[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Robbert15

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:40

over barrok gesproken!
Dit ben ik met Tjeerd
Afbeelding

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:42

Hallo Robbert Doei!
Vertel eens wat meer Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:53

Ik ga er ook zijn in Bunschoten, ik moet daar normaalgezien twee paarden van op mijn werk voorrijden, alleen heb ik die nu nog niet in training, het wordt dus wel spannend want april komt akelig dichtbij... Spreek me maar aan als ik jullie niet herken Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:02

Heidi en Ilona -> Wat een mooie foto's van een onwijs knap paard!

Suzanne -> Volgens mij heb je het verkeerd gelezen, ik zei dat ik heb gehoord dat Lusitano's vaker een ramshoofd hebben. Haha!

Heidi -> Je maakt een grapje; Marcel gaat toch niet op de muziek van K3 een kür doen????

Madelief -> Bunschoten ligt vlakbij Utrecht, is ongeveer een uur rijden vanuit Alkmaar.
Ga je dan ook op zondag als je gaat?

Robbert -> Welkom hier! Clown
Nog zo'n mooie fries! Vertel eens wat over hem?

Nou meiden, het eerste (friese) veulentje bij ons op stal is geboren, hoor!
Demi heeft gisteravond een heel leuk lief klein merrieveulentje op de wereld gezet!
Ze heet Bente.
Hele mooie naam, vond ik zelf ook want die naam had ik ook uitgezocht alleen met een h ertussen -> Benthe........
Voor mij dus de taak om snel weer een andere naam te kiezen!

Ook was er minder goed nieuws; het gaat niet zo goed met de boer.
Hij blijft benauwd en kortademig, heel onzeker allemaal.
Iedereen hoopt dat hij er weer bovenop komt en vreest voor wat er komen gaat mocht het niet goed gaan.
Niemand weet wat er dan gaat gebeuren namelijk.

En een veulen van ongeveer 8 maanden heeft gaskoliek en is er slecht aan toe.
De veearts is er al vanaf vanmiddag 2-3 uur mee bezig.
Toen ik net wegging stond ze wel en trilde ze niet meer, maar de veearts zag het somber in zei ze.
Daarvoor heeft ze 2,5 ltr. vocht toegediend gekregen en dat was het laatste wat ze voor haar kon doen.
Hopelijk redt het veulen het, dat heeft ze wel verdiend na zo'n gevecht.

Zo te lezen komen de meeste topic-genootjes op zondag naar het weekend in Bunschoten.
Ik denk dat ik dan ook maar zondag ga, lijkt me dan wel erg leuk om elkaar te meeten!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 00:27

Welkom Robbeter!

Machonito: Aaaaaaaaah wat een lekkerding zeg!!

Saida: Gefeliciteert, en een leuke naam ook Haha!. Schattig hoor, zo'n veulentje. Ah wat rot voor de boer zeg, sterkte!! En ook nog is een veulen met gaskoliek.. Heel veel sterkte ermee, hopen dat ze het haalt!!!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:50

Ilona: Ja dat moet je van te voren met een veulen wel beslissen, wat wil je er later mee. Als jij alleen een leuk rijpaard wilt zou je financieel beter zijn met een papierloos paard.
Waarom verzorg je prins niet meer eigenlijk?

Over de anda lippi...Ik vind het lijken of anda's wat hoger op hun benen staan dan de lippi, vooral op die laatste 2 foto's

robbert: welkom!

saida: Jammer dat je nu een nieuwe naam moet verzinnen! dezelfde naam doen is ook zo iets.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 09:52

Oke madelief ik zal is even spitten voor een foto Haha!

Welkom robbert ..
Mooie paard heb je onder je kont

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 10:40

Dankje wel voor de complimentjes! Bloos Jullie snappen nu vast wel waarom ik zo gek ben van Principe Haha!

Heidi: Gaaaaf zeg dat je mee gaat doen! Weer iets spannends voor doel dus haha. Hopen dat Baronnetje braaf is, maar dat zal vast wel Ja

Mella: Haha wat grappig! Ik heb hem toen gehad van Heidi. Ik werd overigens wel veel aangesproken toen ik op het voorblad stond Haha! Was wel grappig toen die tijd.

Lindy: Staat vlakbij me in de buurt. Dus ik zie hem nog wel is voorbij gaan hoor. En als ik ff naar m wil kijken mag dat ook gewoon!

