[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:19

Allemaal de beste wensen!

Ik zit ook scheef hoor Ellis, dat krijg je helaas gratis bij zo'n heftige blessure. Ik ben er ook hard mee bezig maar denk dat ik nooit meer 100 % recht ga worden.

Ik zit alleen juist naar de geblesseerde kant maar denk dat dat is omdat het bij mij in mijn heup zit.

Ben het jaar trouwens goed begonnen, vanmiddag van Mo gevallen _O-
Gelukkig valt het allemaal mee, ben vooral bont en blauw en morgen vast errug stijf.
Alleen nog duimen dat ik met Mo niet weer van voren af aan hoef te beginnen!

En heb even Twice vastgelegd in een jaaroverzichtje:

[EJL-ITP] Quarab Painted Twice van veulen naar 2 jarige!

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:35

Nouvel schreef:
Ja klopt, ik heb hem ook tot nu eigenlijk alleen maar in stap en een beetje in draf gewerkt, maar hij mist nog veel kracht achter en daardoor is de galop heel moeilijk voor hem.
In stap en draf kan hij zich al wel veel beter dragen, dus ik moet nu echt 'km'ers met hem gaan maken in galop' om hem sterker te maken en handiger in die gang.

Dus sinds kort pak ik de galop er ook kleine stukjes bij en dat probeer ik steeds iets uit te bouwen, omdat 'ie daar toch naar toe zal moeten.
Maar lastig vindt 'ie dat inderdaad...

Ik merk dat sommige instructeurs dat idd ook gebruiken als sterker maken.
Zelf ben ik meer een voorstander van sterker maken in stap en draf (langzaam tempo, draagspieren ontwikkelen) wijken, schouder binnen en travers. Pas als dat voor elkaar is de galop mee nemen.
Dat werkt veelal voor friezen bv ook veel fijner.
Sommige paarden vallen enorm uit elkaar in de galop, terwijl je ze klein en gedragen wilt rijden.
Dit geldt overigens niet voor alle paarden. Sommige hebben van nature een mooi gedragen galop. Daarmee pak ik meer de galop mee (mits ze recht zijn :D )

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:00

Mag het nog? Iedereen de allerbeste wensen voor 2015, nu 's een keer een leuk jaar!

Mijn jaar is in ieder geval al goed begonnen, gisteren weer voor het eerst les gehad met Tamme. Toch handig zo'n trailer, ff naar de manege gereden :D En daar hebben wij weer eens een poging gedaan tot rechtergalop (ik had de galop dus ook links laten liggen) en hij lukte!! Wel met een hoop hulp qua timing en van de bakrand/balkje, maar het begin is er! Ons doel voor 2015 :P

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:58

van mij mag het hoor! :D
goed begin van het nieuwe jaar zo te lezen, veel succes!

nombrado, daar zijn we inderdaad ook mee bezig, met heel veel van dat werk dat jij noemt in stap en draf.
En nu gaan we er ook stukjes galop bij pakken.
Met mijn eigen instructrice werk ik hoofdzakelijk in stap en draf, heel veel lessen hebben we praktisch alleen maar werk in stap gedaan en dan een klein stukje draf erbij.
We pakken er nu steeds meer werk in draf bij en dan komt nu ook de galop erbij.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:16

Zo Goed begin van je nieuwe jaar !! :) Heerlijk dat lessen,
Ga volgende week ons eerste western lesjes doen, :)
Dressuur gaat nu Top, vandaag 4 x de galop Wissel gedaan kwam er gewoon moeiteloos uit ! :)

Hoor dat bij jullie ook steeds beter gaat, :D
Vind pablo ook sins de nieuwe eigenaar er in zit een Stuk beter in zijn vel zit en Dikke is geworden :)

Afbeelding

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:52

Beste wensen allemaal! En een goede gezondheid voor jullie, familie en vrienden en alle viervoeters.
Wij hopen dat na alle ellende van 2014, 2015 ons jaar wordt :)

