Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:27

Shanedow schreef:
Izaak heeft het weekend ook goed gepresteerd. Zal het eerst even ophelderen daar ik dus al een tijdje niet hier in de groep heb gereageerd en er een hoop veranderd is:

Ik rijdt Izaak fan de Klaster een Friese hengst van TjalfxAnton. Hij 6 jaar en ohz rijden we sinds kort Z1. Daarnaast is hij van het winter uitgebracht door Ria Hettinga in het Z mennen (was zelf L mennen met hem). Daar ik november een operatie aan mijn hand gehad heb en begin december aan mijn Knie is het voor mij nu even weinig actie. Wanneer ik kan ben ik er natuurlijk om mijn vriendje bij te staan.
Hij wordt nu dus vooral gemend en een vriendin van mij rijdt hem zo nu en dan (ongeveer 1x in de week) wat bij. Gelukkig mag ik vanaf deze week (nouja officieel donderdag) weer beginnen met lopen en hoop ik toch ook gauw weer op het paard te zitten! :D (kan niet wachten)

Afgelopen zondag was Izaak actief in Oudega tijdens het mennen en ging met 2x een 1ste prijs naar huis met 194,5 en 197,5 punten. Daarnaast is hij gedeelde eerste voor de finale van van de KFPS men-competitie :D ... Super trots dus!

Zijn er hier meer die de competitie mee rijden of mennen en naar Sonnega moeten 17,18 en 19 februari? :D

Ook super mooie punten :) Ik rij met Anke aangespannen ook Z dressuur, maar doe niet mee aan de competitie. Er is hier geen enkele wedstrijd in de buurt. De dichtsbijzijnde is geloof ik op 2 uur rijden.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:56

Citaat:
Ook super mooie punten :) Ik rij met Anke aangespannen ook Z dressuur, maar doe niet mee aan de competitie. Er is hier geen enkele wedstrijd in de buurt. De dichtsbijzijnde is geloof ik op 2 uur rijden.

Aah das wel ver inderdaad... Dat is dan wel erg jammer. Zijn er 's zomers wel meer wedstrijden in de buurt?

janneke584

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:46

Gewone wedstrijden zijn er zat in de buurt (in de winter dan, zomer niet zo veel), maar alleen niet voor de competitie. Bij ons zijn het bijna allemaal selectiewedstrijden voor de districtskampioenschappen. Ik ga 28/01 en 18/02 weer starten voor het eerst sinds het NK in Augustus

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:41

Leuk weer wat uitslagen te lezen, gefeliciteerd met de winstpunten! Zaterdag as ga ik voor het eerst met de merrie starten, 1 proefje om te proberen. Ik heb er erg veel zin in!!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 23:46

Wij hebben een stop gehad vanaf september ivm een slecht passend zadel.
Nu eeeeindelijk weer een zadel gevonden! :D

Ondertussen hebben we wel intensief aan de hand getraind en wat spiertjes en conditie opgebouwd.
Het zadel moet wel opnieuw gevuld worden want het was vrij hard, maar binnenkort kunnen we weer wat wedstrijdjes meedoen :D

Ik weet alleen niet of ik nu een startpas moet aanvragen of nog een seizoen zal wachten...
Ik ga namelijk 3 maanden op reis in april... En een startpas is vrij duur :')

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 16:47

XMyrth, startpas is inderdaad vrij duur maar als je niet langer wilt wachten zou je bijvoorbeeld ook een startkaart aan kunnen vragen voor 1 dag of 1 maand, dan kun je toch starten. In verhouding wel vrij duur maar dan ben je niet gelijk over de 100 euro kwijt :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:29

Ja die zijn inderdaad heel duur.
Ik ben op dit moment alleen lid van een ruiterclub. Dus moet ook nog lid worden van KNHS en dat verplichte paardenblad nemen :')

Een startpas loopt van 1 januari tm 31 december?

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:51

Xmyrth, de paard & sport inderdaad, helaas is die verplicht ja.. Van mij hoeft dat ook niet :)

Nee tegenwoordig loopt je startkaart gewoon vanaf t moment dat je hem aanvraagt, dus als je hem vandaag neemt van 17 jan tm 17 jan 2018 of dus eventueel later in t jaar. En is er nu dus ook keuze om een startkaart voor 1 dag en voor 1 maand aan te vragen

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:58

Ohhhh maar dat is goed om te weten! Dat maakt mijn keuze een stuk gemakkelijker :)
Ik wilde hem namelijk als ik terugkom van Australiƫ aanvragen, half juli. Maar ik vond het zonde als hij dan nog maar tm 31 december zou lopen. Dat zou ik erg duur vinden omdat ik dan 1 jaar betaal en maar 1/2 jaar profijt heb... Maar als ik hem dus half juli 2017 aanvraag is die tot half juli 2018 geldig :) Heel fijn!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:02

xMyrth schreef:
Ohhhh maar dat is goed om te weten! Dat maakt mijn keuze een stuk gemakkelijker :)
Ik wilde hem namelijk als ik terugkom van Australiƫ aanvragen, half juli. Maar ik vond het zonde als hij dan nog maar tm 31 december zou lopen. Dat zou ik erg duur vinden omdat ik dan 1 jaar betaal en maar 1/2 jaar profijt heb... Maar als ik hem dus half juli 2017 aanvraag is die tot half juli 2018 geldig :) Heel fijn!

