Lindy -> Qua rijden voel ik me vaak erg onzeker, niet qua omgang, grondwerk en verzorging van Grytsje.
Ik ben geen goede ruiter (groentje
) en vind het best wel moeilijk om Grytsje dingen te leren die ik zelf nog niet onder de knie heb.
Als er (bepaalde) mensen naar me kijken dan durf ik niet zoveel, bang om het fout te doen en dat er dan over me gepraat wordt.
Dat wordt zowiezo al gedaan weet ik, maar toch.
Nu wil ik graag leren, maar het moet me ook aanstaan.
Sommige manieren van lesgeven staan mij niet aan, dat vind ik niet de manier om mijn paard iets te leren.
Anderen hebben het te druk, dus zo schiet het niet echt op.
Dus wilde ik graag zoeken naar iemand die mij les wil geven op een andere locatie, zonder pottekijkers, en op een manier wat bij mij ook goed voelt.
Een vriendin van mij (Sandra) komt regelmatig bij iemand die 4 PRE's bezit en wat zij over haar vertelde sprak mij heel erg aan.
Dus heb ik een paar weken geleden aan haar gevraagd of deze vrouw ook wel les geeft, het liefst op één van haar paarden op haar eigen locatie en dat doet ze.
Sandra heeft deze vrouw gesproken en globaal iets over mij verteld en dat ik interesse heb in privéles van haar en dat vond ze een goed idee!
Michelle -> Je bent gewoon helemaal flieft!
Logisch! Volgens mij gaat mij dit ook overkomen straks, ik ga jullie spammen met foto's en verhalen!
Winterpenen zijn eigenlijk alleen maar een lekkernij en zetten niet aan, dan kan je beter witlofpenen of suikerbieten voeren of idd bietenpulp, daar zitten heel veel goede voedingsstoffen in.
Muesli zet ook niet aan en zorgt ook niet voor extra energie omdat de granen daarin al zijn voorgekookt.
Dan kan je beter een granenmix geven zoals bijv. Havens Kentucky Lite E.
Dit is een granenmix wat extra energie geeft en waar vitamine E in zit wat weer goed is voor de spieropbouw.
Grytsje krijgt dit ook, nu nog maar een half schepje omdat ze niet veel meer doet, maar straks kan ze het weer goed gebruiken.
Ilona -> Ik weet zeker dat ze mij gemist heeft!
Toen ik de stal binnen kwam lopen en haar riep kwam ze expres niet met haar hoofd naar buiten.
En toen ik haar een kus wilde geven draaide ze haar hoofd weg, ik mocht haar hoofd ook niet aanraken/aaien.
Tot ik een appeltje voor haar neus hield, toen hield ze het niet meer vol, hahaha! De malle meid.
Ze heeft me bedolven onder de kusjes, was niet bij me weg te slaan en bleef maar om me heen drentelen.
Nee, geen fototoestel meegenomen, lijkt me ook niet erg gepast omdat ik er voor de allereerste keer kwam en deze vrouw helemaal niet kende.
Een foto van één van haar paarden staat op http://www.ollashop.com
Malin -> Klinkt helemaal super op je nieuwe stal!
Lekker dat Suevo het zo goed oppakt!
Fanny -> Foto!!!
Debby -> Oei! Dat klinkt niet zo goed.
Gelukkig dat het alleen beschadigd is anders had je een operatie moeten ondergaan.
Bij Frits zijn ze hier vorig jaar ook bang voor geweest maar gelukkig was het bij hem ook alleen beschadigd.
Sterkte meis!
Kim -> Jullie zijn lekker bezig zo met VD lees ik!
Leuk!
Idra -> Dat klinkt echt helemaal te gek, jouw job!
Gefeliciteerd en natuurlijk heel veel plezier toegewenst!
Heidi -> Één van de paarden van de veearts heeft dit ook vertelde ze, en vanmiddag hoorde ik van nog iemand dat er onder de paarden ook een virusje heerst wat voor buikklachten zorgt terwijl ze wel goed mesten maar ondertussen niet lekker in hun vel zitten.
Ik heb vandaag een rondje paarden gedaan!
Eerst vanmiddag met Sandra naar Mayke geweest, de vrouw met de Andalusiërs.
Ze heeft 4 hele mooie paarden staan, 2 witte, een schimmel en een zwarte.
We hebben met elkaar gesproken en volgende week gaan we het eerst een keer proberen samen.
Ik krijg dan een privéles op één van haar paarden en dan gaan we eerst samen kijken of het klikt en als dat het geval is dan blijf ik voorlopig bij haar les nemen.
Mayke is iemand die veel op gevoel doet, met veel rust en vertrouwen werkt en dat spreekt mij heel erg aan.
Moet nog een week wachten en dan is het zover!
Ik vind het eerlijk gezegd best wel een beetje eng, maar kijk er ook heel erg naar uit.
Bij Mayke vandaan zijn Sandra en ik eerst naar Lodewijk toe gegaan, dat is haar paard.
Ik heb even geholpen met uitmesten en borstelen, even lekker gekroeld met Lot en vriendjes gemaakt door hem worteltjes te geven.
Daarna naar Grytsje toe gegaan.
Haar even buiten laten lopen en daarna ook even lekker gepoetst.
De veearts vindt haar er goed uitzien, ze glanst mooi en heeft wat meer vet op haar ribben.
Dat invallen boven aan haar billen heeft te maken met de slapper wordende banden en (gelukkig!) niets met te kort eten zei ze.
De mijt (waarschijnlijk icm schimmel) op haar onderbenen is zeker verminderd na het wassen met de Imaverol, en de kans zit er in dat haar lichaam het zelf te lijf gaat nu ze beter in haar vel gaat zitten en haar weerstand beter wordt.
Het is beter dat we dit eerst de kans geven, dan om meteen met een ander giftig goedje de schurft te lijf te gaan dus we kijken het voorlopig even aan.
Haar buik is nog echt puntvormig, dus het duurt nog wel even voor het veulen komt.
Maar mijn telefoon is niet bij mij weg te slaan, you never know......