jus schreef:Ellis hopen dat je wat wijzer word van haar gedrag met een bloedtest , toen ik het las dacht ik ook gelijk aan hormonen , heb je al gekeken of het met weersverandering te maken heeft die van mij worden beetje gestressed als er rotweer gaat komen , ook met volle maan zijn sommige paarden anders.
Wat houd zo'n stressaanval in ? Ik vind haar er op de filmpjes aangespannen altijd vrij ontspannen uitzien , mijn halve luso kan heftige reacties hebben als het in zijn bolletje zit hij is bijvoorbeeld heel bang van rook bijv als de hoefsmid er is en hij is een ijzer aan het branden ook al is het om de hoek en jij bent in de bak dan kan die echt uit zijn dak gaan.
Het lijkt inderdaad wel periodiek ong. gelijk met hengstigheid op z'n ergst te zijn, maar doordat je de hengstigheid zelf bij haar nooit ziet is het heel lastig vast te stellen...
Op zo'n moment is ze overgevoelig voor alle prikkels, staat ze de hele dag strak in de paddock, eet ze nauwelijks en schiet ze weg op alles wat ze ziet of hoort...
Vooral op geluiden van andere paarden reageert ze heel heftig, dravende paarden over straat, naar elkaar gillende paarden.
Ze is al een aantal malen daarop volledig doorgeslagen, zowel thuis als op ander terrein, en geloof me, als je zo'n paard in moet spannen of aan de hand moet houden of moet rijden op vreemd terrein, da's niet heel grappig...
Ze wordt enorm strak, breekt letterlijk in zweten uit, tot schuimen aan toe, gaat als ze los is heel hard heen en weer rennen, bokken en steigeren...
Vervolgens gaat soort luchthappende bewegingen met haar mond maken en ze kijkt ook raar (ogen op steeltjes zullen we maar zeggen)...
Soms is het zo erg dat ik echt denk dat ze ter plekke een hartaanval zal krijgen...
ik zal zo ook eens naar jullie proefjes kijken, ben wel benieuwd!
is er veel veranderd?
limonade, spannend joh!
bruin is mooi voor zadels en hoofdstellen!
madelief, sterkte en succes met je studie!