[HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:05

goedemorgen allemaal :wave:

evdpanne

Re: [HK]Barokkepaardenbokkers gaan heel hard, dl 4 gaat vn start

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:32

Goedemorgen :wave:

Lig nog heerlijk in mn bed, heb een weekje vakantie voor ik aan mijn nieuwe baan ga beginnen. Echt heerlijk!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:41

Prinslover schreef:
Thanx voor de link Branca, ontzettend gaaf halster :D . Wie weet.. Ik heb me toen opgegeven met Chico en mocht gewoon mee doen hoor :j .

Heb even gemaild hoe het zit. Keuringen zonder papieren mag niet, wedstrijd wel. Dus kan inschrijven.
En zeg eerlijk: meneer is redelijk barok te noemen :D
Afbeelding

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:19

branka :9 gave foto

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:20

evdpanne schreef:
Goedemorgen :wave:

Lig nog heerlijk in mn bed, heb een weekje vakantie voor ik aan mijn nieuwe baan ga beginnen. Echt heerlijk!

geniet er lekker van kan je uitgerust aan je nieuwe baan beginnen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 10:24

Ik geniet er zeker van :). Af en toe lekker klussen bij een vriendin van me, maar vooral lekker uitslapen! Heerlijk is dat!

Gister heb ik toch zo lekker op mn pownie gereden! Rechter galop ging in 1x goed, en ging de oefeningen doen die ik met les had gekregen en dat deed ie ook super! In draf wil Shaggy nog wel eens te hard gaan om ergens onderuit te komen maar nu moest ik zo langzaam mogelijk gaan draven, en dat deed ie naderhand super! Ging er even bij doorzitten en dat zat toch zooooo lekker! Misschien moet ik toch maar het M gaan halen, dan mag ik proefjes doorzitten :D.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:03

esther vanaf de l2 moet je alles al doorzitten, en vanaf 1 april worden de proeven veranderd dan moet je in de l1 al hele stukken gaan doorzitten, om zo de overgang naar de l2 te versimpelen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 11:05

Stalgenootje van mij zei dat het pas vanaf het M moest :P. Ik dacht idd ook al L :). Ach dat scheelt dan kan ik al eerder gaan doorzitten en genieten van het feit dat pownie zo lekker zit!

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:22

wees blij dat die zo lekker zit, heike zit nu nog voor geen meter, kom nog steeds vanwege zijn rugblesure en het feit dat die redelijk hoog opgooit, maar als die ontspand en lekker nageef zit die wel heerlijk hoor ;)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:24

Branka ga jij nog bij de Barokke starten?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:26

heikedenise schreef:
esther vanaf de l2 moet je alles al doorzitten, en vanaf 1 april worden de proeven veranderd dan moet je in de l1 al hele stukken gaan doorzitten, om zo de overgang naar de l2 te versimpelen

Alles behalve de middendraf ;)

cloris schreef:
Branka ga jij nog bij de Barokke starten?

Denk het wel. Moet nog even kijken of ik in april in Benningbroek al start of dat ik juni in Berkhout ga.
Brenda heeft iets van doen als je er zin in hebt. Gewoon lekker voor de lol starten.
Kreeg in de mail ook te horen dat er in totaal dit jaar 4 barokke paarden wedstrijden zijn in Noord Holland dit jaar.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:28

BrankaZ schreef:
Denk het wel. Moet nog even kijken of ik in april in Benningbroek al start of dat ik juni in Berkhout ga.
Brenda heeft iets van doen als je er zin in hebt. Gewoon lekker voor de lol starten.
Kreeg in de mail ook te horen dat er in totaal dit jaar 4 barokke paarden wedstrijden zijn in Noord Holland dit jaar.

Ja 2x Benningbroek en 2x Berhout, ach het is ook leuk gewoon doen:) ik ga ook :j

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:31

Buitenwedstrijden loopt ie fijner, maar de bak in Benningbroek kent ie al van de les van Piet Bakker. Dus rond komen we wel. Enige was dat ik een wedstrijdpauze van minimaal 3 maanden en eigenlijk het hele binnenseizoen had gepland. Maar het is wel erg leuk om te doen.
Denk ook dat ik wel weer in Schoorl ga starten. Zo'n overdosis aan prikkels zorgt dat ie zich wat afsluit en daardoor voor mij makkelijker te rijden is.

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:01

BrankaZ schreef:
heikedenise schreef:

Alles behalve de middendraf ;)

:j klopt maar ik dacht dat esther dat ook wel wist vandaar dat ik dat er niet bij schreef.

maar hoe lang heb je nu al geen wedstrijden gereden want die barokke wedstrijd lijkt me wel leuk om te starten.
en in welke klasse zitten jullie nou?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:02

Nou ik start op het moment helemaal niks... heb alles gereden van B tot en met Z2.
Wil dit jaar eigenlijk twee stuks weer gaan starten en ik denk allebei in de M1, maar is nog even afwachten hoe ze in training ontwikkelen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:19

heikedenise schreef:
maar hoe lang heb je nu al geen wedstrijden gereden want die barokke wedstrijd lijkt me wel leuk om te starten.

