[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:30

Aline -> Dat probleem hebben wij ook met onze binnenbak, daar kunnen we ook niet met de kruiwagen door vanwege het mulle zand.
We hebben een vrij wijde emmer bij het hek staan waar we de drollen in doen en legen het dan in een kruiwagen of meteen op de mesthoop.

Denise -> Ik vind het ook prettig dat Mayke zo af en toe even op Rints rijdt om iets te voelen of zoals afgelopen vrijdag wat los te werken.
Ik heb die ervaring niet, en zo kan ze mij weer verder helpen met wat ik moet doen of juist moet laten.
Veel succes met je wedstrijd vandaag!

Joyce -> Leuk is dat hè, lekker spelen met je paard!
Ik wordt er altijd zo vrolijk van, en het is nog eens goed voor m'n conditie ook al dat rennen. 8-)
Bij Ollashop.com worden ook de Zaldi zadels verkocht, mijn zadel komt ook bij haar vandaan, is nl. een vriendin van mij en ook nog eens m'n instructrice. :D

Esther -> Medemblik ligt niet zover bij mij vandaan, volgende keer even langskomen, hoor!
Veel plezier bij het concert vandaag!

Frank -> Jippie! Eindelijk je zadel kunnen proberen!
Hoe vond je 'm zitten?
Coole Des ook ivm Sam, hahaha!
Ik had het topic idd al eens gezien en gelezen, erg mooi en emotioneel ondanks dat ik de lieve meid niet heb gekend......

Marielle -> Volgens mij is de bal wel een succes bij Djemo!
Leuke bewerking heb je er van gemaakt!

Karina -> Uhm, wordt het niet weer tijd om te verhuizen?
Dan ben ik wel bereid om voor een schappelijk prijsje je boeltje over te nemen! :D
Wat woon jij heerlijk zeg! Voor velen van ons een droom!
Ik kom het echt van de zomer in het echie bekijken en me vergapen aan jullie mooie paradijsje, hoor!

Sanne -> Gelukkig mag je een her doen, dat scheelt weer.
Vandaag is de grote dag!
Ik kan me jouw gevoel en hartkloppingen heeeeeeeel goed voorstellen, ik had precies hetzelfde toen Rintske werd gebracht!
Je hebt er een leuke kamer van gemaakt, lekker logisch ingericht!

Cyrina -> Ziet er leuk uit jullie website!
Duidelijk en overzichtelijk en jullie liefde voor de paarden komt zeker over.

Je kan je foto's nog zo beveiligen, er is altijd een manier om ze te copieren.
Het enige wat je kan doen is er een censuur/logo/naam doorheen zetten, maar ook dat is met één of ander programmaatje of door handige mensen weg te halen.
Wil je echt niet dat een foto wordt gebruikt door derden kan je ze beter niet plaatsen.......
Toevallig is er een topic op het FPF over dit onderwerp.
Er is een meisje van een jaar of 12 (geloof ik) die heel veel foto's van FPF-gebruikers heeft gecopieerd en op haar Hyves heeft gezet.
Daarin doet ze voorkomen alsof het haar eigen paard is en noemt hem Blackie.
Sommigen maakt het niet zoveel uit, maar anderen willen dat ze de foto's eraf haalt en nu is er dus een discussie over gaande.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 11:44

_Saida_ ja dat is ook zo wil je niet dat andere mensen ze pikken moet je ze er niet op zetten.
maar ik denk altijdt zo blijf van ander mans foto`s of andere dingen af.
maar je hebt er altijdt mensen bij he !!
nou bedankt voor de uitleg *D

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:28

_Saida_ schreef:
Aline -> Sterkte morgen met het afscheid nemen van Igneo!
Gelukkig zie je hem hier regelmatig verschijnen!

Saida dank je! Ik heb 'm vanmorgen nog eens extra geknuffeld, hem verteld dat hem allemaal leuks en een nieuw vriendje staat te wachten, nog een paar laatste foto's hier gemaakt, en nu inderdaad echt afscheid genomen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:29

Mensen, even van mij een berichtje!

Ik heb niet echt de puf om bij te lezen/reageren! Ga echt even door een k-lote tijd, en voel me echt heeeeel erg rot!

Ik zal de komende week misschien even minder reageren...

