Ja idd, wat me het meest opvalt is eigenlijk de "buiklijn", de lippizaner heet een meer hangbuikje dan de andalusier. Andalusier heeft ook net nog wat smallere benen, halsaanzet is anders en het front, oren ook. Bij de andalusier begint de hals gewoon echt heel breed en loopt af, terwijl bij de lippizaner het breedste punt niet de halsaanzet is zegmaar. Lippizaner heeft een langere rug en een ronder kruis, andalusier is meer gebouwd naar het vierhoeksmodel. Op dronten ga ik ook exterieurles krijgen, dus over een jaar zal ik dr al een stuk beter in zijn
Leuke strikvragen zeg Ik gokte ook op de linker een anda. Had het wel goed. Wel mooie paarden trouwens..
Jasmijn: Ja, ik hoop ook zoiets te vinden. Een echt spanjaard, of cruzado idd. Maarja, als het papierloos is, kunnen ze je ook foppen. En als ze zo klein zijn vind ik het moeilijk te zien of er spaans bloed in zit. Ik hoop ook het geluk te hebben een leuk veulen te kopen die tot een heel mooi pareltje uitgroeit.
Nou, het zit zo es. Ik zou heel graag dat veulentje willen kopen! Maar helaas is ie niet te koop.. Dus dat word kijken wat er voor iets anders leuks op mn pad komt. Maar het liefst wil ik een veulentje van Prins. Omdat hij mn verzorgpaard is geweest, en ik dus heel goed zijn karakter weet, en ik weet dat ie sterk en gezond is geweest altijd. Maar ik wacht rustig af tot ik iets tegen kom naar mn zin
Leuke fotos van Ilona! Lipizzaners, tja, heb ik denk ik alleen de wollige schimmeltjes gezien Weet ook niet precies hoe ik het uit moet leggen. Heb uiteraard wel veel minder pony achtige lipizzaners gezien, bij SR en deze fotos natuurlijk. Maar weet niet hoe ik het uit moet leggen, misschien ligt het ook wel aan de oogopslag. Met ramshoofd, tja, Goya heeft ook een ramsneus, bol buikt (vet?:p) maar is een andalusier. Hij is echter wel kort gelijnd. En Saida, Lipizzaners hoeven lang niet altijd een ramsneus te hebben hoor Lusitano's hebben er ook vaak last van, net als Andalusiers
Ik heb enkele hele fijne Lipizaners gereden, maar qua exterieur spreken ze mij vaak wat minder aan, vaak hebben ze een wat lange rug en week ogende lendenen en ook een wat korter voorbeen. Hun stokmaat is gemiddeld ook wat kleiner als bij de Iberische paarden geloof ik, ik denk dat een Lipi van >1m60 minder voorkomt, of heb ik het mis? Maar ongetwijfeld zullen ook bij dit ras veel verschillende types te vinden zijn.
Mijn eerste ervaring met barokke rassen was trouwens met Lipizaners, ik was hier toen zo weg van, dat ik zelf ook graag zo'n paard wilde. Maar omdat het uiterlijk van de Lipi's mij minder aanspreekt, ben ik voor een PRE gegaan.
Ilona, wat een droomfoto's van jou en Prins! Zie je hem eigenlijk nog? Hij is heel erg mooi, lekker hoog op de benen! Lief veulentje ook, enkel jammer dat je het niet zal kunnen kopen.
Gisteren is er op mijn werk trouwens een nieuw paard aangekomen, echt een plaatje, een 6-jarig bruin barok propje en een hele lieverd, van Indalo. Hij is lange tijd niet gereden, dus we gaan het werk langzaam opbouwen, ik ben benieuwd!
Caribe: Jaa, idd erg jammer! Maar ik wacht rustig af. Gefeliciteerd met jou knapperd trouwens! Ik zat Caribe altijd te bewonderen op MP haha. Hij is ook mega knap. Zo'n aparte uitstraling! Vond het zo raar dat ie zo lang te koop stond...
Idra: Dankje wel! Ben zelf ook heel blij met die foto's. Vind ze super. Had ze tot voor kort zelfs nog nooit gezien Totdat ik een keertje bij Heidi was. Die foto's zijn al weer een tijdje oud Ik zie hem trouwens nog wel hoor! Afgelopen zaterdag nog toen ik naar het veulentje ging kijken. Hij staat vlakbij mn stal waar ik nu rij! And he is still sexy . Leuk dat er weer een nieuw paardje is gekomen! Ga je ze ook uitbrengen op wedstrijd trouwens?
