[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:39

Petra -> Dat zou ik ook helemaal geweldig vinden als ik een paard bij huis zou kunnen houden!
Is de droom van vele paardenliefhebbers, geweldig als die voor je uitkomt!

Michelle -> Een terugkoop garantie lijkt mij heel redelijk, maar zet het dan wel zwart op wit.
Ook al ken je de eigenaars nog zo goed en kan je het heel goed met ze vinden, je weet nooit hoe ze reageren als je Encanto terug wilt doen.
Lekker snugger van die vriend van je, zo één heb ik er ook rondlopen hier, hahaha!
Wat een onwijs stoer veulen, lekker racen!

Debby -> Degene die dat zei is niet goed bij z'n hoofd!
Laat hem eens een bitje indoen, dan gaan wij er eens flink aan raggen, kijken of ie er dan nog zo over denkt! Boos!

Madelief -> Ik ben ook heel erg benieuwd hoe de les op de anda zal gaan.
Patricia heeft vorig jaar een keer bij haar gereden en vertelde al dat zij vrijwel alleen op zit rijdt, dat zal wel heel erg wennen zijn voor mij.
Ik doe het ook zoveel mogelijk bij Grytsje en dat gaat redelijk goed, maar die is natuurlijk niet zo ver als Mayke haar anda's.

Heidi -> Hahaha! Die opmerking van jou!
Je hebt mensen en je hebt fietsbellen, hij is het achterlichtje...... Haha! Haha! Haha!

Esmée -> De band die jij en Fuego hebben opgebouwd is niet zomaar in ene weg, hoor!
Zeker weten dat hij je herkent als hij je stem hoort.
Misschien dat hij (net als Grytsje Knipoog ) je even negeert en zich gepikeerd gedraagt, maar liefde gaat door de maag hoor bij ze!
Lekker verwennen, tuttelen, knuffelen, poetsen en paaien met wat lekkers en het is zo weer over.

Ilona -> De springende maflinger gaat ook lekker met dressuur lees ik, top joh!

Bienotje -> Knap dat je zelf zo'n dekje hebt gemaakt!
Persoonlijk hou ik niet zo van ruit......

Gisteravond met Grytsje gelopen in de buitenbak.
Los kon ze niet omdat er al iemand aan het rijden was en er werd een pony gelongeerd, dan maar aan de hand lopen.
Regelmatig stond ze stil en stampte ze heel boos kijkend met haar achterbeen op de grond, ze leek wel een konijn, hahaha!
Volgens mij had ze last van het veulen, want met borstelen en in de stal doet ze het niet.
Na 20 minuutjes lopen vond ze het wel genoeg geweest en bleef ze bij de in-/uitgang staan, gaf een diepe zucht en keek me aan alsof ze zeggen wilde; Zeg, vindt je het niet genoeg geweest voor vandaag?
Dus toen maar naar binnen gegaan, nog even gepoetst en daarna weer lekker op stal.
Ik mocht gisteravond ook nog op de fries van iemand anders rijden, maar heb het niet gedaan.
Ze heeft ook aangeboden dat ik haar paard mag gebruiken als ik wil lessen, lief hè?
Misschien dat ik er volgende week gebruik van ga maken.

Vanmorgen was het 'meutenclubje' er weer, erg gezellig uiteraard!
Ik had Grytsje lekker in de paddock gezet waar ze een uur of 3 heeft rondgehobbeld, lekker een frisse neus halen.

Ik heb ook nog wat foto's, altijd leuk!

