[HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:31

Ellis, ik vond hem erg stoer met zijn sportcoupe! Vlecht staat hem ook wel goed, dilemma!En Ferro en Figo zijn dan ongeveer even groot :)

Chim is ook erg knap met de korte coupe, vind ik!
Jerez ook!

Bij ons kunnen ze buiten zonder in de blub te staan, wel fijn!

Ik heb een nieuw topicje gemaakt: [EJL-ITP] Lusitano Figo: van puppypaard naar stoer rijpaard!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:07

Jeetje Figo is echt hard bijgegroeid dan zeg!
leuke foto's in je topic!

My_Chimanga

Re: [HK]BPL5 In volle vaart kletsen we door over het Barok Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:55

Figo blijft zo'n mooi onschuldig koppie houden ;) maar het is idd ook al een heel paard geworden!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 23:05

Wat blijft Figo Toch een Geweldig beest :)

Zo ff topicc gemaakt over onze Ritjes in de "Natuur" Heb er veeel meer,, :P
[EJL-ITP] weer een jaar met heel veel Km,

Zo vandaag ff Oliebollen gemaakt vast testen voor oud & nieuw had ze nog nooit gemaakt,
Wat vinden jullie er van ?

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:10

ohhh oliebollen lekker zeg!

mijn dikke beer begint een knap paard te worden! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:45

Lekker die oliebollen zeg, heb direct trek :') zien er ook echt goed uit!

En wauw Nouvel wat een knapperd zeg <3

Hier nog een topic van alweer een tijdje terug van Eros: [ITP] Eros z'n eerste fotoshoot deel 1

Het gaat allemaal heel goed met hem, hij is wel hard aan het groeien en z'n hormonen gaan ook al redelijk snel weg (de haflinger was zelfs hengstig maar hij bleef gewoon helemaal rustig) dus nog even en ze kunnen hopelijk lekker samen staan! Verder mag hij tot het voorjaar sowieso lekker doorgroeien en puppy zijn, heel af en toe lopen we gewoon een stuk in de bossen en foto's maken vond hij ook wel erg leuk, maar verder staat hij lekker 24/7 buiten :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:09

Hihi lekker,
Kom maar halen :D

Zo weer avontuur gehad vandaag, :)
erg topper me paard,, gaan de overstap naar Western maken :)
Dat is echt weg gelegd voor ons ;)

Wat een gave foto's komen er langs

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:16

Haha als je nou iets dichterbij woonde O:) en leuk zeg western, jullie zijn al zo veelzijdig en dan ook nog western, echt gaaf!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 20:01

Ja hebben vandaag zo iets gaafs gedaan, dat ik zo iets heb hier moet ik iets mee doen, heb nog nooit zo heerlijk gereden!!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:27

Woehooee!! Wij hebben gisteren de sleutel van ons huis gekregen!!
Wat voelt dat gek zeg.. dan loop je door zo'n leeg maar prachtig huis en dan is het gewoon van jou! :D:D:D

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:33

Ik zag al een vrolijk koppel op FB, Geeske, gefeliciteerd!
Knappe Eros!
Ellis, dat is geen dikke beer, dat is een knap paard :)
Oeh, oliebollen, helaas vindt mijn spijsvertering dat niet okee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:19

Zo, ik leef ook weer na mijn vakantie haha!

Gefeliciteerd Geeske :D
Leuk topic Liesbeth! Hoe was je weekendje Duinen?
Hij is echt zo gaaf geworden Ellis, al was ie dat anders ook al hoor :P

Sportcoupe, ik durf het toch niet aan met Mo :=
Haar manen komen nu over haar schouder <3

Kijk wat wij gedaan hebben afgelopen weekend :oo
[ITP] PRE Modesta voor het eerst op het strand!

Afbeelding

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:49

Hebben jullie ook ervaring met het bang zijn van water?
Macho komt oorspronkelijk uit Spanje, maar zijn voorgeschiedenis ken ik
vrijwel niet tot nauwelijks. Hij kon niet vast staan (hangen en volle bak paniek), kende geen deken, nauwelijks zadelmak, bijterig en zowat bovenop je lip willen zitten e.d. om even een idee te geven.
Hij is nu 2,5 maand hier en hij is totaal bijgedraaid. Ik rijd hem nu rustig aan door wat hij ontzettend goed en leuk oppakt, hij kan inmiddels vast staan zonder paniek, doet niet moeilijk met zijn deken, kent mijn grenzen en heeft respect voor mij maar water... echt een drama. Inmiddels krijg ik hem wel door de plassen tijdens het rijden en bij het longeren met wat aandringen maar voeten afspoelen of met de waterslang in zijn buurt komen bezorgt hem zowat een hartinfarct. Ik heb er wel hulp bij en we doen alles rustig aan, stukje voor stukje maar het viel me op dat ik er meerdere ken die dit probleem hebben of gehad hebben. Misschien jullie ook?

