[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:17

Dank je wel allemaal

Angela – weer heerlijk geknuffeld met shaddy lekker hoor

Sanne – ja groot zijn die oren he, hopelijk wordt het nog een beetje gelijk als die dadelijk groter is maar nu is het wel grappig
En ik heb gereageerd in je topic, wat groeit ze hard echt een poepie <3

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:13

Astrid het is parvo :'( ook al zo dodelijk... Gelukkig viel de 'schade' relatief mee, zeker aangezien we dus geen infuus ofzo hebben hier. Hoe is jullie staffje trouwens met de kids? Gewoon relaxt? Ik ben nu 2,5 maand zwanger en we zitten dus met 4 staffies nu, haha nu zijn ze wel allemaal heel lief en relaxt maar weet toch nog niet helemaal hoe we dat gaan doen in de praktijk :=

Denise zo dan is hij wel flink zeg! Wordt een lekker maatje later :D oh had je mn pb met foto en verhaaltje nog ontvangen trowuens?

Angela fijn dat Shaddy weer zo lief is :)

Sanne thanks, en wat is Noa een scheetje!!

Bleeh hier een beetje suf vandaag, hoofdpijn en niet lekker geslapen, beetje verkouden.. Heb op zich wel zin om een ritje te gaan maken maar het waait echt enorm hard, misschien als het vanmiddag wat rustiger word.
Had nog een fotootje van de pups waar het goed mee gaat, hoewel er een gisteren nog wel even de slaapkamer was ingerend en daar een flinke slappe boodschap aan mijn kant van het bed had achtergelaten. Liep achter haar aan, zag haar verderop zitten en dacht dat er nog niets was gebeurd, wilde haar oppakken om buiten te zetten en flats, hop, pal midden in de poep gestapt :(
Afbeelding

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:20

Ahh wat een leuke hondjes !!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:21

Gatver Parvo... houd er rekening mee dat het Parvo virus best lang in je huis kan blijven hangen en dat je pups zeker nog niet uit de gevaren zone zijn hoor, ik hoop dat het goed blijft gaan want wat zijn ze prachtig.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:29

Oh bah Parvo. Hoop dat de overgebleven pups vrij blijven.
Maar Ollie ( zo heet ie ) en onze kinderen gaat erg goed. Er is 1 keer een incident geweest, wat mijn schuld was en niet die van de hond. Gelukkig niks ernstigs.
Maar we hebben Ollie gekocht toen onze oudste 1 jaar was. Die zijn dus met elkaar opgegroeid. Ollie luistert ook erg goed naar Nathan. Als Nathan er geen zin in heeft, dan is het echt Nee Ollie, naar je kleed en die hond luistert dan ook nog.
Met onze baby is hij super voorzichtig. En die moet altijd verschrikkelijk lachen om Ollie. Hij breekt haast zijn nek om naar Ollie te kijken als die langs loopt.
Maar we zijn wel erg consequent hoor. Dat is toch wel iets wat onze hond nodig heeft. Hij heeft regelmatig frikandellen in zijn oren en dan moet je het wel 5 x zeggen.

Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap :D Leeeuk!!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:38

ja martine ik had je pb nog gehad bedankt.
en balen dat je je eigen niet helemaal lekker voelt maar het is voor een goed doel ;)
en wat zijn die pups schattig zeg, alleen jammer van het virus hou ze maar goed in de gaten

zal dadelijk weer even een lijstje maken

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:21

Awh, t blijven scheetjes hoor, die pups :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:41

Dat vind ik nou een goed idee van denise Ilona, weer is een chico foto spam! Shannon is al helemaal in dr nopjes dat ze weer een romantisch weekje chico heeft <3

sanne: Dat kan natuurlijk meespelen, maar ergens wel fijn toch dat hij nu een beetje rust dr in heeft gevonden!

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:00

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
En hopelijk gaat het verder goed met die leuke pups van je.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:23

Thanks Michelle!

Cloris ja ik weet het, het is echt een hel.. Het kan wel een jaar blijven zitten toch, het virus? Gelukkig dan nog maar, dat we de pups niet in huis hebben gehad maar in de tuin naast het huis een plekje voor hen hadden gemaakt (het is hier natuurlijk niet zo koud). Een afdak, zachte matrasjes met dekens en afgeschermd van de wind, en ze hadden ook een stuk zandtuin tot hun beschikking. Mams kon in en uit springen, de pups niet. Die plek hebben we natuurlijk gelijk helemaal ontsmet, alle matrasjes en dekens verbrand en vieze zand weggeschept, de omheining opgehoogd zodat ze daar ook niet meer in kunnen want je weet maar nooit. Gewoon zo'n pech gehad! Waarschijnlijk heeft de vader het een keer meegenomen, die is een paar keer ontsnapt en naar wilde honden toegegaan die hier niet ver vandaan vaak zitten :( gelukkig is die ene DA weer terug, die zit op een km afstand en wipt regelmatig even langs om te checken. Parvo is ook in NL de nachtmerrie van elke hondenliefhebber he? Hoewel het wel minder voor schijnt te komen steeds?

