Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:54

Allemaal de beste wensen voor 2017! een gezond en sportief jaar toegewenst.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:59

Als eerste: Iedereen een gelukkig en gezond 2017 gewenst! Dat iedereen weer maar veel plezier mag beleven met de paarden in het nieuwe jaar.
Ik heb telkens netjes bijgelezen, maar nu de tijd om uitgebreid te reageren op alles.

@hannelover: Wat een leuke foto van je paard met die kerstmuts op!
@BoRo: Het rijden ziet er zo op de foto al netjes uit. En dat terwijl je haar nog maar 3 weken hebt! Leuk dat je in januari al een proefje gaat rijden. Dan heb je lekker wat om naar toe te werken.
@Babette: Jammer dat je punten 'oliebol' waren tijdens het oliebollen concours. Wel een mooie foto van Aitske! Jammer dat ze zo ver weg gaat verhuizen. Ik hoop voor je dat je toch nog wat winstpuntjes kan rijden in de M. Wel fijn dat je in april weer al een nieuwe uitdaging krijgt.
@Annetje:Fijn zo'n paard waar je weer zo op kan stappen en wegrijden!

Ik heb besloten om voorlopig even niet te starten met Jente. Ze heeft al best veel last van haar dracht. De planning was om in januari nog een keertje te starten en dan het eind van de maand de kampioenschappen mee te doen, maar het wordt gewoon te zwaar voor haar. Ach ja... jammer dan! We kunnen nu gewoon lekker aan zwangerschapsgymnastiek doen en uitkijken naar Jente haar eerste veulentje! *\o/*

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:52

De beste wensen!! Iedereen een heel gezond en sportief jaar gewenst!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:06

Allemaal de beste wensen voor 2017! Op een gezond en sportief jaar!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 01:17

Gelukkig nieuw jaar allemaal en een mooi jaar vol paarden (sport) plezier toegewenst!! *\o/*

Ik vroeg me af, zijn er binnen Nu en een aantal maanden in de zuidelijke provincies weer leuke clinics oid?

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 13:31

Het is stilletjes hier! Zijn er nog mensen gestart dit weekend?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:33

Ik heb pas 18 februari weer wedstrijd staan heb altijd wi ter stop in december en januari.

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:16

Allemaal de beste wensen nog (als dat nog mag nu, beetje laat haha)

Wij zijn vorige week nog op cc geweest, twee keer 186,5. Op zich fijne proeven maar niet helemaal zoals we kunnen.
Heb nu nog geen wedstrijden gepland, we moeten nu toch wat gang gaan maken voor het m, want de punten tikken tikken toch wel aan zo.
Probleem is toch echt de contra, galop was altijd al een dingetje.. Is al sterk verbeterd maar moet nog dus nog wel beter voordat de contragalop ook wat beter zal gaan.. Dus km's maken!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:29

Succes Jeann met oefenen het is ind km's maken.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:00

Gaan er hier nog mensen naar de hengsten keuring in Leeuwarden? Wij gaan zaterdag vorig jaar de vrijdag avond geweest maar vond ik erg tegen vallen. Ik hoop de papa van douwe van dichtbij te gaan bekijken.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:19

Ik heb voorlopig ook geen wedstrijden staan.
Succes met oefenen _Jeann

Laura, ik ga naar de Friesian Proms op vrijdag avond, vond je dat tegenvallen? Of bedoel je echt de HK?
HK ga ik verder niet heen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:33

Ja frisian proms viel heel erg tegen vorig jaar hopelijk dit jaar beter georganiseerd.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:42

Oh jammer.. T lijkt mij heel erg leuk eigenlijk dus hoop niet dat het tegen valt :)
En we moeten er ook nog 2,5 uur voor rijden.. :+

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:53

Ik ga voor je duimen dat het leuk is. *\o/* *\o/*

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:00

Ik heb de 29e m'n wedstrijd debuut, eens kijken of Friesje het ook leuk vindt ;). Is voor ons beide nieuw!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de show lekker op tv ga kijken :D

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:39

Ik ga vrijdag avond ook naar frisian proms. Vorig jaar ook geweest, ik vond zeker ook dat er zaken beter konden, maar toch genoten!! Dus als het dit jaar nog beter wordt dan vorig jaar, helemaal goed!! Ik ga 21 februari wss starten en 5 februari. Dan ga ik voor het eerst met de nieuwe merrie. Ik hoop deze zomer weer met beide friezen te kunnen starten, het herstel van mijn ruin lijkt opeens voorspoedig te gaan!!

