt. Maar er komt vast wel weer iemand voorbij....

In Bunschoten is toch de barokke paardendag Zasread? Dat is toch in april?

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:34

ZOo heb weer een beetje bij kunnen lezen:

Caribe: WELKOM :d wat een leuk paardje heb je Knipoog en dat hoofdje echt MOOOii Knipoog

Saida : Jaaa die heb ik Haha! ben echt fan geworden van de euro star dekjes.

Mies: mmm moeilijke keuze.
ik denk wel dat een band kan groeien met het andere paard. vind het wel moeilijk om advies te geven.

Ilona: aa lieve foto's van het veulentje. Snap je liefde op het eerst gezicht. Knipoog

Malin: lieff Haha! leuke foto;s dinkey is gaaf Haha!

Esmee: mm wel raar. sterkte geef fu maar dikke beterschaps knuffel Haha!

Mmm zit met probleemje.
mensen van een manege moeten janske en evert lenen.
maar het vrouwtje en de andere mensen van de manege vinden janske te dik.
voel me best vervelend als je dat vaker te horen krijgt van mensen over je paardje.
janske is nu eenmaal barok en ik rijd haar meestal 3 keer in de week soms 4 x. neem aan dat dat toch wel genoeg is.
want meer kan ik niet rijden.

wat vinden jullie vinden jullie haar ook vet:

Afbeelding

Afbeelding

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 22:14

nog 14 bladzijdes en dan 500 !!! Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:08

Druk druk druk. Bloos
Even snel iets vertellen.
Kwam ik op stal vandaag, zag ik dat de veearts er was.Schrik. Nagelbijten / Gniffelen
Een meisje bij ons op stal was met haar verzorgpaard buiten gaan uitstappen, toen is haar paard in het park door een hond aangevallen.
Zijn hele been lag open, meisje is eraf gevallen en paard is nar huis gegallopeerd, en is een drukke weg overgestoken.
Gelukkig niets gebeurd.
Toen het meisje op de grond lag heeft die hond haar ook nog in haar been gebeten, gelukkig had ze haar rijlaarsen aan!
Arm paard, er zat een flinke jaap in zijn voorbeen, gelukkig was alleen de huid gescheurd.
Hij is vorig jaar ook al een keer zo ziek geweest dat hij een aantal weken in de kliniek heeft gestaan, en het is zo'n ongelovelijke lieverd. Ach gut

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:22

zo dan jolijn leker die hond en de baas maar zeggen doet hij anders nooit

hou je hond toch aan de riem
grrrrrrrrr

flamon ik vindt je fries er heel gaaf uit zien en niette dik
Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:29

Hai Lisenka, vervelend dat het nog steeds niet beter gaat.
Pas echter wel op met medicijnen..ik heb Zoloft en Zeroxat gehad.. maar na 6 jaar heb ik er nog nawerkingen van(en ze hielpen bij mij niet eens ook nog). Bij mij komt dat spul er nooit weer in ieder geval.

Wel wordt het weer spannend nu natuurlijk... april is al aardig dichtbij... Lachen

Piet komt idd gewoon hier.. ik zal je wel een seintje geven wanneer ik weer les heb (heb op dit moment geen afspraak staan). Kijkers vindt hij niet erg en mijn stalhouder zal er ook niet moeilijk over doen.

Welkom terug Marit!! Fijn om te horen dat het allemaal weer beter gaat met je. Houden zo.

Jolynn: erg zeg..moet er niet aan denken...:S

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:42

Lusitano schreef:
Hey Heidi! Dat komt vast wel goed Lachen
Ben er voor nu weer even klaar mee, dat wil zeggen dat ik me er niet op richt. Maar er komt vast wel weer iemand voorbij....

In Bunschoten is toch de barokke paardendag Zasread? Dat is toch in april?

12 en 13 April Haha! ik doe ook voor de grap mee met Baron Tong uitsteken
ga je ook mee doen met Sam Haha!