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:35

Robijn: Veel sterkt meis, hopelijk gaat het snel weer beter !

heb zelf ook geen tijd om op alles te reageren, heb het zo ongelovelijk druk... pfff...
Maar weer leuke foto's enz enz... :D

Ennuh :D we zijn er bijna ! we zijn er bijna !! :D dit is al pagina 485... nog even door kletsen :D

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:37

Igneo is zojuist vertrokken. Hij stond zo braaf op de trailer, lekker nog wat brokjes te eten. We waren echt trots op hem, hij deed het super! Hij wilde liever eerst niet van de wei af, maar oké eenmaal door het hek heen was het geen punt meer en liep hij braaf zijn nieuwe toekomst tegemoet.
Hij heeft gezelschap van Vaidosa op de trailer, dus dat scheelt ook! Ik hoop dat alles goed gegaan is onderweg en dat ze veilig en wel straks aangekomen zijn. Nu maar afwachten op bericht van Sanne!

Daar stond hij dan!
Afbeelding

Brokjes lust hij wel, ook in de trailer! :D
Afbeelding

Oortjes links van Igneo en rechts Vaidosa
Afbeelding

Dag Igneo, hou je taai en tot snel!!! :evaw:
Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:45

Djemo: Gefeliciteerd met je kanjer! Leuke foto's ook :). Die bal is wel heel spannend he :P.
Karina: Wat een super plekje heb je gevonden zeg! Heerlijk je paarden aan huis en zo te zien ook een lekker plekje om heerlijk buiten te rijden :). Leuk huis ook!
Zasread: Hoe ging het met Igneo? Nu issie eindelijk thuis :D. Leuke kamer heb je! En leuk cadeau van je vriendengroep, altijd leuk zoiets creatiefs.
Saida: Ik zal er vast nog wel een keertje heen rijden :). Dan kom ik de volgende keer ook wel even bij jou langs, met de tomtom vind ik alles :P.
Robijntjah: Sterkte de komende tijd!

Gister naar het concert van A Balladeer geweest. Was echt top! Ze zijn live echt super goed. Vind het altijd leuk om naar die kleinere bands te gaan, de concerten zijn veel intiemer en je ziet gewoon dat ze echt met gevoel zingen. Vannochtend maar even lekker uitgeslapen, had ik wel nodig na het drukke weekend! Blijf nu ook maar lekker binnen volgens mij zijn de sneeuwstormen van Engeland de zee overgestoken :=.
Laatst bijgewerkt door evdpanne op 08-02-09 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:47

Karina, ik heb je foto's inmiddels ook gezien van je plekkie, schitterend!!! Zowel voor de paarden ziet het er prachtig uit, alsook jullie eigen 'optrekje', wow!! :D En natuurlijk een fantastische omgeving, elke dag genieten!

Sanne, ook jouw kamerfoto's gezien, leuk!!! Gezellig ingericht!
Ik heb alleen zo'n vermoeden dat je nu voorlopig even niet op je kamer te vinden zal zijn ;)
Haal ons maar gauw uit de spanning met een berichtje hoe het met Igneo op zijn nieuwe thuis gaat!! :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:58

Karina heb net voor de -tigste keer het filmpje gekeken....ik vind het écht zó knap,en wat een super beest is Rico toch,dat ie dit zo weer oppakt na zo'n lange tijd luieren...echt super!

Aaaaahhh...Igneo in de trailer,stoer mannetje :+:

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:12

Gaan we ook een keer met de halsring met Moreno spelen?? Gitta heeft er gisteren ook mee gereden op Ginger, eerst in combi met hoofdstel maar later ook alleen de ring. Gewoon het hek goed dicht doen en lol hebben :P

Ah Igneo op weg naar nieuwe huis.... wat gaat de tijd toch ongelofelijk snel! Weet nog zo goed dat we met z'n allen op hem aan het wachten waren!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:35

Jaaaa, ik kreeg net een telefoontje van Sanne, dat ze weer veilig zijn thuis gekomen en dat alles helemaal goed is gegaan!! +:)+
Joepie, ben helemaal blij dit berichtje gekregen te hebben :#
Hij staat nu even in de bak met Bonita en hij schijnt Saturno erg interessant te vinden 8-)
Sanne zal vast zelf nog wel uitgebreid het een en ander vertellen als ze weer een keertje achter haar laptop zit ;) Maar die zit nu denk ik de rest van de dag lekker bij Igneo in de buurt.
Sanne heel veel geluk met hem!!!!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:42