Deze is nog van 01 februari;
Afbeelding

Is ze niet mooi?
Afbeelding

17 februari, Onderlinge Wedstrijd van Lisanne op Hetty;
Afbeelding

En deze heb ik vandaag gemaakt, die dikke buik moet natuurlijk vereeuwigd worden!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:52

zo, kom ook weer even binnenvallen. Heb bijgelezen, maar kan nie talles onthouden haha.
Malin, wat een super baan! Ben jaloers haha. Heb 1 van die paarden op de andalusier keuring gezien toen.
Saida, ze is lekker drachtig haha, Mooi dik buikje

Stage is erg leuk, nu even weekendje thuis, erg leerzaam Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:00

Jeeeeeetje wat een dikke buik zeg!! Haha!
Hoe lang moet ze nog, zo te zien heeft ze ook al slappe banden.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:54

Jolynn schreef:
Jeeeeeetje wat een dikke buik zeg!! Haha!
Hoe lang moet ze nog, zo te zien heeft ze ook al slappe banden.

Ja klopt, haar banden zijn al slap en vandaag zag ik dat haar vagina ook al behoorlijk ruim begint te worden.
Alles is volop in voorbereiding voor de bevalling.
Ze is 21 maart uitgerekend, nog eventjes dus!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 18:59

soeske schreef:
Malin, wat een super baan! Ben jaloers haha. Heb 1 van die paarden op de andalusier keuring gezien toen.

Het was ik met de baan, haha! In ieder geval is het nog steeds heel erg leuk allemaal!

Saida, je merrie ziet er super uit! Ik duim voor een gezond en lief veulentje!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:04

zo saida die ziet er uit alsof ze op knappe staat.. toen de banden bij mijn merie slapper werden moest ze eigenlijk ook bevallen Haha! Ben nieuwschierig wat het word en ook wel een beetje jaloers wij moeten nog zo lang wachten Tong uitsteken

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:05

saida wat een mooi dik buikje zeg en mooi paardje hoor

leuk he dat je haar zo dik ziet worden je kan bijna niet w88 zeker tot het veulen er is

leef met je mee hoor Haha!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 01:07

Idra schreef:
soeske schreef:

Het was ik met de baan, haha! In ieder geval is het nog steeds heel erg leuk allemaal!

Saida, je merrie ziet er super uit! Ik duim voor een gezond en lief veulentje!

Aaah, sorry, ja, wist t ook wel, maar zat ondertussen weer ergens anders met gedachten hahaha

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 02:54

@ Ilona: Wat fijn dat 't allemaal zo super gaat met Amanda!! Haha!

@ Michelle: Ga dalijk in je topic kijken. Wat een schatje zeg, het veulentje. Lekker eigenwijs koppie.

@ Bienotje: Veel plezier op je vakantie!!! Wat een leuke foto, lekkerdiiiiiiing.

@ Saida: Wat fijn om te horen! Lachen Haha gekke Gryts, kan ze lekker buitenlopen wilt ze weer terug naar stal Nagelbijten / Gniffelen. Ze is mooi hoor, en wat een buik zeg, die staat echt op springen!!!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:10

Lindy -> Bij Grytsje ziet het er nog niet naar uit hoor, dat de bevalling snel komt.
Wel is duidelijk dat de laatste loodjes zijn ingegaan.
Bewegen is leuk, ze komt graag haar stal uit, maar na 15-20 minuutjes is de lol er vanaf voor haar.
En dan doen we maar weinig, we stappen alleen.

Petra -> Hahaha! Ja idd, ik kan het veulen er bijna wel uitkijken! Hahaha!
Ik moet helaas nog even geduld hebben.....

Esmée -> Ja mooi buikje heeft ze hè? Ben er stiekum wel een beetje verliefd op, hoor! Knipoog

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:22

goedemogen, poosje niet meer geweest hier *schaam Nagelbijten / Gniffelen
Vrijdag heb ik examen autorijden Nagelbijten / Gniffelen hoop dat ik m haal

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:36

Oee, spannend mossel!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:51

Ook ik heb alweer een poosje niet gereageerd Bloos maar ik heb zo weinig tijd en jullie gaan zo hard.
Meer als even snel vluchtig doorlezen om enigszins bij te blijven zit er niet in.
Ik moet ook nog steeds foto's sturen naar Madelief,ga ik straks eerst maar even doen.