Caribe: Jaa dat geloof ik zeker! Hij heeft een super uitstraling iig. Iemand van dit topic was ook met een vriendin wezen kijken. Die vriendin zat er ook over te denken om hem te kopen, maar heeft het toch niet gedaan wegens het rijden geloof ik. (Degene uit het topic is Marit, met boktnaam; Lusitano). Knipoog

Marit: Lees je nog wel eens mee btw? En hoe is het met jou en Sam?

Madelief: Ja moeilijk idd met taxeren. Maar wie weet komt er nog een ander leuk paardje op mn pad. Ik had het er gister over met iemand van stal die aan me vroeg; waarom koop je er niet 1 van een jaar of 3 dan. Dan kom je in feite op het zelfde bedrag neer als dat je een veulen koopt. Die 3 jaar dat een veulen in de opfok staat kost ook een hoop geld... En ik dacht; hmm daar zit wel wat in Clown

Saida: Leuk hoor het eerste veulen! Haha! Wel leuk dat het ook van een fries is! Straks Grytsje er nog bij met dr kleine.. Haha! Wel heeel toevallig dat ze precies die naam hebben gekozen! Wow! Nu moet je echt snel wat anders verzinnen Knipoog En wat rot zeg voor de boer..... Hopen dat er verbetering in komt.. maar het ziet er volgens mij niet al te best uit...

Robbert: Gaaf paard hoor! Stoere uitstraling heeft ie! Vertel is wat meer Haha!

Lobke: Leuk zeg dat je 2 paarden moet voorrijden in Bunschoten! Spannend wie het worden. Het is 13 april toch? Ik zou ook heel graag willen, zou alleen niet weten met wie .. Clown En vier die zaterdag avond me verjaardag Nagelbijten / Gniffelen

Mies: Ja de exacte reden weet ik ook niet meer precies. Ik heb hem een heel tijdje verzorgd! En ook periodes dat ie gewoon net van mezelf leek, omdat ik hem iedere dag deed en verder niemand voor hem kwam. Hij stond toen op een westernstal hier in de buurt. Maar toen kreeg ze stallen aan huis, en kwam die aan huis staan. Ook toen een hele tijd gereden, en daarna ging ze op vakantie en stonden ze ergens anders.. En toen ze terug waren heeft ze me nooit meer gebeld om te verzorgen..... Ze had zelf weer tijd zei ze Knipoog

Ik heb zoveeeeel zin in donderdag! Ik zat gister te praten met een stalgenootje die een andalusier hengst heeft staan Jaro heet ie. Echt een lieverd op stal, ik sta wel eens met m te knuffelen Lachen En nu vroeg ze of ik er een keer op wou! Natuurlijk wil ik dat Haha! Lijkt me echt helemaal super, ik ga hem dus donderdag avond een keer uitproberen! Haha! Ben heel erg benieuwd... Toen ik er later over na ging denken dacht ik, jeetje het is alweer bijna een jaar geleden dat ik op een spanjaard heb gereden Bloos! Heb er zin in! Vork

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:56

@ Ilona: Aaah wat leuk!! Heel veel plezier Haha!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:09

ow saida wat gaaf een veulen... hoorde al van bianca dat de boer ziek was.. wel erg dat het nu slechter gaat..
Was het toevallig een bont veulentje met die gaskoliek?

prinslover waarom rij je hem dan niet meer??

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:23

Ik ga zo naar Fuego toe, en ben echt bezorgd over zijn oog. Vooral die enge blauwe waas, dus ik ben heel benieuwd hoe het nu gaat!!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:30

Zou je er niet voor de zekerheid een da bij halen dan?
Iets aan de ogen vind ik altijd een beetje eng.

Vandaag is de zadelmaker geweest voor Mynkie.
En ja hoor,ik zat aan een ander zadel vast,zoals verwacht.
Gelukkig heb ik een leuke deal kunnen maken Clown
Ik heb nu een GFS zadel (uit Engeland),ligt super en zit heerlijk.
Heb alleen nog nooit van het merk gehoord Bloos
Daarna komt m'n droomzadel (Tietse's Choice) Knipoog
Heb het zo kunnen regelen dat ie toch mijn zadel heeft ingenomen en ik heb er nog een tegoedbon van 150 euro uit kunnen slepen,dus morgen maar eens kijken voor een heel mooi hoofdstel Haha!
Vanmiddag ga ik er echt mee rijden (heb wel even "proef" gereden natuurlijk).
Het lijkt er trouwens op dat de vit E z'n werk aan het doen is,ze is erg loperig en druk,bijna te....
Het is ook nooit goed Bloos

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:31

Es: Jaa, zn oog goed in de gaten houden hoor. Is niet zo best. Hopen dat het vandaag al minder is. Ik zou het goed schoon houden..

