[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:50

cloris schreef:
Saida, je kan gewoon zonder startkaart starten bij de Barokke, moet je alleen even aangeven:)
Verder zijn er ook best wel wat Friezenwedstrijden in Noord Holland toch?

Ik geloof dat er wel een paar friezenwedstrijden zijn idd.
6 feb. in Assendelft zag ik al, maar dan kan ik niet.
Maar de meesten zijn aan de ander kant van de dijk, in Noord Holland worden niet zoveel wedstrijden georganiseerd voor friezen.

shoes

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 08:44

Shanna: Gefeliciteerd met je aanwinst! Mooi beessie.

Karin: Sterkte met je rug.

Esther: Lekker naar Jumping geweest! Dus je hebt wel genoten van de show? De laatste ker dat ik daar ben geweest is ongeveer 25 jaar geleden! Lekker aan het genieten van je verlof? Fijn dat het rijden zo goed ging.

Angela: Fijn dat Nouchka haar plekkie gevonden heeft in de groep.

Ellis: Wanneer kijg je de uitslag van het bloedonderzoek?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:08

Mies_Apollo schreef:
Daarom ga ik ook L2 starten ;) lekker doorzitten.
Leuk dat ze de l1 doorzitten maken, om de overgang te versimpelen naar L2, maar wordt de overgang B-L1 dan niet te goot? Vond hem juist zo wel goed, maarja.

Ik vind het toch jammer dat die barokke wedstrijden vanuit hier zo ver zijn!
Saida: heb je ook al is naar die friezenwedstrijden gekeken? In belgie (is voor jou natuurlijk heel ver) worden die wel onderling gehouden, maar wie weet kun je hc de friezenwedstrijden doen?

mies de l1 wordt niet helemaal doorzitten, alleen het meeste gedeelte om zo de overstap naar l2 te verkleinen,
heb ik gehoord hoor dus ik zie het wel als ik het nieuwe proevenboekje in mijn handen hebt.

wanneer stond je debuut nou gepland, en waar was die?

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:13

Angela – fijn dat shaddy weer goed loopt, kan je weer lekker aan de slag met der.

Ellis – ik kan me best voorstellen dat het voor jou schrikken is als ze zo’n extreme aanval krijgt, ik hoop voor je dat je de oorzaak kan achterhalen zodat je er wat aan kan doen.
Wanneer krijg je de uitslag van het bloed onderzoek

Laura – lekker dat je springles zo goed ging, en lekker blijven zitten op die roze wolk

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:49

Denise: dr zitten nu ook gedeeltes doorzitten in de L1, vond hem eigenlijk zo wel prima en de overgang naar L2 mooi geleidelijk!

20 feb ga ik l2 starten :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 09:53

ja ik vond hem ook zo prima, maar ja ik ben benieuwd wat er allemaal veranderd is aan de proeven

in de b hebben ze niet meer zoveel volte's erin, en in de m2 zijn de keertwendingen niet meer gelijk naar elkaar maar voor de rest weet ik het niet.

20 feb spannend bijna dus

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:00

Ellis hebben ze een idee wat ze kunnen vinden met een bloedonderzoek dat gelinkt is aan haar angst gedrag?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:02

_Saida_ schreef:
cloris schreef:
Saida, je kan gewoon zonder startkaart starten bij de Barokke, moet je alleen even aangeven:)
Verder zijn er ook best wel wat Friezenwedstrijden in Noord Holland toch?

Ik geloof dat er wel een paar friezenwedstrijden zijn idd.
6 feb. in Assendelft zag ik al, maar dan kan ik niet.
Maar de meesten zijn aan de ander kant van de dijk, in Noord Holland worden niet zoveel wedstrijden georganiseerd voor friezen.

Valt wel mee hoor. Weet dat er hier in de regio meerdere wedstrijden zijn.
Heb al even voor je gezocht: http://www.hcegmond.nl/index.php?view=d ... &Itemid=24

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:21

cloris schreef:
Ellis hebben ze een idee wat ze kunnen vinden met een bloedonderzoek dat gelinkt is aan haar angst gedrag?

even illegaal korte reaktie tussendoor op m'n werk, voor dit topic alweer een boel pagina's verder is... 8-)

ik wil ergens beginnen met dingen uitsluiten, zo weten ze of ze ergens mogelijk ontstekingen heeft en of o.a. de leverwaarde goed is...
problemen met de lever schijnen zich ook in gedrag te kunnen uiten...

als het bloed goed is (krijg morgen of overmorgen de uitslag) gaan we verder doorzoeken richting hormonen/hengstigheid...
dus gedrag bijhouden en bij hengstigheid in combinatie met extreem gedrag baarmoederonderzoek...

hopelijk kunnen we zo alles op een rijtje krijgen zodat we weten of er lichamelijke oorzaken zijn...
en ergens hoop ik dat, want als er geen lichamelijke oorzaken zijn zit het dus echt tussen 'r oren, en dan hebben we een groter probleem...