Woensdag heb ik bloed laten prikken bij Mynke.
Ik wilde zeker weten dat er lichamelijk niks mis is met haar.
Ik vind haar met rijden nl nog steeds erg snel moe.
Gelukkig is alles goed,ook haar hart was prima in orde.
Misschien is het gewoon omdat ze een fries is?
Minder longinhoud of weet ik wat,heb nl nog nooit eerder een fries gehad,alleen maar van die hete kikkertjes Clown
Maar goed,alles is dus oke,ik ga haar in overleg wel vit E en selenium en magnesium bij geven.
Volgens de da kon ze dat wel goed gebruiken voor haar spieren en waarschijnlijk kan ze het werk dan ook wat beter/langer volhouden.
We zullen zien...

Ook moet ik aan een ander zadel,ze begint hier alweer uit te groeien.
Dinsdag komen ze met een aantal om te passen.
Wordt wel weer een 2e handsje,tot ze uitgegroeid is.
Ik wil nl heel graag een TC zadel,een nieuwe,maar dat is nu nog een beetje zonde.
Ben wel benieuwd wat het dan nu gaat worden.
Jammer van m'n eigen zadel,daar was ik best aan verknocht.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:21

Esmee: Fijn dat het zo goed met Fuego gaat, ook al aan de galopswissels begonnen!
Tuurlijk gaat ie je niet vergeten, ik denk wel dat ie je gaat missen (en jij hem natuurlijk ook Ja).
Patricia: Oo, ben benieuwd, hoop dat je foto's maakt van Bailando aan de LL! En natuurlijk veel plezier met je les.
Ilona: Ja gaat echt te snel zeg.. Haha, en net deze week hebben we een dipje in het trainen..
Foto's weet ik niet of dr komen, is ook indoor maar hangt evran af of mn zusje komt. (of iemand anders die foto's kan komen maken).
Lekker dat er zoveel vooruitgang in zit, vind ik ook altijd leuk "projectjes", dat je echt kan zien van vorig jaar ging het zo en zo en kijk nu!
En komt jouw startkaart er ook aan Pling
Mies: Inderdaad, mannen, af en toe...
Dat veulentje is echt mooi! Ben echt benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen zeg!
Bienotje: Veel plezier met je vakantie!Dekje is inderdaad goed gelukt! Hou zelf niet zo van ruitjes maar vind het op Friezen wel altijd mooi staan.
_Saida_: Ja, haha, maar ik waarschuw je hoor: eenmaal een Anda, altijd een Anda Haha!
Donderdag had ik dus die NF gereden, en toen ik vrijdag op Fuur stapte had ik echt zoiets van die gangen... Dat zit zo lekker! Hoewel de eerste kee rik echt zoiets van huh, maar als je gewend bent aan die gangen zit het echt goddelijk Haha!
Hihi, Grytsje maakt wel duidelijk wat ze wilt Haha! Echt spannend hoor, veuken zit er al echt aan te komen. Ze ziet er prachtig uit!
Die haf is trouwens ook leuk!
Pipi: Hey daar ben jij ook weer es! Ja, foto's zijn nog steeds welkom!
Gelukkig dat alles in orde is met mynke, wel apart inderdaad dat ze zo snel moe is, hoop dat die extra supplementen dr toch wat meer kracht geven.

Zo, straks naar Fuur! Nog even de proeven oefenen en alles poetsen en Fuur klaar zetten.
Dan morgen mega vroeg naar stal Slapen , hengstenvlecht wil ik ook morgen ochtend doen anders zakt het uit of wordt het pluizig of dr komt stro/hooi in.. Haha!
Wel jammer want we hebben dus echt een dipje in het trainen deze week, maar we maken er het beste van!

iedereen die nog geen foto heeft gestuurd, doe dat alsjeblieft! is wel zo gezellig als ik van iedereen foto's heb! Zal morgen weer nog even ene lijstje neerzetten van wie ik het allemaal al wel heb gehad.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:52

@ Mossel: Succes met je rijexamen!

