[HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Barokke paardenliefhebbers kletsen door in deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:38

Dat leer je hem snel Iloon!

Robijn kan gewoon voetje netjes optillen en schudden!
Kusje weet ik bijgod niet meer hoe ik dat Veerle geleerd heb toen :=
Dus dat wordt nog wat!

Maar zo met die kou vind ik dat toch niet leuk :=
Ga ik liever wandelen ofzo :o

Ik ga lekker een rondje door de sneeuw stappen met mijn muts :)

Doeg!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:41

madelief88 @ Heuhj, dat herken ik (die laatse foto :)) )
in bergen op zoom, kliniek/DA ? :D

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:44

Madelief; Ag ag, die Fuur toch, die is zéker veeel veranderd laatste jaren... Goh, wat issie een dijker geworden :D . Dat punt kontje is echt totally verdwenen. Hij had trouwens al een beste nek! :9 Maar die is nu nóg dikker :D . En leuk he rijlessen. Ik had het ook hoor, ene keer beter dan de andere keer.. Maarja, als je het eenmaal hebt, maakt het alles zoveel makkelijker :) . Dat verhaal van dat open hek :') hahahaha, zo droog. _O- .

Benth: Wat kregen ze precies? Bij 1 kg muesli en 1 kg biks? En 's-Avonds? En wat krijgt Matz? En wordt Tix gereden dan? Of moet ie los?

Jolijn: Succes :P .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:47

Kaar doet Utixo vandaag. Voor Utixo moet je in die emmertjes 1 schep hooibrok en 1 schep muesli per emmertje doen. Sleuteltje van de container ligt in Glenn z'n hok, en anders is het slot niet zo heel moeilijk, gewoon hard trekken aan de oogjes :). 's Avonds mag Tix 1 schep hooibrok en Matz een beetje muesli uit de kist naast de containers.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:52

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

botje is aan het groeien!!!!!

mag krukken nu rustig aan af gaan bouwen, dus we hebben weer wat te doen!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:57

Benth: Okee :) Komt goed.

ellis: JOEEEEEEEEEEEPIEEE :#

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:47

Madelief :wow: Hij is echt veranderd!! Leuk om zo het verschil te kunnen zien!
Ellis *\o/* YEAH! *\o/*
Iloon Spaanse pas;stoer hoor! Daar willen we natuurlijk wel een filmpje van zien :P
Benthe beterschap :(:)
Jolijn Veel plezier met wandelen in de sneeuw...ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel vreselijk zat ben hoor,die sneeuw en die kou :o
Heidi heerlijk die verhalen over Jesse...lijkt al weer een eeuw geleden hier..geniet er maar van,het gaat zo hard!
Idra Terosso is een knapperd! En wat leuk dat de fokkers komen kijken! Fijn zulke enthousiaste en betrokken mensen!We willen natuurlijk ook wel weer eens filmpjes of foto's onder het zadel zien :9
Frank ben benieuwd naar je nieuwe zadel,en hoe het Des staat! Fotoooo's!
Nishada Hoe gaat het nu met hem?
RaquelWelkom!
Saida Hoe gaat ie nu met Rints?
Suus Ah gossie,wat een lekker ding :+:
Penny Moeilijk hoor,maar ik kan het me wel voorstellen...je hebt het al zo lang geprobeerd en als dan de "klik" er nog steeds niet is,en je ziet dat hij dat bij andere wel heeft....ik kan het me voorstellen dat je dan zo'n besluit neemt.Sterkte en succes met het vinden naar een goed baasje :(:)

Zo...volgens mij ben ik weer een beetje bij :P

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:56

jolijn - veel plezier met wandelen

bente - beterschap

ellis -JOEPIE :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:03

Ellis: Wat fijn dat het botje weer aan het aangroeien is!! Zo komt het moment weer dichterbij dat je spookje weer terug naar huis kan ;).