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 12:37

Gisteravond naar Frisian Proms geweest!! Was echt heel mooi. Wel ruim een half uur in de file gestaan voordat we het parkeerterrein op konden. De show was echt beter dan vorig jaar vond ik. Altijd heb je een paar onderdelen die je minder aanspreken, maar wat mij betreft een geslaagde avond!! Ik weet ook weer waar ik heeel hard op moet trainen met mijn eigen friezen!!!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:20

Prachtig he, krijg dan weer zoveel bewondering voor het ras :)

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 14:16

Met name Marc-Peter Spahn met de onlangs goedgekeurde hengst Elias 494... wauw!!!!!!!!!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:59

Net terug van de hengsten keuring heb een geweldige dag gehad en enorm genoten van alle prachtige zwartjes.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:02

Al super lang dit topic niet gevolgd maar zie als dat vele bij de keuring zijn geweest. Ben er zelf dit jaar niet geweest (zit met krukken of een rolstoel, niet heel ideaal daar) maar heb het natuurlijk thuis op de bank gevolgd.. Heerlijk wat een Parels en wat liepen er een paar verrassingen tussen .. :o

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:33

Ik heb afgelopen zaterdag weer wedstrijd gehad in de M1. Ik had Anke afgelopen vrijdag weer geschoren (grijze Fries, haha). Het was ook erg koud en het sneeuwde. Oa daardoor had ik in 1x een hyper Fries ipv een trage Fries (binnen is ze altijd traag, buiten niet). Ze bleef wel goed bewerkbaar en dat resulteerde in 2x een 1e plaats met 201 en 194 punten :) De nummer 2 had 181 en 184 punten, dus een mega verschil

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:44

Wauw wat goed zeg! Gefeliciteerd!

Ons M1 debuut is uitgesteld.. had aanstaande zondag eigenlijk gemoeten maar vanwege de rhino afgelast.
Jammer maar logisch!

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:05

Super gefeliciteerd.. en Jammer Babette, al een volgende gepland?

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:11

Izaak heeft het weekend ook goed gepresteerd. Zal het eerst even ophelderen daar ik dus al een tijdje niet hier in de groep heb gereageerd en er een hoop veranderd is:

Ik rijdt Izaak fan de Klaster een Friese hengst van TjalfxAnton. Hij 6 jaar en ohz rijden we sinds kort Z1. Daarnaast is hij van het winter uitgebracht door Ria Hettinga in het Z mennen (was zelf L mennen met hem). Daar ik november een operatie aan mijn hand gehad heb en begin december aan mijn Knie is het voor mij nu even weinig actie. Wanneer ik kan ben ik er natuurlijk om mijn vriendje bij te staan.
Hij wordt nu dus vooral gemend en een vriendin van mij rijdt hem zo nu en dan (ongeveer 1x in de week) wat bij. Gelukkig mag ik vanaf deze week (nouja officieel donderdag) weer beginnen met lopen en hoop ik toch ook gauw weer op het paard te zitten! :D (kan niet wachten)

Afgelopen zondag was Izaak actief in Oudega tijdens het mennen en ging met 2x een 1ste prijs naar huis met 194,5 en 197,5 punten. Daarnaast is hij gedeelde eerste voor de finale van van de KFPS men-competitie :D ... Super trots dus!

Zijn er hier meer die de competitie mee rijden of mennen en naar Sonnega moeten 17,18 en 19 februari? :D