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:03

ik duim voor je mee ellis,

want wat als het wel tussen de order zit, kan je er dan niks aan doen ?

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:17

Ellis, lastige situatie! Succes!

Denise; ow geen proeven meer waar je misselijk van wordt door de voltes ;)!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:05

Mies_Apollo schreef:
Ellis, lastige situatie! Succes!

Denise; ow geen proeven meer waar je misselijk van wordt door de voltes ;)!

idd :j

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:13

Dat is in de B volgens mij de enige aanpassing. Proef 3 waren alleen maar voltes, daar zijn er een aantal van uit gehaald.
Bij de andere proeven is het teugels op maat maken na het halsstrekken niet meer een aparte oefening.
En men telt de rijvaardigheid en het effect van de hulpen vanaf 1 april dubbel.
Ben er wel blij om want werd simpel van al die voltes van proef 3. Frío ook trouwens. Vond het echt een ramp oefening. Reed bij mijn 1e wedstrijd ook meteen verkeerd. Vergat de volte te rijden. Die is er nu uitgehaald. Ik reed niet verkeerd, liep gewoon voor :+

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:16

We schieten al lekker op met het topic ;)! Zijn jullie al klaar voor de nieuwe opening?!

Hier nog liefhebbers van de serie lost? Was vanochtend in de Aldi en zag seizoen 1 staan voor 10 euro! die ging de kar in, maar toen kwam seizoen 2 ook voor dat geld tevoorschijn, dus nog even verder door de stapel gegaan en ja hoor ook seizoen 3 stond erbij :D! Was toch even een mooie meevaller!

Ben nu prison break aan het kijken <3 en kan daarna verder aan lost :~
*voor ik ga slapen 1 aflevering en heerlijke dromen over knappe mannen :D )

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:18

ik vindt ze ook een ramp hoor, moet zondag ook weer proef 3 rijden,

en ik wist niet dat ze de rijvaardigheid dubbel gingen tellen, ben benieuwd

ik zie het wel als ik het nieuwe proevenboekje heb

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:19

ik heb van heel veel mensen nog geen verhaal of foto dus klaar ben ik niet.

want heb toch echt foto's van de paarden nodig om verder te komen.

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:22

Das idd goedkoop Mies! Maar heb niks met lost :n
In Prison Break zit inderdaad een mooie man!

Ellis: Ben benieuwd of er wat uitkomt!

Pff, ben de afgelopen 2 weken bijna alleen maar met leren bezig geweest, en met goede resultaten, heb mijn herkansingen allemaal gehaald, én deze week de nieuwe tentamens tot nu toe ook allemaal, behalve een toets, heel moeilijke, die ook bijna niemand haalt (er is nog wel een kans dat ik hem net heb gehaald, maar waarsch. net niet).

Keek gisteravond de toets na die ik die dag had gemaakt, denk, nee, heb ik het echt zo slecht gemaakt, echt maar 4 goed ofzo. Ik dacht, nouja kan, niet heel goed voor geleerd ofzo. Bleek er een foute antwoordenversie op te staan, net nagekeken en maar 4 fout haha :D

Omdat ik echt voor deze opleiding wil gaan heb ik me even afgesloten van Furia, (niet dat ie aandacht tekort komt nu, mijn zusje heeft hem gedaan en mijn bijrijdster), maar morgen na mijn laatste toets lekker heen en zondag dan verhuizen naar een stal vlakbij de duinen, zin in!!!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:30

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:42

Ellis hopen dat je wat wijzer word van haar gedrag met een bloedtest , toen ik het las dacht ik ook gelijk aan hormonen , heb je al gekeken of het met weersverandering te maken heeft die van mij worden beetje gestressed als er rotweer gaat komen , ook met volle maan zijn sommige paarden anders.
Wat houd zo'n stressaanval in ? Ik vind haar er op de filmpjes aangespannen altijd vrij ontspannen uitzien , mijn halve luso kan heftige reacties hebben als het in zijn bolletje zit hij is bijvoorbeeld heel bang van rook bijv als de hoefsmid er is en hij is een ijzer aan het branden ook al is het om de hoek en jij bent in de bak dan kan die echt uit zijn dak gaan.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:06

Ellis, hoop voor je dat er wat meer duidelijkheid is na het bloedonderzoek.