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:23

@ Ilona |( ;( eventjes een rot berichtje
Monte is dood |(

voor de anderen

Ik zit hier met tranen in mijn ogen te typen |(
Monte een fries van onze kennis is gisteren afgemaakt |( |(
Ik ken deze fries zeer goed hij komt uit Drente bij een friezen fokkerij vandaan waar ik vroeger veel kwam en logeerde en mee hielp met het inrijden van friezen en het uit brengen onder de man op de keuringen (mijn eigen fries Wiebe stond daar elke zomer op het land)

Mijn kennis (een ex) wilde een fries en gingen we samen naar Drente en Monte stond toen tekoop.
Monte kwam naar Monster en ik ging hem inrijden met veel plezier. :D
Ik heb er ook nog leuk met de kar gereden en zelfs 2 span.
Ilona reed er ook wel eens op en we hebben zelfs een fotoshoot gehad voor een paardenblad.
en Ilona heeft met Monte in het paardenblad gestaan op de voorkant.

Marcel ging ook wel eens met mij mee met de kar of of hij reed erook op.
Monte heeft zelfs voor onze trouwkoets gelopen samen met Jasper . :D

helaas kreeg hij in de loop van de jaren hoefkatrolontsteking wat nu veel ernstiger is geworden dat ze hebben besloten om hem de eeuwige groene jachtvelden tegeven zonder pijn. ;( |(

Afbeelding
links Jasper en rechts is Monte :D

Ilona met Monte (foto die op de voorpagina stond van een paarden blad)
Afbeelding

Ilona en Monte
Afbeelding

Monte Y;( We zullen je missen maar we hebben leuke en mooie herinneringen van je :o

amanda89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:32

Saida: Balen dat ze nog steeds niet goed loop..
Benthe: Beterschap!
Ilona: Super! Dat Hij alles zo snel oppakt.. :D
Madelief: Zo wat is Furia veranderd!
Jolijn: Je hebt een pb.. heb hulp nodig :+
Ellis: *\o/* Mooi dat het de goede kant op gaat.
Machonito: Sterke!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 14:38

Ahh Monte toch ;( . Echt heel zielig.... ;( Had het al gelezen in het andere topic :(:) . Maar toch... Hij was echt lief en mooi!! Nu heeft ie gelukkig nooit meer pijn, die schat :+:

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:10

Ach wat sneu, Monte was toch nog niet zo oud?
Nouvel; gelukkig, weer bijna paardrijden!!
Ilona; Knappe Chico.

Taco is erg zielig momenteel, hij heeft een piepklein scheurtje in zijn hoef, maar net wel in het leven, doet hem echt super zeer. We laten er nu een ijzer onder zetten om de ergste druk er af te nemen. Onze ram; Chef is vandaag ook zielig, hij is gecastreerd en misschien nog wel voor niks ook... hij bleek maar 1 bal te hebben.. En ik wilde hem gecastreerd vanwege zijn gedrag, het ging me niet om dat hij niet meer zou kunnen dekken. Ik vroeg nog aan de dierenarts of een bal binnenin meer hormonen produceert, zodat het gedrag erger is, net als bij een klophengst...wist hij het niet, DUHHH. Toch de gok maar gewaagd, maar vrees het ergste, hij is namelijk voor zijn leeftijd en ras, bijzonder bokkig! Ik dacht alleen dat het kwam omdat hij paplam was...

Vandaag had Cantaor wel plezier van de sneeuw, hij draafde lekker op en neer, klein stukje film; http://www.youtube.com/watch?v=OlYOLot- ... annel_page

Tijdje geleden ook wat foto's van Engreida aan de lange teugel gemaakt, je ziet al een babybuikje verschijnen *\o/* ;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Draf lukt ook al wat;
Afbeelding

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:19

Monte zou over 3 maanden 13 worden :(:)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:53

Cyrina: Mooi hoor, Engreida aan de lange teugel, ziet er goed uit.
Wat voor ras is je ram? Is ie agressief tegen jou of tegen andere schapen? Mijn leplam nubische bok is gecastreerd maar echt onwijs lomp en opdringerig vergeleken bij de andere gecastreerde bok, het kan toch wel aan het flessen liggen misschien. En altijd eerst ballen checken voordat je castratie-afspraken maakt hè? :D

Ellis: YESSS! Goed nieuws!

