Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:23

Wauw gefeliciteerd! Daar kan je echt super trots op zijn.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:47

Gefeliciteerd, gaaf hoor Z1 + 5!!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:43

Gefeliciteerd met de behaalde punten!

A.s. zondag m'n eerste wedstrijd, maar nu de startlijst gezien en blijkt dat ze haar sportnaam niet hebben overgenomen en dat de vader er niet vermeld bij staat.
Heb dit toch juist aangegeven bij de startpas, heb er nu een mail heen gestuurd. Maar iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan.

Vindt het toch wel een mooi beeld als de vader erbij staat vermeld, ze heeft toch echt een stamboek :o

Hananass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:15

Hoi iedereen! Na lang meekijken toch leuk om ook eens te reageren :) Ik rijd momenteel met mijn sympathieke friesje M1 en aankomende zondag mogen we weer.
Leuk om al die herkenbare verhalen te lezen, Friezen zijn toch een ras apart :P

Afbeelding

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:17

BoRo schreef:
Net terug van onze eerste wedstrijd met de Fries! Gewoon voor de ervaring 1 proefje gereden. Tja het was al erg lang geleden dat ik voor het laatst B was gestart, en ik was in de veronderstelling dat je met de nieuwe regels t/m de L2 zelf mag weten doorzitten of lichtrijden. Ik heb de gehele proef doorgezeten, blijkt dat je moet lichtrijden whaaaaaa. Gelukkig nog wel 204 punten overgehouden, maar flink wat punten gekost, pffff blond. Maar nu wet ik het voor altijd hahaha B=LICHTRIJDEN!!!

Zo de knoten wat een punten. gefeliciteerd!! en ja vanaf de L2 was het altijd verplicht maar mag je nu geloof ik tot de M2 of Z zelf bepalen of je lichtrijdt of doorzit tenzij zoiezo gevraagd is (wijken ed)

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:19

Lightninggg schreef:
Hier hebben we het even wat rustiger gedaan. De kerstjumpings heeft hij met glans doorstaan. De eerste jumping sprong Denzel mee in de 90 cm en had hij in de supersnelle barage 1 balk. De tweede kerstjumping zijn we op neckrope gestart in 65 cm en hier waren we foutloos. Zo wist hij wel de aandacht van de toeschouwers te trekken als fries zijnde met enkel een touwtje rond zijn nek. Dat heeft als gevolg gehad dat ik nu een volbloed en een bwp'er extra in training heb. Vorige week hebben we nog 2 foutloze ritjes in de 80 cm gehad. Ik merkte dat hij niet helemaal zichzelf was dus heb ik deze week een bloedonderzoek laten uitvoeren en hiervan heb ik maandag resultaat. Vandaag hebben we ook de galoptrainingen voor het komende eventingseizoen weer opgenomen.

Ow ben benieuwd. wat kost zo een bloedonderzoek ongeveer? wil die van mij ook laten checken gewoon om beetje zicht te krijgen in zijn waardes.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:21

XxKayleigh schreef:
Gisteren ons 5e winstpunt behaald in het Z1! Dus we mogen het sportpredicaat aanvragen! *\o/*
[ Afbeelding ]

Super zeg.. gefeliciteerd!!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:24

gett schreef:
Gefeliciteerd met de behaalde punten!

A.s. zondag m'n eerste wedstrijd, maar nu de startlijst gezien en blijkt dat ze haar sportnaam niet hebben overgenomen en dat de vader er niet vermeld bij staat.
Heb dit toch juist aangegeven bij de startpas, heb er nu een mail heen gestuurd. Maar iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan.

Vindt het toch wel een mooi beeld als de vader erbij staat vermeld, ze heeft toch echt een stamboek :o

Heb ik ook gehad. Bij de ene wedstrijd stond het wel goed vermeld en bij de andere niet. Ook wel gehad dat zijn vader bij de ene als Tietse stond (gewone naam) en bij de andere wel Tjalf 443(dek naam) stond.
Even een mailtje gedaan en nu is het aangepast en staat het altijd goed :D

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 14:31

Ik heb gister na 7 weken voor het eerst weer op Izaak gereden *\o/* .. Lekker gevoel zeg al merkt ik wel wat scheef en vooral stijfheid, hij werd nog wel gemend en soms gereden maar door de vorst hier ook weinig actie. Stappen ging prima dus mooi wat oefeningetjes mee gepakt en gewerkt aan wat gymnastiek := en verder draf nog wel pijnlijk (Dhr. gooit enorm op) dus draf kleine korte stukjes en galop lukt ook wel prima dus hier ook wat ik kunnen loswerken.

We zijn er nog lang niet maar ik ben allang blij dat ik weer wat kan. Doel was toch wel beetje eind februari weer een wedstrijdje mee te pakken maar dit hangt geheel af van wat ik dan wel en niet kan. O:)

Blij dat de vorst over is daar er dan weer gereden kan worden maar bij het opnieuw beslaan kwamen we achter beginnende rotstraal dus voor Sjaakie wel weer nadelig want nu is het allemaal weer natter wat niet bevorderlijk voor zijn straal is dus zal die wat vaker binnen staan mits we nog een oplossing vinden (op de roosters of op het asfalt ofso) #) Hebben jullie eventueel nog tips ? wordt dagelijk schoongemaakt en gespoten met een desinfecterend middel op advies van de smid.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 18:11

Fijn dat je weer even rijden kon! Verder geen tips helaas.

