Denzel doet zijn prestatie van vorige week nog eens over maar dan beter. Vandaag behaalde hij een 2de plaats op de loodzware eventing te Meer. Dit noodweer maakte de cross nog zwaarder dan hij al was.
Hier helaas af moeten melden. Mijn vervoer moest uit een andere woonplaats komen en dan met lege trailer over de brienennoord. Dat leek mij geen strak plan dus heb mij afgemeld. Volgende week bij Prinsenstad in delft starten
supertammy
Geplaatst: 20-11-16 21:07
Wat knap lightning! Gefeliciteerd!
Ik ben heel blij dat we vandaag niet op concours moesten, maar gisteren al! Losrijden ging heel fijn, maar toen we eenmaal binnen in de ring kwamen had Jente helaas weer wat last van spanning. Nog wel 188 en 189 punten gereden, maar verder geen uitslagen zien staan, dus geen idee wat de plaatsing verder was.
Heeft iemand van jullie al eens een proefgerichte clinic gereden? Het lijkt mij wel wat, omdat Jente in de proef zo snel last heeft van spanning en zich dat afsluit voor mijn hulpen.
Voorlopig hebben we even geen wedstrijden opstaan. Het is bijna allemaal op zaterdag te doen in december en dat zit ik met mijn werk.
Verstandig Babette, zeker over een brug met een trailer erachter.. Misschien dat ik bij Prinsenstad dan wel kan komen kijken
Gefeliciteerd met je punten supertammy! Ik heb ook nog nooit een proefgerichte clinic gereden maar zou ik ook nog wel willen doen, zeker omdat ik zelf ook last van spanning heb als ik de ring in ga.
En tammy, dat zijn nog helemaal geen slechte punten. Mag je trots op zijn! Ik kan je niet helpen met wat betreft een clinic proef gericht. Maar ik denk dat dat wel heel leerzaam kan zijn!
BoRo
Geplaatst: 25-11-16 15:22
Al heeeeeel lang niet meer gepost hier. Mijn fries waar ik mee startte bleek half augustus "iets"te mankeren. Spierweefsel op 1 bil verdween heel snel zonder aanwijsbare aanleiding. Ook op de kliniek geen diagnose. Het enige wat we kunnen doen is tijd geven. Dus dat krijgt hij! Gisteren de startkaart afgemeld met tranen in mijn ogen. Dit paard was mijn top wedstrijd friesje!! Hij was mijn eerste fries na 40 jaar KWPN, maar ik ben om! Sinds vorige week staat er een nieuwe friese dame naast hem op stal! Ik hoop daar in 2017 mee te gaan starten. Ik ga nu weer lekker actief dit topic volgen!!
Ja ik wil heeeeeel graag weten wat de oorzaak is.. Alle onderzoeken die gedaan kunnen worden zijn gedaan, en daar kwam geen duidelijk beeld uit, helaas!! Maar ik geef hem absoluut nog niet op!
Bedankt, ik heb echt een goed gevoel bij de nieuwe merrie. Totaal ander type, maar ergg leuk!
WoW wat is hier al veel gebeurd in de tijd dat ik niet meer online ben geweest!! Iedereen onwijs gefeliciteerd met de behaalde resultaten!!
Wij hadden helaas even een tegenslag! Gossa was steeds wisselend kreupel! Kon 20/30 min de sterren van de hemel lopen en ineens van het een opt andere moment zwaar kreupel lopen...
2 weken geleden dus helaas ook zo, we hadden wedstrijd en met inrijden was hij ontzettend fijn, ging vol vertrouwen de baan in en rij altijd in galop naar binnen omdat hij anders te kijkersvragen wordt en ik zet hem terug in draf en zwaar zwaar kreupel.. uiteraard afgegroet voor dat ik Mn proef begon..
Smaandags meteen de veearts laten komen en die stuurde ons door naar de kliniek,
Daar hebben ze hem Stukje voor stukje uitverdoofd, Maar hij bleef slecht kwamen toch op de voeten uit, dus die van meerdere plekken uitverdoofd en toen liep hij duidelijk beter
rontgenfotos gemaakt en daarop is een lichte kanteling van het hoefbeen te zien, en een veel te dunne zool, links iets minder dan rechts (rechts is echt veel te dun) ook een kleine karteling op het straalbeen maar op een andere foto was het weer mooi vol en rond dus daar maakte de arts zich geen zorgen over
Voor dat ze echt hoger gaan denken willen ze eigenlijk dit eerst goed hebben, dus ze adviseerde toch speciaal Beslag, vooral vanwege de kanteling en extreem dunne hoefzool rechts voor (lees echt nog geen halve cm dik)
Medicijnen gehad voor z'n hoeven en een aantal weekjes aankijken, verbeterd hij, dan zijn we blij, verbeterd hij niet, dan terug naar de kliniek
Maar sinds woensdag staat hij op ijzers, gister voor het eerst weer erop en wouw! Ik heb een totaal ander paard! Dus we heb en weer moed!! 10 dec staat onze volgende M1 wedstrijd gepland
hannelover
Geplaatst: 27-11-16 11:54
Wat een pech! Fijn dat het met de nieuwe ijzers beter gaat! Alvast succes 10 december!
