[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:17

Hm, kom ik weer, ik hou helemaal niet van PRE (wat ik hier doe, ja, euh, geen idee :+), maar als ik dan een type moet beschrijven, geef maar wel de korte rug en en het lekkere rondgeribte, bolle. Maar minder boeg! Ansich is de PRE op de eerste foto best mooi, maar te. Met wat minder nek en front wassie seksier geweest.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:17

Nu ben ik weer degene die een nieuwe pagina opent!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:18

Karina: Ja he, maar toen was t al meteen liefde op het eerste gezicht :+:
Gek dat je je post dan kwijtraakt zeg :oo
ilona: Ja, ik ben benieuwd :D Gisteren werd ie wel enthousiaster en deed zn been dan al snel wat hoger inderdaad :j
Ik zei inderdaad ook al nee, toen hij dat deed.
Lobke: Daar was ik ook bang voor, Furia wordt meestal ook te gretig maar nu viel dat wel mee.
Mijn bijrijdster was laatst ook aan het oefenen dat hij moest wachten voor hij een wortel kreeg, dus dat komt wel mooi uit *D
Frank: Hahaha, volgens mij zou Des er super enthousiast ervan worden :P
Moet je maar ff vragen of ze dat met m gaat oefenen van de zomer :P
Marielle: Klinkt als een super verjaardag!! Ik hou ook altijd van bloemen en heb mn vriend al diverse keren gehint, maar nog steeds niet... :P
Misschien met valentijn :D Ziet er gezellig uit hoor :j
Danielle: Ik denk inderdaad dat je daar wel gelijk in hebt, bedankt :j
Sanne: GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERD!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Jaa echt hoor, als Furia nu ook nog eens dat hek open kon maken was er geen einde aan te vinden :')
En wat onwijs fijn dat Igneo zo snel naar huis komt, spannend hoor :D
Iedereen hier fanatiek aan t oefenen, we gaan gewoon een showteam oprichten :D
Cyrina: Ik heb niet veel verstand van schapen hoor, maar ik vind het zo apart dat ze aanvallen :D
Op stal hebben we ook schapen (van die heele kleine krullerige), en die deden dat ook idd, vind t maar eng!
Laat staan als eentje van 100kg dat doet :oo
Utixo: Das niet leuk, dat dat paard van je vader is ingeslapen, ook sterkte ermee!
Coool Igneo paard van de maand :D
Ellis: Hahahaha, ja echt een wilde hengst zeg :D
Sjaad: Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker), was dit even na de castratie.
Toen was hij ook behoorlijk wat aan massa kwijtgeraakt, hier een foto van zijn laatste dag als hengst:

Afbeelding

En onder het zadel:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een puppy he :+: Sorry voor de hoeveelheid foto's, vind t leuk en dan kan ik weer niet kiezen :')
Maar goed, als hengst had hij dus wel meer massa dan vlak na de castratie, na heeft hij na de castratie ook ca 2 maanden stilgestaan (omdat hij mijn inziens te jong was ingereden) en voor de castratie hebben we hem wel een aantal maanden doorgereden.
Fijn dat Urbino weer thuis is!

Saida: Ja he :D Mischa is echt een boef inderdaad :+ Ook met buitenrijden kan ze nogal, ehhh, eigenzinnig zijn :D
Amanda89: Aaah, wat schattig je slapende hond! Vind dat wel een mooie kleur bruin!
Borderjay: Leuke foto jh, hij oogt er lekker fries op :D
Heikedenise: Wow de hele bak harken, fanatiek :D
Wij hadden ook sneeuw erin liggen, maar was er eerst wezen oefenen met de spaanse pas en toen viel de gladheid me hartstikke mee.
Dus ben gaan rijden, stappen en ook wat draven, ging prima!

Buikpruik :')
Sanne II : :D Welkom!
Mies: oeffff, die eerste foto van Chad! Ssssexy :D
Jus: Wat een Beauty! Zo he, helemaal mijn smaak!
Ieeeh bah rughaar helemaal zo'n nachtmerrie :')
Die spanjaarden nemen het denk ik inderdaad wat serieuzer, ik zie het niet als een dressuuroefening, zij wel denk ik?
Mies: Helemaal met je eens van mij mogen mannen helemaal kaal :D
Behalve hun benen dan he :P
Ben ik t al weer met je eens, mannen met 4 benen mogen wel flinke bossen hebben :D
Sanne: Whahahaha die van mij heeft precies tzelfde :')
Zeker mooie foto!
Heidi: Ieeeeeeeeeeeeeeh baaah!!! :')
Iloon: Wat voor update?!
Ik kan het kanon helaas niet zien, mn laptop doet nog niet helemaal normaal :?