Lindy: Zie mn vorige bericht en mn reactie naar mies toe Lachen

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:32

Furia schreef:
Ik heb geen tijd hoor, maar zag even van Ilona over dat veulentje, ik wil ook heel graag zoiets, dus een Andalusier kruizing, lusitano kruizing veulen. Maar je komt het heel weinig tegen en meestal kosten ze dan alsnog 1500/2000 euro. Prijzen liggen echt hoog vind ik op t moment.
Ik hoop namelijk ook dat ik tegen zoiets aanloop maar kijk al een half jaartje rond maar ik zie bijna nooit iets van onder de 1200 ..

'Goed kijken Ja
Mijne merrie, Sanne, is een kruizing Lusitano x welsh cob op 2,3 jaar heb ik haar gekocht voor 900 euro. Ze heeft trouwens wel papier. en staat ingeschreven bij het welsh stamboek.

Ik keek naar 2 jarige stond verder niets bij van ras, maar als je zo iets ziet en je vermoed het. Gewoon even mailen of bellen Ja Ja

Groetjes!! Madieke

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:33

Paola: Haha, die Mynk toch. Heeft ze nu ineens weer haast Clown ? Fijn dat je een nieuw zadel hebt Haha! En dat je een mooie deal hebt kunnen maken! Paardrijden is ook niet echt goedkoop Nagelbijten / Gniffelen

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:43

Ja,ze is een beetje hyper!
En dat ben ik niet zo van haar gewend.
Maar goed,zolang het te handelen is is het wel erg fijn natuurlijk Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:44

@ Pipi: Ja dat was ik ook al van plan. Als het vandaag nog steeds zo is of zelfs is verergerd halen we de da erbij. Lastige is, de Manege eigenaar is er nooit, niemand zelfs op de Manege op de tijd dat wij gaan.. We hebben geen telnummer, niets.. Haha, gefeliciteert met je nieuwe zadel.

@ Ilona: Ja ga ik zeker doen.

Nu ga ik echt! Doei!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:33

Welkom Caribe en Robbert! Leuke paarden hebben jullie allebei!

Heidi echt vet mooie foto's van Iloon en Prins Wow!

Iloon ik kan me best voorstellen dat je een kind van Prins wilt, hij is echt zo mooi! En het veulentje is ook super mooi, en zoooo schattig Lovers Leuk voor je dat je waarschijnlijk weer eens een Spanjaard kan rijden, idd, eens een anda altijd een anda Tong uitsteken

Madelief netjes hoor van je wedstrijd ondanks dat tandje!

Leuk die vergelijkingsplaatjes van andas en lippis. Ik vind het soms erg moeilijk, bijvoorbeeld Xje van Yenneke vind ik ook heel erg een PRE uiterlijk hebben, maar het is een lusi (toch?). Verder ga ik met Lobke mee dat de lippis ook mij minder aanspreken. Op de een of andere manier vind ik zo ook altijd grover dan andas en sommige lusis. Nou heb ik ook veel grove lusis gezien en sommige grove andas maar ach ieder zijn ding he Knipoog

Saida gefeliciteerd met de eerste kleine, idd een hele leuke naam. Echt vervelend van de boer, dat is niet zo best. Ik help jullie hopen dat hij snel weer wat opknapt. Hoe is het met het veulen afgelopen?

Patries had jij nou les van Piet Bakker? Fijn dat het zo goed gaat met je mannen!

Soeske echt keilieve foto's van Brammetje, wat een bekkies kan hij trekken zeg Tong uitsteken

Eef jeetje dat is niet zo best, hoe kwam het dat hij dan in ene zonder hoofdstel stond? Mag ook via PB hoor, maar ben wel benieuwd naar het hele verhaal. Iig beterschap met je enkels, dat is echt naadje Ach gut

Lobke leuk hoor een nieuw paardje. Het klinkt echt als een superbaan!

