barock pinto eigenaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 12:41

Hahaha! Dat is wel echt een misser!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:11

Leo schreef:
Esaqar schreef:
Leo, van de foto in het altijd anders he. Hij is wel onwijs knap! Ik krijg in het echt en op foto's vaak te horen dat Sterre op een tinker lijkt... beetje jammer. De heeft haast geen behang en is 1.65.... iets groter dan de gemiddelde tinker.

Klopt :j op stal hoorde ik het ook steeds vaker voorbij komen haha... Nee, 0% tinker :D overigens vind ik tinkers geweldig, aanvankelijk wilde ik voor een tinker kijken voor eigen paard...
Sterre's enige overeenkomst is dat ze bont is :))

Fedde is echt heel leuk <3

Sterre vind ik ook niet op een tinker lijken, het enige wat mij daar aan doet denken is dat blauwe oog, maar dat komt omdat ik ooit zei dat ik later een tinker wilde met 2 blauwe ogen haha.
Rock zie ik ook geen tinker in, hooguit het brede en bonte, maar er zijn ook genoeg tinkers die dat juist niet zijn. Zat er niet iets van een welsh cob in?
Fabster schreef:
Is zo! Ach, we kunnen niet overal verstand van hebben, hè?! :D

Dat is soms maar goed ook, dan komen er geen leuke missers voorbij zoals deze:
ReadTheRulez schreef:
Stond vd week nota-bene op omroep fryslan iets over "friese paarden"
Foto: bruin paard met enorme bles!
:')

_O-

Dank jullie wel voor de complimentjes over Fedde.
Ik moet zeggen dat ik nog geen mislukte barock pinto hier heb gezien, zo verschillend van en soms juist zo sprekend op elkaar, maar stuk voor stuk erg goed gelukt!

Ik ontdek trouwens steeds meer witte haren op het lijf van Fedde, straks blijkt hij schimmel te wezen :+

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:14

Nanda1980 Chloe heeft bij de flanken op de randen vd bruine vlekken ook witte haren! (Moeder is een appaloosa)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 15:54

Bedankt voor je antwoord Nanda :) Ik schrok even omdat ik in mijn hoofd had zitten dat Fedde ook 2 werd en vergeleken met hem zou Pup dan een kanon van een paard zijn := Al hoor ik nu ook al dat ze zo groot is en krijg ik regelmatig de vraag wanneer ik er op ga zitten.

Ik zie over het algemeen niet zo veel tinker in barockjes, eerder het friesche. En bij Rock is idd de cob erg duidelijk.

Pup heeft 12,5% tinker, 12,5% fries en de rest is groninger/gelders, maar de fries komt het meest naar voren. De foto's zijn van haar tweede verjaardag.

Afbeelding

Afbeelding

En hier was het potje leeg. Het is geen paard wat zichzelf stuk zou lopen, dan stopt ze gewoon.

Afbeelding

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:03

ReadTheRulez schreef:
Nanda1980 Chloe heeft bij de flanken op de randen vd bruine vlekken ook witte haren! (Moeder is een appaloosa)

Fedde krijgt gewoon op Veel plekken witte haren, niet eens alleen bij zijn beide mini vlekjes.

Wat een heerlijke foto's van jarige Pup _/-\o_ heel leuk zo met die vlaggetjes.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:20

Gezellig, die vlaggetjes! Ik heb geen versyand van welsh cops. Mss is dat de verwarring. Ik vind tinkers (net als fjorden trouwens. En dat is niet vervelend befoeld, want ik heb zelf ook 2 fjorden. Ben daar erg gek van) altijd net zoiets als een welsh corgi (=hond). Gewoon een grote hond, alleen korte pootjes. Fjorden hebben dat ook wel. Het is best een enorm paardenlichaam, alleen veel lager op de poten en daardoor lagere schofthoogte. Bij Rock vind ik dat ook een beetje: best een enorm paard, maar niet hoog op de benen (écht geen commentaar hè! Ik vind Rock echt prachtig!). Vandaar dat ik hem wat tinkerachtig vind tonen. Maar mss komt dat van de cob. Of mss vertekent de foto gewoon.

Nou ja, hoop gezwam,aar t is gewoon een tof paard. Maakt niet veel uit wat er in zit ;)

IngeborgL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:37

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier kwam. Al die mooie pinto's hier!!
Ik ben eens benieuwt of er hier ook mensen zijn die actief op zoek zijn naar een pinto voor hunzelf. Op het moment zit ik namelijk in een tweestrijd over mijn eigen merrie, Faith. Nu ik fulltime aan het werk ben heb ik het gevoel niet genoeg tijd te hebben voor mijn driejarige knuffel. Voor haar ben ik dan ook op zoek naar enkel een goed en blijvend thuis of iemand in omgeving echt-susteren die deze schat de aandacht zou willen geven die ze verdiend (maar misschien een eigen paard niet kan veroorloven?) Als er iemand is of als je iemand kent hoor ik dat graag.