Ow en dit is trouwens het zwarte draakje waar het om gaat, super lief maar wel een beetje een heethoofd <3

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 00:34

Ik herken er wel dingen uit, Mijne komt ook uit spanje !:)

Gaan hem over zetten naar Western <3 :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 23:40

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verschillen ervaar tussen western en dressuur… voor heel veel mensen ligt daar een enorme kloof tussen, maar ik ken het allebei en vind ik bij allebei fijne dingen zitten die je goed kunt gebruiken, maar ook weer dingen die lang niet even fijn werken bij ieder paard… Ik denk dat beide partijen veel van elkaar kunnen leren en dat het vooral erg belangrijk is om te kijken naar wat voor het paard prettig is en dat er te veel ruiters zijn die iets 'willen' terwijl het voor het paard niets is. Als voor Pablo dit fijner is, denk ik idd dat het heel verstandig is om de overstap te maken! En als je er zelf ook nog lol aan hebt is het prima toch?!

Zo, vandaag even een ritje buiten gemaakt maar man man man, wat was het koud!! Het sneed gewoon in mijn wangen…

Verder zijn wij lekker aan het klussen in het nieuwe huis ;-) zouden er eerst niet heel veel aan doen, maar het wordt toch weer steeds meer wat we erbij bedenken!!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 00:04

Dat is ook zo, ;)
Wat ik ervaren heb is pablo er echt voor gemaakt, en tuurlijk dressuur pakken we er ook gewoon tussen doo, maar veral dat barrelrace *Hoe ook heet* en acher koeien enzo aan dat soort dingen wordt die helemaal happy van , ;)

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:36

Hallo allemaal!

Ellis, Ferro is zeker een knappe, stoere en grote vent aan het worden! Wat glimt hij lekker en zijn wat convexe hoofd gaat meer tonen lijkt wel, prachtig!

Fijn dat het hier verder goed gaat. Heb je een leuke vakantie gehad Jolijn? En lekker hoor, op het strand!

Ik ben kort geleden verhuisd, ik ga wonen in Zeeland, maar het huis wordt nog flink aangepast dus ik logeer nu een beetje bij mijn moeder en haar vriend in Zeeland of bij mijn vriend op Flakkee. Sterre staat in Zeeland op een kleine stal waar ze lekker het land op kan. Als alles klaar is komen de paarden aan huis te staan, kijk daar ontzettend naar uit. Fiëla is sinds een weekje in "training", technisch gezien is ze ingereden maar ze is zo gevoelig en introvert en soms paniekerig dat ik er even wat hulp bij wilde.
Maar ik hoop over een tijdje dus ook lekker in Zeeland of Ouddorp het strand op te kunnen!

P.s.: Mijn paarden komen niet iit Spanje maar houden ook niet van benen afspuiten. Zeker Fiëla kan dan flink tekeer gaan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:39

BRRRR Koud! :brr:

Spannend zo'n verhuizing, maar wat gaaf, straks de paardjes aan huis!
Ben je Fiela al wel zelf aan het rijden of heb je het daar nu te druk voor?
Fijn dat ze even ergens extra doorgewerkt kan worden in ieder geval.

Nog meer geklus in huis lees ik, succes!

en western en dressuur, in de basis is er wel veel op hetzelfde gericht volgens mij, maar het einddoel is net weer even anders...

Benen afspuiten, geeft Ferro gelukkig praktisch niks meer om!
Maar ik doe het nog zelden vanwege zijn huidallergie, ik probeer zijn benen zo ver als mogelijk zo droog mogelijk te houden.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:28

We (Nou ja, mijn moeder eigenlijk) reden af en toe met haar, wat buitenritjes ook gedaan. Mijn moeder is echter door een schuivend zadel hard gevallen en brak toen haar enkel. Ik wilde het toen op gaan pakken met in de bak rijden maar stapte amper 10 minuten rond toen ze er ineens hard vandoor ging en helaas uiteindelijk ook ging bokken en ik mijn beugel verloor en het ook niet meer hield. Ze is toen in paniek geraakt en ik heb weer een beetje bij 0 moeten beginnen. Ben er laatst kort weer opgeweest en dat was geen probleem, maar ik vind het lastig in de schatten waar het rennen vandaan kwam en mede daarom leek het me verstandig om haar even uit handen te geven. Dan kan ik of mijn moeder haar hopelijk over een paar weken thuis weer oppakken. Ze leert hopelijk een boel daar, afgelopen weekend is ze doodsbang geweest schijnt toen ze door verschillende vreemde mensen benadert werd tijdens oefeningen dus dit uitstapje is denk i erg nuttig, doordat ze zo introvert is kom je bepaalde angsten van haar anders nooit tegen, ze is zo ontzettend gevoelig maar het lijkt soms of ze heel stoïcijns is