Hier gaat alles nog steeds goed. Nou ja met mij (alweer!) wat minder want ik bleef maar hoesten na mn griep, en nu zijn we 6 weken verder en hoestte ik zo mijn longen uit mn lijf dag en nacht door, dat ik toch maar terug naar de dokter ben gegaan. Wat denk je, een infectie aan mn luchtwegen en sinussen, keel neus en oren doen ook lekker mee Verward Dit is toch niet te filmen? Maar ik heb dus antibiotica gekregen en moet me nu echt rustig houden, dus niet te veel lichamelijke activiteiten. Ik ben dan ook zon typje die gewoon gaat rijden ookal hoest ik de hele rit, en naast de kids meelopen bij Dinkey Schijnheilig Maar goed, ik maak even een paar passen op de plaats want dit is echt niet leuk meer Huilen

Op de nieuwe stal is alles super, heb het erg naar mijn zin en Dinkey en Suevo ook. Suevo's zadel is afgelopen donderdag bijgevuld en ligt nu weer super. Hij liep daardoor ook meteen heel anders dus ik heb lekker van de binnenbak genoten, normaal reed ik bijna altijd buiten omdat de bak op mn oude stal zo zwaar was dat hij er steeds niet goed in liep. En nu ben ik al de hele week in de bak bezig haha Haha! Maar dat is wel goed voor Suev, ik voel hem met de dag soepeler worden en hij begint nu ook een beetje aan te komen want hij was echt heel schraal. Op de foto's kan je goed aan zijn kont en rug zien dat alle spiermassa weg is.

Dit is van zaterdag:

Charlotte op Dinkey, galopje Lovers
Afbeelding
Dikke lol *LOL*
Afbeelding

Toen wilde Charlotte op Suevo Cool Stappen durfde ze wel alleen maar draven toch maar liever samen met mij. Jammer dat hij niet scherp is maar vind hem echt leuk:
Afbeelding
Even poseren:
Afbeelding
En met Dinkey en nog een ander meisje er ook bij:
Afbeelding

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:41

Ess ja ik zou er ook ff een DA bijhalen, met ogen en pezen altijd heel erg voorzichtig zijn zeg ik altijd Pling

Paola fijn dat je een nieuw zadel hebt en een goede deal hebt kunnen maken. Mynke kan misschien ook rennerig zijn van het weer. Dus ik zou nog wel even doorgaan. Ik geef nu ook een vitaminensupplement bij om hem een beetje te steunen. Het heet selenavite E maar is ook een allround supplement waar zo'n beetje alles in zit. Suevo knapt er altijd van op!

Jasmijn Madieke heeft echt een heerlijk paardje, zoiets zou jij ook idd moeten vinden. En idd, ga op het uiterlijk af. Welsh cobjes kunnen er ook heel erg rond en barok uitzien Ja

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 14:54

aan de nieuwe lingen welkom leuk weer een fries erbij ben er zo gek van he dus ik wil graag heel veel foto`s zien
en dan kan je mss nog even denken of je mee wilt met ons frieze weekend kijk even bij me onderschrift leuk met allemaal friezen

esmee weet je al wat van feu zijn oog haal ermaar even een DA bij lijkt me beter en mss even op een ochtend naar de manege gaan om te kijken of er meer mensen zijn die je aen het nummer kunnen helpen doen hoor !!!!!! hij heeft maar twee oogjes
laat het ons weten meis

saida leuk dat er al een veulen bij jullie is
erg vervelend van de boer hoop dat je/jullie snel wat weten hoe het dan verder gaat met de paardjes en jullie pelkjes bij de boer

hier is alles goed
vanaaf (celine) weer les met tsjillert ga even proberen foto`s te maken heb nl. een nieuw dekje
blauwe pad met frieze rand erom heen Haha!

ook heb ik nog een sponser deken gekregen Clown Tong uitsteken een mooie wolle met hals super gaaf
zal daar zometeen ff wat foto`s van maken met mijn kanjer die hem showt

verder druk druk druk van de week zettenwe het bord in de tuin en dan hopen dat we een mooi plekje kunnen vinden wara we de paardjes bij huis kunnnen zetten
ja paardjes want me man zei al he dan kan je paard niet alleen staan dus komt er zeker een bij Clown Duivel Knipoog wij lachu tuurlijk komt er dan een bij hihihihi wel een shetje hoor gewoon zo`n speelkammeraadje voor die zwarte
leuk he kan nu helemaal niet meer w88

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:27

Peet; Bofkont Clown Dat zou toch geweldig zijn, je eigen paardjes aan huis! Haha! Ik wil wel met je ruilen hoor Haha!

