[HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: [HK]GZ: Trotse liefhebbers van alle Barokke paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:44

Ahhh wat een schatje wat voor een kleur was de vader.. Is het veulen nou vos of bruin Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:30

ahh Wat is ie gaaf en liefff Haha!
mooi veulentje hoor Knipoog

Machonito is een beetje ziekjes en weet echter niet wat er aan de hand is Ach gut
Hij word ineens mager en ligt veel (maar eet wel goed ook zijn hooi).
en op het land gaat ie ook veel liggen.
het rare is ene momend is het goed dan staat ie te springen in zijn stal en op het land zeer stoer te doen tegen over andere paarden.
en trekt ie je zo omver en andere momend is ie een zielig hoopje dat in de stal of land ligt.

echte koliek is het niet hij mest gewoon.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 21:56

kan niet alles bijhouden helaas...

Mies gefeliciteerd!

Dinkeygirl, ow gaaf, ga ik straks even op je Hives kijken! Knipoog

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:22

Lindy -> Qua rijden voel ik me vaak erg onzeker, niet qua omgang, grondwerk en verzorging van Grytsje.
Ik ben geen goede ruiter (groentje Bloos ) en vind het best wel moeilijk om Grytsje dingen te leren die ik zelf nog niet onder de knie heb.
Als er (bepaalde) mensen naar me kijken dan durf ik niet zoveel, bang om het fout te doen en dat er dan over me gepraat wordt.
Dat wordt zowiezo al gedaan weet ik, maar toch.
Nu wil ik graag leren, maar het moet me ook aanstaan.
Sommige manieren van lesgeven staan mij niet aan, dat vind ik niet de manier om mijn paard iets te leren.
Anderen hebben het te druk, dus zo schiet het niet echt op.
Dus wilde ik graag zoeken naar iemand die mij les wil geven op een andere locatie, zonder pottekijkers, en op een manier wat bij mij ook goed voelt.
Een vriendin van mij (Sandra) komt regelmatig bij iemand die 4 PRE's bezit en wat zij over haar vertelde sprak mij heel erg aan.
Dus heb ik een paar weken geleden aan haar gevraagd of deze vrouw ook wel les geeft, het liefst op één van haar paarden op haar eigen locatie en dat doet ze.
Sandra heeft deze vrouw gesproken en globaal iets over mij verteld en dat ik interesse heb in privéles van haar en dat vond ze een goed idee! Clown

Michelle -> Je bent gewoon helemaal flieft!
Logisch! Volgens mij gaat mij dit ook overkomen straks, ik ga jullie spammen met foto's en verhalen!
Winterpenen zijn eigenlijk alleen maar een lekkernij en zetten niet aan, dan kan je beter witlofpenen of suikerbieten voeren of idd bietenpulp, daar zitten heel veel goede voedingsstoffen in.
Muesli zet ook niet aan en zorgt ook niet voor extra energie omdat de granen daarin al zijn voorgekookt.
Dan kan je beter een granenmix geven zoals bijv. Havens Kentucky Lite E.
Dit is een granenmix wat extra energie geeft en waar vitamine E in zit wat weer goed is voor de spieropbouw.
Grytsje krijgt dit ook, nu nog maar een half schepje omdat ze niet veel meer doet, maar straks kan ze het weer goed gebruiken.

Ilona -> Ik weet zeker dat ze mij gemist heeft!
Toen ik de stal binnen kwam lopen en haar riep kwam ze expres niet met haar hoofd naar buiten.
En toen ik haar een kus wilde geven draaide ze haar hoofd weg, ik mocht haar hoofd ook niet aanraken/aaien.
Tot ik een appeltje voor haar neus hield, toen hield ze het niet meer vol, hahaha! De malle meid.
Ze heeft me bedolven onder de kusjes, was niet bij me weg te slaan en bleef maar om me heen drentelen. Haha!
Nee, geen fototoestel meegenomen, lijkt me ook niet erg gepast omdat ik er voor de allereerste keer kwam en deze vrouw helemaal niet kende. Koe
Een foto van één van haar paarden staat op http://www.ollashop.com

Malin -> Klinkt helemaal super op je nieuwe stal!
Lekker dat Suevo het zo goed oppakt!