Nog een paar filmpjes van het vertrek van Igneo!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:58

Achossie die Igneo! Stoere bink!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:02

Hallo alemaal :D Moet nog bijlezen maar ik kom net terug van een 3 uur duurige buitenrit door oranje woud... mer dan 35 km gereden. Was heerlijk de omgeving... aangezien oranje woud naast ons huis ligt. Een vriendin van mee op de fiets met de hond (border collie) die nu nok out ligt te slapen in zijn mandje..
Jeezz echt ongeloofelijke reetpijn.. Was wel heerlijk maar feikje met haar verharende vachtje zweette wel behoorlijk dus hebben we nog ene pauze gehad op een veldje in oranje woud.. dekentje op en lekker laten grazen en wij zelf met n glas fris.. was weer heerlijk :) morgen we (feikje en ik) op bezoek bij een zorgboerderij met gehandicapten zodat ze even op haar kunnen rijden! Dit geweldige paardje verdient n prijs :D
Dat was mijn dagje wel dus ga zo douchen en lekker bankhangen.
xx

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:18

had even een vraagje, ik ben zo benieuwed hoe de ouders van Betunero eruit zien, maar ik kan nergens foto's van ze vinden. is er iemand die me hierbij kan helpen ?

Betunero V
vader: NOVATO XVII
Moeder: VALEROSA XXI

hoop dat iemand ergens wat kan vinden....

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:06

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:25

Aline -> Ik vind het maar knap hoor, dat je dat kan......
Ik heb geen fokdoel met Rintske, ze is ook niet echt aantrekkelijk om mee te fokken aangezien ze geen volpapier heeft, maar mocht ik ooit een veulen bij haar willen dan is die voor mijzelf, of voor Lisanne, of voor iemand die graag een veulen uit haar wil.
Ik kan het toch niet afstaan, dat weet ik nu al, en op zo'n manier dan blijft het altijd bij mij in de buurt.
Misschien dat het ook verschilt wat voor je band je hebt met je paard?
Ah die foto's en filmpjes van het afscheid....... ;(

Esther -> Moet je doen, lijkt me gezellig en leuk om je een keer te ontmoeten!

Denise -> Lekker joh, de bossen en en zo'n lange rit maken!
Wat leuk dat ze ook met gehandicapten rijdt! Echt een braaf paard!

Ben ook net terug van stal, ik heb even gereden en ik zit weer op de grote roze wolk, hoor! :+
Wat was ze weer braaf, en wat deed ze weer haar best!
Ze was lekker ontspannen en ik kon haar met vrijwel geen druk van alles laten doen, we hebben zelfs schouder binnen en schouder buiten gedaan!
Echt een heerlijk paard heb ik!
Ze heeft een lekker slobbertje van me gehad als beloning. :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:20

Ik reageer even niet op iedereen, want ik heb het zo koud! Iloon en ik hadden het idee om naar buiten te gaan. Althans, ik en Il ging wel mee. Lekker in galop van strandopgang Monster naar Kijkduin. Krijgen we daar toch een partij sneeuwval over ons heen! Ik was doorweekt. Ik heb een heel leuk nieuw jasje, zal zo eens een foto zoeken, die hield me goed droog. Maar de rest. Ik krijg het ook gewoon niet warm :n.

Sanne, issie veilig thuis?

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:40

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:05

Fijn dat Igneo goed is aangekomen!

Vanochtend les gehad en het ging super *\o/*. Helemaal blij..

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:55

Goed te horen dat Igneo goed is aagekomen. Leuke foto's en filmpjes ook!!

