Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babette

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:47

Soooooo wij hadden echt onze dag niet. 2e proef ging wel weer een stuk beter gelukkig maar de jury vond dat verschil niet heel duidelijk denk ik haha 166 en 173.5 ....

Op naar volgende week dan maar.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:15

Ah wat ontzettend jammer Babette!!

Ik ben gisteren weer met Mn paarden gestart, met gossa weer in de M1
Hij wilde helaas alleen niet echt meer lopen dus heel Mn proef onwijs hard moeten werken om er nog iets uit te persen! Niet tevreden met de proef maar gelukkig toch nog 180 punten

Mijn merrie daarin tegen was knettergek en moest hard werken om ze rustig te krijgen, wat dus ook mislukte :+ gelukkig toch nog 183,5 punt in de L1

Volgende week weer *\o/*

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:02

Gefeliciteerd Gossa! Goed gedaan! En intensief zeg met 2 op wedstrijd. Knap!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:40

Toch nog netjes gereden hoor Babette, volgende keer beter!

Gefeliciteerd Gossa! Knap hoor 2 paarden starten, ben al dood na 1 paard :=

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:45

Bedankt allebei!

Esther, het valt wel mee hoor! Ik doe het al een jaar, en het is nu zo gewoon, alleen in de zomer met dus intotaal 4 proeven en hitte moet ik echt oppassen dat ik niet flauwval :+

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:49

Jammer van de punten Babette! Fijn dat je 2e proef een stuk beter ging. Volgende keer vast weer een winstpunt!

Gossa4ever ook weer mooi 2 winstpunten te pakken!
Ik heb in het verleden ook wel eens 3 paarden op wedstrijd gestart. Alledrie 2 proeven. De wedstrijd was op de manege waar we destijds stonden, dus zonde om niet mee te doen. := Toen voelde ik me toch ook behoorlijk spaghetti aan het einde van de dag.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:03

Gefeliciteerd iedereen met de punten!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:46

Vraagje voor de dames onder ons die al M2 of hoger rijden. Ik ben douwe de traver aan het leren maar hij blokkeert volledig en gaat of keihard achteruit of heel druk doen op de plaats. Ik oefen nog in stap en niet te schuin maar man o man wat een drama hij vind het zo moeilijk. Ik oefen ook in de les in draf eerst kleine volte en dan in zetten paar passen en er weer uit maar dit is echt heel moeilijk voor ons beidn en beiden hebben dit ook nog nooit gereden dus allebei lerende zeg maar.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 22:41

Fijn dat je een zadel hebt babette, jammer van je wedstrijd!

Gefeliciteerd Gossa!

De wedstrijd zondag ging goed! We zijn 4e geworden en staan tot nu toe overall 3e *\o/*

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:17

Gefeliciteerd weer Hannelover maar na alle mooie resultaten had ik niet anders van je verwacht!

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:38

Gefeliciteerd Hannelover!

Dat is pittig supertammy! Maar wel begrijpelijk als t op je eigen locatie is

Laura, ik was t wel ook aan t oefenen travers en rechtsom ging beter dan linksom. Hoe oefen je het? Kan je instructrice niet mee helpen met een zweepje bijvoorbeeld? Of meer aan de hand oefenen met bijv. dubbele lijnen? Hoe gaat het in draf? Aangezien hij dan niet achterwaarts kan of op de plaats druk kan doen.. Verder heb ik helaas niet echt tips voor je..

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:43

Ik kruip even uit mijn "meeleesmodus", omdat ik wil reageren op Laura1982.
Travers is best een lastige oefening. Je paard moet echt flink buigen over heel de lengte. En mijn ervaring met friezen tot nu toe is dat ze dat knap lastig vinden (die van mij in ieder geval wel en hoor dat van anderen ook). Ik begin met of alleen de buiging van voor of die van achter. En als die beide goed gaan ga ik het combineren. Misschien kan je daar iets mee?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:59

Esther ja met de klok mee gaat beter dan tegen de klok in zeg maar. het buigen in het midden van zijn lijf vind hij inderdaad erg moeilijk. in draf gaat het nog heel knullig 3 pasjes en dan er weer uit en ook nog niet in het juiste basistempo en nog lang niet met voldoende buiging en aanleuning.

Touscha ja de buiging is heel moeilijk en wat ik vooral blijf proberen is om de voorhand op.de juiste plek te houden en achter wel wat om te zetten maar nog niet zo schuin als zou moeten. Door de beperking die ik heb is het ook erg lastig om.hem correct te ondersteunen en ik merk dat hij daar ook wat onzeker van wordt maar we moeten het toch echt samen doen. Instructrice kruipt er normaal gezien ook wel op maar ze heeft haar kuitbeen gebroken dus dat kan nu helaas niet. Ik probeer alvast wat oefeningen uit het M2 mee te pakken in de training zodat we ruim de tijd hebben om het te oefenen en de afwerking straks beter wordt.

De keertwending doet hij al best goed.maar het moeilijkste is bij nieuwe oefeningen dat hij meer tegen werkt dan mee omdat hij het spannend vind. Naar mate we meer oefenen gaat het beter. Stap galop en galop stap en vooral het sluiten hierin gaat al best goed we werken nu vooral aan ons vertrouwen en z'n achterhand sterker maken in de hoop dat ineens het kwartje valt net als met alle andere oefeningen die hij eerst moeilijk vond, wijken achterwaarts schouderbinnenwaarts halt houden.
Het is soms gewoon een beetje een drukte maker en als hij dan zo heet wordt kan ik er niet makkelijk aanzitten en sluit hij zich wat af.