Fanny -> Foto!!!

Debby -> Oei! Dat klinkt niet zo goed.
Gelukkig dat het alleen beschadigd is anders had je een operatie moeten ondergaan.
Bij Frits zijn ze hier vorig jaar ook bang voor geweest maar gelukkig was het bij hem ook alleen beschadigd.
Sterkte meis! Ach gut

Kim -> Jullie zijn lekker bezig zo met VD lees ik!
Leuk!

Idra -> Dat klinkt echt helemaal te gek, jouw job!
Gefeliciteerd en natuurlijk heel veel plezier toegewenst!

Heidi -> Één van de paarden van de veearts heeft dit ook vertelde ze, en vanmiddag hoorde ik van nog iemand dat er onder de paarden ook een virusje heerst wat voor buikklachten zorgt terwijl ze wel goed mesten maar ondertussen niet lekker in hun vel zitten.

Ik heb vandaag een rondje paarden gedaan!
Eerst vanmiddag met Sandra naar Mayke geweest, de vrouw met de Andalusiërs.
Ze heeft 4 hele mooie paarden staan, 2 witte, een schimmel en een zwarte.
We hebben met elkaar gesproken en volgende week gaan we het eerst een keer proberen samen.
Ik krijg dan een privéles op één van haar paarden en dan gaan we eerst samen kijken of het klikt en als dat het geval is dan blijf ik voorlopig bij haar les nemen.
Mayke is iemand die veel op gevoel doet, met veel rust en vertrouwen werkt en dat spreekt mij heel erg aan.
Moet nog een week wachten en dan is het zover!
Ik vind het eerlijk gezegd best wel een beetje eng, maar kijk er ook heel erg naar uit.

Bij Mayke vandaan zijn Sandra en ik eerst naar Lodewijk toe gegaan, dat is haar paard.
Ik heb even geholpen met uitmesten en borstelen, even lekker gekroeld met Lot en vriendjes gemaakt door hem worteltjes te geven.
Daarna naar Grytsje toe gegaan.
Haar even buiten laten lopen en daarna ook even lekker gepoetst.
De veearts vindt haar er goed uitzien, ze glanst mooi en heeft wat meer vet op haar ribben.
Dat invallen boven aan haar billen heeft te maken met de slapper wordende banden en (gelukkig!) niets met te kort eten zei ze.
De mijt (waarschijnlijk icm schimmel) op haar onderbenen is zeker verminderd na het wassen met de Imaverol, en de kans zit er in dat haar lichaam het zelf te lijf gaat nu ze beter in haar vel gaat zitten en haar weerstand beter wordt.
Het is beter dat we dit eerst de kans geven, dan om meteen met een ander giftig goedje de schurft te lijf te gaan dus we kijken het voorlopig even aan.
Haar buik is nog echt puntvormig, dus het duurt nog wel even voor het veulen komt.
Maar mijn telefoon is niet bij mij weg te slaan, you never know......

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:23

Kim:
ik wil ook het halster.
toen ik het deken ging kopen zag ik het halster ook hangen dacht meteen moet ik hebben !!!
maar wil eerst nog mijn eurostar blueberry + banages en dan komt het halster wel Haha!

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:24

Dus kan een klein virusje zijn Ach gut
hij eet verder wel goed Vork
Ik ga toch morgen even bellen wat ik eraan kan doen Bloos

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:24

owja zal kijken of ik zo snel mogelijk een foto kan maken van mij nieuwe aanwinst Haha! heb het vandaag gepast en wat is mijn meisje dan sexy woow Tong uitsteken
hhhahaha

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:33

Haha! wat een schoonheid van een hengst
heel vele geluk met elkaar en wat heerlijk dat hij al buiten is geweest

geniet van deze kleine spruit hij is zo groot Haha!

