Wie start er allemaal met een fries?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BoRo

Re: Wie start er allemaal met een fries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:24

Ik vind dat er over het algemeen weinig selectie wedstrijden zijn in de buurt. Als je echt 3 x wil starten moet je echt wel ver weg. Maar goed, dat is een zorg voor later haha. Eerst er maar eens op, zodra ik een zadel heb. Misschien denk ik dan pas aan NK's in de winter van 2017!

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 18:28

Ik vind het ook echt jammer dat ze de wedstrijden niet een beetje meer deze kant op doen daarom doe ik mee met de KNHS selecties

Vandaag selectie wedstrijd gehad en hij ging niet zoals gehoopt, het was gewoon slordig ik vond de jury wel een tikkeltje te streng maar ben het opzich wel eens met de punten; 180 en 183 en 7e en 6e vd11 toch weer 2 puntjes en we hebben nog 2 wedstrijden te gaan voor de regio's

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 00:19

Of je moet gewoon wat meer reizen...
Je kan niet verwachten dat er in elke regio meerdere selecties zijn voor het KFPS, daarvoor zijn er simpelweg niet genoeg combinaties..

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:53

Ik wil best een stuk rijden voor een wedstrijd, maar twee uur heen en twee uur terug voor een proefje gaat me te ver.
Ik denk eerlijk gezegd dat er best veel animo voor is als ze de selecties meer verdelen. Ik hoor er hier regelmatig mensen over praten dat ze het jammer vinden. De outdoor wedstrijden zijn tenslotte wel al iets verder over het land verdeeld, waarom indoor dan niet? ;)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 12:33

idd Emma! en ik ben ook afhankelijk of mijn ouders het willen of niet ik bedoel een uur vind ik voor een selectie opzich wel kunnen maar mijn ouders vinden dat te lang dus dan gaat het niet door.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:10

Denzel sprong vandaag 2 keer foutloos in 80cm. Ook hadden we vrijdag eens met neckrope gereden en dat ging zo goed dat we besloten hebben om hem 25 december eens een jumping binnen te sturen met enkel een neckrope. 25 december start hij in 65cm met neckrope en in 95 cm met bit.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:21

Knap hoor!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:15

Knap hoor Lightniingg, maar mag dat dan gewoon joh met de wedstrijden op neckrope? Ben helemaal
niet op de hoogte vwb de regels met springen.

Toch lekker 2 punten erbij HanneLover, gefeliciteerd!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:16

Ik ben gisteren naar de barokke wedstrijd in Heteren geweest. Eindelijk weer eens lekker kunnen rijden. Helaas vielen de punten behoorlijk tegen. 1e proef een 1e plaats met 178 punten en de 2e proef een 2e plaats met 181 punten. Er waren zelfs verliespunten gereden...
Bij ons in de buurt is er 1 selectiewedstrijd. Die is 17 december en zit helemaal vol. Ze beginnen 's morgens rond 8 uur en eindigen 's avonds rond half 10. Dus ik denk dat er zeker animo voor is

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:44

Oei verliespunten, dat is wel heel zonde! Gefeliciteerd met je winstpunt Janneke!

Ik hoop einde dit jaar mn punten voor het M1 te hebben maar ga dan eind januari eerst een proefgerichte
clinic rijden in het M1 bij Marlon van Wissen.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:18

Die selectiewedstrijden leken mij ook wel leuk, zeker omdat je dan alleen maar met Friezen rijdt. Dichtstbijzijnde selectie is al 1.20 uur rijden zonder trailer. Andere wedstrijden zijn nog verder. Dat gaat ons toch ook te ver! Jammer!

Jammer dat de punten zo tegenvallen Janneke. Gelukkig toch nog een winstpunt en in de prijzen.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:53

Geen idee of ik officieel mag starten met neckrope maar ken de organisator heel goed. Ik maak jaarlijks een 4tal paarden voor hem zadelmak en ga hem donderdag om toestemming vragen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 00:27

iEmmaaa schreef:
Ik wil best een stuk rijden voor een wedstrijd, maar twee uur heen en twee uur terug voor een proefje gaat me te ver.
Ik denk eerlijk gezegd dat er best veel animo voor is als ze de selecties meer verdelen. Ik hoor er hier regelmatig mensen over praten dat ze het jammer vinden. De outdoor wedstrijden zijn tenslotte wel al iets verder over het land verdeeld, waarom indoor dan niet? ;)

Er moet natuurlijk wel genoeg deelname zijn...

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 07:05

KarinvdM schreef:
iEmmaaa schreef:

Er moet natuurlijk wel genoeg deelname zijn...

Ja maar dat bedoel ik. Ik denk dat er echt wel meer dan genoeg mensen inschrijven.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 19:50

Dat is niet altijd zo. In Balkbrug is dit voorjaar de competiewedstrijd om die reden afgelast.

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:00

Ik wist niet dat Balkbrug was afgelast vanwege te weinig deelname. Wat ik ook lastig vind is dat voor mijn gevoel in de zomer veel selectiewedstrijden tijdens de zomervakantie zijn. Helaas krijg ik mijn mannen niet zo gek dat we de vakantie plannen rondom wedstrijden! :-)

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:11

Vandaag voor het eerst les gehad op mijn "nieuwe" Fries. Erg leuk, durf nu zelfs al aan wedstrijden te gaan denken! (over een paar maanden) Wie start dit weekend nog?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 18:25

Leuk boro!! Heb je een foto van je nieuwe fries?

Ik start dit weekend met mijn ruin weer in de M1 en met m'n merrie in de L1 *\o/*

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 21:09

Wat leuk Boro, klinkt als een fijn dier als je nu al aan starten denkt moet ze wel een goed gevoel geven toch!

Hier ook zondag weer op pad in 't L2.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:11

Wat super gaaf lightning!! :wow:

Jammer dat de punten tegenvielen Janneke!

Leuk BoRo!

Morgen alweer de 3e selectie wedstrijd... spannend! Ze loopt al deze hele week super dus dat moet ze nog even volhouden :')

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:13

Succes morgen Hanne

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 23:19

Succes voor iedereen die morgen gaat starten!! Ik zal binnenkort een foto maken van mijn fries onder zadel! Dat was ook nog een heel gedoe snel een op maat gemaakt zadel, maar met hulp van de heer Groeneveld van Kootstra in Groningen toch gelukt. Als het maar een Stubben is, kan hij het zadel op iedere rug pas maken, zelfs op mijn fries met boommaat 34!

En net een startpas aangevraagd per 1-1-2017!! (las dat je geen fysieke startpas meer krijgt toegestuurd??)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 00:05

Bedankt babette en boro!

Dat is fijn zeg! Ik heb gewoon nog een 'fysieke' startpas

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:09

Oh ben benieuwd boro of je zadel bevalt! Hier ook na 4 maanden ons eigen zadeltje weer erop passend gemaakt.
Heerlijk, toen ik er vrijdag mee reed werd het mij duidelijk hoe fijn zadel dit is haha. Afgelopen maanden zadel geleend van m'n instructie en dat zadel was onvergefelijk, volledig vrij was erg lastig in t begin schoot heel het zadel door haha

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 11:26

Fijn dat je een zadel hebt gevonden!

Wij zijn al maanden op zoek naar een zadel maar het wil niet lukken :( De moed zakt me langzaam in de schoenen