Bij ons in de buurt is in de afgelopen twee weken nu geloof ik al 7 keer (of nog meer) ingebroken. Eergister bij een oud-vriendinnetje van mij... Die lag te slapen en stond ineens oog in oog met ze, die hebben ze dus ook mishandeld. Ze is ook meegenomen naar het ziekenhuis (ze is er niet zo lang terug achter gekomen dat ze zwanger is, en hoorde ook dat ze op haar buik was gevallen dus toch voor controle mee...). Gister is er weer twee keer ingebroken. De technische reserche was nog bij het ene huis bezig en toen waren ze hier bij mij tegenover al weer aan het inbreken. Ze hebben ze nog steeds niet te pakken... Er loopt nu ook beveiliging hier rond (ik dacht vanmiddag twee verdachte mannen te zien, maar dat waren ze dus :P). Maar ja vind het echt niks, ik ben 's middags ook vaak alleen thuis en ben nu als de dood dat ze hier ook ineens binnen staan....

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:50

Vandaag een heerlijke duinrit gemaakt met 3 andere stal genootjes. Bandito was heerlijk fris en blij en wilde graag galloperen. Maar helaas de andere hadden daar geen behoefte aan. Is ook weleens goed voor Dito anders denkt hij altijd dat hij op bepaalde stukken mag galloperen.

Dito wilde zo graag vandaag hij had en MEGA veel schuim op zn toetje en wachte echt om mijn hulpen in de bos echt super allert. Kom geef me been dan kan ik galloperen. Moet ik wijken, piaf zeg het maar hoor ik doe het hahaha! Zo vrolijk was hij hihi.

Morgen les, heb er een goed gevoel over. Dito zit zo lekker in zn velletje de laatste tijd echt HEERLIJK.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:58

Vanochtend was het dan zo ver, ik zou samen met Lisa op weg gaan naar Schoonoord om mijn kleine knul op te halen. Johan en Yamea (dochter van Lisa).

Om 8.00 was ik klaar wakker, nadat ik de avond van te voren absoluut niet in slaap kon komen! Om 9.00 ben ik uit bed gegaan en heb ik alle spullen klaar gelegd, paspoortpapieren, camera, kleren, snoepjes, borstels en al zijn andere spulletjes. Na een vluchtig ontbijt was ik om 10.00 bij Lisa. Daar hebben we eerst alle paarden gevoerd en water gegeven. Toen nog een kopje thee en was het tijd om Vaidosa op de trailer te zetten. Vaidosa ging mee als zekere, rustige factor voor Igneo op de trailer.
Om 10.50 kwam Johan ook aan en toen konden we gaan. Op naar Schoonoord!

Ik heb geen idee hoe laat we in Schoonoord aan kwamen maar ik schat zo ongeveer een uurtje later. We hebben toen Vaidosa in de bak gezet, zodat zij even haar benen kon strekken en hebben bij Aline en Robert een kop thee, koffie, fris gedronken met een appelflap. Ze hadden nog een ontzettend leuk cadeautje voor me gekocht (nog een beetje voor m’n verjaardag) een zwart halster met Igneo zijn naam er op :D

Nadat het drinken op was hebben we Vaidosa weer op de trailer gezet. De drol had liggen rollen en daardoor was haar deken afgezakt en daar stond ze nu met beide voorbenen op en heel zielig te kijken. Gelukkig was ze niet in paniek en heb ik haar snel uit de brand geholpen. Toen Vaidosa op de trailer stond hebben we Igneo uit de wei gehaald. Eerst had hij niet zo’n zin om er uit te komen, maar toen hij eenmaal buiten de wei was liep hij als een stoere man richting de trailer! Geen gekke dingen, gewoon heel rustig en koel naast me.

Het was tijd om hem daadwerkelijk op de trailer te zetten, ik had verwacht dat het wel even zou duren, maar meneer stond er met zo’n 5 minuten braaf op! Wat brokjes en een kontje deden wonderen. Ik was zo trots op mijn mannetje.

Tijdens de rit stond hij lekker rustig op de trailer en toen we bij Lisa waren stond hij er nog steeds rustig bij, hij zweette wel een beetje, maar was niet stresserig ofzo. Ook het uitladen ging super goed, meneer liep braaf en rustig achteruit. Het nieuwe erf was wel even vreemd, je zag hem echt zo kijken ‘huh ?! waar ben ik nou weer? ‘.

We hebben hem en Vaidosa naar de bak gebracht waar Igneo hoopvol achter Vaidosa aan liep, welke hier absoluut niet van gediend was en hem bruut weg jaagde. Toen hebben we Vaidosa om gewisseld voor Bonita, helaas was dit ook geen succes, want Bonita vond Igneo heel eng. Vervolgens hebben we dan toch maar de leider van de kudde, Daisy en haar veulen Salazar bij hem neer gezet. Ze bleven lange tijd op gepaste afstand van elkaar, maar als Igneo dicht bij kwam joeg Daisy hem wel weg.

