[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:25

Ik adviseer mensen altijd om ongewenst gedrag niet te negeren. Bijv tijdens het opstijgen, als hij stil staat negeer je hem feitelijk ook, je beloont het tenslotte niet. Dus je paard heeft net geleerd, voor voetje optillen wordt ik beloont, gewoon stil staan wordt genegeert. Ga je voetje geven ook negeren, dan verschilt dat dus niet met gewoon stil staan. Voor je paard betekent dat dus feitelijk stil staan is altijd genegeert worden, voetje geven kan genegeert worden, maar kan ook iets opleveren. Dus is het interessanter om voetje te geven. Daarnaast kan voetje geven/schrapen ook nog eens zelfbelonend worden = het wordt een fijne bezigheid. Dus met negeren leer je ze enkel dat het jou niet uitmaakt, terwijl het je dus wel uitmaakt. Door direct aan te geven dat je niet wil dat hij voetjes aangeeft (uhu, nee, evt een paar stappen achterwaarts oid) leer je hem dat je dat enkel op commando wilt.

Overigens maakt het echt niet uit wat voor lekkers je gebruikt hoor ;) Snoepjes worden veel paarden zelfs al rap flauw van, ze vinden vaak bix, appel of wortel uiteindelijk lekkerder ;)

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:25

Penny: Jeetje wat een moeilijk besluit, maar op deze manier kan misschien inderdaad beter op zoek naar een paard wat beter bij je past. :(:)

Raquel: Welkom!

Jasmijn: Je straalde gewoon zaterdag, dat vond ik zo mooi om te zien! Ik hoop echt voor je dat het wat wordt met je vlam ;)
En Bandiet was echt weer super knap en lief! Je hebt niet eens vertelt dat je zijn tandje hebt ;)
Ennuh... een bruin hoofdstel.... foto!!!

Gelukkig zijn er meer mensen hier die niet zo blij waren met het artikel :n

Lobke: Zo! helemaal uit Barcelona! Wel heel gaaf!
En de nieuwe stal van Terroso ziet er goed uit! En hij zelf ook :+:

Benthe: Beterschap :(:)

Ilona: Ja, heb het echt super druk, en dan tussendoor ook nog een weekend weg.. En natuurlijk de opening van het nieuwe topic..
Met Vaidosa gaat het lekker! We hebben gisteren in de manege gereden en ze was super rustig en ik heb heel lekker gereden, op mijn tempo :P, en ze liep sommige stukken echt heel fijn ontspannen. Ze is de laatste tijd steeds heel boos met rijden, volgens mij omdat ze wel wil, maar het gaat nog niet zo goed ivm bespiering die ze nog mist. Voor de afwisseling ben ik maandag ook begonnen met wat vrijheidsdressuur en ik ben nu bezig haar de spaanse pas te leren en een beetje een compliment!
En Igneo :+: tja, met mijn mannetje gaat het super! Ben vandaag nog heen geweest! En zondag gaan we hem dan eindelijk halen :):) Ik vind het zo spannend!!!! Ik hoop echt dat alles goed gaat!!!!
Hahaha, lees ik nu verder, ben jij ook met de spaanse pas en buiging bezig := haha, super hoor dat Chico dat ook zo goed op pakt!!

Madelief: Fuur wordt echt steeds mooier!! Hij krijgt echt zo'n lekkere nek en kont!
Whahah _O- zo blijf je bezig met paarden vangen :P

Nouvel: Zo, werd even helemaal duizelig van je post! Maar wat een super nieuws *\o/* Je hebt er alle reden toe om zo'n post te plaatsen ;) haha! Echt super!

Heidi: Sterkte! :(:)

Cyrina: Arme Taco en arme ram :(:)
Wouwie, Cantaor kan echt lekker lopen!
En het lange teugelen met Engreida ziet er lekker ontspannen uit!

Frank: Wat een gedoe is het toch met dat zadels passen op barokkies, hopelijk heb je snel een geschikte gevonden voor Des.

