[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:28

Voorjaar in 't hoofd de paarden! :D

Hoe het komt bij Galante weten we niet helaas...
W
Hoogstwaarschijnlijk heeft er al een zwakke plek gezeten die ergens door is getriggerd toen hij net bij ons was, waardoor deze problemen naar boven zijn gekomen.

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:23

Haha Mo ging van de week in de wei ook recht omhoog, had ik dr nog nooit zien doen.

Ja, echt mooi k-lote van Galante zeg... Had het jullie zo gegund om weer lekker aan de slag te kunnen!

Chimanga ook frips haha!

En Martine verhuisd, lijkt me toch ook wel zeer fijn hoor, naar het strand te kunnen. Alleen denk dat ik de bossen toch wel zou missen :o

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:00

Ik hoop voor jullie en voor Galante dat er verbetering gaat komen Ellis..

Haha nou Jolijn, ik moet eerlijk zeggen dat ik toch ook wel heeeeel erg graag het bos in zou willen. Wij zitten wel weer precies op een eiland waar je weer niet strand hebt zoals je je bij Zeeland voor zou stellen. Maar het is hier zo wijds dat het voor mij allemaal al heerlijk is. Ben vorige week dan naar het strandje hier geweest, dat is echt maar klein maar ik kon er ook nog eens niet op omdat het zo steil was. Moet nog eens kijken of me het gaat lukken daar te komen. Maar eerlijk is eerlijk, mijn wens is ook altijd Drenthe oid geweest waar ik lekker het bos in zou kunnen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:49

Dank je, ja wij duimen ook maar hard verder, het is wel zuur zo hoor... -O-

in het bos zitten lijkt mij ook heerlijk, ik droom nog steeds van een huisje met stalletjes erbij ergens in brabant! 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:53

Haha, het gras is toch altijd groener aan de overkant he?

Daar zijn wij ook naar op zoek Ellis, alleen ligt het nu even stil wegens baanwissel van vriendlief (verloofde klinkt echt niet Jolijn-achtig hahaha). In juli gaan we weer verder zoeken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:54

Wij hadden ook wel plannen om op zoek te gaan, maar werk he...
we hebben nu beide een vaste baan en werk daar vinden valt niet mee, dus hier is het even in de pauzestand gezet...
dan maar af en toe op vakantie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:57

Hahaha als je een keer in de buurt op vakantie bent, laat maar weten.
Ben altijd in voor een ritje :P

Wat voor werk doen jullie?
Ik hoor van de zomer ook of ik een contract voor onbepaalde tijd krijg verwacht ik.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:01

:D is goed!

bouw en onderwijs, niet de makkelijkste op 't moment voor een andere baan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:02

Uh nee, niet echt :')

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:05

dus helaas, we blijven nog maar wat jaartjes hier, wie weet ooit...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 23:09

Werk nu zelf bij Dugros *duifhuizen* de groot handel, :)
Maar hier lopen ze echt mensen te zoeke in de buurt.. echt hoor wordt je soms gek van haha heb keus uit 4 banen als ik zou willen haha

zo ik ben Zondag ook lekker naar *Bosje* gegaan en strandje heerlijk, Eindelijk weer is.
Gaa 1 april verhuizen van stal erg spannend hoor gaan in de winter weer terug naar deze stal maar voor de zomer :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:29

Hier ook een errrug jolige Tamme :j Ik had ook al het vermoeden dat de lente weer in de bol zit haha. Hij vlíegt door de wei heen hahaha.

Weer leuke topics! Ik ga zo eens kijken :)

Lijkt mij echt heerlijk; paarden aan huis. Sta nu inderdaad ook op een doe-het-zelf stal, dus het zou mij veel tijd schelen in reizen :P

Oh en Jolijn! Jetje is naar een vriendin van mij gegaan, dus kan alleen nog Tamme spams geven... Zal thuis eens kijken of ik nog iets vergeten ben te laten zien :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 22:42

leuke foto's!

ach Jetje verhuisd?

Ik sta ook op een doehetzelfstal inderdaad, vind het heerlijk om het zelf te doen, maar dan is bij huis nog even fijner denk ik...
al is het dan ook wel weer handig als je iemand achter de hand hebt als je een keer echt weg moet ofzo...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:15

Jaaa.. Mis dr soms wel hoor -O- Maar ze heeft het beter nu :j Volledige aandacht van dr nieuwe mama :P Bij mij was ze toch altijd het paard wat na Tamme kwam ;)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:36

O Jetjes verhuizing had ik ook even gemist… maar wel fijn dat ze nu gewoon de aandacht krijgt die ze verdiend! Prachtige merrie is t.