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:11

O dan is dit zeker wel een les voor Fiela! Eens kijken of ze met veel vreemde mensen toch wat kan wennen… En bij 0 beginnen is soms heel zinvol!
Wel leuk dat je ze aan huis krijgt! Ik geniet er altijd ontzettend van… (Tsja, ik ga nu zelf verhuizen maar de paarden blijven toch bij 'thuis thuis'… ;-)

Paarden en benen afspuiten… Tsja, mijne komt qua familie uit Brazilie, maar zelf is ze in NL geboren, toen in Belgie opgegroeid en nu weer in NL, maar afspuiten is echt verschrikkelijk, of nouja, WAS echt verschrikkelijk…
Tuinslang aan = hangen, door alle touwen, kettingen en halster heen breken en wegwezen!
Heb het eerst gewoon geoefend met een spons met water, dat ging al veel beter op den duur en nu kan ik de benen wel redelijk afspuiten. (leuk vind ze het niet en ik moet altijd heel lang wachten tot ze haar achterbeen weer neerzet zodat ik kan afspoelen, maar het lukt). De rest van het lijf gaat de ene keer beter dan de ander… hoofd gaat nog totaal niet. Maar dat wil ze ook niet met een spons…
Ik heb wel een andere soort doushekop op de tuinslang gezet zodat er een hele rustige waterstroom uit komt, daar reageert ze beter op dan op een harde straal.

Ellis, gelukkig is Ferro dan redelijk donker! Dan zie je nooit zo veel vlekken… Chim wil ik iedere dag wel afspuiten met haar bruine hals enzo! Maar ik doe het maar heeeeel zelden in de winter. In de zomer doe ik het vrijwel iedere avond na het rijden… Dan wennen ze ook wel gelukkig.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 12:44

Wat cool Martine, dat je ze straks lekker aan huis hebt! :D

Hoop aan 't verhuizen haha. Leuk!! Ik hoop snel ook mee te kunnen, mijn vriend en ik durven het er af en toe al over te hebben: samenwonen :):) Zo'n zin in!

Ferro is echt supersexy!

Toch wel blij dat 'k zo'n nuchtere Fries heb dan :P Nooit ergens problemen mee haha. Lekker dier <3 Ben de laatste tijd weer zo verliefd op hem en hij zit ook echt goed in zijn vel! Tot 1 december lekker dag en nacht buiten kunnen staan, maar nu wordt het toch wel echt goed koud, dus van de week z'n stalletje klaar gemaakt en hij staat nu ook lekker binnen. Nu is het wachten op sneeuw, dan kunnen we weer buiten spelen!! :):)

Heb van de week ook eindelijk mijn fotoboek van Tamme afgemaakt. Lag al een tijdje op de planken, maar nu heb ik het eindelijk :D Is van de eerste 5 jaar dat hij bij ons was, dus vanaf zijn tweede tot echt wel een flinke man. Erg leuk om zo in 1 boek die ontwikkeling te kunnen zien :D

Maritelisab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:31

Hier ook geen problemen met afspuiten. Jerez vind het zelfs leuk. Hij pakt het liefst gewoon de waterslang uit mijn handen om het water te drinken. Erg irritant als je zijn voorbenen aan het afspuiten bent haha.

Wat een berichten allemaal over verhuizen of samenwonen. Leuk hoor! Hier voorlopig nog niet denk ik, haha.

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:43

Fijn zo'n overzicht, Natasja!
Lukt't klussen, Geeske?
Hopelijk kan je zelf snel weer aan de slag met Fiëla, Martine! En heerlijk dat je ze aan huis krijgt...
Prachtige foto's weer, Jolijn!

Figo vind water uit de tuinslang maar niets, maar we gaan deze zomer volop watergewenning doen :) Hij staat ook nog steeds gewoon zonder deken (24/7 in een paddock met grote open inloopstal) en lijkt het heerlijk te vinden. Hij ziet er vooralsnog niet uit als een teddybeer, maar dat zal wel komen :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:02

Zo die van mijn is gek op Water ook afspoelen meestal ben ik natter als me paard hahaha ;)

Ja hebben veel van zelfde weg, maar toch is net iets weg en idd einddoel is anders, En nu winter is rij ik vaker in de bak, Mits hij goed te doen is heb toch een doel nodig voor te trainen.

Afbeelding
^^^ zo sinterklaas slaan we dit jaar over

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 17:02

Gelukkig toch niet helemaal de enige die er eentje heeft met waterfobie :D achja kan hij eerst hier meer wennen en dan in het voorjaar langzaam aan zijn waterangst aanpakken. Verder pakt hij alles super goed op. Het is echt een schatje :D