Net weer autorijles gehad, vond t echt wel een stuk beter gaan, als je nagaat binnen 3 lessen :j
Zo lekker naar Furia, weer even aan de slag met de Spaanse pas, weet nog niet of ik ga rijden...
Morgen sowieso wel dus, ik wacht het even af.
Iemand nog meer ideeen voor "kunstjes", ik vind buigen altijd beetje eng maar misschien andere leuke dingen?

Sanne&Mies; ben echt benieuwd naar jullie opening!
Ooh en ik ga jullie nog ff mailen :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:29

Furia en Gallo kunnen wel een pas de deux doen ( op de foto met mijn nichtje die hem een tijd heeft gereden maar helaas weer terug naar NL is )

Afbeelding

Manen zaten in vlecht maar was uitgezakt zier er een beetje maf uit.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:31

Gallo :+: . Hij blijft een spetter. Vind hem heel gaaf om te zien. Hoe staat de verkoop inmiddels?

Madelief; Blijven geweldige plaatjes van fuur :+: . Wat een hottie was het toen al he. Het is er alleen maar nog beter op geworden :D .

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 13:52

Ik heb Gallo al meerdere malen In Nl op speurders en Mp te koop gezet , meeste reacties zijn van handelaren ben ik niet in geintereseerd wil graag weten waar hij naar toe gaat en naar iemand die er net zo goed voor zou zijn als ik of beter ( wie wil dat niet) .

Als ik sommige verhalen lees op bokt over Spaanse paarden die van eigenaar wisselen omdat mensen niet er mee overweg kunnen krijg ik al kriebels in mijn maag.

Het is heel moeilijk een dier te verkopen waar je zelf veel van houdt , is alleen jammer dat ik tijd te kort heb voor 3 paarden maar goed hopen dat een keer de geschikte persoon langs komt. Hier is het ook moeilijk veel buitenlanders kopen paard en gaan dan weer terug en gooien het paard ook weer in de handel , wat ik ook niet wil dat het beest bij een Spanjaard terecht komt met een dikke serreta op zijn neus (wat niet het geval is waar mijn paarden nu staan of met de mensen waar ik mee om ga )

Mijn nichtje komt waarschijnlijhk weer terug in April en die zit al te juichen dat hij nog niet verkocht is.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:03

Ja, daar heb je ook helemaal gelijk in.... Jammer hoor. Maar idd, wie weet komt de juiste persoon eerdaags langs. En voor je nichtje nu pret voor 10 :D . Wat leuk voor haar. Kan zij er geen eigen paard bij hebben?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:19

Wat een verhalen over 'haar' weer :P. Ik hou ook absoluut niet van een 'buikpruik' ;).
Sanne:Mooie foto van paard 2009! En gefeliciteerd nog met je verjaardag!!
Jus: Ohhh palomino's en cremellos, die vind ook ook ontzettend mooi! Gallo is ook ontzettend mooi, jammer dat ik nog een tijd moet doorsparen... Begrijp wel dat je m niet zomaar aan iemand verkoopt. Je wil toch dat ie een goed plekje krijgt en niet telkens doorverkocht wordt enz...
Madelief: Fijn dat je autorijlessen zo goed gaan, als je het een beetje snel door hebt kost het weer een stuk minder :P.