Over Bitloos rijden: wij rijden met Baron ook sinds kort combi caveson/dubbelgebroken bitje net als hoe jij rijd en soms gewoon alleen met caveson.
heerlijk is dat alleen durf ik er nog niet mee naar buiten.

Ik heb een nieuwe mederijdstertje en die hebben we gelijk geleerd om met combi caveson/dubbelgebroken bitje terijden.
ze pakt het goed aan Haha!

Soms rij ik zelfs alleen met touwhalstertje rond in de bak en zonder zadel Bloos

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 23:45

Jolynn: jeetje wat een verhaal zeg. Ach gut
weten ze ook van wie die hond was. Nagelbijten / Gniffelen
zulke honden moeten aangelijnd blijven vind ik. Boos!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:07

Flamon: Vind haar zo op de foto er goed uitzien hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik een paard liever iets te dik zie, dan te mager.

Patries: Zal het er morgen met de huisarts uitgebreid over hebben. Dat is ook de reden waarom ik liever niet op medicijnen over ga, maar zo schiet het ook niet op. Lijkt me leuk om eens bij de les van Piet Bakker te kijken.

Jolynn: Zo wat zal je stalgenootje geschrokken zijn. Lekker zo'n hond.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 00:11

Michelle -> Nee, ik doe vast en zeker niet dezelfde naam aanhouden, dat vind ik niet leuk.
Was al weer aan het snuffelen op sites met friese namen, nu nog een keuze maken........

Lindy -> Ja klopt, het was Marouska van Nuschka, Debby haar pony.

Esmée -> Das balen zeg; een peesblessure!
Hopelijk valt het mee.

Paola -> Voor alleen vitamine E kan je ook zonnebloemolie door haar brokken doen, misschien dat ze dan minder heet wordt.

Malin -> Wat leuk joh dat jullie het zo naar jullie zin hebben op de nieuwe stal!
Leuke foto's ook!

Petra -> Hopen dat jullie huis snel wordt verkocht!

Heidi -> Oooooooooooh zooooooooo! Hahaha!
Blijkt maar weer hoeveel verstand ik er van heb, jullie zullen er wel smakelijk om hebben gelachen, hahaha! Haha!
Gelukkig geen K3 dus, vond het al zo raar daar kan je toch geen kür op rijden.......?

Sanne -> Hè bah, wat jammer nou dat het zo is gelopen!
Is een cursus schriktraining misschien iets voor jullie?
Jij leert dan hoe je moet reageren in bepaalde situaties en Ot leert te vertrouwen op jou en jou als leider te zien.

Lisenka -> Das niet zo mooi dat het niet zo goed gaat met je, dacht dat je al weer een beetje op de goede weg zat na je laatste berichtjes, maar helaas......
Wat voor medicijnen denk je dat je gaat krijgen dan?
Wat een superbraaf paard is Desperado!
Als dat zo al begint belooft het wat voor de toekomst!
Als de banden al slapper worden dan duurt het idd niet lang meer, bij jullie dus binnenkort ook veulentjes!

Fanny -> Zo op de foto te zien vind ik Janske niet te dik, hoor!

Debby -> Wat een toestand zeg, gelukkig is alles goed afgelopen!

Het veulen heeft het gehaald gisteren!
Nadat ik weg was is het weer gaan liggen met haar hoofdje op schoot bij een meisje, en heeft ze een tukje gedaan.
Na een hele poos ging ze weer staan en wilde ze lopen, ze heeft toen gepoept en scheten gegeven en vanaf toen knapte ze op.
Ze vermoeden dat ze niet bij het water kon of mocht komen van de andere veulens, en dat ze daardoor gaskoliek heeft gekregen.
Vanavond heb ik even bij haar gekeken maar ze zag er een stuk slanker uit en was lekker hooi aan het knabbelen.

Met de boer gaat het ook al weer beter hoorde ik vanavond, dat is ook fijn.
Die onzekerheid vind ik maar niks........