November was de laatste wedstrijd. Had in december nog 1 staan maar die werd door de sneeuw afgelast (te veel afzeggingen, inclusief mijzelf).
We teuten al een tijdje in de B. Ontspanning is en blijft lastig, zodra ik wat gespannen ben (wat op een wedstrijd niet raar is) is dat bij Frío heel duidelijk zichtbaar en met een barokkie toont het dan al heel snel tegen de hand.
Verder zitten we tegen een drempel aan van net wel/net niet. Vandaar ook de wedstrijdpauze om het voor elkaar te krijgen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:38

Die Barokke Paarden wedstrijden, zijn die zonder startkaart?
En mag een fries daar ook aan meedoen? (is ook een barok)
Als ik er op zoek zie ik alleen maar PRE's en Lusitano's.
Berkhout en Benningbroek is voor mij in principe goed te doen...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:32

Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 26-01-11 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:33

BrankaZ schreef:
heikedenise schreef:

November was de laatste wedstrijd. Had in december nog 1 staan maar die werd door de sneeuw afgelast (te veel afzeggingen, inclusief mijzelf).
We teuten al een tijdje in de B. Ontspanning is en blijft lastig, zodra ik wat gespannen ben (wat op een wedstrijd niet raar is) is dat bij Frío heel duidelijk zichtbaar en met een barokkie toont het dan al heel snel tegen de hand.
Verder zitten we tegen een drempel aan van net wel/net niet. Vandaar ook de wedstrijdpauze om het voor elkaar te krijgen.

ik herken mij en heike helemaal in jou verhaal :j wij kwakkelen ook al een tijdje in de B vanaf januari 2009 (maar wel met pauze's en blessures ertussen) en bij ons blijft die ontspanning ook lastig, ik werd ook eel snel gespannen (zenuwen voor de wedstrijd) en heike reageerd daar ook heftig op,
wij zijn nu sins deze maand weer offcieel begonnen en het ging harstikke goed, dus hoop nu ook deze lijn vast te houden :j
en het komt vast en zeker wel goed, we hebben de tijd.

saida - dat vroeg ik mij ook af met een fries

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:43

Daarom ga ik ook L2 starten ;) lekker doorzitten.
Leuk dat ze de l1 doorzitten maken, om de overgang te versimpelen naar L2, maar wordt de overgang B-L1 dan niet te goot? Vond hem juist zo wel goed, maarja.

Ik vind het toch jammer dat die barokke wedstrijden vanuit hier zo ver zijn!
Saida: heb je ook al is naar die friezenwedstrijden gekeken? In belgie (is voor jou natuurlijk heel ver) worden die wel onderling gehouden, maar wie weet kun je hc de friezenwedstrijden doen?

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:18

Saida, je kan gewoon zonder startkaart starten bij de Barokke, moet je alleen even aangeven:)
Verder zijn er ook best wel wat Friezenwedstrijden in Noord Holland toch?

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:15

Heey

Esther: Super dat je lekker hebt gereden :D.

Branka: Gave foto :D.

Ik rijd nog geen wedstrijden. Wij zijn nog niet eens B klaar. Door de veel te zware bak kunnen we amper oefenen. We mogen blij zijn als we een stukje kunnen draven. Aan de galop moet echt nog een hoop verbeterd worden, we gaan als race monsters door de bak. Maar dat kunnen we nu dus niet oefenen omdat de bak veel te zwaar is.

Shaddy loopt weer bijna helemaal zuiver :D. Ze gaat ook de wei weer in :D.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:47

*komt ook weer even binnenvallen :D *

De barokke wedstrijden zijn echt super leuk!
En ook als je nog niet B klaar bent kun je rustig eens in de startersklasse meedoen, de sfeer is goed en niemand zal je erop aan kijken als iets nog niet lukt!
Ik vind het echt jammer dat het met Fifi niet gaat, anders was ik ook zeker weer gegaan, alleen al om de sfeer en de prachtige locaties!

Vanmiddag bloed laten prikken bij Fifi voor bloedonderzoek.
Ik wil gewoon weten waar haar toenemende extreme spanning en stress vandaan komt, ze heeft afgelopen jaar een aantal keren echt een 'aanval' gehad van spanning en stress en dat is zo eng...
Ik weet gewoon niet goed wat ik ermee aan moet...
nu maar stapje voor stapje alles uitzoeken en hopen dat we iets verklaarbaars vinden...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:25

Ja inderdaad Barokke wedstrijden zijn echt leuk om te doen en heel gezellig!

Ik doe in Heteren sowieso mee. De andere moet ik nog even kijken want dat is voor mij zeker 2 a 2 1/2 uur rijden..... Dus als iemand nog een leuk logeeradresje weet in de buurt (die in Berkhout en die andere...)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 21:33

Ik wil wel weer even heel ego doen maar ben heeeel happy!!!

Heb vandaag mijn eerste springles gehad met Hinc! En hij deed het echt super!!! Hebben een heel parcoursje gesprongen met daarin zelfs 2 oxers die hij nog nooit gedaan had. Hij heeft niet een keer geweigerd!!!!
Soms echt onmogelijke sprongen maar echt niet verkeerd voor een eerste keer (eerste keer les had al wel vaker gesprongen maar niet echt serieus)
Dus zit weer op de roze wolk :D :D :D