Ja klopt! Kan je er dus echt een jaar gebruik van maken!

Australie... ben wel een beetje jaloers... :D haha

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:37

Net terug van onze eerste wedstrijd met de Fries! Gewoon voor de ervaring 1 proefje gereden. Tja het was al erg lang geleden dat ik voor het laatst B was gestart, en ik was in de veronderstelling dat je met de nieuwe regels t/m de L2 zelf mag weten doorzitten of lichtrijden. Ik heb de gehele proef doorgezeten, blijkt dat je moet lichtrijden whaaaaaa. Gelukkig nog wel 204 punten overgehouden, maar flink wat punten gekost, pffff blond. Maar nu wet ik het voor altijd hahaha B=LICHTRIJDEN!!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:45

Goed gedaan boro! Hahaha ja die fout maak je niet nog een keer hihi

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:49

nee idd!! Voelde me wel heeeel erg stom... Staat ook gewoon boven de proef, maar nooit naar gekeken....

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 19:55

Hier hebben we het even wat rustiger gedaan. De kerstjumpings heeft hij met glans doorstaan. De eerste jumping sprong Denzel mee in de 90 cm en had hij in de supersnelle barage 1 balk. De tweede kerstjumping zijn we op neckrope gestart in 65 cm en hier waren we foutloos. Zo wist hij wel de aandacht van de toeschouwers te trekken als fries zijnde met enkel een touwtje rond zijn nek. Dat heeft als gevolg gehad dat ik nu een volbloed en een bwp'er extra in training heb. Vorige week hebben we nog 2 foutloze ritjes in de 80 cm gehad. Ik merkte dat hij niet helemaal zichzelf was dus heb ik deze week een bloedonderzoek laten uitvoeren en hiervan heb ik maandag resultaat. Vandaag hebben we ook de galoptrainingen voor het komende eventingseizoen weer opgenomen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 20:55

Hier een flinke staprit buiten gemaakt met douwe en een vriendin en zijn buurman. waren behoorlijk fris maar halverwege kwam de relaxstand terug bij de heren. Onze beiden bakken zijn bevroren dus we kunnen vrij weinig op dit moment. morgen doen we het rondje nog eens over.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 23:16

Mooie punten Boro! Hier mogen we morgen weer van start, ook b dressuur. Voor de 4de x!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:37

Hele mooie punten Boro!

Hier toch nog m1 debuutje gereden met 172 en 173 punten en terecht.
Galop was een regelrechte ramp. Aits was weer hengstig... heel de zomer niet geweest en nu al 3x sinds oktober en dan is ze niet leuk met rijden desondanks een fijn gevoel en de kop is eraf

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:42

Ag babette dan zie je het toch mooi als oefen rondje.. volgende x is het vast minder, en komen de punten wel weer!

Vandaag op wedstrijd geweest met mieke in Exloo. 186 en 174. Terrechte punten, ze was erg fris en heet.. eerste proef stoppen in een bepaalde hoek wat ze spannend vond, en omhoog willen komen.. later nog een x in die zelfde hoek. Toch nog bij die proef in winst punt kunnen pakken. 2e proef dus 174, ze was heel erg druk en rechter galop verkeerd, terwijl ze dat normaal altijd netjes doet.. jammer maar volgende x beter! Ze is tenslotte nog jong.
Afbeelding

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:09

Wat een leukerd kusvoorjou zit best een pak haar op of lijkt dat maar zo?
Lekker toch nog een puntje mee naar huis genomen, gefeliciteerd!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:23

Het valt opzich mee! Ze is wel mooi glad, maar nu ze had gezweet lijkt het inderdaad voller Haha. Ze staat 24/7 buiten met schuil stal waar ze eigenlijk nooit in staan hihi. Dus de hals wel wat voller in het haar als de rest van het lichaam (400 gr. Deken momentee) hier zie je het misschien wat beter op haar hals?

Afbeelding

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:16

Herkenbaar dat gebeurt bij die van mij ook idd en opzich zit zij ook niet enorm in het haar.

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:11

Gisteren ons 5e winstpunt behaald in het Z1! Dus we mogen het sportpredicaat aanvragen! *\o/*
Afbeelding

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:46

Super tof, van harte gefeliciteerd!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:38

Wat gaaf, en mooi hoofdstel! Van harte!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:17

Gefeliciteerd!