Soeske: Bedankt voor je reactie.
Heidi: Thanksssssss!! For make these pictures!! Ben er echt blij mee!
Machonito
Ik ging even Marcel zijn camera uit proberen (3half jaar geleden) had net verkering met hem in die tijd
en Ilona kwam net voorbij rijden met prins tja dus zij moest gelijk als proef persoon hahahaha. nou ik mag het eerlijk zeggen voor de eerste keer zo een leuke mooie foto en dan nog gelijk in de Amazone mag ik hier op best trots op zijn
Laatst bijgewerkt door Machonito op 10-03-08 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Zo ik heb me ingescheven voor 13 april Marcel doet weer mee aan de kurr op Muziek (K3) op Llano en de Feria. en ik doe voor de grap mee met de Parade en de feria met Baron
hey dat nummer van de amazone heb ik volgens mij liggen nog haha! dit topic gaat echt hard zeg, ik ga niet alles terug lezen, ben maar een paar dagen niet online geweest
Ilona... Caribe was het eerste paardje waar ik ging kijken en ik was meteen verliefd Rijden ging toen nog niet super, maar gaat na een maand al zoo goed! Ik weet zelf niet hoe lang hij te koop heeft gestaan.
CaribeWauw, dus jij bent de trotse nieuwe eigenaar van dat pracht beestje.. Volgens mij hadden we het hier in het topic nog over hem gehad, gefelicteerd hoor Esmee: Tis een hij he, je zei ze Balen van het rijden, kan helaas niet altijd goed gaan! En ja ik was erg tevreden op mn kerel Oef, naar van zn oog... Gelukkig hebje wel weer lekker gereden! Patricia: Ooo wat fijn dat ie het zo goed oppikt! Ben wel erg benieuwd naar foto's, maar idd, het probleem van een kleine stal heb ik ook, nooit iemand in de buurt om foto's te maken Saida: Ja, heb wel eens op een Fries gereden. Wilde net zeggen nog nooit op een echte dressuurfries, maar dat is niet waar Heb 1 keer op een prachtige Fries gereden die L/M liep, zou misschien gaan bijrijden maar niks geworden. Maar een anda blijf ik dr in houden, maar als ik ooit later veel plek heb voor paarden trekt een knappe Friese hengst ook wel hoor Hopen dat de boer toch nog volledig gaat opknappen! SPANNEND SAIDA!!! We wachten veulenfotootjes af Soeske: aaah, vet sweet brammetje voor de kar Heerlijk die shetjes! KiMmk: Fijn dat het rijden lekker ging
Barokke weekend.. Lijkt me hartstikke tof maar is volgens mij best ver... Bunschoten ligt toch niet zo centraal of ben ik nu gek?
Eveline balen van dat ongelukje zeg! Je bent toch niet te erg geschrokken? Wat is er precies gebeurd? Jolynn: Dat durfde ik niet aan.. Tandje zat aan de binnenkant nog vast, en meestal zit er dan nog een stukje tand in de kaak, wilde niet riskeren dat er een stukje achter bleef dan ben je helemaal ver van huis Tandje is er overigens nu uit! Heb m alleen nog niet terug kunnen vinden helaas.. Leuk hoor, dat je op die merens gaat rijden!! Prinslover: Echt een prachtig veulen, kan me voorstellen dat je dr weg van bent helemaal omdat ie van prins is!! Taxatie vind ik ook altijd erg lastig. Als je de kleur weg denkt, zou ik richting de 800 gaan. Maar voor die kleur gaat er een hoop geld bij Lindy1982: Foto's voor de opening. Als het topic vol is (bij 500 blz) willen we natuurlijk allemaal een nieu topic En het is wel zo leuk als de openingspost een knallende post is, waar iedereen die er al is even wordt voorgesteld Mies: Vet stoer, wat een schat is die Sita ook he!! Manjafiek: Hallo Ja word hier genoeg gepraat hoor
Zwijmelt weg bij de prachtige foto's van Prins... Die voorkant van de Amazone ken ik ook wel volgens mij!!
Idra klinkt echt alsof je een geweldige baan hebt!!