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:14

Saida, leuk dat je les bij Mayke gaat nemen. Kun je veel van leren.

Die zwarte van haar is overigens de papa van Bailando Haha!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:19

@ michelle: wat een schatje zeg, echt een stoer paardje. gaat vast een grote stoere bink worden.

een klein ego berichtje lees zo bij, zit op mijn moeders computer vandaar. had foto´s van een tijd geleden, fuego nog in wintervacht en lange manen (let vooral op die lekkere voorpluk, niet mega lang zoals sommigen van jullie haha maar voor mij goed genoeg... nu is die er niet meer.. gelukkig groeit ie hard!!)

let ook vooral hoeveel die op een arabier gaat lijken mijn gekke fuego: (sorry voor het slechte kwaliteit, is gemaakt met de filmcamera van mijn moeder, filmpjes kan ik nog niet uploaden maar ik probeer ´t elke dag weer!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier word je toch gelijk verliefd op!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 00:13

@ Jolynn: Wat jammer zeg van je arm, dat het nog zo'n tijd gaat duren.. Wel lekker voor Xantha dat hij dan weer in het weiland kan, is altijd genieten.

@ Kim: Heel goed van Freek, gewoon door blijven oeffenen en voor je 't weet kan ze uitendelijk een buiging, als je dat met haar wilt berijken? Hij leert het zo te horen snel, slim.

@ Idra: Gefeliciteert, dat lijkt mij echt een droombaan. Heel veel plezier, en laat ons weten hoe het gaat en is, en foto's natuurlijk als 't kan.

@ Machonito: Beterschap voor Macho.. Misschien handig om de da erbij te halen? Al is het alleen maar om zekerheid vast te stellen.

@ Saida: Wat fijn dat je privélessen bij haar kan nemen. Komt dus helemaal goed. Met Gryts gaat alles zo te horen goed. Behalve de mijt dan, maar dat komt uiteindelijk ook wel goed. Ben heel benieuwd naar het veulen.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:30

Patricia -> De vader van Bailando?? Vandaar dat ik hem ook zo'n kwijlpaard vind! Haha!

Esmée -> Kijk maar goed naar de foto's, straks worden zijn manen nóg langer en nóg mooier!
Leuke foto's overigens!
Ja ik kan zelf ook bijna niet wachten en ben heel benieuwd wat eruit gaat komen.

Was wel grappig; gisteren op stal kwam de boerin even de stal in lopen en toen stonden Grytsje en nog een andere fries (Jetske) voor hun stallen terwijl ze werden gepoetst.
Ze liep eerst op Jetske af en aaide haar over haar hoofd en stond tegen haar te praten.
Toen keek ze nog eens, keek naar Grytsje en zei toen; maar dit is mijn fries helemaal niet! Hahaha! Haha!
Ze herkent Grytsje helemaal niet, zelfs als ze in haar stal staat waar haar naambordje voor hangt vergist ze zich nog.
Dus zei ik maar tegen haar; Nee lieverd, die van jou staat hier!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:51

Flamon, ik ben benieuwd naar je deken Knipoog

Ik heb weer onzettend leuke foto´s voorbij zien komen. Vooral het veulen, ontzettend lief! Lachen

Saïda, ontzettend veel succes en plezier gewenst straks bij je privelessen, heel goed dat je er mee aan de slag gaat.

Machonito, jij succes met macho. Hopenlijk kom je er snel achter wat het is en dat het niets ernstig is.

En idra, jij inderdaad van harte met je nieuwe job. Klinkt goed!

