[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjinta

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:57

Kimmie: jij heb je rijbewijs nog in Nederland gehaald?? Ik zou het nog wel willen halen. Maar dan moet dat hier in Duitsland, en ik heb geen flauw idee hoe het hier gaat....

Sandro: whow gaaf paard! Zo eentje wil ook wel. Haha! Haha!

Picasso: ja he bokt is echt verslavend... maar ach. Je hebt toch ook wel even een leer pauze nodig? Knipoog Zoveel achter elkaar leren is niet goed (grijns Haha! ).
Dan moet je even ontspannen met bokt.
Heel veel succes met alle leerwerk .

Dinkey; ook al zo'n gaaf duo. Geweldige foto. wat en half wat zeggen ze. Ik vind ze leuk.

En de kerstfoto's zijn ook super!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:01

haha ja ik woon nu 5 maanden in dld.. Haha!

ik heb mijn rijbewijs BE nu zo'n jaar of 7 denk ik...ik heb hem nog in r'dam gehaald,volgens mij kan je hier in dld ook gewoon aanhanger les krijgen Ja

sandro welkom,met je geweldige paard!!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:13

Sandro welkom leuk paard heb je
Dinkygirl leuke foto.

Oke ik ben oud ik heb mijn rijbewijs in 1979 gehaald en kreeg toen nog BE, ik heb dus nog nooit met een aanhanger hoeven rijden, je kreeg hem er toender tijd gratis bij, sorry Bloos

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:15

DinkeyGirl schreef:
Hmm ik heb Suev zondag gelongeerd, maar hij liep weer niet lekker ontspannen. Vorig jaar was dat ook zo, en toen bleek dat hij het gewoon koud had en daardoor niet lekker losliet. Het wordt dus weer tijd om de uitrijdekens ook met draven en galopperden op te laten. Voor het longeren heb ik een uitrijdeken zonder zadeluitsparing, echt ideaal. De paddock was zondag wel te doen, geen plassen meer maar wel een beetje zacht nog op sommige plaatsen. Ben errug blij met onze boer en het feit dat hij overal drainage heeft hehe Lachen Zelfs in de weilanden trouwens, maar daar staan ze nu niet meer in Haha!

Wat een flauw paard heb je Tong uitsteken Haha! ik heb er ook zo'n, vandaar dat we stoere Hudson wel is omdopen tot onzen Giovanni Nagelbijten / Gniffelen
Stelletje kauwkleumen Clown

Pipi schreef:
Leuke kaart Ja

Hij heeft haar er niet afgewerkt,hij schrok en maakte een haakse bocht en ging aan de repeteer.
Zij kan nog niet zo heel goed rijden en is zo uit balans,dus hij kreeg haar kont achter zijn zadel met een dreun,waar hij op reageerde door een bok te geven en tja,toen was het zandhappen Knipoog
Voor de zekerheid heb ik hem wel vantevoren even aan de longe gezet,maar na 3 min had ik genoeg gezien,hij was braaf Haha!
Dus nee,ik was niet zenuwachtig Knipoog

Ja dan zou ik als paard toch ook een knal lanceren Tong uitsteken
Maar zoveel te beter dan dat ie het alweer vergeven en vergeten was Haha!

Lusitano schreef:

Met de bijrijdster is het heel goed gegaan!! Ben echt heel enthousiast over haar! Het was nog wat onwennig met Sam en hij was ook wel heeeeeeeeeeeeel stout. Zo erg heb ik hem nog niet gezien. Hij had voor het eerst weer een zadel op na de castratie en met zadelmak maken was hij zelfs niet zo. Het leek wel een bronco. Gelukkig bleef ze er kalm onder. Ik heb hem eerst maar een beetje stoom af laten blazen en toen kon zij verder longeren.
volgens mij vindt ze hem wel leuk. Per januari start ze echt. Ze heeft nu nog een paardje en dat wil ze ook goed afronden. Ze komt wel al 1 tot 2 dagen in de week in deze maand om samen met mij met hem aan de slag te gaan. Ik ben echt heel erg blij! Volgens mij is dit wel iemand waar je op kunt bouwen! Ze denkt ook hetzelfde over het houden van paarden als ik, dat is ook fijn.

Fijne dag allemaal, dat het maar droog mag blijven! Lachen

Dat is altijd fijn als je iemand vindt waar het mee klikt op alle gebieden en dat ze zelfs nu ze Sam op z'n slechts heeft gezien toch door wilt zetten Tong uitsteken

Citaat:
Gisteren was ik heel laat en heb ik ze even snel losgezet. Suev met een vriendje in de paddock, waar nu wel plassen lagen, en Dinkey alleen in de bak. Hij is zo klein dat het rennen door elke plas hoe klein dan ook hem van top tot teen onder de bagger krijgt! Doordat hij zo klein is trapt hij toch de bak niet kapot als hij daar losgaat, dus die liep daar een partijtje te bokken en te springen haha niet normaal meer Cool Nou ja hij had de hele dag binnen gestaan ivm het slechte weer, dus dat mocht ook wel. Suev was errug druk daardoor en dat ging ook niet meer weg Boos! Hopelijk wordt de regen vanaf vandaag een beetje minder en kunnen ze gewoon weer buiten. Ben het nu wel zat!

*Edit* Picasso hier een foto voor je collage!
http://www.dreamteam.demon.nl/bokt/100_2888a.jpg

Wat een schattige foto die 2 in assortie Haha!

sandr0 schreef:
leuk topic... als een kruising ook mag wil ik mij hier ook voorstellen met mijn paardje. Mijn naam is sandra en ik ben 36. Getrouwd en de troste mama van twee kids. Verder heb ik 2 honden, 2 katten en twee konijnen natuurlijk het belangrijkste deel: 1 paard genaamd Boris. Boris is nu 4,5 jaar oud, 1.75 hoog en een kruising tussen een Fries en een Clydesdale. We rijden hem onder t zadel zowel dressuur als recreatief en hij loopt voor de wagen.Hij heeft een heerlijk koel karakter en is een lekkere liefe lomperik.

Foto's zie mijn profiel Haha!

Die heb ik denk ik al wel is tegengekomen op Bokt, gaaf peerd en welkom! Haha!

Wat betreft die BE, wij hebben om die reden gewoon meteen een B camion gekocht dan moest ik niet nog is speciaal opkomen voor m'n rijbewijs én in vergelijking is het gewoon veel goedkoper dan dat je én een jeep én een trailer én een rijbewijs moet gaan halen.
Bovendien gaat iedereen voor je aan de kant als je met een camion rijdt Tong uitsteken

Ik heb vanochtend nog wat foto's gemaakt, normaal gezien is het altijd knettergek spel tussen Jep en Hudson maar vandaag (net nu ik de camera bij had) natuurlijk niet (hoe kan het ook anders)
Bovendien ERG lastig om een zwart veulen met een wit hoofd op de foto vast te leggen, je krijgt vaak het idee dat die bles licht geeft ofzo Verward
Mooie ogen heeft ie trouwens hé? Haha! Echt zo een mensenoog, beetje amberkleurig. Veel mensen vinden veel wit eng maar ik ben daar helemaal weg van (geeft uitdrukking)
Ik had in ieder geval een béétje minder wit op z'n hoofd niet erg gevonden Nagelbijten / Gniffelen
Maar k'ga niet zeuren want ik heb eindelijk m'n zwarte Welsh hengst met 4 witte sokken en brede witte bles Haha! (al had ik hem niet zó breed in gedachte Tong uitsteken)

Afbeelding

Afbeelding

Eigenlijk zit ik in het verkeerde topic ik heb het constant over Welshjes Nagelbijten / Gniffelen
Maar die zijn vaak ook barok, toch? Tong uitsteken

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:36

Loolapelooza: Dit leuke beessie is bij deze barok voor mij....och wat is ie cute. En idd wat een brede bles, maar zo bij dat zwarte staat het niet lelijk vind ik.

Ik kreeg in 85 het eerste nieuwe rijbewijs alleen B dus.... Verdrietig
Toen vond ik dat wel grappig...nu zeg ik had me toen maar de laatste oude gegeven dan had ik BE in ieder geval. Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:37

Ja Lola, ik heb ook lang naar een B camionnetje gezocht. Ik had er eerst eentje, maar dat was afgekeurd op roest en het was niet de moeite het nog te herstellen.
Ik had toch nog geen auto, dus heb ik dan toch maar een 4x4 gekocht en 2de hands mijn trailer (Brenderup, dus super wegligging). Ik moet wel zeggen dat ik me veeeeeeeeeeeeel veiliger voel met mijn combinatie dan met dat oude camionnetje dat ik had. Die remafstand was verschrikkelijk groot...
Nu zit ik comfortabel in mijn Toyota Haha!
In zo'n B-tje mag je toch ook nooit 2 volledige paarden vervoeren (dan kom je over de limiet met het gewicht), terwijl dat in mijn 2 paardstrailer wel nog kan Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:45

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:54

Idra schreef:
Ja Lola, ik heb ook lang naar een B camionnetje gezocht. Ik had er eerst eentje, maar dat was afgekeurd op roest en het was niet de moeite het nog te herstellen.
Ik had toch nog geen auto, dus heb ik dan toch maar een 4x4 gekocht en 2de hands mijn trailer (Brenderup, dus super wegligging). Ik moet wel zeggen dat ik me veeeeeeeeeeeeel veiliger voel met mijn combinatie dan met dat oude camionnetje dat ik had. Die remafstand was verschrikkelijk groot...
Nu zit ik comfortabel in mijn Toyota Haha!
In zo'n B-tje mag je toch ook nooit 2 volledige paarden vervoeren (dan kom je over de limiet met het gewicht), terwijl dat in mijn 2 paardstrailer wel nog kan Lachen

Ja dat klopt voor een deel, er zijn wel B camions waarmee je dat mag geloof ik, die sjieke dingen van Renault enzo (zal zo is een foto zoeken) Die zijn spliksplinernieuw met alles erop en eraan en kosten nogal veel Knipoog Maar die zijn van materialen gemaakt dat het allemaal niet teveel weegt enzo en ook echt gemaakt als paardencamion ipv de meeste camions waar ze paardenvervoer van maken (snappie?)
Dus daar wordt van begin afaan rekening met het doel gehouden zodat het kan. Lachen

Maar voor ons maakt dat niet uit want wij hebben toch alleen maar pony's en hoogstens 1 paard Haha!

Hier http://www.verpas.be/index2.htm vind je dus wat ik bedoel, denk dat die gebruik maken van veel aluminium enzo, dat drukt gewicht maar maakt wel kosten (alu is heel duur)

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:04

Ik stam nog uit de tijd dat je je E gewoon bij je B kreeg Bloos
Lekker makkelijk dus,hoewel dat niet wil zeggen dat je dan ook met een trailer kan rijden Haha! Althans,dat rijden gaat prima,doe ik dus ook gewoon.
Maar het manouvreren kost nog wat moeite zeg maar Clown

Fem> Zie je jezelf al gaan?? Knipoog Knipoog
Geweldig dier is het hè?
Wesseltje lijkt wel op z'n papa Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:20

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:40

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:24

Wat een mooie papa heeft Wessel. Maar hij lijkt toch meer opz ijn moeder kwa uiterlijk, vind ik. En als je Wessel zijn gangen ziet, gaat hij zijn papa misschien wel overtreffen.

Lusitano, fijn dat je zo'n goede bijrijder gevonden hebt. Dat is niet makkelijk. Ik zou er erg veel moeite mee hebben hoor.

Sandro, welkom en wat heb jij een leuk paard.

Loolapelozza, wat een scheetje is die pony zeg. Wat een sprekend koppie.

Ik wil ook graag mijn E achter B hebben, maar dat is zo duur en waarschijnlijk krijg je over een poos toch weer je E er gewoon bij. Dus ik wacht dat gewoon nog maar even af. Voorlopig ga ik toch nog niet op wedstrijd en tegen die tijd vraag ik wel of we de auto van mijn schoonouders mogen lenen. Met een lcihte trailer mag je dan zonder je E rijden.

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:06

Zo er was weer heel wat bij te lezen Vork Wel erg leuk wat ik weer voorbij zag komen!

Soeske: Oh sorry, ik dacht het ook eigenlijk door de naam onbewust Clown

Nouvel:thnx, ben nog steeds aan t werk,moest van 13.00 tot 21.00 dus moet nog eventjes helaas.. Knipoog

Lusitano: Wat fijn van die bij rijder, wel goed teken dat ze het andere paardje ook goed wil afsluiten! Ik hoop dat je nu de juiste hebt gevonden Lachen Wel vreemd van Sam trouwens, hihi!

Dinkeygirl: Leuke foto voor de collage hoor! Echt helemaal in de zelfde outfit, geweldig! Ik moet er snel ook maar 1 samen met Jielt maken *LOL*

Picassox: Ook een leuke foto voor je kerst! DIe andere foto van die kus vond ik ook erg lief, maar wel weer jammer dat jullie daar geen kerstmuts op hadden Knipoog

Sandr0: Ook welkom hier! Ik heb je profiel al een x bekeken met die leuke Boris Pling Vergeet niet een x te mailen wanneer we een x samen kunnen rijden? Lachen

Regina: Je hebt ook een lieve foto voor de collage, is jou schimmel ook zo'n viespeuk Clown

Loolapelooza: Echt een schatje, ik ben ook wel gek op welshjes! Ze zijn zo leuk, en die van jou heeft op de 2e foto echt een heeeel ondeugend bekkie Clown En idd heel mooi zwart met een witte bles en sokken Ja

Kimmie261: Wauw, de papa van Wessel is ook al zo mooi!! Lovers Ik hoop idd dat Wessel wel een beetje de kant van papa op gaat, zou niet verkeerd zijn! Echt een prachtpaard..

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:42

heb eens snel de laatste pagina's bijgelezen! alé snel... Haha!
ik wil dus volgend jaar ook gaan voor mijn BE- rijbewijs en dan ook rond die tijd een trailer kopen (dus volop aan het sparen)

De kerstkaartjes hier zijn allemaal gans schattig! en hebben me geïnspireerd Dus vandaag was een dagje paardje pesten Lachen Zo zou pedro het omschrijven. Maar hij genoot wel van de aandacht!
Enkele fotootjes:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KYH4XDA4
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GEESAF4C
http://www.mijnalbum.nl/Foto=NXXCYHUJ

voor de rest:

Lusitano: proficiat met je bijrijdster! Je hebt echt geluk dat je iemand hebt gevonden waar het direct mee klikt en khoop da tallemaal goe gaat komen.

Sandro: Boris is echt wel geweldig paardje Haha! Stoere zwarte "hengst"

de welsh van hierboven is ook uberlief Lachen
en jahh die friese hengst van hier boven is echt wel een magnifiek paard.. als Wessel ook zo wordt dan heb je iets onder je kont hoor Lachen

Mmm nu terug naar de boeken *studeren*

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:24

Nou, kheb me dagje ook wel weer gehad. Eerst even op Goya gereden, naja, een poging gedaan. Had even t zadel van de buuf te gebruiken, maar die was te breed voor Goya, dus dat zat ook niet helemaal goed. Omdat de buuf het nogal druk had heb ik even op haar fries Aeltsje gereden. Wat een verschil zeg met de andalusiers haha. Veel lomper, wou niet echt doordraven, dus ik wat meer overgangen gereden, bij geen reactie even tikje achter het been. Maar als we dan wat langer gestapt hadden om op adem te komen wist ie het niet meer, weer een tikje haha.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:55

Whow mooie Friese hengst.....Is dat een duitse Dekhengst??? mwah het overwegen waard voor onze dame. Haha!

Vandaag hebben wij onze dame voor het eerst in onze rijbak laten lopen. Voor alle zekerheid maar aan de longe...
Maar ze was superbraaf. Heeft eigenlijk niet gek gedaan. Mijn intructrice was er helemaal weg van.
Was eine Süße.....
Is trouwens verrekte lastig om Duitse rij/ longeerles te krijgen. Pff.
We hebben maar besloten Joyka in het Duits op te voeden. Het leek wel of ze in het begin ook niet begreep wat de intructrice van haar wilde. Na een keer doen begreep ze het wel. Grappig...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:02

nee maiko,is de vader van mijn hengst,hij stond in nederland en is inmiddels verhuist naar amerika....

maar mss hebben ze nog wel wat in de vriezer Haha!
http://www.stalhouderijmeijer.com/index.html

hier stond maiko....dus mss hebben ze nog wel een beetje bewaard...

waarom wil jij duitse les??als ik les ga nemen is het echt een ollander Haha!

trouwens marit,super dat het zo klikt met je evt bijrijdster!!hopenlijk is het wat...en heb je er heel erg veel aan...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:30

wednesday: Leuke foto's hoor! Ja Apart kleurtje op zn koppie, of lijkt dat maar zo?