Vandaag heb ik voor de laatste keer van mijn ventje genoten bij Aline.... Want zondag gaan we hem ophalen!!!!!! *\o/* :):) *\o/* :):) :#
Hij was vandaag in een zeer goed humeur en we hebben wat geoefend met wandelen en dan stoppen en wachten als ik dat wil. Dat ging heel goed. Verder hebben we nog wat voetjes geven geoefend en lekker veel gekriebeld!

Gisteren ben ik met Vaidosa naar de manege geweest, omdat de bak bij Lisa weer lekker bevroren was. Het rijden ging wel lekker, heb veel fijne stukken kunnen rijden, waarbij ze lekker ontspannen was in haar nek en een mooi rustig tempo liep. Ze vind het alleen nog wat lastig om voor langere tijd op dat rustige tempo te lopen en schiet er dan zo nu en dan nog wel tussen uit. Als ik haar dan terug neem wordt ze een soort van boos en gaat ze heel erg stampen.. beetje apart.

Verder zijn ook wij sinds maandag begonnen met het oefenen van de Spaanse pas en de buiging. Vaidosa is alleen een beetje lui en heeft het naar 3 keer haar been optillen wel weer gezien en dan wil ze weer wat anders doen.
Bonita is een beetje te gefixeerd op de beloning waardoor ze niet echt oplet :=

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:26

Marielle, nog gefeliciteerd!

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:31

het bewijs haha
Afbeelding

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:38

El, super zeg!
Heidi, sterkte ermee.. Nooit leuk zulke dingen..
Iloon, knap zeg van Chico! Goya had het ook vrij snel door. Moet hem ook maar weer eens oppakken met VD, alweer lang geleden..

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:00

Ellis: YESSS! Goed nieuws! super hoor hoop dat het heel snel gaat en dat je heerlijk kunt rijden

Heidi: Slecht nieuws das echt niet mooi meis denk aan de mooie herrinneringen hou je taai met dit verlies

Saida:rot dat Rintske weer niet goed loopt heb je een idee wat het kan zijn?????

marielle :D jaaaaaaaaaaaaaa het was echt super heb ook genoten doe we vaker liefs en hele mooie camera hoor nu moet je deze kant uitkomen voor foto´s van tsjillert :P

voor de rest reageer ik nog wel bij ben erg druk met dingen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:14

Ja het is eventjes schikken als je zo een bericht krijgt.
maar we hebben veel foto's van hem en ook mooie herrinneringen van Monte.

Ik ben wel blij dat de eigenaars niet verder aan modderen omdat ze hem graag willen behouden.
nee ze kijken echt naar het paard en hij had veel pijn dat ze deze pijnlijke besluit moesten nemen.

en op pijnstillers tezetten levenlang is ook geen optie.

Ik heb een kaartje gestuurt naar ze via de computer en ik wil een mooie foto uit zoeken en aan ze geven voor mooie herrinneringen aan Monte.
Ik denk dat ze dat wel waarderen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:15

Jee jullie gaan echt veeeel te snel zeg! :D
bijreageren ga ik echt nog doen... :o

maar allemaal onwijs bedankt voor jullie leuke en lieve reakties!
ik ben ook zo blij dat er nu eindelijk vooruitgang in zit na al die tijd wachten! *\o/*

heide, he wat rot zeg...
dat blijven altijd nare dingen...

verder erg leuke foto's voorbij zien komen!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:20

Karina schreef:
Cyrina: Mooi hoor, Engreida aan de lange teugel, ziet er goed uit.
Wat voor ras is je ram? Is ie agressief tegen jou of tegen andere schapen? Mijn leplam nubische bok is gecastreerd maar echt onwijs lomp en opdringerig vergeleken bij de andere gecastreerde bok, het kan toch wel aan het flessen liggen misschien. En altijd eerst ballen checken voordat je castratie-afspraken maakt hè? :D

Ja, nou pffff, ik kijk normaal dus altijd, op het werk laten we het ook geregeld doen....maar nu door de drukte straal vergeten :o
Mijn schapen zijn Romneys, een groot Engels ras wat in moertasachtige gebieden loopt. Het zijn normaal super lieve en rustige dieren, op het werk loop ik gewoon tussen onze dekrammen van meer dan 100kg door, niks aan de hand en voor elkaar zijn ze ook super lief.
Alleen Chef werd dus echt een ettertje, de hele tijd schijnaanvallen en af en toe ook raak (en dan lag ik weer plat op mijn bek :+ ), zowel tegen mij als tegen de ooi.
Het was wel meer speels mannengedrag, nog niet uit boosheid, gewoon grenzen verleggen zeg maar. Opdringerig en lomp is hij ook, maar dat vindt ik niet erg, gaat mij echt om dat stoten.