P.s. jullie zullen mij volgende week moeten missen, dan ben ik er lekker een weekje tussenuit (hopenlijk met sneeuw Knipoog ). Het gaat trouwens zo hard hier, ben benieuwd of nog voor mijn vakantie het nieuwe topic er al gaat komen of in mijn vakantie Knipoog

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:19

saida: Jammer dat er weinig sneeuw op je vakantie was! Wij wilde ergens in deze weken ook nog gaan, maar dan moet er wel sneeuw liggen natuurlijk Knipoog Maar als je het gezellig hebt gehad is het geslaagde vakantie geweest
Mooi om te zien hoe paarden soms beledigd kunnen zijn als ze niet genoeg aandacht krijgen Knipoog en zeker als ze het niet lang volhouden!

Machonito: Het was inderdaad een hengstje Lachen
hopelijk is Machonito snel beter! Het klinkt niet echt goed

Ilona: leuke vakantie gehad??

ess: ik dacht al 100,- voor al die spullen! maar 200 is ook niet veel! Kan fuego weer even door met zn nieuwe garderobe!
Je zal deze stal wel missen terug in Nl of niet Knipoog

Jolynn: het is wel heel erg met je arm! Lijkt me moeilijk om zo lang niet te kunnen rijden!

KiMmK: fanatiek met vd! Leuk dat Freek het zo goed oppakt

Iedereen bedankt met felicitaties voor het veulen! Allebei zn ouders zijn zwart, maar zn oma (van vaders kant) is een vos...Ik denk eigenlijk dat hij ook een vosje zal worden, zn manen zijn ook licht en bij eerdere veulens die we hadden waren de manen al wat donkerder en die zijn uiteindelijk bruin geworden, maarja we zullen zien. Ik geniet elke dag van hem! We zijn dikke vrienden en Shakira vind het gelukkig goed dat ik er zoveel bij ben Lachen

Minder leuk: Encanto is kreupel, en niet zo een beetje ook. Hij voelde vanaf vrijdat wel zwak dus rustig aan gedaan met hem (half uurtje in de bak en een keer in het bos gereden) maar gisterwas het goed mis, en hij kon niet eens aadraven. Ik had groepsles in de binnenbak aan de overkant...ben maar naast hem terug gelopen. Vandaag even kijken en anders moet de DA maar komen. Het is zo lastig dat hij niet van mij is en ik dus niet precies kan zeggen hoe en wat. Gelukkig mooi weer hier dus kan hem goed vertroetelen.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:34

Wil even Machonito beterschap toewensen...
En hopelijk gaat het vandaag ook met Encanto weer beter.

Bienotje... hopelijik lekker veel sneeuw op vakantie...bzou ik ook wel willen Lachen alvast veel plezier!

Mooie foto's Ess... Fuego heeft een koppie om verliefd op te worden Lachen

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:56

Dankje ik ga zo naar hem toe en als ie toch nog zo koliekerig achtig is dan komt de DA eventjes langs.

Zo weer leuke foto's nou esssss hij ziet er goed uit.
en die stallen zien er zo gaaf uit beter dan bij ons hahaha.

Mies Apollo: Mijn vader zei vroeger altijd tegen mij als het veulentje of een baby telaat geboren word is het een Jongentje.
Want er moet nog een grammetje meer aan gemaakt worden. Tong uitsteken

Bienotje : zo lekker ga je heerlijk op vakantie Vork bofkont Tong uitsteken
waar ga je heen Haha! Mischien heb je het al gescheven maar heb geen zin om terug tezoeken Bloos

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:01

@ Saida: Laten we 't hopen haha. Hahah wat geinig.

@ Bienotje: Veel plezier.

@ Michelle: Ja ik zal 't best wel missen, denk niet dat ze die luxe met staljongens die alles voor je paarden nog ergens in Arnhem goedkoper dan 250 euro p/m hebben. Wat jammer van Encanto, hopen dat het maar niets ernstigs is.

