Dit ben ik met Tjeerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Furia schreef:Ik heb geen tijd hoor, maar zag even van Ilona over dat veulentje, ik wil ook heel graag zoiets, dus een Andalusier kruizing, lusitano kruizing veulen. Maar je komt het heel weinig tegen en meestal kosten ze dan alsnog 1500/2000 euro. Prijzen liggen echt hoog vind ik op t moment.
Ik hoop namelijk ook dat ik tegen zoiets aanloop maar kijk al een half jaartje rond maar ik zie bijna nooit iets van onder de 1200..
_Saida_ schreef:Heidi en Ilona -> Wat een mooie foto's van een onwijs knap paard!
Suzanne -> Volgens mij heb je het verkeerd gelezen, ik zei dat ik heb gehoord dat Lusitano's vaker een ramshoofd hebben.![]()
Heidi -> Je maakt een grapje; Marcel gaat toch niet op de muziek van K3 een kür doen????
Madelief -> Bunschoten ligt vlakbij Utrecht, is ongeveer een uur rijden vanuit Alkmaar.
Ga je dan ook op zondag als je gaat?
Robbert -> Welkom hier!![]()
Nog zo'n mooie fries! Vertel eens wat over hem?
Nou meiden, het eerste (friese) veulentje bij ons op stal is geboren, hoor!
Demi heeft gisteravond een heel leuk lief klein merrieveulentje op de wereld gezet!
Ze heet Bente.
Hele mooie naam, vond ik zelf ook want die naam had ik ook uitgezocht alleen met een h ertussen -> Benthe........
Voor mij dus de taak om snel weer een andere naam te kiezen!
Ook was er minder goed nieuws; het gaat niet zo goed met de boer.
Hij blijft benauwd en kortademig, heel onzeker allemaal.
Iedereen hoopt dat hij er weer bovenop komt en vreest voor wat er komen gaat mocht het niet goed gaan.
Niemand weet wat er dan gaat gebeuren namelijk.
En een veulen van ongeveer 8 maanden heeft gaskoliek en is er slecht aan toe.
De veearts is er al vanaf vanmiddag 2-3 uur mee bezig.
Toen ik net wegging stond ze wel en trilde ze niet meer, maar de veearts zag het somber in zei ze.
Daarvoor heeft ze 2,5 ltr. vocht toegediend gekregen en dat was het laatste wat ze voor haar kon doen.
Hopelijk redt het veulen het, dat heeft ze wel verdiend na zo'n gevecht.
Zo te lezen komen de meeste topic-genootjes op zondag naar het weekend in Bunschoten.
Ik denk dat ik dan ook maar zondag ga, lijkt me dan wel erg leuk om elkaar te meeten!