lakshmi schreef:Cloris ja ik weet het, het is echt een hel.. Het kan wel een jaar blijven zitten toch, het virus? Gelukkig dan nog maar, dat we de pups niet in huis hebben gehad maar in de tuin naast het huis een plekje voor hen hadden gemaakt (het is hier natuurlijk niet zo koud). Een afdak, zachte matrasjes met dekens en afgeschermd van de wind, en ze hadden ook een stuk zandtuin tot hun beschikking. Mams kon in en uit springen, de pups niet. Die plek hebben we natuurlijk gelijk helemaal ontsmet, alle matrasjes en dekens verbrand en vieze zand weggeschept, de omheining opgehoogd zodat ze daar ook niet meer in kunnen want je weet maar nooit. Gewoon zo'n pech gehad! Waarschijnlijk heeft de vader het een keer meegenomen, die is een paar keer ontsnapt en naar wilde honden toegegaan die hier niet ver vandaan vaak zitten

gelukkig is die ene DA weer terug, die zit op een km afstand en wipt regelmatig even langs om te checken. Parvo is ook in NL de nachtmerrie van elke hondenliefhebber he? Hoewel het wel minder voor schijnt te komen steeds?
Parvo kan idd nog heel lang overleven in een omgeving, dan hebben mensen een pupje daaraan verloren, nemen ze weer een ander pupje en die krijgt het dan 'toevallig' ook.. klote virus.
Je moet zo voorzichtig zijn, zeker als er ook contact is met andere honden dan de moederhond. Het komt nog wel veel voor hoor zeker bij de pupjes die mensen bij broodfokkers en dierenwinkels halen, Bij jou lopen de honden buiten en als die idd contact met andere honden hebben dan kan het makkelijk overgaan...
Citaat:
Oh en ik vind dat iedereen wel weer eens een fotospam zou moeten maken, we zien tegenwoordig veel te weinig beeldmateriaal hier!
ik zal aankomende week weer eens fotos laten maken