Frank; succes met je zadel.
Madelief, Furia is echt zooo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:21

Ellis: gefeliciteerd zeg, wat een fijn nieuws :D

Heidi: oei, dat is dan weer minder!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:25

Heid, sterkte. Saffier (de drukkere schimmel van mijn vader) is maandag ingeslapen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:11

sanne: over welk artikel heb je het?
ik zag vandaag dat igneo het gezicht is van het paardentango-forum.
marielle en peet: gezellige boel dat straalt er van af.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:13

Ja, Igneo is het paard voor de maand februari :D

Het artikel staat in Bit, het gaat over Lusitano's

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:22

he bekend plaatje! :D

Afbeelding

op commercieel voor een reclame voor een hengstenreportage van HF... :=
hele wilde hengst! :D

dat artikel stond inderdaad in de Bit, vond 't ook niet zo... :o

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:30

nu we het toch over plaatjes hebben. welke combinatie siert februari van de pavokalender??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:30

ik heb geen idee, heb de pavo kalender nog niet gezien... :n

heb je het plaatje?

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:39

Utixo schreef:
Heid, sterkte. Saffier (de drukkere schimmel van mijn vader) is maandag ingeslapen.

neee Benthe het is niet waar ;(
Ja ik ken hem nog zo goed :o

Nou jij ook sterkte ermee en je vader ook.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:43

hihi ff gauw met de webcam van de laptop een plaatje geschoten, niet al te duidelijk dus. maar hier is ie:

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:45

ik weet het niet...
wel een mooi plaatje!

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:53

:wave:

Karina; Die zwelling bij Veludo, ontstond die vlak na de operatie? Of pas na een paar dagen?
Machonito; Gelukkig dat hij goed geslapen heeft! En inderdaad, ik weet zeker dat de gemiddelde ouder álles voor zijn of haar kindje over heeft ;) Leuke foto's van Bunschoten, Sterkte met de Fries.
Cyrina; M.b.t. dat artikel; ik ben het helemaal met je eens! Leuk om de lange teugelfoto's te zien.
Picassox; Jammer dat je je paard wil gaan verkopen, maar je moet je gevoel volgen. Heel veel sterkte ermee alvast.
Evdpanne; Leuk, een wedstrijd!
Barocco; Hoe ging het rijden op het nieuwe paard? Prachtige foto's zijn het geworden! Ik wilde graag reageren maar dat mocht niet meer van Bokt...
Robijntjah; leuke foto's, bij jullie was het wit.
Idra; die stallen zien er fijn uit. Hopelijk bevalt het Terroso ook goed. Aan de foto's te zien is hij wel tevreden. Héél leuk, om die filmpjes te bekijken! Succes alvast, binnenkort bij de lesdag van David de Whispelaere. Ik zou graag komen kijken, eens zien of dat mogelijk is.
_Saida_; Gelukkig dat je nu weer weet waar je aan kunt werken.
Utixo; sterkte!
Prinslover; Urbino heeft de knuffel ontvangen ;) Supergaaf dat Chico Spaanse pas kan! Urbino kan het ook, maar ik heb het nog niet geoefend. Heb er zelf geen ervaring mee. De vorige eigenaar heeft het toen nog voorgedaan in Portugal :D Staat nog op de foto. Madelief88; zou ik ook wel willen weten, dat van die Spaanse pas.
En echt een enorm groot verschil, die twee foto's! Op de eerste foto, was hij daar nog hengst of al ruin?
Nouvel; wat fijn, positief nieuws.
Frankiej; Ondanks dat de foto wat onduidelijk is, ziet het er toch erg mooi uit zo in complete uitrusting en kleding!