Malin: Jeeeeh! Suevo en dinky foto's! Hij is idd wel wat gespierder geweest als ik sommige foto's voor me haal uit je profiel. Maar al met al ziet ie er niet slecht uit vind ik. Je pakt hem nu toch weer lekker op, dus komt helemaal goed! Haha! Suevo is straks weer een gespierde billie boe Haha! . En wat leuk dat jij altijd van die kleine schattige penny meisjes hebt voor dink Lovers Maar Malin, je moet nu wel echt opknappen hoor. Je bent echt al veel te lang aan het kwakkelen! Ach gut Ik zal je bestralen vanaf deze kant hihi Vork

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:37

@ Malin: Leuke foto's!! En aaaah, Dinkey.... Ben er verliefd oP!!

Nou....... En laat Fuego nou net een peesblessure hebben! Boos! We kwamen aan, en zijn oog zag er gelukkig goed uit!! Alleen wat vuil. Hij werd bekapt, helemaal gespannen, arm ding. Dus ik ben hem daar een half uur staan troosten. Laat de hoefsmid me opeens een bultje op zijn pees zien, en een heel verhaal erbij. Blijkt dus dat zijn vorige ijzers niet goed waren (Laatste keer dat hij nieuwe ijzers kreeg was bij de vorige manege, Joelle dus!!!! Boos! Boos! Boos! ) en dat hij te hoog stond. Daardoor heeft hij nu aan de voorkant een blessure, er zit een bobbeltje. Maar laat nou net de eigenaar voor zijn werk 2 weken in New York zitten, en de eigenaresse spreekt geen woord Engels.. Maar gelukkig was er een vrouw die Engels sprak en die heeft voor ons gezorgt dat morgen de eigenaresse er naar kijkt, en die gaat dan gelukkig de da bellen. Hij staat nu tijdelijk op andere ijzers, en morgen krijgt hij speciale ijzers. Achter is ie nu ijzerloos (Moet voor de Manege in Nl, mag die voor in het Weiland achter geen ijzers hebben) en in Nl willen we hem helemaal ijzerloos eigenlijk. Vandaag mocht ik dus niet rijden, en morgen ga ik ook niet rijden en dan afwachten wat de da/eigenaresse zegt... Wel balen zeg, gelukkig heeft hij er niet echt last van, toen ik hem los in de bak deed rende hij vrolijk heen en weer, en ook bij het longeren braaf. Voortaan peesbeschermers omdoen, want hij tikt nog wel is zijn been aan met zijn achterhoeven.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:01

Ojee es dat klinkt niet helemaal goed. Maar een bultje op de pees hoeft niet perse te betekenen dat ie een peesblessure heeft. Want hij loopt niet kreupel als ik het goed begrepen heb? Goed idee om de DA erbij te halen als je het niet vertrouwd. Succes!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:15

_Saida_ schreef:
Heidi en Ilona -> Wat een mooie foto's van een onwijs knap paard!

Suzanne -> Volgens mij heb je het verkeerd gelezen, ik zei dat ik heb gehoord dat Lusitano's vaker een ramshoofd hebben. Haha!

Heidi -> Je maakt een grapje; Marcel gaat toch niet op de muziek van K3 een kür doen????

Madelief -> Bunschoten ligt vlakbij Utrecht, is ongeveer een uur rijden vanuit Alkmaar.
Ga je dan ook op zondag als je gaat?

Robbert -> Welkom hier! Clown
Nog zo'n mooie fries! Vertel eens wat over hem?

Nou meiden, het eerste (friese) veulentje bij ons op stal is geboren, hoor!
Demi heeft gisteravond een heel leuk lief klein merrieveulentje op de wereld gezet!
Ze heet Bente.
Hele mooie naam, vond ik zelf ook want die naam had ik ook uitgezocht alleen met een h ertussen -> Benthe........
Voor mij dus de taak om snel weer een andere naam te kiezen!

Ook was er minder goed nieuws; het gaat niet zo goed met de boer.
Hij blijft benauwd en kortademig, heel onzeker allemaal.
Iedereen hoopt dat hij er weer bovenop komt en vreest voor wat er komen gaat mocht het niet goed gaan.
Niemand weet wat er dan gaat gebeuren namelijk.

En een veulen van ongeveer 8 maanden heeft gaskoliek en is er slecht aan toe.
De veearts is er al vanaf vanmiddag 2-3 uur mee bezig.
Toen ik net wegging stond ze wel en trilde ze niet meer, maar de veearts zag het somber in zei ze.
Daarvoor heeft ze 2,5 ltr. vocht toegediend gekregen en dat was het laatste wat ze voor haar kon doen.
Hopelijk redt het veulen het, dat heeft ze wel verdiend na zo'n gevecht.