@ Saida: Je mag er ook best trots op zijn!

@ Pipi: Gelukkig dat alles goed is met Mynke. Ja, jammer van je zadel, maar je nieuwe zadel wen je vast ook weer aan Lachen.

@ Madelief: Succes morgen!!! En veel plezier vandaag. Jammer dat jullie nou net zo'n dipje hebben, maar misschien komt dat juist goed uit voor de wedstrijd, dan laat ze zien wat ze in huis heeft Haha!.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:21

Eff snel berichtje van mij.

Gisteren cursus Shambhala 1e en 2e graad gedaan... heel aparte ervaring. Nu nog veel oefenen Haha!
Kijken wat het voor me doet, en wat ik voor anderen kan gaan doen. Ben maar begonnen met oefenen op m'n katten Clown

En vanmorgen les van Piet. Het is heerlijk weer nu, dat zat al goed. Tong uitsteken
Was lekker op tijd en had de hele ochtend de bak ook voor mezelf.

Eerst Bailando kennis laten maken met de lange lijnen. Hij deed het ontzettend braaf. We zijn zelfs al verder gekomen als Piet in eerste instantie had gedacht te kunnen komen. Geen foto's helaas... er was niemand in de buurt die ik mijn fototoestel in de handen kon drukken... het nadeel van een rustige stal. Aan het eind van de les was hij al stukjes nageeflijk en ontspannen Tong uitsteken
Komende tijd af toe oppikken en de handswisselingen uitproberen. Piet vondt Bailando een mooi paard voor de lange lijnen Haha!

Toen Ensueño opgezadeld.... Piet viel het op dat hij zoveel sterker was geworden, vooral zijn achterhand was veel krachtiger..
Veel zijgangen(schouder binnen en buiten) geoefend, wat achterwaarts. En veel theorie behandeld mbt nageeflijkheid, oprichting, stelling en achterwaarts.
Verder overgang galop-draf geoefend.

Al met al ging het prima... ben heel tevreden over mijn 2 mannen Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:36

Margot -> Heel veel succes met je rij-examen!

Paola -> Vitamine E is goed voor de spieropbouw weet ik, maar waar dienen selenium en magnesium eigenlijk voor?

Madelief -> Ik weet het niet hoor, Grytsje's plekje in mijn hart wordt steeds groter lijkt wel, dus ik weet niet of ik wel over stap naar een anda.
Ik weet niet of je wel eens een fries hebt gereden, maar dat wint ik ook een groot verschil met een ander 'gewoon' paard.
Grytsje heeft vrij ruime gangen en vooral als ze haar rug-/buikspieren goed gebruikt en haar achterhand eronder heeft zit zij ook heerlijk.
Ze zeggen wel eens dat rijden op een fries net zoiets is als zitten in een luie stoel, hahaha!
Hangt natuurlijk ook wel van je zadel af, maar het is wel zo! Clown
We zullen zien volgende week, en wie weet de weken erop, misschien ga ik echt nog eens overstag.........
Alvast heel veel succes morgen met jullie wedstrijd!!!
Je weet wat ze zeggen hè; als de generale repetitie fout gaat dan brengt dat geluk.

Patricia -> Rijdt je met Ensueno ook klassiek gericht?
Heerlijk joh dat het zo goed gaat met de mannen!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:41

Yep.. probeer zo klassiek mogelijk te rijden en daar helpt Piet me mee.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:15

Saida> Ik heb nu voor Mynke de E plus van Pavo.
Dit moet haar helpen beter en soepeler te bewegen (hoewel daar niks mis mee is Knipoog ) en de inspanning langer en makkelijker vol te houden.
Selenium helpt de natuurlijke weerstand tegen verzuring te verhogen en magnesium bevordert de spiercoordinatie.
We zullen zien....