Fijn dat alles goed gaat, Joyce.
Ellis, dat doen wij ook! (Vooral veel) stap en draf, en af en toe een stukje galop.
Goede voornemens, Natasja :)

Figo gaat heel goed, hij werkt nog steeds drie keer een half uurtje per week, en we stappen dan buiten uit. Vindt hij geweldig :) Hij staat ook zonder deken, en dat bevalt hem heel goed. Ik heb wel een erg smerig paard, maar dat neem ik er dan maar bij :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:48

Oja, als jullie tips hebben over waar ik een elegant bruin Portugees hoofdstel kan vinden, zijn die welkom!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:51

Barokshop ?

Sorry dat ik er zomaar weer tussen val :o
ik lees nogsteeds trouw mee :)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:18

daar zou ik ook kijken ja!

Jullie ook allemaal nog de beste wensen hoor!

Fijn dat het bij jullie allemaal eigenlijk steeds beter gaat, dat klinkt goed.
En galop en moeite, ik weet er alles van… Gelukkig begint het bij ons nu ook echt wat te worden. Nog niet perfect, maar steeds meer gedragen en op sommige stukken gaat ze al wat zitten.

Ik ben inmiddels verhuisd. Woon nu samen met mijn vriend in ons eigen huis! Heeeeele verandering, maar super leuk :)
Paardje gaat momenteel echt heel goed. Ze is ontzettend fris omdat ze geschoren is, maar haar werklust lijkt ook verdubbeld. Kreeg gisteren van een paar mensen die bij de les van hun dochter kwamen kijken ook de volle complimenten over haar. Ze liep echt heel stoer ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:29

Ik zwaai even met mijn zieke hoofd.
Beste wensen allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:20

Moeite met galop heeft Mo eigenlijk niet gehad, ja dat ze vooral heel hard ging _O-

Liesbeth, heb je al eens bij Kramer gekeken?
En toevallig weet ik dat QHP er ook mee bezig is :o

[ITP] PRE Modesta met en zonder sneeuw!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:29

Jolijn, bij Kramer zie ik twee Spaanse hoofdstellen, maar geen Portugees. Maar bedankt voor de tip! Ben benieuwd naar die van QHP :) Ik ga je topic bekijken! Beterschap, ook!

Geeske, veel geluk in jullie nieuwe woning!

Ik kreeg gisteren van twee mensen de commentaar dat Figo zo fijn aan het uitzwaren is. Dat betekent dat onze training vruchten aan het afwerpen is, toch? Binnenkort maar weer een fotoshoot plannen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 00:14

Beterschap Jolijn.. :(:)

Geeske, wat leuk dat het samenwonen zo leuk is! :D :D En fijn ook dat het rijden zo goed gaat!
Leuk als je dan complimentjes krijgt :D

Ook heel goed om te horen dat het met Figo zo goed gaat :D Heerlijk dier is dat toch ook. Ben inderdaad wel benieuwd hoe hij er nu uit gaat zien, kom maar op met die fotoshoot :D :D
Met portugese hoofdstellen kan ik je helaas niet helpen..

Heb vandaag eindelijk mijn eerste eigen auto gekregen.. Ben echt zoooo blij!!! :D :D :D Nu ben ik samen met Tamme helemaal onafhankelijk :D :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 23:17

Geeske, volgen er nog foto's van je nieuwe huis? :D

Ben ook benieuwd naar foto's van Figo!

Gaaf Natas, zag het op fb maar kon er even niet uithalen wat het er nu voor 1 was?
Denk dat dat aan mijn ziek zijn ligt, echt de helft van info komt niet eens aan gewoon :')

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:04

Ooo, ja ik wil binnenkort even een 'before - after' vergelijking maken ;-) zal ik dan plaatsen…

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 16:52

Haha beide auto's zijn een Mazda6, alleen nu mijn auto is het model uit 2002 en die van mijn vader is de nieuwe uit 2014 :D <3
Nog niet beter?! -O-

Yeahh before-after foto's zijn leuk! :D

Ohhh ben best zenuwachtig.. Heb me inschreven voor onze eerst dressuurwedstrijd :oo Ben zo benieuwd wat Tamme ervan vindt en hoe hij zoiets doet. Heb totaal geen wedstrijdambitie, maar het lijkt me zo'n leuke ervaring :D Hoop dat ie z'n aandacht een beetje bij mij kan houden dan haha.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:44

O dat is ook wel spannend ja, wanneer moet/mag je?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:51

Aanstaande zondag. B3 en 4 haha :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:02

Spannend, succes!