Astrid, de overgebleven pups hebben het wel gehad maar zijn weer hersteld, gelukkig maar! Nu dus goed blijven opletten.. Wat goed joh dat Ollie gewoon luistert, haha die van ons is ook wel eens eigenwijs maar als je de juiste toon gebruikt snapt hij het meestal wel gelijk. Haha geweldig altijd hoe baby's gek kunnen zijn van honden! Ik wil ook dat ze allemaal gewoon gewend aan elkaar raken, hoewel we ze toch niet zo snel zonder toezicht samen zouden laten waarschijnlijk.. Hier zijn mensen over het algemeel panisch over honden alleen al, laat staan met een baby erbij := Ollie is een reutje toch? Hadden jullie hem nou onlangs gecastreerd? Ik zou die van ons ook wel willen castreren maar manlief wil het niet :s en dank je wel! Jij bent ook een jonge moeder he, hier is dat ook wel normaal (hoewel de gemiddelde leeftijd ook steeds hoger wordt) maar al mijn oude vrienden in NL vinden me nog zo jong :+ en dank je nog hihi ben er ook heel blij mee! Morgen weer naar de gynacoloog (zo gaat dat hier).

Denise, Suus en Ingrid, dank jullie :D

Oh en ik vind dat iedereen wel weer eens een fotospam zou moeten maken, we zien tegenwoordig veel te weinig beeldmateriaal hier!

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:25

En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!! :D

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:26

Nou, ik ga nu geen fotos maken, is hier pest weer haha. Maar zal wel eens kijken :)

Hosante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:42

Hier is het ook stormachtig en had vandaag nog wel willen rijden, wordt nu denk ik even los of aan de longe.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:50

Wij hebben Ollie in december laten castreren. Hij werd toch behoorlijk dominant toen hij nog intact was, en dat uitte zich in een incidentje. Daarnaast werd ik helemaal GEK van die vieze piemelpus in huis. Brrrr. Helemaal met een kruipend kind.
Eerst chemisch om te kijken wat zijn reactie erop zou zijn ( castratie kan wel eens voor gedragsverandering zorgen, en dan niet altijd in de positieve zin )

Ennuh, mijn kerel heeft dan niks te willen hoor ;) Ollie is er niks minder om.

En honden hebben daar natuurlijk een hele andere functie dan in een Westers land. Het zullen daar meer waakhonden zijn of niet?
En ja ik was er ook vrij vroeg bij. Wel allemaal bewust, geen ongelukjes.
Maar goed, als je er klaar voor bent ( eigen huis, goede banen, voldoende financiele ruimte ) why not?
Hier in NL is dat moeilijk idd, maar als ik kijk naar mijn vriendengroep, die hebben ook allemaal kinderen en de leeftijd varieert van 22 tot 31. Dat valt dus best wel mee :D

Is je man trouwens ook Tunesiër?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:36

lakshmi schreef:
Cloris ja ik weet het, het is echt een hel.. Het kan wel een jaar blijven zitten toch, het virus? Gelukkig dan nog maar, dat we de pups niet in huis hebben gehad maar in de tuin naast het huis een plekje voor hen hadden gemaakt (het is hier natuurlijk niet zo koud). Een afdak, zachte matrasjes met dekens en afgeschermd van de wind, en ze hadden ook een stuk zandtuin tot hun beschikking. Mams kon in en uit springen, de pups niet. Die plek hebben we natuurlijk gelijk helemaal ontsmet, alle matrasjes en dekens verbrand en vieze zand weggeschept, de omheining opgehoogd zodat ze daar ook niet meer in kunnen want je weet maar nooit. Gewoon zo'n pech gehad! Waarschijnlijk heeft de vader het een keer meegenomen, die is een paar keer ontsnapt en naar wilde honden toegegaan die hier niet ver vandaan vaak zitten :( gelukkig is die ene DA weer terug, die zit op een km afstand en wipt regelmatig even langs om te checken. Parvo is ook in NL de nachtmerrie van elke hondenliefhebber he? Hoewel het wel minder voor schijnt te komen steeds?

Parvo kan idd nog heel lang overleven in een omgeving, dan hebben mensen een pupje daaraan verloren, nemen ze weer een ander pupje en die krijgt het dan 'toevallig' ook.. klote virus.
Je moet zo voorzichtig zijn, zeker als er ook contact is met andere honden dan de moederhond. Het komt nog wel veel voor hoor zeker bij de pupjes die mensen bij broodfokkers en dierenwinkels halen, Bij jou lopen de honden buiten en als die idd contact met andere honden hebben dan kan het makkelijk overgaan...

Citaat:
Oh en ik vind dat iedereen wel weer eens een fotospam zou moeten maken, we zien tegenwoordig veel te weinig beeldmateriaal hier!

ik zal aankomende week weer eens fotos laten maken

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:19

ik zal snel vriendlief vragen of foto's te maken

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:55

Thanks Michelle! Ook een mama he?

