Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:02

Normaal gesproken zitten de paarden die hun zelf aanbieden rond de lagere/midden prijs klasse maar dat zijn de paarden die ze voor de verkoop hebben, dit is merrie van de eigenaresse zelf.

Ik heb zelf wel een budget in mijn hoofd en ik hoop dat ze er minder voor wilt omdat ik haar goed ken natuurlijk dat ze het mij meer gunt zeg maar. Afgaande dat ze voor Zotte 6800,- vraagt die L2 met winst is en manen heeft van ruim 1.35 lang denk ik dat ze voor deze merrie 4000/5000,- zou vragen omdat deze ook veel beter kan bewegen dan Zotte. Maar ik weet dus niet of dat realistisch is? De Friezen zijn de laatste tijd wel erg duur..

Helaas niet echt een beter foto dan deze:
Afbeelding

Wel een filmpje maar weet niet hoe ik die hier moet uploaden

Laura1982

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:06

Esther ik zou rond de 3750/4000 bieden. Met het oog op net zadelmak exceem en de gunfactor aan jou.zo op deze foto zou dat mijn max bod zijn.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:32

Oke ik dacht ook aan zo iets, meer zou ik er ook niet aan uit willen geven. Nog maar even goed over verzinnen

Wat betalen jullie zo al voor stalling? Dat is dan natuurlijk ook een dingetje om naar te kijken. Ik zou dan wel een all-in stalling zoeken omdat ik fulltime werk en dus geen tijd heb om zelf nog te voeren, mesten en buiten/binnen te zetten

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:34

Dat verschilt per regio denk ik en of je perse een binnenbak wil of met buitenbaan genoegen neemt.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:35

Als de stalling verder goed is en ze er naar buiten kunnen ook in de winter zou ik wel genoegen nemen met alleen een buitenbaan (mits deze goed berijdbaar is)

Ik zit in de omgeving Hoeksche waard/Rotterdam

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:28

Gaat 1 van jullie nog naar de Friese paarden wedstrijd in Zoelen morgen?
Ik zou voor de merrie max 3500 euro bieden. Geen ster, eczeem en nog niet uitgebracht

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 10:36

Bedankt voor je reactie Janneke, wel allemaal een beetje hetzelfde als wat ik in mijn hoofd had, dat is fijn :)
Ik ga niet naar Zoelen

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:28

Leuk dier wel, maar zou er idd niet meer als 3000, 3500 voor geven (afstamming niet bekend, niet gestart, exceem)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:51

Hee ik meld me ook maar weer eens.
Ik rijd een 10 jarige fries. In het verleden wel eens wedstrijden gestart, maar met 7 winstpunten in de B gestopt vanwege ziekte paard.

Nu weer 2 wedstrijden gestart in de B en 6 winstpunten rijker! Dus volgende maand L1 voor ons! Eens kijken of ik nog wat van dit topic kan opsteken... *D

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:47

Kusvoorjou, afstamming is wel bekend hoor ze heeft ook gewoon papier alleen ik weet de afstamming even niet :')

Gefeliciteerd Science!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 12:11

Welkom science!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 19:43

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:21

Iedereen weer gefeliciteerd met de punten en prijzen.

Ik ga in de meeleesmodus; heb de startkaart op gezegd. Iig voor een jaar.
We blijven wel wat oefenwedstrijdjes rijden, maar even geen officiele meer.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 23:17

Op het laatste moment besloten om een extra kerstjumping mee te doen vandaag. Ik startte Denzel op 90cm (normaal doen we 80cm) en had eigenlijk geen verwachtingen. Vrijdag was hij gevallen waardoor zijn vertrouwen volledig weg was, dus vandaag extra vroeg erop en zeer simpel en laag inspringen. Ik merkte dat hij beter begon te springen maar hij was nog steeds terughoudend. Eenmaal in het parcours was hij echter niet te houden. We sprongen een foutloos basisparcours en ik besloot in de barrage echt te gaan voor een prijs. We gingen dus vrij hard en de tijd zat perfect. Spijtig genoeg kreeg hij een foute afstand op de laatste lijn waardoor hij toch nog 2 balkjes aftikte. Ik ben super trots op hem, zeker na wat er vrijdag was gebeurt.