Ik ben vannochtend vroeg op de fiets even naar Noordwijkerhout gegaan om foto's te gaan maken bij een vriendin van mij en dr verzorgpony. Helaas was de buitenbak bevroren en moesten we het met de binnebak doen. Dus de foto's zijn niet echt super geworden :P. Sommige heel donker en andere juist weer overbelicht. Maar aan overbelicht kan je gelukkig nog wel veel doen, dus dat heb ik liever. Die pony is ook wel heel leuk, maar ook best wel een donder af en toe.... Kan echt heel erg bokken en niet willen luisteren. Als ie eenmaal loopt, loopt ie ook best wel leuk. Alleen alle drama's die er aan vooraf gaan :P. Ik ging m nog even uitstappen en zelfs dan issie al lastig :P. Hij wilde niet meer dus als ik been gaf ging ie achterwaarts. Uiteindelijk kreeg ik m ook weer vooruit en hebben we netjes uitgestapt en konden we zelfs van hand veranderen. Hij wil niet altijd meewerken met van de hoefslag af gaan :P.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:21

Toen ik mijn fries tekoop zette op de marktplaats kreeg ik ook een mailtje van een man die wel wilde ruilen voor een anda.
eerst dacht ik waarom niet.
die man scheef dat mijn fries voor zijn vrouw werd omdat haar fries dood was gegaan en verder geen klik met de anda zou hebben.
maar ik kreeg enge en nare dromen ervan dat ik het niet meer vertrouwde
in mijn droom zat ik op die anda en iedere keer sprong die anda over een hek heen en ik zat steeds op een andere paard.
rare droom is het wel.
en toen ik langs mijn stal liep kreeg ik een naar verdrietig gevoel in me.
Ik heb die man afgezegt dat ik niet ging ruilen.
en ineens bood hij weer een andere anda aan maar daar moest ik wel 3000 euro bij betalen als ik hem zou ruilen voor mijn fries.
nog een keer duidelijk gemaakt dat ik niet in zee wilde gaan met hem.
s,avonds kreeg ik een mailtje van mijn oude verzorgster van kijk deze man ken jij nu wel.
en ze stuurde een berichtje van die man en bleek een zware handelaar tezijn die paarden opkoopt of ruil en ze naar het buitenland stuurt.
Ik wilde totaal niet dat mijn fries zo verweg ging of naar een handelaar gaat.
ook al had ik geen klik met mijn fries hij was te dominand dat ik bang van hem werd maar ik gun hem geen handelaren maar een goed en zeer goed tehuis en dat heeft hij nu.

Later kwam Baron op mijn pad tegen.
Hij stond ook niet tekoop op de marktplaats ook wegens handelaren en hij verdiende ook een goed tehuis waar karina contact mee kon houden.
Baron heb ik van de Andalusierforum vandaan.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:25

Vrijdag gaan we de papieren van Llano in orde maken *\o/*
Hij heeft een goed tehuis bij deze mensen die hem nu op proef heeft :D
en lekker in de buurt dat is fijn dan kan ik hem wel eens een knuffel komen geven :o

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:33

Het is helaas waar dat spaanse en nederlandse handelaren veel ruilen en dat zoveel paarden hiervan de dupe worden , die transporten zijn zo erg en dan klagen veel mensen dat ze niet met het Spaanse paardje overweg kunnen helaas is niet het verleden op te halen van deze paarden , sommige vinden dan wel een goed tehuis gelukkig en sommige gaan van de een naar de andere maar dat is net zo als hier met de nederlandse paarden er moet gewoon meer controle over deze bezigheden gehouden worden.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:41

Als Baron niet bij Ons was gekomen dat bedoel ik met eerst Karina en daarna bij Marcel en mij.
dan zal ie vast een nare plek hebben gehad of slacht.
hij was mager en kreupel, gewond en zeer angstig toen hij bij Karina kwam.
veel mensen beginnen niet eens aan zo een paard.
of ze hebben geen geduld omdat ie heel angstig was.
Je moet Baron echt begrijpen zo niet dan raakt ie in paniek.
omdat wij (als mens) meestal zulke paarden niet begrijpen en snel maar weg doet als onhandelbaar.

Karina had geduld om hem de vertrouwen in de mens tegeven en daarna toen hij bij ons kwam heb ik eerst een maand met hem gespeeld (schiktrainingen en grond oefeningen) om weer zijn vertrouwen tewinnen in ons.
als je hem nu ziet van een angstig paard wat Karina altijd bescheef tot een trots van een heer.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:47

Amanda -> Wat een onwijs lieve foto van je hond zoals ze ligt te slapen!
Volgens mij heet de kleur van dat Anky zadel; chocoladebruin.