Sorry voor het lange verhaal hahahaha.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:09

Touscha Hoe gaat het met jou Friese topper?zijn jullie al een keer L2 gestart? Ps ik zie dat jullie al M1 +3 zijn super!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:58

bedankt babette en esther :D !

ik kn je helaas niet helpen laura wijn zijn nog niet in dat niveau van de africhting O:)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:29

Haha Hannelover zo was het niet bedoeld hoor je had natuurlijk ook de super tip kunnen komen. Je mag ook M1 starten dus je zal eerdaags ook deze oefeningen gaan oppakken.

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 07:24

Ik heb helaas ook geen tips Laura1982, wij zijn vooral bezig met de galop.

En veel meer ga ik er niet meer bijpakken met het oog op de verhuizing -O- . Hoop alleen nog een winstpunt in het M1 te gaan rijden voor Aitske vertrekt in April. Ik zal daarna ook alleen nog meelezen in dit topic want vind het dan wel leuk om jullie nog te volgen!

Eerst het L2 nog uit zien te rijden, afgelopen zondag ging mijn eerste proef echt niet fijn en merk dat ik nu
toch wel wat onzeker voel over de wedstrijd a.s. zondag. Maargoed verstand op 0 en gaan.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:33

Lastig Laura, miss iemand die vanaf de grond kan helpen met een zweepje bijvoorbeeld? Verder heb ik helaas ook geen tips voor je.

Herken het Babette, maar gewoon lekker gaan! :D

Hier de wedstrijden op een laag pitje.. Of beter gezegd de startkaart met Zotte opgezegd omdat ze natuurlijk te koop staat en de hengst is helaas verkocht..

Uiteraard blijf ik ook gewoon gezellig mee lezen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:39

Jeetje esther was het de bedoeling dat hij verkocht ging worden?

Touscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:02

Laura1982 schreef:
Touscha Hoe gaat het met jou Friese topper?zijn jullie al een keer L2 gestart? Ps ik zie dat jullie al M1 +3 zijn super!

Ik ben echt super blij met hem. Hij is heel constant en geeft bijna altijd een mooi plaatje. Dat heeft al voor hele gave punten gezorgd. Meerder keren boven de 200 punten en zelfs keer 74% gereden in het L2. Had gehoopt L2 kampioenschap te kunnen rijden, maar dat mag ik niet meer omdat ik al 2x ZZL ben. 19 november daarom toch maar M gestart. Toen 2x net geen winst. Afgelopen weekend nog een keer geprobeerd en nu 194 en 203.5 punt. En dat terwijl sbw en contra echt nog heel moeizaam gaan. Eerste proef ook allebei de kanten overgesprongen en 4 en 2 voor gehad. Dus eigenlijk toch nog niet M klaar. Maar hij haalt het op met de "gewone" onderdelen.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:41

Laura, nee dat was niet de bedoeling... Er kwamen mensen kijken voor Zotte en hebben uiteindelijk de hengst gekocht.. De eigenaar kon er een goede prijs voor krijgen dus heeft het toen gedaan.
Dat is natuurlijk het risico van een paard van een ander rijden maar vind het wel erg jammer. Het ligt op het moment ook een beetje ingewikkeld tussen de eigenaresse en haar vriend dus ik ben ook een beetje verder aan het kijken voor een ander paardje.

Dus mocht er nog iemand zijn die een bijrijder zoekt in de omgeving Hoeksche waard/Rotterdam/Willemstad/Oude-Tonge hou ik me graag aanbevolen :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:13

Touscha dat klinkt super!
Esther ja dat is het lastige van rijden van andermans paarden. Rij je zotte nu dan nog wel of helemaal niet meer.

Estherr__1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:47

Ik rijd haar af en toe nog om ze in beweging te houden maar verder ga ik er mee stoppen. Heb nu wel een andere 3 jarige merrie van de eigenaresse te rijden die dit jaar nog niet drachtig is dus die blijf ik voorlopig rijden en dan zie ik tegen die tijd wel verder of ik eventueel een ander paard heb gevonden. En ik zit er over na te denken om de merrie die ik nu rijd heel miss zelf over te kopen, als ze haar aan mij wilt verkopen natuurlijk..

Wat zouden jullie voor zo'n paard willen geven?
Het is een merrie van rond de 1.67 hoog, exacte afstamming weet ik niet maar ze is van Maurits 437. Nu een paar maanden onder het zadel maar een onwijs goede beweger en een luxe type helaas wel zomer eczeem. Geen ster merrie en weet ook nog niet of ze verder een vol papier heeft

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:52

Altijd lastig dit soort vragen heb je een foto van haar? Heb jezelf een budget in je hoofd wat je max uit wil geven?exceem drukt de prijs wel iets maar als ze echt een goede bewegen is zou ze op de keuring nog ster kunnen worden. waar bied de eigenaar de paarden normaal voor aan?zit ze heel hoog of meer middenmoot.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:55

klinkt top touscha!

jammer esther! ik zal voor je opletten! als het een heel aansprekende merrie is denk ik wel rond €3500-€4000 ( heb er niet gek veel verstand van)