Zooo ik zit nog te wachten, over 2.5 week kan ik eindelijk weer gaan kijken en/of rijden.
Wachten duurt zooooo lang.
Zit wat om me heen te kijken naar zadels, voeding, en dat soort dingen.
Heb al een heel mooi bitloos bruin hoofdstel gezien.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:20

zo ik vind proef 3 al veel beter :D

en madelief super gefeliciteerd nu morgen nog een goede toets neerzetten en dan lekker genieten van je kanjer.

veel succes met verhuizen, ook voor je zus.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:17

jus schreef:
Ellis hopen dat je wat wijzer word van haar gedrag met een bloedtest , toen ik het las dacht ik ook gelijk aan hormonen , heb je al gekeken of het met weersverandering te maken heeft die van mij worden beetje gestressed als er rotweer gaat komen , ook met volle maan zijn sommige paarden anders.
Wat houd zo'n stressaanval in ? Ik vind haar er op de filmpjes aangespannen altijd vrij ontspannen uitzien , mijn halve luso kan heftige reacties hebben als het in zijn bolletje zit hij is bijvoorbeeld heel bang van rook bijv als de hoefsmid er is en hij is een ijzer aan het branden ook al is het om de hoek en jij bent in de bak dan kan die echt uit zijn dak gaan.

Het lijkt inderdaad wel periodiek ong. gelijk met hengstigheid op z'n ergst te zijn, maar doordat je de hengstigheid zelf bij haar nooit ziet is het heel lastig vast te stellen...
Op zo'n moment is ze overgevoelig voor alle prikkels, staat ze de hele dag strak in de paddock, eet ze nauwelijks en schiet ze weg op alles wat ze ziet of hoort...
Vooral op geluiden van andere paarden reageert ze heel heftig, dravende paarden over straat, naar elkaar gillende paarden.
Ze is al een aantal malen daarop volledig doorgeslagen, zowel thuis als op ander terrein, en geloof me, als je zo'n paard in moet spannen of aan de hand moet houden of moet rijden op vreemd terrein, da's niet heel grappig... :+
Ze wordt enorm strak, breekt letterlijk in zweten uit, tot schuimen aan toe, gaat als ze los is heel hard heen en weer rennen, bokken en steigeren...
Vervolgens gaat soort luchthappende bewegingen met haar mond maken en ze kijkt ook raar (ogen op steeltjes zullen we maar zeggen)...
Soms is het zo erg dat ik echt denk dat ze ter plekke een hartaanval zal krijgen...

ik zal zo ook eens naar jullie proefjes kijken, ben wel benieuwd!
is er veel veranderd?

limonade, spannend joh!
bruin is mooi voor zadels en hoofdstellen! 8-)

madelief, sterkte en succes met je studie!

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:54

Heey

Laura: Super dat het zo lekker gaat zeg :D.

Ellis: Ik hoop dat er iets gevonden word waar iets aan gedaan kan worden.

Madelief: Super dat je tot nu toe alles gehaald hebt :D. Succes met het verhuizen en alvast veel plezier op de nieuwe stalling :D.

Shaddy loopt weer helemaal goed *\o/* Ze ging net bokkend en rennend de paddock door :D. Ze is ook weer lief. Door de pijn in haar been was ze chagrijnig maar nu is ze weer vrolijk :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:02

fijn dat het weer goed met 'r gaat!

ja, ik hoop het ook, afwachten maar...

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:38

Weet hoe het kan voelen op met een opgefokt paard , paard van mijn dochter kan heel heftig reageren op rennende paarden of rare geluiden , vorige week was er een doedelzakiets vlak bij de manege , hij stond los nou toen ik hem moest pakken was hij helemaal wit van het zweet , hij heeft 2 maanden terug meegedaan met een clinic met colastra , nou de eerste dag was hel zeg zelfs een profesioneel als hem vond het een zeer gevaarlijke situatie(wel na de les :D ) clinic duurde drie dagen nou de 2e dag was hij het paard met meeste publiek :D
Augusto Colastra rijd zelf ook veel lusitanos op GP niveau echt een heel fijn iemand om les van te krijgen.
Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.

Hier een foto van de clinic mijn nichtje reed het paard van mijn dochter omdat Gallo niet 100% was niks ernstig maar hij liep wat op eieren na visite hoefsmid.

Afbeelding

reageer niet veel maar lees wel altijd de reacties in het topic!