Heb Knhs ook even mailtje gestuurd of het allemaal wel goed staat.

Vandaag b-debuut gehad, wat vond ze het spannend. In de binnenbak hoort ze vanalles wat ze niet kan zien. Toch nog een winstpuntje kunnen meenemen. Ben trots op m'n paardje!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:15

Gett gefeliciteerd met jullie 1e puntje. Hier lekker getraind gisteren en vandaag vakantie door de vorst had hem goed gedaan.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:44

Gefeliciteerd met je punt gett.
Lekker hè dat de vorst weg is! Zoveel beter :)

Wij mogen zaterdag weer van start in veeningen!

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:52

Shanedow schreef:
Blij dat de vorst over is daar er dan weer gereden kan worden maar bij het opnieuw beslaan kwamen we achter beginnende rotstraal dus voor Sjaakie wel weer nadelig want nu is het allemaal weer natter wat niet bevorderlijk voor zijn straal is dus zal die wat vaker binnen staan mits we nog een oplossing vinden (op de roosters of op het asfalt ofso) #) Hebben jullie eventueel nog tips ? wordt dagelijk schoongemaakt en gespoten met een desinfecterend middel op advies van de smid.

Ik maak het altijd goed schoon en teer het in. Ik weet alleen niet of het handig is om te doen als er al rotstraal zit omdat de teer de hoef afsluit en dus de bacteriën meer kunnen gaan broeden.
Excellent Hoof & Sole Hardener doet wel wonderen als er al rotstraal is!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:38

Teer is juist heel slecht! Sluit inderdaad de hoef helemaal af, wat je zelfs bij rotstraal niet wilt hebben. Ik gebruik vaak zinkzalf, dit droogt op en houdt het vocht tegen maar laat wel ademen. Excellent hoor ik inderdaad ook veel goede dingen over.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 13:56

Ik gebruik het ook niet als ze het hebben, maar om te voorkomen.. Kwam denk ik niet helemaal duidelijk over ;)
Mike gaat met ingeteerde hoeven rustig de hele dag de moederpoel op

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:56

Marjon ik heb nog maar 1 x klein beetje rotstraal gehad en toen blauw tinctuur gebruikt pp advies van smid. Eerst schoon gesneden door de smid en daarna goed schoon gehouden en tinctuur erin gedaan was met 2 weken weg en niet meer terug gekomen.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:29

Hetzelfde als met hoof en sole hardner dus ;) Iig wel fijn dat er goede middelen voor te krijgen zijn.
Mike heeft alleen vorig jaar een beetje gehad, dit jaar niet dankzij preventief teren (alsdus de smid die net geweest is).

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:12

Hier gelukkig geen rotstraal en de mijt is gelukkig ook weer onder controle...

Ik heb vorige week een proefgerichte clinic gereden bij marlon van wissen en er is goed werk aan de winkel
Kwam niet als een verrassing. Het is het allemaal gewoon net niet :P Van de week haar APKtje gehad en
we zijn dan ook hard aan het bikkelen om alles af te werken waar we nu punten laten liggen.
VOlgende week weer een nieuwe poging in het M1.

Foto gemaakt door SLK Fotografie
Afbeelding

Vuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:25

Wauw, erg mooi paard!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 14:57

Ziet er goed uit!

Ik heb afgelopen woensdag een nieuw zadel besteld. Op maat gemaakt voor Klasien en de bovenkant zelf samen kunnen stellen. Nu nog even 11 weken wachten tot het klaar is... :roll:

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:56

iEmmaaa schreef:
Ziet er goed uit!

Ik heb afgelopen woensdag een nieuw zadel besteld. Op maat gemaakt voor Klasien en de bovenkant zelf samen kunnen stellen. Nu nog even 11 weken wachten tot het klaar is... :roll:

Tja dat is altijd even afwachten haha. Ik heb vorig jaar een Wow aan laten meten en ben er nog altijd heel wijs mee.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 12:03

Wauw wat een super gave foto! Mag je trots op zijn..

En tja zadels.. grr het is wat hè! Wij hebben voor dik 1,5 maand terug een hulsebos laten aanmeten, en afgelopen dinsdag na controle gehad, moest echt wel weer wat vulling bij in! (Bij het aan meten is er complete nieuwe vulling in gekomen)

Wij zijn gisteren voor de 5e keer op pad geweest met ons 4 jarige puppy paard.. nu 8 winst punten in de b! Gisteren weer 2 punten gereden! Echt blij mee
Afbeelding

Eerste deel van de manen gevlochten met de nieuwe lange manen manier.. Daarna gewone normale knotten aangezien ze dat toen afgeschuurd heeft.. lijkt het toch gewoon een voledig plaatje vind ik, ondanks dat het allemaal ongelijk is! :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 13:11

De nieuwe lange manen manier? :p

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:52

Oh ken je dat nog niet? Ik ga het linkje even opzoeken! :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:55