Afbeelding
Afbeelding

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:56

zo die kan wel springen zeg! Super gedaan toch!!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:46

Ziet er gaaf uit Lightningg!

Nog wat na kunnen denken over de merrie Esther?

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:41

Gaaf Lightning!

Babette, wel over nagedacht maar nog niet helemaal over uit. Wil ook een beetje prijzen weten van stallingen hier in de buurt dus dat ga ik ook nog even uitzoeken

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:05

Hallo, mag ik mij hier ook melden.

Vanaf 2017 ga ik ook af en toe een wedstrijdje meepakken met mijn lease Fries.

Een 6-jarige merrie en heb er erg veel zin in!

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:10

Zadels en ronde friezen zonder schoft blijft een lastig verhaal!! Bij jullie ook? Mijn "oude" fries, super smal, mooie schoft, beetje KWPN rug, zadel geen enkel probleem. Met de "nieuwe" fries, gedoe. Zadel op maat laten maken, ze was echt te dik, valt nu af, binnen 3 weken zit het zadel zo beroerd dat ik gister alweer de zadelmaker erbij heb gehad, moet vermaakt worden. Pffff ik mag toch niet hopen dat ik iedere maand de zadelmaker aan de deur moet hebben omdat mijn merrie zo veranderd..... Lastig.. (en duur grinnik)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:20

BoRo schreef:
Zadels en ronde friezen zonder schoft blijft een lastig verhaal!! Bij jullie ook? Mijn "oude" fries, super smal, mooie schoft, beetje KWPN rug, zadel geen enkel probleem. Met de "nieuwe" fries, gedoe. Zadel op maat laten maken, ze was echt te dik, valt nu af, binnen 3 weken zit het zadel zo beroerd dat ik gister alweer de zadelmaker erbij heb gehad, moet vermaakt worden. Pffff ik mag toch niet hopen dat ik iedere maand de zadelmaker aan de deur moet hebben omdat mijn merrie zo veranderd..... Lastig.. (en duur grinnik)

Zeker lastig! ik ben voor een Fryso gegaan. Voor m'n paard ligt hij top, maar hij zit niet ideaal voor mij, m'n knie wordt wat teveel omlaag gedrukt. Maar idd, erg breed, weinig andere merken passen erop...

BulletjeBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:24

Jaloers op jullie Friesjes! Prachtig. Ik heb twee keer op een Z-startgerechtigde Fries mogen rijden... Man, wat een hemel is zo'n paard zeg. En wat een verschil met onze KWPN'er.

Ooit. Als ik geld heb...

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:17

Science90 schreef:
Zeker lastig! ik ben voor een Fryso gegaan. Voor m'n paard ligt hij top, maar hij zit niet ideaal voor mij, m'n knie wordt wat teveel omlaag gedrukt. Maar idd, erg breed, weinig andere merken passen erop...

Er zijn wel meer merken die er goed op liggen hoor. Ik heb zelf een Custom Wolfgang Solo erop liggen. Ligt super goed op mijn fries, en ik zit er heerlijk in.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 23:56

Ik heb een top zadelmaker (grinnik, vind ik) de heer Groeneveld van Kootstra Groningen. Hij kan elk Stubben zadel op maat maken voor elke rug. Maar mijn fries heeft een lastige rug. Zodra ze iets veranderd, ligt het zadel direct niet goed meer. Dit is mijn eerste paard dat zo rond is en geen schoft heeft, als je even meer druk geeft op een beugel, kans dat zadel wat scheef gaat zitten. Maar krijg vanavond telefoon, morgenvroeg kan ik mijn zadel weer ophalen, dus morgenmiddag direct weer proberen!!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:59

Ik heb een sella op mijn fries liggen en die is echt top. Vorige week weer aangepast en dat is zo fijn kan altijd pas gemaakt worden.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:06

Ik heb een Tekna op m'n Fries liggen, paar keer breder laten maken . Ben er erg tevreden over.