@ Machonito: Vind je? Haha het zijn wel mooie en grote stallen ja maar dat moet ook wel als hun paarden er weken lang in staan Nagelbijten / Gniffelen.

http://www.hollandloya.com/

Hier komt Fuego op te staan. Tegenover ons huis op loopafstand, eigenlijk kunnen we Fuego zo in het weiland zien staan hihi. We hebben al een plaatsje gereseveerd, staat errom bekend dat het een hele gezellige Manege/ruitervereneging is ook de eigenaar. Ben dus heel erg positief.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:12

heb net een nieuwe anky pad gekocht kleur kiwi Tong uitsteken

@ esss leuke foto's ... en dat noem jij een wintervacht hahaha... w8 maar af tot je weer hier bent Tong uitsteken

@ saida
Oke wel stoer les op zo een paard hoop dat je er wat aan hebt..
En sja andere gewoon negeren.. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt dat is dus ook een van de redenen dat ik niet op een grote pension kan staan dat prutsmuts en dat gebemoei.. Hou ik helemaal niet van.. Ben blij dat ik eigen stallen heb.. maar snap natuurlijk ook dat dat niet voor iedereen is weggelegd.. Maar geloof in jezelf he.. en laat andere maar banketstaaf..
Hoop dat je hierdoor wat meer zelfvertrouwen krijgt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:13

hahha prutsmuts wat een woord er moet daar eigenlijk OuweH*O*E*R staan

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:18

De vakantie gaat naar wintersport in Oostenrijk, heerlijk snowboarden Knipoog

Ik kijk er helemaal naar uit in ieder geval! En dan daarna zit er niets anders op dan nog 20 weken volop werk, tot de volgende vakantie hoor Knipoog

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:20

@ Lindy: Hahah ja, en daar kijk ik dus echt niet naar uit hihi. Dat gaat een echte ijsbeer worden..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:43

Zo, lekker fris gedoucht, nu haar doen en makeup en dan op naar Fuego. Zonnetje schijnt wel maar het waait ongelovelijk hard.

Nu me moeder afluisteren, belt de adoptie dienst enzo ze wilt kindje adopteren haha vind ik ook schattig hoor, ze heeft papieren al opgestuurd.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:50

dan krijg je er nog een broertje of zusje bij Tong uitsteken wat leuk

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:08

Esss lieve foto's weer joh! Ik ging verhuizen omdat mijn oude stallen het aantal boxen gingen halveren na een verbouwing. Deze stal is ook gewoon in de omgeving van Breda, niet zo heel ver van mijn oude stal. Jouw toekomstige stal ziet er ook goed uit!

Beterschap met Macho en Encanto Ach gut

Saida wat lief dat Grytsje dat deed! Toen ik een keer terug kwam van vakantie stond Suevo zowaar naar me te hinnikken (hij hinnikt nooit naar mij behalve toen ik hem ophaalde van de keren dat hij in de kliniek is geweest) en was daarna ook niet meer bij me weg te slaan. Echt lief he dat kusjes geven. Suevo is ook zo hoor! Leuk dat je naar die vrouw gaat, ik snap echt helemaal wat je bedoelt dat je het gevoel hebt dat het niet lukt als andere mensen naar je kijken. Dat heb ik dus ook! En net wat Lindy zegt, bij van die grote pensionstallen (okej de mijne is denk ik een uitzondering want het is daar zooooo rustig dat ik tot nu toe bijna elke dag de binnenbak voor mezelf had) is er zo veel geouwe jeweetwel en ik zeg altijd maar de beste stuurlui staan aan wal he. Maar ik heb ook moeite om me daar overheen te zetten als ik er eenmaal op zit.

Lobke JEEEEEEEEETJEEEE ik ben echt JALOERS Wow! kan je daar niet even iets voor mij regelen Tong uitsteken ik zit nu toch lekker dichtbij jou Haha! Echt een dreamjob gewoon, leuk voor je hoor! Heeeel veel plezier daar, je zult wel genieten!