Gabriella -> Moreno is echt om te :9 :~

Sanne ->
Afbeelding
Vorige week woensdag heeft Rintske ruzie gehad met Buehne, en ze hebben flink getrapt naar elkaar.
Waarschijnlijk heeft Rintske bij het achteruit trappen een pees of spier verrekt want aan de buitenkant is niets te zien en te voelen.
Dat ze er last van heeft kan ik wel duidelijk zien, dus we houden het maar even op alleen rustig longeren tot ze weer goed loopt.
Mooie foto van Chawwa!

Michelle -> Een buikpruik! Whahahaha! _O- _O- _O-
Ik vind die foto met bloot bovenlijf en dat kort geschoren koppie toch wel errug g**l hoor!
op de foto eronder ziet ie er zo 'gewoon' uit.

Dekke050 -> Welkom hier! :+

Jus -> Wat een :9 foto's heb je weer geplaatst!
Spaanse paarden hebben idd een karakter en temperament waar je van moet houden en waar je mee om moet kunnen gaan.

Vanmorgen naar m'n huisarts geweest en eindelijk heeft de pijn in mijn ellebogen (waar ik al ruim een half jaar last van heb) een naam; ik heb tennis-ellebogen, of tennis-armen.
Bij bepaalde bewegingen heb ik er last van en zeurt het nog een poos na, maar er zijn ook weken bij dat ik er geen last van heb.
Ik moet nu goed opletten op welke bewegingen ik maak, heb druppels gekregen die de peesaanhechting moet helpen herstellen en eventueel kan ik van die bandjes om mijn onderarm doen die helpt voorkomen dat ik de pees weer beschadig.
Ach ja, weten we dat ook weer...... >;)

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:55

Sanne - ja hier hebben we sneeuw gehad (jammer genoeg)

mies -hoofdhaar mag bij mij ook nog maar de rest :o

ilona - zonder van dat haar maar voor de rest is de foto :9

madelief - ik vond mezelf idd ook fanatiek maar ik moest wel anders kon ik vandaag weer niet rijden,
en aangezien ik zondag wedstrijd heb wil ik graag nog even trainen,

heidi - was je voorgevoel toch juist geweest toen met je fries,
gelukkig heb je toen gehandelt wat voor jou het beste was.
en iel die foto bah al dat haar

jus - wat een mooie paarden hoor

saida - gelukkig weet je nu wat het is en kan je wat aan doen,
hoef je je eigen niet constant af te vragen waar die pijn vandaan komt.

en meiden ik hou ook niet van buikpruiken
als ik bij mijn vriend een haar vindt die me niet aanstaat trek ik hem eruit }>

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:47

Sanne gefeliciteerd
Melvinnek schreef:
@Marielle, gefeliciteerd
als ik wat beter voelde en of dichter bij woonde, kwam ik langs

JE WEET WAAR IK WOON GELOOF IK? EN ZO VER WOON jij NIET BIJ MIJ VANDAAN
en je zij dat je geen foto`s op bokt kon zetten ,GEEN PROBLEEM stuur mij maar een paar foto`s van je zelf en je paardje en ik zet ze er voor je op
(GOED IDEE VAN MIJ HE!!! NU KUN JE ER NIET MEER ONDER UIT *D )
hier op bokt helpen wij elkaar graag *D
peet
probeer echt een x zo snel mogelijk bij je tekomen hoor je zeg maar waneer het je het beste uit komt .
je heb nu veel gezeur aan je hoofdt he !!!en als je dat op een rijtje krijgt ? hoor ik het wel okee liefs marielle :+: ( je bent er gezegend mee met zo man)
haha mannen met haar
borst haar vindt ik nog wel wat maar op de rug en overal van die dikke bossen baaaaaaaaaaaaa _O-
madelief88
zo lang dat ik al bij mijn bent (22 jaar )krijg altijd rozen van hem zo oud als ik wordt met altijdt 1 witte er in voor het geluk voor het volgende jaar .lief he :+:
mooie foto`s hoor *D
weer een hoop mooi foto`s gezien
sorry kon niet alles terug scrollen en heb nu ff weinig tijdt om alles bij tereageren .
hoop van de week mooie foto`s teplaatsen met mij nieuwe fototoestel *D
ga ik zaterdag even doen want dan is djemo jarig en wordt hij 4 jaar :+:
dus hoop mooie foto`s tekunnen maken van mijn kanjer :+:

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:18

YES! Eindelijk m'n PK-setje compleet! *\o/*
Kan niet wachten tot Rints en ik 'm kunnen gebruiken!

