Had je rijfoto's inderdaad voorbij zien komen op Facebook bij het barokke paard Ziet er heerlijk uit!
MachoPablo
Geplaatst: 19-02-15 19:22
Wauw wat een mooie foto's zag ze idd al voorbij komen op fb Zo Gisteren weer gesprongen en moet zeggen gaat steeds meer kriebelen, Moeten samen nog echt groeien in het springen,
Wat een prachtige foto van Figo! Hij ziet er echt heel goed uit. Knap paard!
Ik had ook je rijfoto's voorbij zien komen op facebook, nouvel! Blijft een prachtig paard om te zien.
Vind de springfoto's een beetje griezelig.. De hals zit zo laag alsof hij met een hoge snelheid op de hindernis af gaat en zich op het laatste moment moet redden.. Kan natuurlijk vertekenen hoor, maar ziet er zo anders uit!
Barohlover, Hij was juistt Onwijs sloom, Zie dat die ook vaak doet met lospringen weet de reden ervoor ik weet het niet.. is de 2x na lange tijd dat ik spring, meoten nog veel samen leren wat ik al zei,
Omhoog kan ie zeker!! Maar ik vind 'm inderdaad ook een beetje een rare houding hebben met springen. Kan er de vinger niet op leggen, maar vond het wel ook opvallend
Ik zou denk ik ook niet direct zo hoog springen als je het al lang niet gedaan hebt… techniek is heel belangrijk en kun je op een kleine sprong al aanleren. Als dat helemaal goed zit en je kunt iedere pas begeleiden kun je makkelijk hoger. qua hoogte redt hij het wel! Maar het ziet er inderdaad nog wat 'onhandig' uit oid… En echt, ik ben natuurlijk geen kenner met springen, maar dat is juist waarom mij zo goed is uitgelegd dat je laag moet beginnen en ieder moment onder controle moet kunnen houden. Verder vind ik het dapper dat je dit zo met hem aandurft ik ben wat dat betreft een watje… Enne, hoeveel zadels heb jij onderhand?
Supertoffe foto's zag ik al voorbij komen Liesbeth!
En Ellis, weer super nette rijfoto's!
Natasja: Heb je nog Jetta of Tamme spam?
Mo gaat echt toppie, nu al een week lang zo fijn te rijden, kan er aan blijven komen en ze wordt wat sterker en stabieler in haar lopen.
Dus vandaag ff lekker gegrondwerkt.
Twice groeit als kool, zal snel eens foto's (laten) maken!
liesd
Geplaatst: 23-02-15 09:49
Twice-foto's zijn altijd leuk. En fijn dat Mo zo goed gaat!
Wij hadden gisteren een lastige les Figo was niet vooruit te branden, terwijl ik anders alleen lichtjes mijn been moet aanleggen. Hij ging constant stilstaan met zijn achterbenen wijd, alsof hij moest plassen. Dat deed hij een paar keer, uiteindelijk ben ik afgestapt, maar er kwam nog steeds niets. Opnieuw opgestapt, en hij staakte weer. We hebben hem eventjes afgezadeld en op de paddock gezet, en na tien minuutjes lukte het dan toch. Opluchting, zowel bij hem als bij mij Maar toen moest hij natuurlijk opnieuw aan de slag, en dat was absoluut niet naar zijn zin. Staken, hoofd naar beneden gooien, slaan naar de zweep... En hij kan ongelofelijk zuur kijken Na tien minuten doorwerken maakte hij uiteindelijk de klik en hebben we nog eventjes netjes kunnen rijden. Hij is natuurlijk 100% Veiga, maar af en toe zou ik hem wel iets minder koppig willen
Maar goed, als ik dan foto's als deze in mijn inbox krijg, ben ik weer helemaal verliefd
Nouvel
Geplaatst: 23-02-15 10:06
Haha maak kennis met de lusitano! maar... prachtige foto!!
gisteren ondanks de blubberige bak toch nog fijn lesje gereden!
