Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ineke2 schreef:Toch vind ik het jammer dat sommigen “opeens” wakker lijken te worden van onder een meelees steen en dan 1x even op elkaar reageren en dan weer maanden niets meer zeggen.
Die updates zijn zeker leuk om te lezen hoor, maar dat mag heus wat vaker. Dat is ook leuker voor iedereen die wel vaker in het topic post
Avatar22 schreef:Volgens mij moeten er bij de keuring de manen en staart van merries geschoren worden.
Hengsten daarentegen niet.
Staat volgens mij wel uitgelegd in het reglement.
Dorien66 schreef:Avatar22 schreef:Volgens mij moeten er bij de keuring de manen en staart van merries geschoren worden.
Hengsten daarentegen niet.
Staat volgens mij wel uitgelegd in het reglement.
Nog niet zo lang geleden hadden we het hierover in dit topic, en toen werd me verteld dat ze er niet af hoeven. Voor mij een dealbreaker, want als ik ze eraf moet halen, wil ik niet eens overwegen naar de APTO/A te gaan…
Edit, even gezocht:
Bij de merries mag de eigenaar kiezen tussen: manen en staart lang of de manen, voorpluk en staart volgens Spaanse traditie scheren. Nog steeds is er een tendens te merken dat de jury het prefereert indien de manen en staart geschoren zijn.
De hengsten van 3 jaar en ouder mogen niet geschoren zijn. Manen horen aan 1 zijde te hangen.
Tilmar schreef:Leuk de posts van de meelezers en nieuwe eigenaren!! Gewoon ook saaie foto's blijven posten hoor! Altijd leuk om te lezen hoe het gaat.
Chi heeft echt een heel bijzondere kleur! Ik heb al eerder foto's langs zien komen. Ik heb gewoon een schimmel, nu nog wel heel donker.
En staart en manen eraf voor een keuring zou voor mij ook een nogo zijn!!
Nou ben ik zo slim geweest om een PRE zonder carta te kopen.. dus dat eerst maar eens zien te regelen.
Heb de fokker al gevonden, wel erg leuk want die zit ook op Facebook en ik heb een filmpje gevonden van de opfok van de merrieveulens. Mijn Xada heeft nummer 253 en ik zie daar op het filmpje 232 rondlopen, heel gek idee dat Xada daar wellicht ook rondliep.
Heb hem een briefje gestuurd, nog geen antwoord..
Verder goede berichten over de paardjes! Hopelijk blijft de lijn stijgen.
Matheno schreef:Stamboek Nederland is ook heel behulpzaam wat dat betreft!