Heidi: Slecht nieuws ;(

Saida: Niet fijn dat Rintske niet goed loopt

Wauw Furia is zeker veranderd zeg, heel ander paard geworden!

Ik heb iets geks... als ik op "toon meer smileys" klik dan krijg ik die én in klein schermpje, maar ook in het grote scherm en dan is mijn reageer-post weer weg... lastig.

Ik ga gauw foto's neerzetten hoor van het spul hier!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:00

Helemaal enthousiast (door Iloons verhaal) en nav tips die Mies me een paar weken terug had gepbt, was ik net ook maar even aan de slag gegaan met de spaanse pas :+
Met wat van die snoepjes en een zweepje ben ik in de bak aan de slag gegaan, en dit keer had hij het wel snel door!
Nog helemaal niet zo hoog maar als ik zn linkerbovenbeen aantikt tilt hij die netjes op :Y)
Hij was dan ook wel errug fan van die snoeppies haha!
Maar wat ik al dacht, toen we klaar waren en ik wilde opstappen, deed hij trots zn linkerbeen optillen -> want meneer wilde een snoepje.
Hoe lossen jullie dit op? Hoe geven jullie aan dat het echt alléén op commando mag gebeuren?

Daarna toch maar ff gaan rijden, hoewel er sneeuw in de bak lag!
Maar rustig gestapt en gedraafd dus dat ging wel redelijk.

just_kik: Lastig hoor met die springschoenen! Ik zou even bij de ruitersportzaak informeren, waarsch heeft die wel een antwoord :j
Jups, klopt, daar is hij destijds gekeurd :D DA vond t 1 vd beste PRE's die hij destijds had zien langskomen :D
Utixo: Ooja, als je in de zorg werkt is het alweer wat lastiger. Sommige mensen op kantoor denken ook dat t allemaal instort als ze er eens een dagje niet zijn, maar dat valt best mee :D
Denise: Jaa, inderdaad, vorig jaar hebben we al ervaring opgedaan, maar de volgende keer dat ik weer aan wedstrijden begin wil ik die B doorstromen met lekker veel punten :D
Ilona: Een dijker :') Hahahaha ja! Ja die nek zat er al op hoor, kon ie ook zo lekker oppompen toen ie hengst was (nu ook nog wel es hoor :D ). Ik begon op een gegeven moment echt te denken dat ik in de maling werd genomen, met dat hek :+
Ellis: Super!!!
Borderjay: jaa, vind ik zelf ook wel grappig om dat verschil zo duidelijk te zien!
Heidi&Ilona: Aah gos wat jammer!
Amanda89: Hihi ja he :D
Cyrina Balen van je beestenboel dat ze wat ziekjjes zijn, leuke foto's!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:06

madelief88 schreef:
Helemaal enthousiast (door Iloons verhaal) en nav tips die Mies me een paar weken terug had gepbt, was ik net ook maar even aan de slag gegaan met de spaanse pas :+
Met wat van die snoepjes en een zweepje ben ik in de bak aan de slag gegaan, en dit keer had hij het wel snel door!
Nog helemaal niet zo hoog maar als ik zn linkerbovenbeen aantikt tilt hij die netjes op :Y)
Hij was dan ook wel errug fan van die snoeppies haha!
Maar wat ik al dacht, toen we klaar waren en ik wilde opstappen, deed hij trots zn linkerbeen optillen -> want meneer wilde een snoepje.
Hoe lossen jullie dit op? Hoe geven jullie aan dat het echt alléén op commando mag gebeuren?

Ik heb ergens is een keer gelezen dat je het juist niet met snoepjes moest doen maar met stukjes wortel of appel of iets dergelijks. Juist omdat ze die snoepjes zo lekker vinden zullen ze eerder op die manier er om gaan 'bedelen'. Met stukjes groente en fruit schijnt het minder te zijn ;). Vinden ze denk minder interessant maar net lekker genoeg om toch het kunstje te doen als je het vraagt. Dus misschien kun je dat proberen...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:07

Wat wordt Engreida een grote dame zeg! :wow: Ze is echt al lekker rond, en wat pakt ze het lekker op! :)

Karina: Leuk fotooo's!