Igneo was niet heel erg onder de indruk van de dames en vond Saturno, de hengst van Lisa, veeeeel interessanter en hij stond dan ook de hele tijd naar hem te kijken!

We hebben wat later Igneo samen met Daisy en Salazar op de wei gezet zodat ze lekker wat gras konden knabbelen. Salazar vond Igneo heel interessant, maar mocht van Daisy niet bij Igneo komen. Toen hebben we Daisy maar even vastgehouden zodat de jongens elkaar konden leren kennen. Op zich ging het best goed tussen die twee, alleen wilde Salazar wel duidelijk laten weten dat hij de baas was. Igneo vond dit wel best.
Later ging hij wat richting Daisy en Salazar lopen en daar was Daisy niet zo blij mee, die galoppeerde zo hard achter hem aan, dat Igneo onder het draad door schoot, zo op zijn rug. Gelukkig stond hij gelijk weer op en had hij niks. We hebben hem toen terug in de wei gezet, maar daar vond hij het toch niet zo gezellig, want toen Lisa Saturno ging longeren, sprong Igneo hoopvol door het draad de bak in. Hij liep naar Saturno toe, maar die was gelukkig alleen erg nieuwsgierig en bleef wel rustig. Ik heb Igneo snel gepakt en heb hem vastgehouden, om maar te voorkomen dat hij weer dat soort plannen kreeg.

Voor de veiligheid hebben we Igneo, Salazar en Daisy naar stal gebracht. Ik zou er niet aan moeten denken dat hij ’s nachts onder het draad door schiet en weet ik veel waar belandt. Hij kan over de muren met Salazar neuzen en hij stond er rustig bij op stal.
Toen ik wegging stond hij op rust met zijn ogen half dicht lekker te dommelen.

Hij is eigenlijk de hele dag heel stoer geweest, hij heeft wel wat gehinnikt, maar niet heel hysterisch. Verder heeft hij goed gegeten.

Ik kreeg net (20.50) nog een mailtje van Lisa, die is nog 2 keer in de stal gaan kijken en hij stond er heel rustig bij.

Nu zullen we zien hoe het morgen gaat…

(foto’s komen nog!)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:59

Banditto: Wat fijn dat het zo goed gaat :). Altijd lekker als je merkt dat het zo goed gaat en je paardje er ook zoveel zin in heeft!
Sanne: Wat fijn dat Igneo nu lekker in buurt staat :). Hij is wel dapper geweest zo te horen! Hopelijk wordt ie snel vriendjes met de andere paarden ;), en schiet ie niet meer onder het draad door!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:13

Ik heb geen tijd om alles terug telezen :o
Maar ik heb wel snel wat mooie foto's gezien :D

wow Karina zullen we ruilen :D :+
Ik kom zeker een keertje langs bij je met Baron :o :D
en wat zit jij mooi op je paard ongeloofelijk :D netjes echt heel netjes wat je doet ;)

iedereen die jarig is geweest of de paarden als nog gefeliciteerd *\o/*

Igneo is echt braaf zeg zo in de trailer 8-)

Benthe lekker koud he :+

Zo Llano heeft een lief baasje *\o/* koop is door gegaan :D
hij komt in vlaardingen testaan zodra daar een stal vrij komt.
nu blijft ie nog in Delfgauw staan :D

Llano bij zijn nieuwe eigenaarresse :D als dit nou geen liefde is :o
Afbeelding

Vandaag kwamen we op de Manege kwam ik de eigenaarresse tegen zei ze tegen mij van wil je eventjes mee komen naar de kantine.
dus ik liep mee krijg ik van haar een leuke kadootje voor Jesse :D
een hobbelpaard die zelfs kan hinneken en galopgeluiden kan maken _O-
als ie hinnekt gaat zelfs zijn mond heen en weer hahahaha :') _O-
dit kregen we namens de de manege *\o/*

Nou ik vond dit echt heel lief :* ik ben er echt blij mee en ook namens Jesse :D
Laatst bijgewerkt door Machonito op 08-02-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt