Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nancietje

Re: Andalusiers, PRE's -en alles ertussenin- in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 12:49

Dankjewel!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:30

Welkom hier Nancietje.
Welke regio woon je zelf?

Tarzan, gecondoleerd…

Voor de rest; ik volg en blijf volgen hoor, maar privé nogal wat perikelen gehad waardoor ik niet bepaald aan schrijven toe kwam.

Ben met Taruga lekker aan het rommelen, heb hulp ingevlogen van iemand die met heel veel gevoel bij voorkeur sensitieve, intelligente, leergierige en werkwillige paarden zadelmak maakt en inrijdt. Zij werkt nu 1x per week met Taruga en ik zo’n 2x per week. Al een paar keer uitgebreid gehangen aan weerszijden. Ook lekker lomp gedaan daarbij, zodat Taruga leert dat het niet altijd perfect gaat. Interesseert haar geen biet :D

Wel wat wissel- en doppengezeur. Ik heb uiteindelijk de tandarts een keer tussendoor laten komen, want Taruga had echt vreselijk last. Enorme, harde, pijnlijke bulten. Niet zogek:
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:37

Dankjewel Dorien, wat fijn dat het goed gaat en je fijne hulp hebt!

Nou, net Rambo weer gereden en hij liep als een zonnetje, donderdag ging hij ook al heel fijn.
Nu eens niet onder mij uit rennen en die kop in de lucht nee gewoon heerlijk aan de hulpen en in normaal tempo <3

Moet zeggen dat dat wel heel fijn is en het plezier erin wel ook positief beïnvloed.

Afbeelding
Afbeelding

Nancietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:02

Ik woon zelf in regio Noord Holland

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:32

Oh fijn Tarzan!

Hier moet de tandarts ook nog komen. Maar het weer is zo onvoorspelbaar dus ik stel een beetje uit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:38

Fijne plaatjes Tarzan, fijn om te horen!

Oei Dorien, dat moet flink dwars hebben gezeten vrees ik. Verstandig om goede hulp in te schakelen. :-)

Tandarts heb ik al gehad hier maar gebit hoefde gelukkig niet zoveel aan gedaan te worden.

Is er nog iemand vandaag bij de PRE dag geweest? Ik ben vanmiddag even wezen kijken, was wel interessant.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:13

Nope woon aan de andere kant van het land en heb hier mijn eigen kleine pre netwerk. Lekker kleinschalig en gezellig.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 19:36

Ik wilde nog wel gaan maar het is er niet meer van gekomen. Volgend weekend op vakantie en nog te veel op mijn to do lijstje staan :D

Nancy, leuk dat je voor een PRE gaat. Moet het dier perse in Nederland staan? Anders weet ik in Spanje nog wel een betrouwbaar adres. Een ticket kost niet de wereld maar de paarden zijn er een stuk goedkoper dan hier. En een paar dagen naar de zon is nooit verkeerd natuurlijk {:}

Dorien, dat zijn joekels!

Tarzan, wat fijn dat je lekker gereden hebt met Rambo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:43

Audesta schreef:
Nope woon aan de andere kant van het land en heb hier mijn eigen kleine pre netwerk. Lekker kleinschalig en gezellig.

Ook leuk :D

Voor mij was het niet zo ver anders zou ik ook niet gegaan zijn.

Nadir, dat is natuurlijk ook belangrijk een welverdiende vakantie.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 20:46

Ik wilde wel graag naar de PRE-dag maar ik had net les op ander terrein afgesproken. Volgend jaar wil ik wel graag! Leek me heel leerzaam.

Les ging trouwens echt mega goed. Zo trots op Nero, elke keer trotser op hem! Ik zei toen ik hem net had, hij spreekt nog geen Nederlands en ik geen Spaans maar we spreken steeds meer dezelfde taal. Echt genieten geblazen.
Na de les moesten we even wachten dus ik aan de picknicktafel wachten, nero aan een touwtje vast. En hij kwam maar kroelen en kroelen en kroelen. Als ik even geen aandacht gaf kwam hij het zelf wel opeisen. Kwam hij weer met zijn snuit op m’n schouder of tegen mijn wang aan. Is toch zo’n bijzonder dier hè.
Daarna uitgekroeld en stond hij heerlijk braaf naast me op rust, te wachten tot we weer naar huis gingen <3

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:07

Ik wist geeneens dat het bestond! Wil volgend jaar wel kijken of ik kan gaan!!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:59

Nadir schreef:
Dorien, dat zijn joekels!
Uh… Het is er maar één :j Een dop van een kies :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 22:52

Dorien66 schreef:
Uh… Het is er maar één :j Een dop van een kies :D

:wow: :oo :=

Wat mooi Autumnn, fijn dat het zo goed ging!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 08:53