Het is dat het een ruin is Liesbeth, anders had ik gedacht dat ie hengstig was haha. Hij ziet er goed uit en fijn dat het op deze keer na goed gaat met hem en jullie samen.
Ferro ziet er ook goed uit, wat is hij bruin op deze foto's!
En Mo gaat ook goed gelukkig Ben benieuwd naar Twice
Hier gaat het ook allemaal best prima. Sinds november woon ik in Zeeland en sinds januari ongeveer staan de paarden hier aan huis! Ik woon nu bij mijn moeder en haar vriend, en mede vanwege de paarden ben ik met mijn moeder mee verhuisd vanuit Waddinxveen naar Zeeland. Rijden doe ik niet zo veel, 1x per week een buitenrit met Sterre. Dit vindt zij zelf echt super leuk alleen nu het zo vroeg donker nog is kan dat alleen in mijn weekend. Een bak hebben we nog niet. Sterre doet het rijden wel super, ze durft zelfs alleen met mij op stap en is goed verkeersmak geworden. Met Fiëla staat het op een laag pitje tot we onze nieuwe zadels krijgen, die zijn in de maak
Nouvel
Geplaatst: 23-02-15 13:48
ja als 'ie in de rui is wordt 'ie weer bruin...
jee wat heerlijk zeg, de paarden aan huis! wat voor zadels hebben jullie laten maken?
Paarden aan huis klinkt heerlijk, maar ik zie het toch niet zitten
Ellis, ik zag je foto's al op FB, ziet er goed uit! Ik heb iemand gemobiliseerd om eens foto's te nemen van onze les volgende zondag, ben benieuwd
Nouvel
Geplaatst: 23-02-15 16:01
topic bekeken jolijn, fijn dat jullie de goede kant weer op gaan, de aanhouder wint!
ah leuk liesbeth, foto's van je les! Het was hier letterlijk een beetje aanmodderen in de bagger gisteren met m'n les, maar het was al zo lang geleden weer dat ik het zonde vond om het af te zeggen, dus dan maar even blubberen!
Nouvel
Geplaatst: 23-02-15 16:35
geïnspireerd door Jolijn ook maar even wat bij elkaar geknutseld!
Ik wist niet dat jullie Galante in bezit hadden Ellis! Heb 2 jaar terug ofzo met vrijwerk training met hem gewerkt, wat een ontzettend leuk paard vond ik dat toen. Hoe gaat het met hem?
Snap wel dat paarden aan huis geen wens van je is hoor Liesbeth. Het scheelt dat wij met 3 personen voor ze zorgen nu en mijn moeder veel thuis is. Verder moet ik zeggen dat het tot nu toe niet veel uitmaakt vergeleken met een jaar terug. We hebben jaren op een doe-het-zelf-stal gestaan waar we toch ook altijd moesten plannen en zelf zorg moesten dragen. Dit is eigenlijk relaxter haha.
Nouvel
Geplaatst: 23-02-15 16:43
slecht helaas...
hij heeft halsartrose en een zenuwschadiging op die plek in zijn hals waardoor hij zware ataxie heeft...
He bah Ellis, ik had zoiets meegekregen... Merk je verbetering?
Nouvel
Geplaatst: 23-02-15 16:46
weinig helaas, hij blijft in onverwachte situaties (als hij snel draait bijv.) vallen, en dat is niet echt een veilig vooruitzicht om er een wagen achter te hangen of erop te gaan zitten...
Naar Ellis, die situaties kun je inderdaad ook niet inschatten dus het is heel moeilijk om er dan op te zitten of idd een karretje achter te hangen.
Figo dus toch ook wat koppig! Ik dacht altijd dat hij zo'n Uber-Lieverd was
Jolijn, ontspannen to the max, wow!
Chim was gisteren HEEEEEEEL jolig buiten, alsof ik voor de eerste keer buiten reed met r… Maakte de hele groep vervelend, stookte, schrok om alles, springen, rennen enz enz, maar ze was wel heel vrolijk :S Gek beest. Maargoed, zal wel komen door het mooie weer en de lente-kriebels!