Suus en Ingrid, zo'n rotweer joh? Balen zeg, is het nou nog zo koud ook?

Astrid oei ja zulke incidentjes moet je gewoon niet hebben, het hoeft maar een keer net te ver te gaan he.. Die van ons is ook best dominant, hoewel hij wel goed naar mij luistert. Met de pups is hij heel lief, hij speelt gewoon lekker met ze, heel zachtaardig, en als hij het zat is gromt hij even en dan rennen ze wel weer weg.. Maar ja soms speelt hij in z'n eentje ineens enorm heftig met een stuk hout ofzo en staat er een pupje achter, dendert hij er zo overheen.. Nu kunnen ze ook wel wat hebben maar dan denk je wel, oei moet je toch mee uitkijken.. Ja heb hier ook wel gehoord, dat ze echt een naar karakter ervan kunnen krijgen ook.. Chemisch castreren doen ze hier volgens mij niet dus even uitproberen wordt ook niks.. Aangezien hij eigenlijk gewoon lief is hebben we het dus nog maar niet gedaan, maar met een kleine onderweg wordt ik wel steeds voorzichtiger en mocht ik echt bang worden wordt het ook hakkie takkie met ze zakkie hoor :=
En ja hier zijn het meer waakhonden, en het is ook gewoon een stuk warmer hier dus ze blijven lekker buiten.. Hoewel de pups nu wel binnen mogen omdat ze nog maar met zn tweeen zijn, dat houd elkaar ook zo moeilijk warm anders 's nachts, 16 daarentegen ging heel goed := Daarbij hebben we een hele grote ommuurde tuin (5000m2) dus ze hebben in principe genoeg plek om rond te rennen.. En uitlaten gaat hier in de buurt dus niet veilig gezien al die wilde honden in de buurt, die vallen ook gewoon aan :(

Maar dat denk ik ook wel hoor, als je er vooral emotioneel ook maar klaar voor bent, en een goede stabiele relatie hebt en dan verder inderdaad genoeg inkomsten, comfi huis e.d... Waarom niet? Maar ik zag in NL bij mijn vrienden echt alleen maar onstabiele relaties, mensen willen zelf studeren, reizen, feesten en een familie is dan niet zo belangrijk lijkt het wel.. Maar wel fijn dat het blijkbaar toch nog bestaat, al jullie vrienden zijn ook nog jong dan relatief, ik las volgens mij ook laatst dat Nederlandse vrouwen gemiddeld het oudst zijn wanneer ze hun eerste kind krijgen, 29 of 30 jaar dacht ik.
Je kindjes zijn trouwens echt te schattig!! Wat een lachebekkies :D
En ja mijn man is Tunesier :)

Cloris ja echt een rotziekte.. Is het jou wel eens overkomen? Hier waren ze gewoon ingeent maarja met wilde honden naast de deur doe je er weinig aan.. Normaal laten we de honden dus niet uit (hebben 5000m ommuurd dus genoeg plek om te rennen plus dat je hier nergens veilig met ze naartoe kan zonder wilde honden tegen te komen) maar we hebben dus dat ventje voor de paarden en hij heeft hem een paar keer laten ontsnappen.. En joepie foto's!

Denise ook leuk foto's!

Ik heb ook een paar foto's gemaakt maar Flaaf stond buiten dus de rest even binnen, voornamelijk boxfoto's dus en Flaaf is ook niet zo'n actiemonster dus die staat er ook maar gewoon een beetje bij.. Zal ze zo eens proberen te uploaden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:04

Ellis ik heb jouw beestje 'binnen gezet' vandaag. :Y)
Hadden de paardjes binnengezet vanmiddag zodat wij konden gaan rijden... hahaha. Vriendelijk ding is 't!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:49

Annash schreef:
Ellis ik heb jouw beestje 'binnen gezet' vandaag. :Y)
Hadden de paardjes binnengezet vanmiddag zodat wij konden gaan rijden... hahaha. Vriendelijk ding is 't!

:D cool!
fijn dat 'ie nog steeds vriendelijk is! :D
wij proberen volgend weekend weer even te gaan kijken!
ben zo benieuwd hoe hij alweer veranderd is!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:02

Haha ik kan je regelmatig updaten nu _O-

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:18

Ja, die wilde honden bij jullie moet je voor oppassen Martine! En jullie doggie is echt een schatje :D
Oh, die fotos willen we wel zien hoor!
Nee, het is op zich niet koud. Alleen wind en regen is niet leuk... Kom wel weer naar jou toe haha
El, haha, handig zo`n Shannah ;)

Net even gevoerd, wat een windhozen zeg..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:29

Windhozen :?
Windvlagen bedoel je? Of?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:33

haha, ja, sorry, bedoel windvlagen :S
Hele dag aant studeren gewwest, hoofd tolt er een beetje van :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:37

Geeft niet... hahaha. Maar anders was ik best jaloers geweest _O-
Wil het altijd nog graag een keer op de foto vastleggen, zoiets.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:42

haha, een windhoos is wel mooi ja.. Moet je naar t strand gaan, best kans op nu!