Wat heerlijk Autumnn <3
Ik weet nog dat we beide dezelfde struggles hadden, jij met Nero en ik met Fuego maar we zijn er beide zoveel beter uit gekomen’ zo blij om jullie verhalen te lezen <3

Ik ben ook heel blij met de vooruitgang van Rambo! Alsof Fuego hem toe gefluisterd heeft dat hij het nu over moet nemen en z’n best moet doen!
Ik heb een van die meiden gezegd dat ze hem mag blijven rijden, aangezien hij daar echt plezier in heeft en zij ook in hem!
Heel misschien ga ik binnenkort een rondje naar buiten! Moeder van die meid wil wel meelopen en dan hun ander paard ook mee, wie weet wordt het toch nog eens wat met ons. (Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de laatste maand heel vaak op het punt heb gestaan hem toch te verkopen).

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:19

_Tarzan schreef:
Wat heerlijk Autumnn <3
Ik weet nog dat we beide dezelfde struggles hadden, jij met Nero en ik met Fuego maar we zijn er beide zoveel beter uit gekomen’ zo blij om jullie verhalen te lezen <3

Ik ben ook heel blij met de vooruitgang van Rambo! Alsof Fuego hem toe gefluisterd heeft dat hij het nu over moet nemen en z’n best moet doen!
Ik heb een van die meiden gezegd dat ze hem mag blijven rijden, aangezien hij daar echt plezier in heeft en zij ook in hem!
Heel misschien ga ik binnenkort een rondje naar buiten! Moeder van die meid wil wel meelopen en dan hun ander paard ook mee, wie weet wordt het toch nog eens wat met ons. (Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de laatste maand heel vaak op het punt heb gestaan hem toch te verkopen).

Dat kan ik me ook nog wel herinneren! Grappig ook wel dat we beide op een beetje hetzelfde moment de stijgende lijn te pakken hadden. Ik ben echt zo blij dat ik hem gehouden heb <3 Het is zo'n heerlijk en veelzijdig dier. Voor alles in, of we nou gaan springen, dressuur, naar het bos, strand, weekendje weg, trainingsdagen. Hij vindt alles zo leuk en gezellig!

Wat tof dat je met Rambo naar buiten gaat! Misschien doet het hem ook wel goed dat hij nog verzorgers heeft.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:37

Fijn als het dan toch goed komt he.
Heb ik hier ook met de zwarte.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 11:27

Hier ook niet geweest naar de PRE dag, stond op de planning maar was helaas te druk met andere dingen. Ik vind het nu wel weer jammer dat ik het gemist heb.

Ik kreeg trouwens deze foto doorgestuurd van mijn stalbaas, wordt je toch vrolijk van? Zo'n leuk plaatje.
Afbeelding

Nancietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:23

Mooie plek zo te zien

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 16:53

Autumnn schreef:
_Tarzan schreef:
Wat heerlijk Autumnn <3

Dat kan ik me ook nog wel herinneren! Grappig ook wel dat we beide op een beetje hetzelfde moment de stijgende lijn te pakken hadden. Ik ben echt zo blij dat ik hem gehouden heb <3 Het is zo'n heerlijk en veelzijdig dier. Voor alles in, of we nou gaan springen, dressuur, naar het bos, strand, weekendje weg, trainingsdagen. Hij vindt alles zo leuk en gezellig!

Wat tof dat je met Rambo naar buiten gaat! Misschien doet het hem ook wel goed dat hij nog verzorgers heeft.

Jaa zo leuk dat we daar beide in zaten en beiden er zo goed met de paardjes door zijn gekomen <3 Daarom geniet ik ook zo van je berichten en foto’s!

Ik hoop zo dat Rambo het goed blijft doen. Het enige waarom ik hem nog niet verkocht heb is dat ik hem toch wel leuk vind en ik nu weet wat ik heb, hij is en blijft hartstikke braaf en mega eerlijk, zet nooit bewust een stap verkeerd.

Wie weet komt het met hem ook wel goed :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 09:31

Wat een mooi plekje Ania <3

Hier gaan de paarden weer naar binnen vanwege het noodweer. Het blijft maar komen he die regen. Niet normaal -O-

Heerlijk toch Tarzan, jullie moesten elkaar gewoon leren kennen maar dat begint steeds meer te komen. Gaat ook helemaal goed komen!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 13:02

Wij in het zuiden lijken de dans eens aardig te gaan ontspringen (klopt af). Maar de rest van de tijd hebben wij de volle lading gehad dus het mag een keer.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 16:41

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 16:56

Jullie zijn echt zo gaaf samen keeyzie!! Prachtig!

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 16:58

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 18:41