Wat een giga buik heeft Grytsje zeg Wow!
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt,een fries is gewoon heel gaaf Clown
Hoewel een anda dat ook is natuurlijk.
Ik heb het geluk dat ik van allebei heb mogen genieten (en van Mynkie nu nog natuurlijk).
Weet voor mezelf wel dat als ik ooit weer een nieuw/ander paard zou moeten kiezen,het weer een fries wordt.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 17:23

Als ik terug ben van Murcia (Ikea) straks ga ik weer ff bijlezen.

Zoals ik had verwacht ging het rijden weer niet lekker(Gister stilgestaan). Er stonden paarden in de bak dus kon hem niet loslaten, wat ik absoluut wel wilde. Pas toen ik aan het rijden was ging dat paardje weg. Omdat het rijden zo verrot ging, heb ik hem maar daarin losgedaan en hooi gegeven, dus kon die toch nog genieten.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:43

Leuk Patries!
Rijden ging vandaag echt heeeerlijk, liep echt op wolkjes Haha! Daarna Bram voor de wagen, ging ook super. Lekker dagje vandaag gehad dus Lachen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:01

Hierbij de fotos:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:26

Wat leuk!!! Bram vindt het wel spannend en apart an zijn gekke bekken te zien... maar het staat hem goed Haha!

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:46

Paola -> Selenium en magnesium zijn dan stoffen die ook goed bruikbaar zijn als je een paard net weer oppakt.
Ga ik onthouden voor als ik straks weer met Grytsje aan het werk ga, misschien kan ik het ook wel voor haar gebruiken.
Grytsje kreeg van mij Havens Elite E, dat is een granenmix waar ook veel vitamine E in zit.
Omdat ze nu vrijwel stil staat is het voorlopig niet nodig, maar mijn ervaring daarmee is wel goed.
Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde is als Pavo E plus?
Ik twijfel (nog) niet hoor!
Mijn hele leven ben ik stapel geweest op friezen, dus dat gaat niet zomaar weg.
Plus dat ik best wel heel erg flieft ben op m'n Grietepiet, die zal ik niet zomaar aan de kant zetten.
Maar je weet nooit hoe het loopt, dus ik zal niet zeggen dat ik niet overstag zal gaan.
Misschien loop ik wel tegen een hele mooie andalusiër aan op het moment dat ik een paard voor mezelf ga zoeken.........

Suzanne -> Hey! Bekende foto's! Hahaha! Haha!

Ik heb Grytsje vandaag even aan de longeerlijn laten lopen.
Ze hoefde van mij niet te draven, maar dat deed ze uit zichzelf dus liet ik haar maar even gaan.
Ze stopte ook weer vanzelf.
Daarna heeft ze weer een paar uur in de paddock rond mogen lopen.
De andere fries Demi heeft al witte puntjes op haar tepels, dus dat duurt niet zo lang meer.
Het vloeit nog niet gelukkig, ze moet nog even wachten tot de boer weer thuis is.
De boer knapte maar niet op na het dotteren, hij bleef heel benauwd, had wat ademhalingsproblemen en kon maar net van zijn stoel naar het aanrecht lopen maar was dan wel helemaal grauw.
Gisteren is de dokter geweest en heeft hem voor de zekerheid op laten halen door een ziekenwagen.
Hij heeft verschillende onderzoeken gehad en nu zijn ze er achter gekomen dat hij een longembolie heeft.
De lieve man heeft geluk gehad dat er niets ernstigs is gebeurt, voor hetzelfde geldt dat het ook naar zijn hart of hersenen had kunnen verplaatsen.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die de boel in de gaten houden, maar de manege is de manege niet zonder de boer........

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:29

Zo dan,de beste man is dus door het oog van de naald gekropen.
Hopelijk hersteld hij voorspoedig en is ie snel weer op de manege.

Leuke foto's trouwens van Bram!!