Afbeelding

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:23

Haha nou ik vind als het mooi staat (gewoon zooo sexie xD ) Zown heel klein mini bosje :P met zown mooie streep naar benede hahah oelala.
Mahja mannen horen wel haar op hun benen te hebben, maar niet onder hun oksels hahah!

Zag weer mooie foto's voorbij komen.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:23

Leuk setje saida :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:34

leuk setje saida :D vooral die kleur zou wel leuk staan op rints wil wel foto's hoor

michelle - een klein streepje op zijn (onder) buik gaat nog en gelukkig houd die zijn (oksel) haar bij,
en bij zijn benen ja daar zit het nou eenmaal dat ''hoort'' bij een man
maar voor de rest kaal hoor :9 :9

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:53

jus schreef:
Furia en Gallo kunnen wel een pas de deux doen ( op de foto met mijn nichtje die hem een tijd heeft gereden maar helaas weer terug naar NL is )

Afbeelding

Manen zaten in vlecht maar was uitgezakt zier er een beetje maf uit.

Wat een leuk paard zeg!! zo zit Piropo zijn vlecht ook altijd :D

Heb weer heel wat prachtige fotos voorbij zien komen, iemand met dezelfde pijnlijke klacht; tennis-ellebogen.. join the club bij mij is dit afgelopen week ook geconstateerd, waardeloos en af en toe slapeloze nachten, heb er gelukkig met paardrijden geen last van.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:08

Lekker zo'n elleboog...vooral als je een fles cola wilt losdraaien ofzo...ik heb er helaas ook ervaring mee.
Bij mij is het met rust genezen,maar een kennis heeft een speciale behandeling er voor gedaan in Eindhoven,ze had het chronisch maar is nu verdwenen..

Wat 'haar"betreft...mijn man is wielrenner _O- dus het meest kale aan hem zijn zn benen _O- :')
Vreselijk hè....hij scheert zn benen nog netter dan mij,whahahaha _O-

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:16

Jus: Ik kan die foto ook niet zien, maar ga ze vanaaf ff lekker bekijken bij mijn vriend denk ik!
Vind Gallo altijd wel een hele mooie, als ik geld over had.. Maar ach wie niet dan he :D
Iloon: Ja ik vind die ook altijd mooi :D
Evdpanne: Ja, na de eerste les dacht ik oef dit gaat me een smak geld kosten :+
Maar nu zo na de derde les valt het me allemaal heel erg mee!
Das inderdaad jammer dat je niet buiten kon fotograveren, maar alsnog wel lekker kunnen oefenen *D
Heidi: Pfoe, blij dat je intuitie je had tegen gehouden met die Fries verkopen..
Fijn dat Llano een goed nieuw thuis heeft!
Saida: Das niet leuk! Hoop dat het met de druppels wat beter gaat.
Wow, dat setje is wel heel erg compleet :wow:
Denise: Ja, dan is het idd wel slim. Was banketstaaf geweest als t vannacht weer had gesneeuwd dan :Y)
Marielle: 4 jaar ben benieuwd naar de foto's *D

Nou vandaag weer even geoefend met de spaanse pas, heb daar n fotootje van kunnen maken.
Wel lastig hoor dat op de gevoelig plaat zetten en t m tegelijk laten doen :P Maar even snel geklikt en dan zie je t idee een beetje :j

Afbeelding

Had zn naambordje (die ik al een half jaar heb maar gisteren pas heb opgehangen) hier nog niet geshowd volgens mij:

Afbeelding

Afbeelding

Zo heb jullie nu wel weer genoeg gespamd }>
Ga nu ff lekker heel snel douchen, dan ff werken, ff snel eten en dan richting mn vriend :+:

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:21

Mooi naambordje! Het is dus wel vaker zo dat naambordjes niet gelijk opgehangen worden? :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:36

staat die van ilona nog op het kastje dan :P
Hij is mooi madelief!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:37

Ik heb geen idee waar dat bordje is, in ieder geval niet aan de staldeur :D