Suevo loopt nog steeds rad, gisteren heb ik hem gelongeerd en zowel linksom als rechtsom liep hij goed. Ik snap er echt helemaal nix van. Of het nou aan de bodem van mn oude stal lag of wat, ik heb geen idee. Wel houdt hij zijn rug heel strak vast in het begin (maar dat doet hij wel vaker als het koud is, daarom longeer en rij ik altijd met uitrijdeken) en dacht de eigenaar van mijn nieuwe stal dat het wel eens in zijn heup kon zitten. Hij reageerde daar ook heel gevoelig op. Zijn hele spierbouw van zijn bovenlijn is ook helemaal weg Huilen maar ja we hebben de hele winter een beetje in het bos gereden en verder niet echt in de bak getraind, omdat hij daar dus steeds kreupel liep. Ook lag zijn zadel daarom nu helemaal verkeerd, dus nu komt hulsebos morgen om hem op te vullen en na te kijken.

Ik ben inmiddels alweer begonnen met lang en laag longeren, hij houdt het nog niet heel lang vol maar de ontspanning is er wel en als hij los is, laat hij ook zn rugspieren los. Ik probeer hem ook zo te rijden maar dat is nog best moeilijk, hij heeft dat natuurlijk heel lang niet hoeven doen dus zn spieren zullen echt aan moeten sterken.

Vanmiddag komen de kleine kids van de zorgboerderij, die gaan lekker met Dinkje aan de gang. Gisteren heb ik met Dink in de bak aan de lange lijnen geoefend, ik ging eigenlijk een stalgenootje helpen met tuigmak maken maar toen heb ik Dinkey ook even meegenomen en hebben we lekker met onze twee shetjes van 85 en 92 cm door de 20x60 binnenbak gestuurd Haha! We hadden de hele bak voor onszelf!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:29

Wast gaat het weer snel hier! Gister Amanda gedaan omdat de eigenaresse ziek was.. Maar weinig tijd om te rijden. Misschien vandaag even rijden na mn werk als ik nog puf heb haha. Haha!

Mies: Jeetje, wat zielig voor Encanto zeg! Balen dat ie zo kreupel is, hopelijk niks ernstigs! Wel ontzettend lieve foto's van het veulentje zeg! Ja

Heidi: Ik zag je gister nog lopen over het Westerhonk met 2 tassen! Haha! Wat ging je doen Clown Ik klopte nog op het raam, maar je hoorde het niet.. haha. Macho'tje moet snel beter worden dan Ach gut

Lindy: Gaaf zeg! Ik neem aan dat er snel een foto van komt Haha! ?

Saida: Nou misschien de volgende keer foto's dan! Maar wel onwijs gaaf dat je daar les kan krijgen! Zou ik ook wel willen Vork Het zal je zelf vertrouwen een hoop goed doen, en je leert een hoop! En dat verhaal over die boerin.. Haha, dat je je eigen paard niet herkent Tong uitsteken Die moest zich ook schamen haha.

Es: Leuke foto's zeg van Feugo! Hij heeft het daar erg naar zn zin volgens mij haha. Leuke stal hoor waar je gaat staan! En 2 lessen inbegrepen las ik, daar heb je ook wel wat aan!

Bienot: Veel plezier op vakantie! Ik hoop dat er lekker veel sneeuw ligt. Haha!

Lobke: Wat ontzettend gaaaaaaaaf zeg Haha! Ik zou ook wel zo'n baan willen haha! Haha! Maak je wel een keer foto's van die mooie PRE hengsten Haha! Volgens mij wil iedereen wel zo'n baan.. Ik wil wel met je ruilen hihi! Knipoog

Malin: Lekker hoor dat alles weer goed gaat! Hopen dat het geluk nu met je is iig! Suevje weer lekker aan het werk, heerlijk hoor. En dink word ook weer door een paar jonge meiden gedaan? Las ik het nou goed? Staan er foto's op je hyves? Vingers aflikken