Een mooi eenvoudig lichtbruin Portugees hoofdstel staat ook nog op mijn verlanglijstje! 8-)
Super dat Figo zo goed gaat!

Jolijn, sterkte ermee, snel opknappen!

Ferro krijgt voldoende desensibilisatietraining zonder dat ik er iets voor hoef te doen tegenwoordig, daar zorgt zijn paddockmaat wel voor... :+

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:22

Hahaha dat filmpje :P

Ik ga nog ff op jacht naar een mooi nieuw wedstrijdjasje, of blazer :P

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:59

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:52

Ohh leuk! Zo eens kijken :D

Nou onze wedstrijd was ook heel leuk :D We zijn 2 keer tweede geworden, met beide keren 184 punten, dus nog 2 winst erbij ook haha. Nooit verwacht! En overall ben ik gewoon trots op Tamme, hij doet het maar ff. We rijden altijd alleen maar in de wei en in de zomer hebben we totaal eens zo'n 5 lesjes in de wei en dan nu midden in de winter, lang niet getraind, de keren dat ie in een bak heeft gelopen zijn op 1 hand te tellen. En dan doet hij zó z'n best voor me <3 Vind het echt een topper! Kan van hem ook niet verwachten dat ie weet wat de bedoeling is, hij probeert echt goed op te letten en mee te denken en ziet er uiteraard op z'n sexiest uit haha. En het was ook een leuke jury; achteraf nog even gevraagd wat ze er nou van vonden, omdat het voor ons de allereerste keer was. En die hebben ons hele goeie verbeterpuntjes gegeven en opbouwende kritiek. En een complimentje voor mijn houding :):) Dus daar ben ik helemaal blij mee natuurlijk :D Leuk!!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:39

Super Natasja, dat smaakt naar meer dus?

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:32

Leuk dat je wedstrijd zo goed ging! En dat je weet waar aan je kan werken voor de volgende keer. Toevallig geen beeldmateriaal?

Voor mij een spannende week. De hoefsmid komt donderdag voor Jerez om er ijzers onder te doen! Na overleg met de dierenarts (omdat hij niet goed afrolt en vaak struikelt) toch besloten om er ijzers onder te laten zetten.

Heeft hij nog nooit gehad, dus ben benieuwd of het überhaupt te doen is. Iemand ervaring met een paard die nog nooit ijzers heeft gehad en ze nu wel heeft?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:15

Wel beeldmateriaal, weet alleen niet hoe ik filmpjes erop moet krijgen :P Maar hier wat stills en foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn groom :P

Of het voor herhaling vatbaar is weet ik nog niet :P Ik heb nu in de winter niet echt de mogelijkheid om te trainen, dus misschien is het dan zonde.. Maar het is ook weer een leuke ervaring.. Dus zal de volgende wedstrijd eens afwachten en dan kijk ik wel wat ik doe. Is maar 1 keer in de maand dus kan nog even nadenken ;)

Wat wel grappig was, eerst waren er geen hengsten welkom daar op de manege, en nu reden er op een gegeven moment 2 bij elkaar in de kleinste bak die ze hebben met nog 3 andere paarden erbij. En niks aan de hand.. Juist die hengsten waren het rustigst :')

Oehh dat zal inderdaad misschien wel spannend zijn!! En misschien kijkt ie ook gewoon nergens naar om, dat kan natuurlijk ook nog :P Hoop wel dat 't helpt dan!