Afbeelding
Een grappenmaker met haar eigen willetje, maar met een gouden hart!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 16:42

Ach, dat koppie :+: Zou je via pb wat meer willen vertellen?

Pup krijgt ook her en der witte haren in de vacht, ook het iniemini vlekje tussen haar billen wordt steeds wat groter. Heeft misschien iets met de bontfactor te maken?

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:31

Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:56

bromfiets, ik denk dat je je pup dan meer kunt meten met Finn.
Die is 15 April 2016, 2 jaar geworden.
Hij is nu (onofficieel gemeten, maar met mijn eigen houtje-touwtje meetkunsten, letterlijk) 1.46 m hoog.
Zijn moeder is een volle fries van momenteel 1.55m (nog in de groei) en zijn vader is groter dan 1.60m hoog (tinker x fries) dus Finn heeft 25% tinker, 75% fries en dat is te zien aan zijn bouw. een mooie, brede, vette knakworst op zwarte benen met witte sokken. en een dikke laag manen(oh, en een aangevreten staartje, dat zijn vrouwtje met man en macht telkens inspuit met anitbijt... zucht).

Ik heb laatst de touwtjes methode toegepast waarbij je kunt inschatten hoe groot je poenie wordt, en die kwam uit op 1.55 - 1.60m. wat voor mij echt perfect zou zijn als hij richting de 1.60 gaat!.
Hij is sinds februari 2016, tot nu 5 cm gegroeit. in mijn onofficiele database die zijn groei bijhoudt.
Dus ik heb alle hoop.
Finn staat in een opfok groep met hengsten, waar echt een paard van ruim 1.80 hoog in zit, die hij denkt aan te kunnen in een stoeibui:P
Maar ik merk dat de KWPN hengsten wel zo ongeveer uitgegroeid zijn, maar Finn komt eigenlijk nu pas op gang. Hij is afgelopen jaar echt de breedte in gegaan en tonnetje rond geworden. Dikke spekkont gekregen, maar hij heeft ook wel veel gelopen deze winter en mooie spieren gekregen voor een 1jarige (toen).
Hij is vrij laat in zijn groei, maar daar zijn friezen en barockjes wel bekend om.Het gekke is wel dat hij met het indalen van zijn ballen en het uitvallen van zijn tandjes weer juist heel vroeg is. Ik heb zijn eerste tandje er zelf uitgetrokken. Hing op half 11. beestje was blij dat hij van de pijn verlost was! hahaha evil me.

Hier is nog even een foto. hier wassie net geen 2 jaar.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=57C58C3F

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:01

Knappe bink!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:17

Een knakworst, wat omschrijf je dat prachtig :D Zo op de foto lijkt hij veel groter! Maar knap is hij zeker :) Dat ze later beginnen klopt denk ik wel. Pup was 1.35 toen ik haar kreeg met 7 maanden, helaas had ze toen luis en duurde het even voordat ze ging groeien. Met 1 jaar heb ik haar gemeten op 1.46 en nu met 2 raakt ze de 1.58. En ze groeit nog volop, elke dag zie je haar veranderen. Ze gaat zelfs zo hard dat ik af en toe een pauze inlas met de opfokbrok omdat ik bang ben dat haar gewrichten het niet trekken.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:48

Zo bromfiets, die van jou groeit lekker door!
Finn was 11 maanden toen hij bij mij kwam. Ik heb hem toen gemeten (met mijn niet officiele methode) op 1.38m. In februari/maart dit jaar, 1 maand voor zijn 2e verjaardag was hij 1.41 hoog.
nu, een kleine 3 maand later meet ik hem op 1.46m. Hij moet dus nog even flink door wil hij de 1.50 aantikken maar mijn vriend zei vandaag: 'WOOOOOW zie die kont van Finn' schrok me natuurlijk dood dat hij zo heftig 'woow' riep. Maar het steekt echt ruim 5 cm boven zn schoft uit. Dus dat geeft aan dat er weer een spurtje aankomt.

Gisteravond was hij ontsnapt uit de weide, samen met een weigenootje.
Crimineeltje!
Het draad was uit het kopje van het prikpaaltje gegaan en hing daardoor bijna op de grond. de held is er mooi overheen gestapt het hoge gras in:P
Gelukkig zag de eigenaar het gebeuren en heeft voorkomen dat de hele kudde erachter aan ging. maar vanwege het donker en de regen gisteravond heeft ie ze een nachtje daar laten logeren:P sukkels.
Vandaag weer terug gezet en was net alsof ze elkaar maaaaanden hadden gemist.

