[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:46

v/a477

Jellie: ooh Flan, moet ze dan nog een injectie krijgen? Gelukkig dat het met haar ene been iig goed gaat :)

Wenda: wel een ellende met Omar zeg, het houd niet op.. Dat is zo naar aan dit land, dat als er eens wat mis is met je paard ze er eigenlijk niets mee kunnen. Injectie bij koliek, daar houd het wel zo'n beetje mee op. Vrienden uit Tunis zijn erg gezellig, gelukkig doen zijn ze ook anti ramadan ;)

Danielle: ja dat vond ik ook wel vreemd. Nu wist ik al wel dat ze niet zo gek op hem waren, een van hen zegt altijd 'kijk uit, hij is gemeen', maar over trappen had ik niets gehoord. Ze zagen ook wel dat hij bij mij verder wel ok was dus daarom misschien niet gezegd? Uit schaamte ofzo? Het zijn wel een beetje van die macho ventjes. Benieuwd naar Llevado op foto :)

Heidi: noujaaa wat was dat nou voor een achterlijke idioot, dat kan je toch niet maken.. Hier doen ze dat ook wel, keihard toeteren en uit het raam gaan hangen en schreeuwen, maar dat is dan puur om je aandacht als meisje te trekken.. Heel raar hoor die vent in die truck.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:55

Prinslover schreef:
Mayke: Er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden. Iedereen doet het op zijn of haar manier ;) . Ik denk niet dat iets per defenitie heel fout of heel goed is. Ligt eraan wat voor het paard het beste werkt. Zolang er voor beide partijen plezier aan wordt beleefd, lijkt me dat 1 van de voornaamste dingen.

als iedereen die op een paard stapt zich zou verdiepen in de beweging van een paard, zou er al heel wat gewonnen zijn.
iedereen kan het leren, mits diegene openstaat om te leren.
veelal denk ik in het belang van het paard en om blessures te voorkomen (en ik heb er bij mij al heel wat voorbij zien komen) kapotte paarden is voor beide partijen niet leuk. alleen zal het paard zich hierin anders uiten dan zijn mens.
plezier is al beide lekker gezond kunnen genieten....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:55

Wat gaan jullie weer hard :D. Ga het even niet meer redden om bij te reageren van alle pagina's :o.

Michelle: Lekker hoor Navarra onder het zadel, doet haar volgens mij echt goed! En spanned wat er uit de scan komt! Hopelijk zit er een heel mooi begin van één veulen in ;).

Met mijn voet gaat het al een stuk beter, ben in ieder geval al weer aan het werk :). Kan ook weer lekker wandelen, dat is op het moment ook een favoriete hobby van mij en Shaggy! Vooral als we het samen met grote vriend Vymar gaan doen. Tintel (een ander paard wat bij hun in het land staat) is een week weg geweest en sindsdien zijn Vymar en Shaggy dikke maatjes geworden. Gister vond Vymar een pluk hooi op de poetsplaats en Shaggy die er naast stond kon gerust vanuit de mond van Vymar mee eten. Echt twee gekken! Samen durven ze ook alles aan... Vind de ene wat eng gaat de andere wel voorop om het goede voorbeeld te laten zien :).

Utixo

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:58

Oh bah jongens, ik schaam me zo dood dat ik totaal niet meer op jullie reageer! :(. Maar ik trek het echt niet om dit bij te houden, ik heb het zo bizar druk dat ik amper tijd heb om te eten. En echt, ik lees nog wel vlug mee, maar ik heb gewoon geen tijd om pagina's lang te reageren. Willen jullie het mij vergeven? Ik denk aan jullie, ik hou van jullie, maar soms staan jullie op de tweede plek, solly :).

En ik heb leuke foto's van Banto, maar durf ze niet te plaatsen :)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:59

nombrado schreef:
Prinslover schreef:
Mayke: Er zijn gelukkig meerdere wegen die naar Rome leiden. Iedereen doet het op zijn of haar manier ;) . Ik denk niet dat iets per defenitie heel fout of heel goed is. Ligt eraan wat voor het paard het beste werkt. Zolang er voor beide partijen plezier aan wordt beleefd, lijkt me dat 1 van de voornaamste dingen.

als iedereen die op een paard stapt zich zou verdiepen in de beweging van een paard, zou er al heel wat gewonnen zijn.
veelal denk ik in het belang van het paard en om blessures te voorkomen (en ik heb er bij mij al heel wat voorbij zien komen) kapotte paarden is voor beide partijen niet leuk. alleen zal het paard zich hierin anders uiten dan zijn mens.

