[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:17

Karina schreef:
Saida, ik heb precies hetzelfde en ook aan allebei m'n armen, heb het al heeel lang, vaak ook weken geen last, en dan na bepaalde bewegingen ineens weer wel. Ik deed altijd in wei/paddock veel met mestboy en harkje mest weghalen, maar daar krijg ik het dus heel snel van, dus nu doe ik het met een speciale vork en dat scheelt enorm, andere beweging.

Sjips... Ik heb dus last sinds ik die mestboy gebruik :)* maar het is de enige manier om de mest uit de paddock te halen, wat voor een vork gebruik jij Karina?

Miichelle90

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:21

Jaa en ook gewoon echt zo waar iedereen het kon zien, beetje raar toch? Als je dan iemand vermoord zorg je toch dat de lichamen goed weg gestopt zijn? Maar die lagen gewoon voor de ingang om tegaan parkeren. Beetje strange allemaal :P
Mahja toch vind ik het wel veel dat er 35 man op de zaak gezet is. Alsof ze niks beters tedoen hebben.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 12:59

Miichelle90 schreef:
ik vind vies als mannen oksel haar hebben :P bahhh
Mijn vriend scheert zowiezo weg voor zijn werk.

Maaarre lekker achter mijn huis 2 lijken gevonden vanochtend. En ik maar denken dat hier nooit wat gebeurd in het gehucht :P

http://leiden.westonline.nl/nieuwsitem/26549

Ik hoorde het ook al op het nieuws.... Ik vond het al er in de buurt, maar als het achter je huis gebeurd is het nog erger... Het schijnt een afrekening te zijn in het criminelecircuit ofzo. Dus het zal kennelijk ook wel een soort 'waarschuwing' zijn voor andere. En ik denk ook niet dat ze veel sporen zullen vinden die naar de daders leiden. Zal wel door een 'professional' gedaan zijn, en die laten geen sporen achter!

Frank: Hopelijk gaat het zadel passen!
Zasread: Al helemaal gewend daar in je kamertje :P. Jammer dat je economie niet gehaald hebt... Gelukkig de rest wel :).
Djemo: Leuke kat!!
Karina: En nog een leuke hengst gevonden als papa voor het volgende veulen :P?

De hoefsmit is gister voor Atlas geweest en die ontdekte dat hij rotstraal had. Dit is nu weggesneden tot in het levende gedeelte. Zal wel pijnlijk zijn geweest dus ik doe maar even rustig aan vandaag... Ik heb me les afgebelt en ik ga wel een stukje met m wandelen. Hij mag nu ook niet meer naar buiten. Dus nu staat ie zich vast te vervelen op stal... Arm paardje ook...

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:19

Eshter ; Jaa ze zeiden het idd gister dat het om een afrekening zou gaan. Word nou gezegt dat 1 van uit Amsterdam komt. Nee denk ook niet dat ze iets teweten komen, die weten toch wel goed hoe of wat. Maar wel dom dat ze ze zo midden in het zicht hebben laten liggen!
Hopen dat Atlas er niet teveel last van heeft !

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:23

Ilona - ooit kom je naambordje wel op te hangen

Frank - dus nog heel even gedult en dan komt je zadel
en met alles kaal bedoel ''ik'' ALLES :P :9

Sanne - lekker verwend dus,
en nu kan je ook lekker trainen om grondwerk te doen leuk hoor

Djemo - ook jij bent lekker verwend zo te lezen, en leuke kat

Esther - ach gossie :(:) arme atlas vertroetel hem maar goed

gisteren heike gereden en hij ging goed, lekker ontspannen en na een tijdje zelf nagefelijk dus we gaan voorruit,
vanaaf ook maar rijden en daarna weer naar het huisje om te soppen, morgen priveles en zondag wedstrijd dus wordt een druk maar wel leuk weekend

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:26

Ach ja waarom uit het zicht leggen als je toch zeker weet dat ze je niet kunnen traceren als dader :P.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:04

Frank: Haha, gezellig geklets onder de dames.. En jij als enige vent _O- . Maar 1 voordeel, volgens mij kan jij het wel hebben :D . Ik bedoel ook alles kaal :+ .

Saida: Heh, balen zeg. Jij en Rints ff in de lappenmand. Hopelijk helpen de druppels, dit is niks natuurlijk! :(:)

Suus: Leuk dat het goed ging. Is dat gewoon basis? Zit, volg ect?

Gab: Heeft Karina mooi gemaakt zeg, knappe foto! Moooooooie morrie :9 .

Sanne: Gaaf cadeau van Johan. Heeft ie dat helemaal zelf uitgezocht, of met hulp van jou :+ . Mijn vriend komt daar nl echt niet op :') . En jaa, gezelligheids sfeerplaatje, leukkk!

