Iedereen tot nu toe dank voor de reacties op: hoe lang duurde het voor je een band met je paard had. Vind het erg leuk en bemoedigend om te lezen. Al heb ik zeker na vandaag het idee dat het helemaal goed gaat komen

Ik las iets bij Heidi geloof ik over een toeterende vrachtbak. Man is die gek of zo?? Dat doe je toch niet? Imbicielen soms.
En dan een leuke discussie over hoe hier te reageren. Tsja, ik ben hier zo'n 3 maanden in gedoken zonder iemand persoonlijk te kennen. Vind het een fijn topic waar het niet uitmaakt of je elke dag reageert of of en toe (behalve dan voor het bijlezen hihi

Vind het fijn hoe hier meegeleefd en meegedacht wordt, hoe je hier tips kunt krijgen zonder meteen een nieuw topic te hoeven openen (omdat je gewoon even wat tipjes wilt of andere zienswijzen en ja ik heb een Barok, dus dat is soms toch anders dan met een koudbloed bijv)
En dan even ego: SUPER gewerkt vandaag. Echt toppie. Jippe in de wei zijn nieuwe halster omgedaan (zo'n felrode met Friese bies) en Jippe meegenomen. Poetsplaats op en gewoon aan 2 kanten vastgezet. En eerst maar eens gaan borstelen. Daar wordt ie altijd wel ontspannen van. Daarna alle vier de hoeven kunnen doen. Pas de laatste gaf wat strubbelingen maar ik ben dus heel rustig en lief gebleven. Hoog tegen hem gepraat. En ik had door dat hij het wat minder vind als ik lang zijn sok vast houd. Keurig (en snel) uit kunnen krabben.
Toen naar zijn box gelopen en Jippe keek me verbaasd na (poetsplaats - zijn box is ong 9 meter) en alle spullen gepakt. Hop longeersingel eromheen. Ik voelde me wat nerveus worden (Zou het dan echt gaan lukken) dus ben ik gaan neurieen! En dat hielp goed, ik werd er kalmer door en Jippe bleef rustig. Toen het hoofdstel. Ik heb zijn halster om zijn nek gelaten (stond ie toch vast naar voren toe) en toen het hoofdstel eromheen gegooid (hij houdt zijn hoofd zo hoog...

Longeerlijn eraan, zweep mee, longeerbak in. Lekker laten werken. OK omkeren op commando kan hij nog niet. Als hij onzeker wordt (omdat ik hem te lang niet beloond heb) komt ie naar me toe maar dat was maar 3 keer. Alle gangen gedaan en in draf zelfs 2 tempo's op commando. 1 keer vloog hij ervan tussen maar had hem snel weer op de volte. Lekker uitgestapt aan de longe en toen de paddock in. Alles eraf en lekker rollen maar. Wat lekkers gegeven (de pavo brok) en weer rustig de wei op.
Echt zo super, gewoon zoals het hoort te gaan. Ben zo blij