Zo te lezen komen de meeste topic-genootjes op zondag naar het weekend in Bunschoten.
Ik denk dat ik dan ook maar zondag ga, lijkt me dan wel erg leuk om elkaar te meeten!

hahahahahahaha nee
geen kurr van K3 hahahahahahhahahaha
je heb verschillende proeven waar je in kan schijven K1, K2, K3, K4

zie Tong uitsteken

K1- dressuurkur voor barokke paarden op TRENS – duur 4 tot maximaal 4,5 minuut
De volgende onderdelen moeten minimaal getoond worden:

middenstap, tenminste 20 meter aaneensluitend.
arbeidsdraf
wijken voor het been in draf vanaf de middellijn, minimaal 15 meter op beide handen
slangevolte met 3 bogen, op linker of rechterhand
grote volte links en rechts
arbeidsgalop links en rechts
overgang van linker galop naar rechter galop d.m.v. enkele passen draf of stap. Als mede van rechter naar linkergalop d.m.v. enkel stap of draf passen.
Middengalop links en rechts

K2 - dressuurkur voor barokke paarden op trens of stang en trens, duur 4 tot maximimaal 4,5
Minuten
De volgende elementen moeten minimaal getoond worden:

- middenstap, tenminste 20 meter aaneengesloten
keertwending in stap naar links of naar rechts
schouderbinnenwaarts in draf op de linker en de rechterhand, minimaal 15 meter aaneen
volte 10 meter in verzamelde draf, op de linker en de rechterhand
verzamelde galop op de rechter en de linkerhand
volte in galop op de linker en de rechterhand
eenvoudige galopwissel (d.m.v. enkele passen stap) van rechter naar linkergalop en van linker naar rechtergalop
uitgestrekte galop op de linker of de rechterhand minmimaal 15 meter
middengalop op linker of rechterhand minimaal 15 meter

K3 – dressuurkur voor barokke paarden op stang en trens of op trens, duur 5 tot maximaal 5,5 minuten

middenstap of uitgestrekte stap, tenminste 20 meter aan eensluitend
keertwendig links en rechts
verzamelde draf
schouderbinenwaarts in draf op de linker en rechterhand, minimaal 15 meter
appuyement in draf op de linker en rechterhand, minimaal 15 meter
middendraf minimaal 15 meter
verzamelde galop op beide handen
uitgestrekte galop links of rechts
eenvoudige wissel van contra-galop naar contragalop op beide handen
galop appuyementen op beide handen minimaal 15 meter

K4 - dressuurkur voor barokke paarden op stang en trens of op trens, duur 5,5 tot maximaal 6 minuten

verzamelde stap, minimaal 20 meter
uitgestrekte stap minimaal 20 meter
verzamelde draf
schouderbinnenwaarts in draf links en rechts minimaal 15 meter
draf appuyementen naar links en naar rechts, minimaal 15 meter
uitgestrekte draf minimaal 15 meter
verzamelde galop links en rechts
galop appuyementen naar links en naar rechts, minimaal 15 meter
uitgestrekte galop links of rechts
vliegende galop wissels. Minimaal 2 maal van linker naar rechtergalop en 2 maal van rechter naar linkergalop
Passage minimaal 20 meter
Piaffe, minimaal 10 passen recht voorwaarts
overgangen van piaffe naar passage en omgekeerd.

Marcel gaat K3 Rijden op 1 hand Haha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:40

Ilona: Wouwie!! Die foto's van prins zijn echt onwijs gaaf Vingers aflikken Kwijl

Ik ga waarschijnlijk ook op zondag naar Bunschoten, ik moet alleen nog vervoer regelen Cool

Malin: Zo jij hebt het blijkbaar echt flink te pakken!
Verder echt onwijs schattige foto's van Dinkey en Suevo!

De laatste tijd gaat het niet lekker met mij en Ot. De keer dat het toen met wandelen is misgegaan en dat hij op de vlucht is geslagen heeft een enorme deuk in het vertrouwen in mij opgeleverd bij hem. Ik probeer er alles aan te doen om het weer op te bouwen, maar het lijkt alleen maar averechts te werken en Otje durft inmiddels niet meer bij me in de buurt te komen. Tenzij ik eten heb, dan komt hij dat heel snel halen en dan gaat hij er weer vandoor. Hebben jullie tips hoe ik het vertrouwen weer kan opbouwen, want ik vind dit echt jammer. Voorheen vertrouwde hij mij namelijk blindelings.