Ik lees iets over een showteam. Altijd leuk _O- . Haha, who knows! Ik ben VOOR hahaha. Ahjo, straks als we met zn 5e zijn, dan bestaan Apassionata ect allemaal niet meer door ons :') .
Miesjj: Jaa, had het ook gehoord op de radio :oo . Gedver. Achter je huis ook echt := . Lekker is dat...

Marielle: Mooie foto's maakt ie zeg!! Goed toestel. Leuke cadeaus ook!

Karina: Nu maak je me nieuwsgiering naar jou look-a-like-andalusier :D hihi. Fotooo!

Heidi: Wat goed dat Llano mag blijven. Wel even slikken denk ik, idd zo definitief... Maarja succes!

Esther: Auw, dat doet zeer bij Atlas denk ik... Maarja, het kan er maar beter uit zijn! Show is wat foto's in het topic :) !

Denise: Goed zeg van Heike, hij gaat vooruit! :D Top!

Ik kwam gister aan op stal, toen een stalgenootje aan het rijden was op haar Andalusier. Die is sinds kort weer terug nadat ie op een trainingsstal heeft gestaan. Ze vroeg of ik er even op wou! Nou daar hoefde ik geen 2 x over te denken natuurlijk :D . En oohhh, wat zat dat lekkerrr. Ik voelde echt weer dat typische anda-loopje :D . Dat heeft chico niet :(:) . Die loopt toch echt "normaal" ben ik nu wel achter haha. Maar was toch even leuk erop te hebben gereden. Ook draf gedaan, en zelf rondje galop! (Durf ik niet eens op Chico nog, en op hem deed ik het gewoon :') Gekke ik! ) . Maar was dus wel leuk! :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:13

Alvast één fototje :P. Ik op de verzorgpony van een vriendin van me... Zo'n leuk ding :). Zit echt super netjes *ahum* maar ja was eventjes uitstappen...
Afbeelding

Ik zal vanmiddag/vanavond even foto's van Atlas nemen :P.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 14:50

cloris schreef:
Sjips... Ik heb dus last sinds ik die mestboy gebruik :)* maar het is de enige manier om de mest uit de paddock te halen, wat voor een vork gebruik jij Karina?

Wij gebruiken een Gark, geloof dat het ding officieel Golden Gark heeft maar er is bijna niet meer aan te komen. ;( . Gelukkig vond m'n vader nog een adresje waar hij er nog een paar kon bestellen, dus nu hebben zij er weer twee en ik thuis ook zodat ik nergens meer hoef te mestboyen :+ . Je hebt heeeel veel dingen die er op lijken maar deze ligt gewoon het fijnst in de hand en heeft de prettigste balans. Ik zag laatst bij Epplejack een ding staan waarvan ik dacht: Okee, dat zou een goed alternatief kunnen zijn.
Voor paddock uitmesten is ie ideaal, zand schud je er zo tussenuit. Voor de wei heel fijn ook als het gras kort genoeg is. Als het gras lang is werkt het niet meer en moet ik toch mestboyen (ik heb geen gras hoor maar ik schep bij m'n ouders op stal natuurlijk ook nog de nodige stront weg :D ) maar dan gebruik ik in ieder geval al ander harkje als de bijgeleverde, scheelt ook weer.

Jongens ik heb m'n zadel net binnengekregen en hij is MOOOOOIIIIII!!! Dus ik spoed me met zadel naar buiten en ga lekker spelen. Okeeeeee, ik graai fototoestel mee :P .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:07

ilona - ja hij gaat idd vooruit (ik ook hoor) :o
wat leuk dat je op een ander paardje mocht rijden, nu nog op chico galoperen he *D

Esther - leuke foto nu nog foto's van atlas he
wanneer had je ook alweer die onderlinge wedstrijd ?

Karina - veel plezier met spelen

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:30

Mijn laptop had de laatste tijd wat kuren en viel steeds uit als hij een wat zwaarder programma moest draaien, maar ik wilde hem liever niet kwijt dus stelde steeds het punt om er mee naar de winkel te gaan uit. Vandaag ben ik dus eindelijk heen gegaan, bleek het mijn ventilator te zijn, te veel stof. In 1 minuut was die weer klaar := haha

Marielle: Ik vind je kat zo mooi! :+:

Karina: Ik wist helemaal niet dat je nog een KWPN-er had!
Ik ben benieuwd naar je zadel! Is die voor Veludo?

Esther: Arme Atlas, gelukkig is het nu in ieder geval weg gesneden! :(:)
Leuke pony :j

Ilona: haha, Johan verzint dat zelf ook niet hoor ;) Ik heb hem wel verteld wat hij dan moest kopen :P
Oeh, wat voor Anda? O:)
Maar Chico rijdt toch hopelijk ook super lekker?!!