Met Grytsje gaat het nog steeds prima.
Het veulen is al weer wat meer naar achteren geschoven.
Ze wordt goed in de gaten gehouden en er zijn verschillende mensen die mijn tel.nr. hebben mocht het nodig zijn.

EN!!!!!!!........... Ik heb vandaag op een andalusiër gereden!!!!!! Hyper! Go jij! Go jij! Party!!
Wat een ervaring is dat zeg! Geweldig!
Ik moet nog veel dingen leren en afleren, maar voor een eerste keer ging het helemaal niet slecht zei Mayke.
Voor mijn gevoel deed ik het idd ook niet echt beroerd.
Het mooie van haar paard is dat hij je min of meer afstraft als je de verkeerde hulpen geeft, wat voor mij dus heel goed is.
Deze manier van rijden voegt mij wel, dus we gaan voorlopig verder saampjes.
Er zijn heel veel foto's gemaakt, waarvan ik een selectie heb gemaakt om te plaatsen.
Op dit moment worden die nog even beoordeeld door Mayke, omdat het haar paard is wil ik eerst haar toestemming om ze te mogen plaatsen.
Nog even geduld dus!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 07:31

Super dat het weer beter gaat met het veulen. En de boer knapt ook op gelukkig. Spannend als het veulen al naar achter gaat...zal binnen 2 weekjes wel komen dan.

Saida... en waar heb je op gereden? Gemelo? Mayke kan je vast nog veel meer tips geven aan de hand van de foto's. En zo te horen was de les wel voor herhaling vatbaar Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 08:26

Ja het is zeker voor herhaling vatbaar! Haha!
Haar manier van rijden en lesgeven voegt mij wel.
Voorlopig ga ik 1x in de week bij haar lesnemen.
Ik mocht op Gemelo rijden, wat een schatje!
Eerst even lekker gepoetst, moest wel uitkijken voor zijn voorbenen want hij mag erg graag laten zien dat hij de Spaanse pas kan.
En hij is gek op ritsjes en knoopjes!
Maar hij is ook heel braaf, lief en speels en goed opgevoed.
Wat mij opviel waren zijn hoeven, wat zijn die klein ivm die van een fries!
Ik heb de hele fotoreportage naar haar doorgestuurd want er zaten ook nog hele mooie sfeerplaatjes bij en foto's van haar hond.
Ik kreeg idd al een berichtje terug dat het goed te zien is hoe Gemelo reageert op mijn zit, dat laat ze mij de volgende keer ook zien.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 09:42

ess: Balen zeg, maar misschien verklaard het wel waarom het rijden even wat minder ging

Lisenka: Leuk dat het de eerste keer zo goed ging! Ik ken het gevoel, ik ken sita ook al vanaf veulen en die eerste keer dat je er dan op zit is geweldig!
Spannend met de merries! Hopen dat het nu in april komt anders zit je een hele maand in spanning!

Lusitano: Ik heb wel een keer bitloos geprobeerd, maar het was gewoon niet mijn ding. .Ik had van een vriendin een hoofdstel geleend (wat ontzettend lelijk stond bij encanto Tong uitsteken) en het was wel leuk voor een keer maar ik had niet echt de drang om het aan te schaffen.

flamon: het is moeilijk te beoordelen van de foto maar ik denk niet dat ze dik is maar dat dit gewoon haar type is. Friezen heb je in alle soorten en maten, en dit is nou eenmaal een steviger type, maar voor haar doen zeker niet te dik

jolynn: bah wat akelig! geen blijvende schade voor zover ze nu kunnen zien? hoe is het met het meisje?

saida: Leuk dat het rijden goed ging! Kun je zeker vaker gaan lessen! Ben benieuwd naar de foto's!