Hopelijk komt hij ook snel boven de 1.50 uit. alles op zijn tijd maar ik kan niet wachten.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 22:28

Haha dat van die hoge kont ken ik, had Fedde eerst ook en ik dacht dat het niet goed zou komrn. Nu is het echter al heel wat bij getrokken.
En vsn het ontsnappen....heeft Fedde vrijdag gedaan, hij wilde wat langer gras en was toen uit zijn wei. Toen heeft mijn vader hem daar maar gelaten en de pony er maar bij gezet.
Morgen gaan ze weer bij de groten in.
Net nog even geweest. Heb hem uit het land gehaald, vast gezet voor het poetsen (ging prima), daarna even naar de weg gelopen en toen in de bak nog even oefenen met netjes meelopen, halt houden, achterwaarts, balkjes, Fedde deed het allemaal keurig. Daarna lekker los in de bak om te rollen maar Fedde wilde zelf nog even racen :+
Na tijd nog even wat lekkers en vervolgens weer terug in het land.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 23:52

Afbeelding
Echt een geweldige dag gehad vandaag, met de schrik en obstakel traing van John Erb en Stephanie Ottens
Heel veel nieuwe inzichten opgedaan :))

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:55

Ziet er ook gaaf uit zeg. Had je het zelf georganiseerd of heb je je ergens kunnen opgeven?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 08:58

Spectaculaire foto!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:15

Het is bij ons op stal georganiseerd :D ze heeft die sprong een paar x gemaakt, totdat het zeil zo breed werd dat springen niet meer hielp _O- gelukkig is zij heel "licht hanteerbaar" en heb ik me geen moment onveilig gevoeld <3

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:47

Super dat de training van John leuk was! Foto ziet er spectaculair uit, haha.

Fedde is zo knap!
Komt vast goed... maar misschien blijft er wel een klein verschil. Ster haar kont is denk ik een centimeter hoger haha.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:07

Gave foto :)) John Erb geeft leuke trainingen! Ik heb vorig jaar met mijn haflinger een clinic bij hem gevolgd. Mijn dame vond hem níet leuk. Maar dan ook écht níet. :+ Ik heb er iig een hoop van geleerd :))

Haha dat van die kont herken ik ook. Rock lijkt soms redelijk recht, kwamen we terug van vakantie is zijn kont weer de hoogte in gegaan :+ Al is het niet meer zo erg als toen we hem kochten.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:42

Ik ben ook erg blij dat ik mee heb gedaan :j Mogelijk komen er ook nog vervolg-lessen uit voort.

Mijn merrie was bij hem juist heel rustig, terwijl ze bij andere mannen juist in de stress schiet

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:12

Pup was in verhouding een heel klein veulentje, dat moest ze goedmaken. Dat van de konten herken ik ook wel, schrik er nog steeds af en toe van. KWPN'ers hebben dat toch wat minder uitgesproken volgens mij.

En ontsnappingskunstenaars zijn niet handig := gelukkig gingen ze allemaal wel een veilige kant op.

Readtherulez: Gave foto! Ik ken John Erb alleen van naam, maar het klinkt altijd wel als een fijne instructeur. Wist niet dat hij ook schriktrainingen gaf. En wat fijn dat je er zo'n veilig gevoel bij kon houden :)

Hier is het vooral nat, heel erg nat. Dus vandaag meer bezig geweest met pogingen om water weg te laten lopen van de paddock en wei. Het nadeel is dat mijn stalletje nog niet verhard is, dus dat is echt soppen. Hopelijk wordt het snel droger.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:06

Toevallig trouwens!
Had John vorige week een bericht gestuurd en morgen komt hij hier. Ik loop met Sterre tijdens het rijden tegen wat problemen aan en ik hoop dat hij me daarbij kan helpen.
Ze pakt vast op links... dit deed ze een jaar geleden ook en naar lange tijd er uit weten te krijgen, maar nu doet ze het weer opnieuw. Verder was ze gisteren in de les op de rijvereniging behoorlijk aan het roll-kuren... en ik maar aandrijven, hoofd ophoog Sterre! Maar ze hield haar kin op de borst zonder dat ik ook maar iets deed...

Ik ga trouwens augustus waarschijnlijk starten met Sterre. :D samen met twee lesgenootjes op de rijvereniging, die ook echt voor de lol rijden. :D

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:14

Ben heel benieuwd esaqar met wat voor oplossing hij komt, ik heb hem als fijn en vriendelijk naar de paarden toe ervaren :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:34

Ben ook benieuwd Esaqar :)

Hij komt vooral in het noorden van het land toch?