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:33

Karina schreef:
Jongens ik heb m'n zadel net binnengekregen en hij is MOOOOOIIIIII!!! Dus ik spoed me met zadel naar buiten en ga lekker spelen. Okeeeeee, ik graai fototoestel mee :P .

Gaaf Karina! Hee, als je tòch je fototoestel mee naar buiten neemt... neem je dan ook gelijk even een fotootje van je 'Golden Gark'??? Ik ben namelijk ook zo'n mestboy-arbeidster :Y) En inderdaad ook wel eens last!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:49

Aline, heb je Igneo al voorbereid ;)

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:56

zasread schreef:
Aline, heb je Igneo al voorbereid ;)

Jaaa, ik heb hem en Aurora net eventjes toegesproken! :D
Dat ze nog even heel erg van elkaar moeten genieten nu, nu het nog kan!!! Want vanaf zondag moet Aurora het zonder hem stellen. En Igneo zonder haar natuurlijk, maar ja die krijgt allemaal nieuwe vriendjes ineens waar hij in eerste instantie zijn aandacht aan kan besteden ;)

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:03

ben je klaar mee 2 lijken in je achtertuin ,ik ging gelijk verhuizen echt.
Aline fijn voor je dat je tevreden ben met je zadel, lekker alles nieuw vindt dat altijdt geweldig *D
en foto`s he !!! *D
zasread wees blij dat er alleen stof in zat ,als je een nieuwe moet kopen is weer ping ping ze zijn best nog wel duur hoor :j
ja ik vindt hem ook super mooi hoor en hij is zo lief :+: hij sabbelt ook altijdt op zijn staart als hij bij je komt liggen zo lief *D
KarinaGolden Gark wat is dat ? nog nooit van gehoort .
evdpanne ja leuke pony hoe groot is hij/ZIJ.
Prinslover ja ben best verwend maar zaterdag avond hou ik groote party (KADOOTJES :j soms ben je net een klein kind erg he _O-
tsjillert ja wij hebben een dief in huis _O- _O- _O- kissmo onze eigen kat hij jat echt alles wat je maar kunt eten ,hij eet echt alles had hem beter clico kunnen noemen _O- _O- _O-
zasread lekker verwend ook *D
soeske leuk he honde cursus heb het ook algedaan met 3 honden van mij geweldig vindt ik het .
met die 2 hrders wat ik nu hebt kan ik landelijk gaan trainen maar dat doe ik niet geen tijdt voor *D
morgen is djemo jarig wordt hij 4 jaar ga natuurlijk even foto`s maken kunnen jullie ook mee genieten

dekke050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:26

Hoi Cyrinne,

Het is idd. Sevilla van koertshuis. Ken je haar. T is een schatje!

doei sanne

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 21:00

Heey
Ben er weer heb het druk gehad
Soeske@honden cusus lijkt mij heel leuk
Met fleur gaat alles goed ja zondag misschien weer fotos maken

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 23:54

wat is het hier toch rustig
nou vanavond les gehad van loes
http://www.loescorsel.com/
zij kan echt heel goed les geven heb er nu 2x les van gehad en toch al best veel geleerd van haar. :))
de les ging heel erg goed heb veel galop gadaan ,zij was daar heel erg tevrede over ,weer een stapje verder met djemo *D djemo was ook best moe en ik ook _O- ben ook geen 18 meer _O-
maar ga naar mijn bed ben zo moe :#

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:17

dekke050 schreef:
Hoi Cyrinne,

Het is idd. Sevilla van koertshuis. Ken je haar. T is een schatje!

doei sanne

Nou echt kennen doe ik haar niet, maar herkennen wel :D Haar vader is van een vriendin van mij.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:20

nog ff snel zonder bijreageren:
vooruitgang geboekt, vanmiddag kreeg ik het pakket met beugels en wat zat erbij? pommel 5. morgenmiddag monteren en gelijk proberen te passen!!!! morgenochtend eerst ff met samaranch en vrouwlief naar een dress.wedstrijdje.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 11:56

Valt weer eens binnen... :o :o :o

Utixo schreef:
Mooi naambordje! Het is dus wel vaker zo dat naambordjes niet gelijk opgehangen worden? :D

Uhmm... ja hoor... heb van Frío al veel langer een naambordje. Maar streepje op de i is een stipje en twijfel daarom. Maar goed, iedereen schrijft het verkeerd.... Dus misschien binnenkort toch maar eens ophangen :o

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:14

En daar kun je niet heel voorzichtig een streepje van maken?