Ik ging gister even ( Vork ) een treinkaartje halen om naar Felix te gaan, ik heb serieus een uur en een kwartier bij de ns internationaal gezeten voordat ik aan de beurt was! En met mij nog zo een stuk of 8 mensen, eerst waren er 4 loketten open, waarvan 2 ineens wat gingen eten en drinken, dus nog maar 2 open en aan 1 daarvan stonden 2 jongens die voor wel 100 mensen kaartjes aan het kopen waren ofzo (ze stonden er al toen ik binnenkwam en ik ging nog eerder weg) Uiteindelijk was ik aan de beurt, werden er mensen ingewerkt waardoor het kaartje kopen ook lang duurde. Dus ik al mn treinen die op een normale tijd naar huis gingen gemist, moest ik met de stoptrein en konden mn ouders me meteen op het station ophalen om me op mn werk af te zetten.
Op het werk was het ook leuk, ik stond alleen (bediening) wat wel te doen is, maar soms was het even druk. Er kwamen 2 mannen binnen, dus ik ging vragen wat ze wilde drinken, en ze gingen meteen bestellen. Terwijl een van die mannen aan het bestellen was ging die andere er doorheen mauwen, dus ik vraag even later; wat zei je; huhh bla bla bla je moet zeggen wat zegt U want dat is beleefder, ik zeg nou sorry maar het is ook niet beleefd om door een gesprek van 2 mensen heen te praten, dusja erg gezellig. Ik liep terug voor het drinken, maar ondertussen stond er eten wat ik eerst weg moest brengen en een afrekenpolonaise bij de kassa die dus ook nog eerst geholpen moest worden en vergat ik het drinken. Riep die man: HEY IS JE BIER OP OFZO! dus ik pak het drinken en loop erheen en zeg ja sorry maar iets vergeten is mensenlijk, ja en bla bla heel gezeik dus ik liep maar weg. Nadat die man was weggegaan ging die andere man afrekeken en zei: Ja sorry hoor voor die man, maar ik hoorde niet bij hem, had hem nog nooit gezien.
Het is toch niet normaal dat een volwasse vent zich moet schamen voor het gedrag van iemand waarbij hij aan tafel zit! En dan nog ik doe gewoon mn werk en vind het niet echt netjes zo afgeblaft te worden. (ik werk in een chauffeurscafe dus het is wat informeler en er komen wel vaker chagerijne maar dit!)

Zaterdag gaat Encanto naar een speciale smid Lachen Naar zn hoeven laten kijken en vrijdag komt de zadelmaker kijken of zn zadel nog wel goed is Lachen *hij heeft beetje last van zn rug* Hopelijk knapt hij hierdoor wat op

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:05

Yolynn, wat belachelijk! Je hoort het steeds meer! Als je hond achter paarden aan gaat dan hou je hem vast! Ik neem aan dat de eigenaar van de hond wel heeft aangeboden om alle schade te vergoeden?? (daar wordt het niet minder erg van maar dat zou wel de beleefde oplossing zijn...)

Saida, gaaf! Ik heb ook nog wel eens op een van de paarden van Mayke gereden. Weet niet meer of dat nou Gemelo was of Nombrado. Volgens mij Gemelo....
Gelukkig knapt het veulentje weer op! Er gaan er nog te veel verloren aan koliek....

Heidi, gaaf dat jullie ook op de caveson rijden! Ik vind het bit wel fijn om er bij te hebben met het werken in de bak voor een stukje verfijning. Maar buiten rij ik juist alleen met de caveson! Voel me daarmee veel veiliger. Grappig dat je daar dus zo aan kan wennen....

Wat een wind jongens! Sam was gisteren al prikkelbaar met uit het land halen. In de bak ging het niet veel beter. Met werk aan de hand geoefend met het aandraven, travers, renvers en schouder binnen. Hij was erg narrig en bijterig, hij heeft wel eens zo zijn dagen. Hij heeft overigens nog steeds heel veel moeite met zijn concentratie wanneer er andere paarden in de bak zijn... dan loopt hij toch lang niet zo lekker.