Dat neemt toch nog steeds niet weg dat er meerdere manieren van rijden zijn?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:59

benthe! plaatsen en wel nu!

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:01

Oei, oei, oei en een foei voor mij. Jullie gaan veel te hard, kan jullie niet meer bijbenen. Lees nog wel bij. Ben nu weer lekker aan het trainen met Halley en sinds zondag is mijn Ottootje ook weer aan het werk.

Zoals jullie zagen was Shanna weer langsgeweest. Was weer supergezellig en leuk om haar op Halley te zien. Ze moest alleen niet zover weg wonen.

Zag een heel lief mooi prinsesje in het wit op een mooie zwarte fries voorbijkomen. Wat een geweldige foto en wat zal Michelle trots geweest zijn (Anouk en Saida natuurlijk ook)

Verder nog een discussie over hoe te reageren. Bemoei ik me verder niet mee. Bedenk wel dat er veel misverstanden kunnen ontstaan omdat dit puur reacties op internet zijn. Maar laten we het in elk geval gezellig houden en iedereen in zijn waarde laten.

Mooie plaatjes gezien van Chico in eigen topic.

Malin: paardjes dichterbij huis. Zal wel even wennen zijn, maar lekker als je ze dichterbij heb. Hoe gaat het verder met jou?

Sanne: Weer geweldige foto's geplaatst. Vind die foto's met zwarte achtergrond echt supermooi.

Karina: Geweldig dat je al op Sol rijdt.

Michelle: Navarra pakt het heel braaf op. Nu maar hopen dat er maar 1 eitje bevrucht is.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:02

nombrado schreef:
Prinslover schreef:

Dat Michelle er niet als Anky opzit, en Navarra iets op de voorhand valt en over tempo is (wat nogal logisch is, daar gezien Navarra amper bereden is). Wil niet zeggen dat het dier dan "kapot" gereden wordt?!?! Niet alleen jouw visie erop is goed, zoals ik al zeg, bestaan er meerdere wegen naar Rome....

Esther: Fijn van je voet! Weer volop bezig met Shaggy. Lekker hoor, al die dingen v.a. de grond. Lekker een band opbouwen :D !

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:02

Ja maar Mies... ik wil niet ego overkomen :)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:04

Nouuuuuuuuuu, voor 1 keertjemag je dan ego doen Benthe :P

Suelza

Utixo schreef:
Oh bah jongens, ik schaam me zo dood dat ik totaal niet meer op jullie reageer! :(. Maar ik trek het echt niet om dit bij te houden, ik heb het zo bizar druk dat ik amper tijd heb om te eten. En echt, ik lees nog wel vlug mee, maar ik heb gewoon geen tijd om pagina's lang te reageren. Willen jullie het mij vergeven? Ik denk aan jullie, ik hou van jullie, maar soms staan jullie op de tweede plek, solly :).

En ik heb leuke foto's van Banto, maar durf ze niet te plaatsen :)

DOEN DOEN DOEN!!!

Utixo

De laatste 3 keer waren al ego :). Hij is op de foto's trouwens nog goed mager, maar ondertussen zit er denk ik al 50 kilo aan. Ik ga even uploaden.

spokie79

Pfff, jullie gaan veel te hard. Zit nu op mijn werk en kan dus niet reageren.

nombrado

Mies_Apollo schreef:
Dat neemt toch nog steeds niet weg dat er meerdere manieren van rijden zijn?

als deze manier rekening houd met alle facetten van bewegingsleer en zwaartekracht , is er maar 1 manier....de juiste :D
of dat nou dressuur, endurance, western ofzoiets is. maakt niet uit.
is en blijft zo, dat een paard vanachter stuurt....niet met zijn hoofd (dat is balans) niet met zijn schouder, maar vanuit de achterkant (net als wij)
de voorbenen zijn er niet op gemaakt om te trekken of sturen, daar zijn de gewrichten niet gemaakt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:05

Utixo schreef:
De laatste 3 keer waren al ego :). Hij is op de foto's trouwens nog goed mager, maar ondertussen zit er denk ik al 50 kilo aan. Ik ga even uploaden.