Soeske: Jaa, dat had ik nou al die overstap, hihi!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:01

jah zijn koppie is wel wat donkerder geworden nu in de winter. Zo rond zijn neus is het bruinachtig en iets hoger is het meer zwarte stipjes ertussen. En jahh hij was nog een beetje vuil Bloos Het is en blijft een varkentje

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:31

Jaa die smeerkezen hou he, vooral als het schimmels zijn Haha!
Maar hys leuk hoor! Lovers

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:27

Help, wat gaan jullie snel!

Zal zo even een poging doen tot bijlezen... Cool

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:50

Nou vind um niet meer zo heeel erg storm lopen al eerst, het heeft een beetje zn periodes.. Volgens mij hebben sommige het ook druk met hun studie.. Knipoog

Iemand nog wat leuks mee gemaakt vandaag ?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:07

Prinslover schreef:
Nou vind um niet meer zo heeel erg storm lopen al eerst, het heeft een beetje zn periodes.. Volgens mij hebben sommige het ook druk met hun studie.. Knipoog

Iemand nog wat leuks mee gemaakt vandaag ?

nee, oke, maar als je nu pas weer tijd hebt om te kijken na vanmorgen 7 uur, is er toch wel het een en ander bijgekomen... Knipoog Haha!

Hmm, wat meegemaakt...
Niet echt, heb de hele dag gewerkt.
Toen gauw de paardjes gedaan.
Ben met de witte merrie een rondje over straat geweest, ze vond een kerstboom met lichtjes langs de weg doodeng!
Haha, dat kent ze helemaal niet!
En dat terwijl ze in het donker zelf een wandelende kerstboom is! Haha!
Verder was ze super braaf! Pling

Daarna bij m'n ouders gegeten, omdat mijn vriend een uitje van z'n werk had, en nu weer thuis... Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:16

Even een beetje bijgelezen... Knipoog

Marit, fijn dat je bijrijdster lijkt te bevallen!
Super als je zo iemand kan vinden waar je je paard zonder problemen aan toe kan vertrouwen!
Het is inderdaad erg prettig als je over veel dingen hetzelfde denkt...

DinkeyGirl, vervelend dat 'ie zich zo vasthoudt met kouder weer...
Hoop voor je dat het scheelt met een dekentje erop!
Onwijs leuke foto trouwens!

sandr0, welkom! Knipoog

regine, leuke foto zeg voor de collage!
ik moet er ook nog even eentje uitzoeken...

Idra, wel lekker op zich dat je bij jullie niet gelijk les hoeft te nemen, maar ook met een andere begeleider mag leren rijden.
Dat scheelt een hoop geld!

Loolapelooza, leuke foto's!
Wat een schatje!

wednesday, leuke foto's!
ik wil ook altijd zo graag kerstkaart foto's, maar het lukt me nooit om leuke te maken... Clown
Succes met studeren! Knipoog

Prinslover, volgens mij doen ze dat expres die witte paarden...
Die witte is altijd veel en veel viezer dan die grijze... Clown

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:16

Wat een cute veulen daarboven met die witte bles!! Mooie foto's hoor! Van mijn veulen zijn de met mijn telefoon genomen maar donderdag ga ik op stap en neem mee: een digitale camera van goede kwaliteit Vork

Kent iemand overigens de Friese hengst Ate en Friese merrie Tjoelke (Gwen), dit zijn de ouders van mijn veulen en ben benieuwd of er op het web ergens foto's te vinden zijn van de hengst.
Papieren zijn op aanvraag maar ik ben een beetje nieuwschierig Clown !