Welkom terug Boro, hopelijk kan je straks weer fijn wedstrijden rijden met je nieuwe topper. Gossa4ever fijn dat na alle tegen slagen weer een wedstrijd geplant hebt staan zeg,succes alvast!
Vandaag voor de 3de x op concours geweest met de 4 jarige mieke.. Ze was wat traag maar ondanks dat toch weer een winst punt er bij! Nu de teller op B+5 staan nooit verwacht dat het zo snel zo fijn zou gaan.. vrijdag komt de zadel maker om de boel weer aan te passen aangezien ze begint te reageren op t zadel. Dus direct gebeld.. ben benieuwd. Verder nog mensen op wedstrijd geweest dit weekend?
gossa4ever, herkenbaar! Die van heeft ook een dunne hoefzool. Ook geprobeerd zonder ijzers, maar het wil gewoon niet, hoefkneuzingen , gevoelig etc etc. Ik hoop dat de ijzers voor jouw paard ook afdoende zijn! Kusvoorjou, gefeliciteerd met je winstpunt!
Een proefgericht clinic lijkt me echt super fijn. Zou hem zo graag bij Marlon van Wissen rijden maar de gene die georganiseerd zijn zijn allen ver weg en onze bak is niet geschikt voor zo'n clinic.
Boro wat een tegenvaller zeg hopelijk komen jullie er achter en hersteld hij weer helemaal. Wel heel tof dat je nu dan een dametje hebt om mee aan de slag te gaan!
Gefeliciteerd Kusvoorjou!
En hoe fijn Gossa4ever hopelijk is hiermee de ellende opgelost.
Hier vandaag 2 puntjes erbij 1e proef 173.5 2e proef 202 de een erg streng en de ander erg gul haha
supertammy
Geplaatst: 27-11-16 20:30
@ BoRo: Wat leuk, een nieuw paard! Wat vervelend dat de kliniek geen diagnose kon stellen. Als je zou weten waar het vandaan kom zou je misschien iets kunnen doen om het herstel te bespoedigen. Hopelijk met je nieuwe dame meer geluk!
@ Gossa4ever: Ik zag bij de uitslagen al dat je niet gestart was. Wat zonde voor je paard. Wat kan de oorzaak zijn van die dunne zolen? Fijn dat de ijzers helpen, maar die doen natuurlijk nog niets aan de oorzaak. Hopelijk blijft het zo goed gaan en kun je de 10 gewoon aan de start verschijnen!
@ kusvoorjou: Weer een winstpuntje erbij, jeeeej!! Goed gedaan.
@ Babette: Ik heb de site van Marlon even bekeken. Ziet er goed uit! Ik heb nog niet eerder van haar gehoord, dus ik denk niet dat ze hier in de buurt komt. Gefeliciteerd met je punten. Wat een verschil tussen je eerste en je tweede proef!
Ik ben van de week ziek geweest, dus Jente heeft even een korte vakantie gehad. Vandaag er weer voor het eerst opgezeten, maar ik geloof dat Jente liever nog wat langer vakantie had gehad . Na het rijden voelde ik haar veulentje bewegen (drachtig). Zo leuk!
Ik hoop ook dat de ijzers hun werk goed zullen doen! Maar hij liep al meteen zo anders direct na dat ze eronder zaten! Ik heb hem nu 2 keer gereden en hij is nog geen pas kreupel geweest! Dus ben heel erg blij,
Al heb ik nog geen moeilijke dingen gevraagd, geen strekken of schouderbinnenwaards oid, dus hoop dat zodra ik hem echt aant werk zet, hij nog steeds goed blijft!
Super tammy, moest jij ook rijden die dag of? Toevallig dat je ook in mijn regio zit
supertammy
Geplaatst: 28-11-16 12:28
Ik moest die dag inderdaad ook rijden Gossa4ever. Ik zag je staatjes ook al oningevuld op tafel liggen...
Een clinic van Judith Pietersen lijkt me ook heel gaaf hannelover! Ik heb een keer een clinic gezien van haar tijdens de hengstenkeuring in Leeuwarden. Ze was heel duidelijk in haar uitleg.
Ik zat wat te zoeken op wedstrijden voor Friezen. Zag dat er ook een wintercompetitie is. Wie doet daar aan mee? Ik hoop volgend jaar weer in de zomer mee te gaan doen voor Kootwijk, hahah nog heeeel ver weg, maar ja nu ik weer een paard heb staan, ga ik alweer dromen. (detail, ik heb haar nu ruim een week op stal, er nog niet opgezeten omdat ik nog geen passend zadel heb, en nu al dromen over NK's hahaha )
Haha boro ik droom al over nk's rijden met Alpha... die is net een half jaar oud
De winter competitie lijkt me ook leuk om aan mee te doen, maar snap niet dat ze de selecties wat beter verspreiden. Bijna alles is in Friesland en twee uur heen en weer terug rijden gaat me voor alleen een wedstrijdje een beetje ver.