Ah joh, daar kijken wij wel doorheen :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:06

Nombrado, ik had je nog niet leren kennen, maar gezellig dat je er bent zeg!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:07

Prinslover schreef:
[Dat Michelle er niet als Anky opzit, en Navarra iets op de voorhand valt en over tempo is (wat nogal logisch is, daar gezien Navarra amper bereden is). Wil niet zeggen dat het dier dan "kapot" gereden wordt?!?! Niet alleen jouw visie erop is goed, zoals ik al zeg, bestaan er meerdere wegen naar Rome....

!

ho ff....ik zeg nergens dat het paard kapot gereden wordt.
ik geef alleen commentaar waarom ze vroeg aan de hand van foto.

enne....geen anky graag :(

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:09

Wanda: Het heeft mij bijna anderhalf jaar gekost om een band op te bouwen met Otto. Ik vond hem wel lief, maar een band was er niet. Ik heb hem nu 2 jaar en ben helemaal weg van hem. Heb hem gekocht als leerpaard, zodat ik de oefeningen op Halley over kan brengen. Met Halley had ik direct een band. Vanaf de dag dat ik hem zag. Vanuit Spanje heeft hij ook geen dag hoeven wennen. Vond alles prima.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:11

Ah Navarra onder de man (nou ja vrouw),wat goed zeg! En ze ziet er goed uit!! Een rustig tempo is idd makkelijker voor paarden om hun balans te vinden, alleen is dat nog best moeilijk op een net ingereden paard met nogal voorwaartse drang.
Die eerste foto is wel heel mooi! Madame heeft wel wat in zich!!

Cloris, dat is wel makkelijk. Ik wil ook nog een bekapcurcus doen. Kan wel uit denk ik nu met het aantal paarden, hahaha
daarnaast laat Jerezana ook alleen haar benen optillen door mij, dat is ook nog zoiets...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:12

Nou Michelle heeft nergens gevraagd om commentaar op haar foto's. Ze wilde ze alleen delen!
Je schrijf in je stukje toch duidelijk dat paarden kapot worden gereden en blessures krijgen.. Maar ik laat het verder zo. Iedereen moet gewoon in de waarde gelaten worden. En jou manier is dus niet de mijne. Ik vind het leuk om te lezen van "goh denk eens hier of daar aan, of probeer dit eens". Maar ik vind dat jij nogal een 1 zijdige kijk hebt op het paardrijden.

Michelle_88

mayke: anders gezegd dat: er zijn verschillende stijlen van rijden..die uiteindelijk wel op hetzelfde neerkomen/ hetzelfde doel hebben alleen dit op een andere manier bereiken...

zasread

nombrado schreef:
Prinslover schreef:
[Dat Michelle er niet als Anky opzit, en Navarra iets op de voorhand valt en over tempo is (wat nogal logisch is, daar gezien Navarra amper bereden is). Wil niet zeggen dat het dier dan "kapot" gereden wordt?!?! Niet alleen jouw visie erop is goed, zoals ik al zeg, bestaan er meerdere wegen naar Rome....

!

ho ff....ik zeg nergens dat het paard kapot gereden wordt.
ik geef alleen commentaar waarom ze vroeg aan de hand van foto.

enne....geen anky graag :(

Mies vroeg niet om commentaar op haar foto, ze wilde gewoon het ´bewijs´ leveren dat ze met Navarra gedraafd had. Wilde ze commentaar, dan had ze het wel bij HAW gezet..

Lisenka

Utixo schreef:

FOTO'S :D

Zijn altijd leuk Benthe hoor. Ik hou het ook (bijna) niet meer bij.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:13

Prinslover schreef:
Nou Michelle heeft nergens gevraagd om commentaar op haar foto's. Ze wilde ze alleen delen!
Je schrijf in je stukje toch duidelijk dat paarden kapot worden gereden en blessures krijgen.. Maar ik laat het verder zo. Iedereen moet gewoon in de waarde gelaten worden. En jou manier is dus niet de mijne. Ik vind het leuk om te lezen van "goh denk eens hier of daar aan, of probeer dit eens". Maar ik vind dat jij nogal een 1 zijdige kijk hebt op het paardrijden.

_/-\o_

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:13

Lisenka schreef:
Utixo schreef:

FOTO'S :D

Zijn altijd leuk Benthe hoor. Ik hou het ook (bijna) niet meer bij.

Ik eis ook foto´s!!!
De laatste keer dat ik hem zag stond hij net 1 dag op stal bij jullie.