Paarden aan huis is heerlijk! Ik ben nu verhuisd maar de paarden blijven uiteraard bij het huis van mijn ouders (woon 5 min afstand).
Nu ik haar in de winter in een binnenmanege heb staan heeft dat ook echt zijn voordelen en geeft t veel rust, maar ik vind t heerlijk om zelf de stallen te doen, te voeren en de hele dag-planning zelf te regelen. Je leert je paard echt nog op een heel andere manier kennen eigenlijk. Ik kan echt aan ieder oor-draaitje zien of ze goed in haar vel zit of dat er iets lijkt te zijn bijvoorbeeld… Het geeft alleen wel weer een groter verantwoordelijkheidsgevoel en ik ga dan ook vaak ineens puur op mijn onderbuikgevoel toch weer eens kijken 's avonds laat :P
En uitslapen? Nee, ik voer de paarden ook in t weekeind op ongeveer het zelfde tijdstip als dat ik het doordeweeks doe, en dan moet het voor mijn werk uit, dus vroeg! Maar ja, ik vind het heel fijn om alles zelf te doen. Nu op de manege vind ik het wel gezelliger om samen met anderen te rijden enz.

Chim zit ffe in dr tweede jeugd geloof ik :P… draak dat t is.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:52

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:51

Lijkt idd redelijk op zijn lendenen te komen dat zadel… maar dat vind ik bij western-zadels altijd wel. Ik weet niet hoeveel druk daar dan op komt, maar ik kan me voorstellen dat het bij echte lengtebuiging niet echt lekker zit voor t paard. Nu is Chim ook altijd wat ellendig kort (die van jullie vast ook) zodat een 'normaal' 17,5" dressuurzadel al te lang is…

Figo straalt altijd "goedzak" uit, heerlijk.

Chim heeft weer nieuwe schoentjes. Zo apart dat dat tegenwoordig zo goed gaat! Hoefsmid was wat vroeg, dan begint hij vast gewoon met haar, zo goed doet ze het nu! echt een pak van mijn hart want dat was me toch altijd een martelgang in het verleden!
Nu is de drempel ook lager en laat ik haar echt om de 6 weken doen, ze staat dan ook veel netter en haar stijle hoef geeft veel minder, of eigenlijk geen, problemen meer…!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:58

Hoefsmid was bij ons ook niet de favoriete persoon van Figo :) Maar dat is gelukkig goedgekomen. Heb hem twee weken geleden voor het eerst door een natuurlijk bekapper laten doen, en daar doet hij het super op!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:33

Haha de smid was bij mij gewoon echt verbaasd dat het een hengst was _O- Hij tilde het 3e been op, achterbeen, en toen kwam hij er pas achter dat 't een hengst was :') Hij was blijkbaar erg rustig haha.

Jeehh topic kijken! :D

Geeske, ik weet toch niet of ik dan in het weekend ook de discipline zou hebben om ze zo vroeg te gaan voeren haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:42

Yeahhh heb nog wat foto's gevonden om te spammen <3 Al hebben veel van jullie ze waarschijnlijk al op Facebook gezien bedenk ik me nu net :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:08

wow!!!
gave plaatjes!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:19

Mooi mannetje!

Haha, das dan weer een voordeel van een slechte slaper zijn… kan er dan net zo goed uit gaan en de diertjes voeren, dan ga ik daarna nog even liggen en voel ik me mooi niet schuldig :P

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 20:43

Wat is het toch een prachtig dier die Tamme <3. Volgens mij word je daar al blij van door er alleen al naar te kijken.

Mooi topic van Figo. Hij ziet er echt goed uit! Vind het ook leuk om steeds foto's voor bij te zien komen van hem!
Ik ben niet zo thuis in het natuurlijk bekappen. Merk je veel verschil met hoe het voorheen werd gedaan? :)

Jerez gaat nog steeds goed. Afgelopen dagen alleen aan de hand gelopen, vanwege het weer. Wil het risico niet lopen dat hij zicht verstapt of wat dan ook. Vandaag er weer 45 minuten opgezeten. Voornamelijk gestapt en lange zijdes gedraafd :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:20

Wauww wat een prachtige foto's :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 19:40

Dankjullie :D
Haha Marit, longeren is inderdaad helemaal niet erg, heerlijk uitzicht <3 Of om 'm in de wei te zien scharrelen :D

Haha Geeske, ik hecht veel waarde aan mijn uitslapen in 't weekend :D