In jouw geval zou ik het namelijk ook vertikken om hem op te hangen :).

Oh jongens, ik heb zo'n zin om te rijden, maar ik weet gewoon zeker dat ik uit elkaar knap als ik erop stap. In mijn hoofd zit nog steeds alles vast :(.
Allemaal de schuld van Buckley's (kennen jullie het?), dat spul is uit de handel genomen, en dat werkte zo ontzettend goed :(

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:23

Streepje is lastig omdat het in hout gebrand is. Dus het risico dat het lelijk wordt is mij wat te groot (andere kleur/donkerder of uitschieten).

Heb ook zin om te rijden, maar duurt nog even. Pas om half 6, heb dan n.l. de eerste springles met Frío..... Ben benieuwd hoe dat gaat. Vermoed dat mijn paard n.l. veel meer talent hiervoor heeft dan ik... *slik*

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 14:40

Sanne -> Dat zal wel krap zitten zijn geweest met 4 personen op jouw kamertje, of valt het wel mee met de ruimte?
Mag je een her doen voor je economie?
Succes morgen met het ophalen van Igneo, volgens mij zien we jou de eerste dagen niet meer hier verschijnen! :D

Marielle -> Mooie bos rozen zeg!
Dat capje is ook leuk en die kat van jou....... :~
*\o/* Gefeliciteerd met Djemo zijn verjaardag!

Karina -> Ja dat heb ik ook idd.
Afgelopen zomer kon ik niet meer van de pijn als ik het weiland had gemest.
Rintske krijgt elke dag een 1/2 schepje granenmix en dat verteerd niet allemaal, waardoor de vogels in de hopen gaan wroeten en alles verspreid ligt.
Ik moet dus eerst alles bij elkaar schrapen voor ik het in de kruiwagen kan scheppen, en dat schrapen is juist zo funest.
Ik heb het even opgezocht op internet, en hier http://www.goldengark.com zijn ze nog te bestellen.
Ik ga er snel eentje bestellen voor mezelf!
Waar blijven je foto's nou van het zadel?

Esther -> Hè getver! Atlas rotstraal......
Daar zit je ook niet op te wachten.

Ilona -> Droom jij lekker verder over je showteam! _O-
Op een anda rijden is toch weer heel anders, hè?
Ik heb vandeweek weer eens op Gemelo gereden, maar dan zonder zadel.
Alleen het stappen voelde al heel vreemd, Rints stapt veeeeeel ruimer! :D

Aline -> Sterkte morgen met het afscheid nemen van Igneo!
Gelukkig zie je hem hier regelmatig verschijnen!

Frank -> Hoe heeft je vrouw de wedstrijd gereden?
En spannend! Kan je eindelijk je zadel proberen!
Laat je vrouwlief even foto's maken? ;)

Gisteren les gehad van Mayke, en in eerste instantie zouden we alleen longeren omdat Rintske nog steeds niet goed loopt.
Mayke wilde haar graag zien lopen zodat ze kon zien wat Rints mankeert en waar het vandaan komt.
Rintske heeft nu een lichte blessure aan haar linkerschouder, en dit komt hoogstwaarschijnlijk door de blessure van vorige week.
Hierdoor is ze voor meer gaan belasten om achter te ontzien en is het overbelast.
Na een poosje aan de longeerlijn zei ze; pak je zadel en hoofdstel maar, erop kan je het makkelijker losmaken dan op een volte aan de longe.
Zij is erop gegaan en heeft Rints haar spieren lekker losgemaakt, en na een poosje zag je duidelijk dat ze fijner ging lopen en was ze voor helemaal los.
Ik ben er nog heel even op geweest, alleen om te voelen, en daarna was ze klaar, ze had hard genoeg gewerkt.
Terwijl we haar afzadelden stond Rints daar met een heel voldane blik in haar ogen, leuk om te zien!
Ze wil altijd zó graag werken! *D

Aline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:13

Saida, dank je! Ik kan nog gauw even extra knuffels bij hem halen vandaag en morgenochtend ;)

Wat goed, je hebt de golgen gark gevonden!! Heb ook al snel gekeken hoe die er nu uitziet.
Ziet er inderdaad ergonomischer uit. Maar ik blijf daarmee nog wel het 'probleem' houden dat ik dan bij iedere schep heen en weer moet lopen naar de kruiwagen (waar ik normaal zoveel mogelijk in één bakje van de mestboy propte :Y) om vervolgens heen en weer te lopen naar kruiwagen). Omdat ik met de kruiwagen niet in de paddock ga, dat is veel te zwaar ploegen door het zand. De kruiwagen zet ik aan de rand van de paddock en dan loop ik telkens heen en weer met lege en volle mestboy. Goed voor de conditie ook... :D