Madelief; Hihi, leuk he :D . Fuur heeft het vast ook heel snel door. Ik gebruik bixjes :D . Dan geef ik iedere keer als die het goed doet een paar bixjes.. Dat maakt het leuk in het begin! Chico wil het ook nu doen van "kijk is, knap he! Snoepje :9 ". Maar dan zeg ik gewoon hard "eehhh! NEE!". En dan snapt ie het wel. Maarja, Amanda bv, die zou gewoon stug doorgaan :') Die is niet snel onder de indruk nl. Je kan het óf afstraffen óf negeren. Iig niet zeggen; braaaf als je het niet vraagt :P .

Nog een tip om zn voet straks hoger te krijgen. Nu héél goed belonen als die ze uberhaupt optilt. Waarschijnlijk is die wel zo slim (chico wel) dat ie het met zn andere voet ook meteen door heeft! Ik denk, als je het morgen weer even probeert, dat ie al hoger gaat met zn been. Dan geef je hem alleen nog een beloning als die zn been hoog optilt, en niet meer als die hem laag optilt. Chico moet er alitjd ff een nachtje over slapen, en dan ineens, PING! :)* Snapt ie het *D . Zo grappig hoe snel dat gaat, en hoe trots ze opzichzelf zijn als ze het kunnen _O- .

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:38

heidi & ilona - agh gossie nooit leuk om ze in te laten slapen

karina - leuke foto's

Madelief - leuk joh dat die het zo snel door heeft gewoon lekker doorgaan komt helemaal goed

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:42

Leuk filmpje van Cantaor, wat een mooi dier is het toch!
En wat loopt Engreida netjes zo aan de lange teugel :)

Arme Fries... sterkte voor iedereen die hem gekend heeft :(:)

Ik kan met Licor absoluut niet met brokjes werken om hem dingen aan te leren, daar wordt hij veel te gretig van en happerig (terwijl hij dat eigenlijk helemaal niet is).
Als hij al "past" voor jij het commando gegeven hebt, gewoon negeren, dan gaat dat vanzelf weg :)

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:51

even tussendoor:
Ellis wat super!!!!!!! Fijn om goed nieuws te horen!

*gaat weer verder druk aan de studie*

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:11

Lobke: Kan ik ook wel goed begrijpen hoor! Maar Chico is tot nog toe heel timide en niet zo brutaal hihi. En hij doet het heeel graag voor een paar bixjes. Hij wil heul af en toe even met de lippen 'happen' maar dat is soms.. dus ik doe het wel met voer. Kan begrijpen dat jij het niet doet. Sommige worden er idd "hor en dol" van :D . Misschien werkt een clicker enorm goed bij Licor :)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:17

ilona: leuk dat ie het zo snel oppikt!
heidi: wat balen dat zo'n geweldig dier toch nog vroegtijdig aan z'n einde moet komen. maar beter dan alsmaar pijn lijden.
madelief: kun je des ook niet van die kunstjes leren? of gaat zusje dat van de zomer doen :P ....
cyrina: mooie foto's, ziet er erg gezond uit.
benthe: beterschap meis.
ellis: goedzo!!!! alweer vooruitgang

net even zadel gepast. hij liet het zich allemaal op z'n gemak welgevallen. de kussens zaten er nog los bij. valt niet mee om voor de bevestiging daarvan de juiste keus te maken. ik heb het idee dat desperado toch nog breder is geworden.....(zou het pommel 5 de grootste moeten worden?). helaas krijg ik callista (en bianca) niet te pakken dus even afwachten maar.

blackparel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:21

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE FELICITATIES
mooie dingen gehad van mijn man en kids, een fototoestel met telelens een cannon 1000 D
met 36 rode rozen en 1 witte :+:
verder lekkere geurtjes en bloemen gehad *D
en wie stonden er in 1x voor mijn deur *D
PEET EN CELINE
dat was echt een verassing voor mij ,peet celine SUPER !!!! dat jullie er waren :+:
verder reageer ik niet bij ff moet zo gaan lessen mss vanavond nog even als ik niet temoe bent

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:25

heerlijk zo'n verjaardag marielle. lekker foto's maken nu, veel oefenen