Met Urbino gaat het heel goed! We hebben hem gisteren opgehaald en hij was heel blij dat hij mee naar huis mocht.
Ik heb nog telefoonfoto's en een filmpje van zijn hoofd toen hij net 'wakker' was, maar daar kijkt hij een beetje zielig, dus die zal ik jullie besparen.Ook vandaag ging het goed met hem. Het zag er allemaal goed uit en hij was goed wakker. Ik hoop dat het zo blijft gaan. Hij mag nu een aantal dagen geen onverwachte bewegingen maken, dus we moeten de komende dagen even wandelen aan de hand. Dit hebben we dus straks gedaan. Uitgebreide poetsbeurt gegeven. Hij vond het wel prima :D

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:18

Ellis -> En vertel! Wat zeiden ze in het ziekenhuis van je voet?
Lees net dat het heeeeeeel goed gaat! Toppie! *\o/*

Benthe -> BETERSCHAP!

Ilona -> We hebben ook onwijs veel zin weer in de wintersport!
Vorig jaar lag er maar erg weinig sneeuw, maar juist door de grote groep was het zo ontzettend gezellig!
We stonden om 10 uur 's morgens al aan de choco-rum, hahaha! :D
Nog even en je kan met Danielle en Jauke mee shows geven! ;)

Esther -> Gemelo heeft een erg stabiele draf waardoor je best wel goed kan blijven zitten, dat scheelt. :Y)
Volgens Mayke zou hij er niet met mij vandoor gaan, maar 1x probeerde hij het toch de boef!
Gek genoeg bleef ik nog zitten ook, ik was helemaal verbaasd, hahaha! :D
Wel een hele goede les idd!

Madelief -> Zow! Wat een verschil op de foto's van Fuur!
Hihi wat een boefje die Mischa!

Gabriella -> Met Rintske zelf gaat het wel goed, alleen heeft ze toch nog last van die pees/spier.
Op zich loopt ze goed, iets stijf, alleen zie ik bij elke stap met dat been haar koppie naar beneden trekken dus zit het toch nog niet helemaal goed.
We gaan gewoon lekker door met elke dag rustig en niet te lang longeren, tot ze weer goed loopt.

Heidi -> Altijd rot als een paard wat je (goed) hebt gekend overlijdt......
Sterkte meis! Y;(

Cyrina -> Lief dat buikje van Engrida!
Wanneer wordt het veulen verwacht?

Marielle -> Zo te lezen ben je lekker verwend met je verjaardag!

Sanne -> Jee, wat gaat dat snel zeg dat Iggy al bij je komt!
Zat me laatst ook te bedenken dat ik Rintske ook al weer 8 maanden heb......

Petra -> Rints loopt niet goed door de ruzie met Buehne vorige week.
Waarschijnlijk heeft ze toen bij het achteruit trappen een pees of spier verrekt, want uitwendig konden we niets vinden.
Komt wel weer goed, we doen het gewoon rustig aan met elke dag even longeren.

Frank -> Die foto van februari is idd een erg leuke combi! Mooi paard!
Ik weet ook niet wie dat is......

Vanaaf Rints weer gelongeerd, ze leek wel weer iets beter te lopen, maar het ging nog niet goed.

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:20

Even snel een foto van Sophie die naast me ligt. Morgen weer bij lezen..

Afbeelding

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:25

Toch nu maar even..

Sanne: Wat leuk dat die bijna mee naar huis mag! Dat worden lange dagen.
Sjaad: Fijn dat het goed gaat met Urbino..
Ilona: Met belonen met snoepje hoef ik bij Nino niet te proberen :P .
Saida: Fijn dat Rints wat beter lijkt te lopen.
Marielle: Lekker verwend dus.

Owja en dit zadel gaat het waarschijnlijk worden. In bruin en zwart verkrijgbaar. Kan
iemand mij vertellen wat voor kleur bruin het is...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:54

Ik vind het gewoon Choco, Negro, hoe je het ook wil noemen :+

Sjaad: Fijn dat het goed gegaan is!
Arme Urbino :=

tsjillert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:58

frankiej schreef:
sanne: over welk artikel heb je het?
ik zag vandaag dat igneo het gezicht is van het paardentango-forum.
marielle en peet: gezellige boel dat straalt er van af.

mag ook wel weer een keer he :P