Er zit een verschil in weten/ lezen en ervaren denk ik.

Sommige dingen zijn ook moeilijk uit te leggen en kunnen beter ervaren worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Tarzan schreef:Elisa2 schreef:Ik snap wel dat hij stelling en buiging moeilijk vindt. Dat zie je ook aan zijn bouw. Hij moet duidelijk gewoon nog leren zijn lijf goed te gebruiken.
Vasthouden werkt altijd averechts maar ik snap heel goed hoe dat werkt en gaat vanuit angst. Wat dat betreft kunnen jullie daar ook net pas aan werken natuurlijk.
De bouw heeft hij inderdaad niet bepaalt mee, hij heeft genoeg potentie in ieder geval alleen z’n bouw niet helemaal mee zitten.
Loslaten zal nu wel wat sneller gaan nu ik iets meer vertrouwen in hem heb en hij niet meer zo snel weg schiet, alleen zoals je zelf al zegt is het moeilijk om een gewoonte eruit te krijgen.
Daarnaast is hij ook nog gewoon heel groen dus moeten we samen een fijne weg gaan vinden. Ik heb er in ieder geval weer vertrouwen in
Dankjewel petter, hij is inderdaad een leuk project om zelf beter te leren rijden en zo samen een team te worden. Paar weken terug nog was ik ‘nt twijfelen over verkopen dus opzich gaat het nu wel heel goed!
fnpetter1990 schreef:Elisa2 schreef:Dat is een heel verschil hèIk heb mezelf ook zo moeten omscholen ooit (inmiddels al ff geleden haha) en ik dacht in eerste instantie toen dat ik helemaal niet meer kon paardrijden. Dat afleren om met teveel hand te rijden is echt wel een lastig stukje. Maar wel echt zooo belangrijk! Paard moet de hand zelf opzoeken.
Nou echt, ik voel me soms net een beginner.En stiekem steunde ik dus ook wat op de hand want ik moet mijn balans ook weer wat vinden.
Maar er is ook echt een kwartje gevallen bij me. Ja hartstikke leuk een mooi model in de hals, maar je hebt er geen reet aan als het niet vanuit het lijf komt. Ik wist dat wel natuurlijk, maar ik had denk ik niet echt besef hoeveel impact het had. Vooral het gebrek aan impuls, wat je heel veel ziet in de dressuur (ik schrijf af en toe bij dressuurwedstrijden), komt echt omdat paarden in een frame worden getrokken. En door inconsequent been geven, dat ook uiteraard.
Ineke2 schreef:Haha
Ik zit er soms ook moedeloos op hoor ( en dat komt door mezelf niet door Izarra).
Ik leg mijn eigen lat heel hoog ( te hoog zeggen mensen in mijn omgeving) het is verrekte moeilijk om goed paard te rijden
Elisa2 schreef:Ja joh, en je bent nooit uitgeleerd...het is echt niet makkelijk, maar dat maakt het tevens ook zo leuk.
Heb toen met mijn dressuurpaard ook wel echt jaren over gedaan om een goede combinatie te worden, voordat ik de gebruiksaanwijzing in het Chinees die achterstevoren gelezen moest worden door had. Uiteindelijk waren we helemaal op elkaar ingespeeld, maar dat is echt niet komen aanwaaien.
_Tarzan schreef:Nouja, ik wil eigenlijk gewoon steeds een heel braaf bomproof paard kopen maar koop toch steeds de verkeerde heb ik het idee
Maar ergens rijd ik ook wel graag dressuurmatig dus zie ook wel een uitdaging in Rambo (en eerder Fuego) alleen dat ik niet zo'n zekere ruiter ben maakt het wel soms lastig
Ineke2 schreef:Toch vind ik het jammer dat sommigen “opeens” wakker lijken te worden van onder een meelees steen en dan 1x even op elkaar reageren en dan weer maanden niets meer zeggen.
Die updates zijn zeker leuk om te lezen hoor, maar dat mag heus wat vaker. Dat is ook leuker voor iedereen die wel vaker in het topic post
Ineke2 schreef:Prachtige foto zeg, ik snap wel dat je er blij mee bent.
Autumnn oeh een echt springpaard heb je schijnbaar haha, ik ben benieuwd wat je in de toekomst er verder mee gaat doen
Bijna iedereen heeft een druk leven naast het blauwe forum. Mijn post is niet bedoeld om excuus berichten mee op te wekken. Meer omdat het mij op valt dat er op deze manier ‘ groepjes’ zijn die even op elkaar reageren en dan weer verdwijnen. Dat is niet zo leuk voor het topic naar mijn idee.
Als je dan langere tijd niet hebt gereageerd is het best te doen om op de laatste of laatste 2 pagina’s wel te reageren. Anders heeft het geen nut om in een topic als dit te zitten. Mijn mening he, iedereen mag daar anders over denken. Ik vind het gewoon jammer als er dus heel selectief lijkt te worden gereageerd