[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 21:33

Wat fijn Laura!

Jelske wat fijn dat Pit het zo goed oppakt. Hoop dat het met Jels met een sisser afloopt.

Boemel fijn dat de trailerwissel goed is verlopen en het met Dieke nu weer goed is. Lekker zo in het bos rijden.

Ik probeer 3x pw op een paard te zitten, het is even wat aandacht verdelen en de momenten zijn soms schaars. Maaar het is heerlijk. <3

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 22:01

Wauw Laura wat een goed nieuws!! Toch wel een opluchting.

Ja sorry, ik kom ook weer even om het hoekje kijken. Lees soms wel even mee, maar geen puf te reageren.

Hengstenkeuring ga ik weer lekker voor de tv volgen, beviel me vorig jaar wel goed.

Ah meya wat een lieve foto, knappe kerel! Lekker dat je weer met je merrie kan rijden!

Denneboom, Douglas loopt deze winter nog bij zijn moeder en zijn 'tantes' in een groepsstal met uitloop. Alleen zou er zelf niet voor kiezen hem daarna nog bij de merries te houden.

Heeft hij wel een speelmaatje, hengsten kunnen echt van die klieren zijn 8-)

Dala dat ziet er echt heerlijk uit!

Jelske is wel een beetje een kneuzepaardje zeker, je was zo lekker weer bezig. En wat zag ik voor gaafs op insta!! Wat zal jij nog genieten.

Ik volg de hengsten niet, bekijk het wel als er nieuwen zijn goedgekeurd.

Boemel jullie zijn ook weer heerlijk bezig met de paarden. Fijn dat jullie het geluk weer gevonden hebben.

4 oktober met Douglas (en Maan uiteraard) naar Nunspeet geweest voor de keuring, is jelske onze ringmeester :D
Douglas kreeg een hele mooie 2e premie, waar ik erg trots op ben. Nog trotser op Maan hoe braaf zijn toch is, terwijl ze niets gewend is <3

Verder rijdt ik sinds eind september geen paard meer, want ik ben zwanger van ons eerste kindje!
Tjitske de 3-jarige is nu helemaal in training bij diegene die ook met haar ment en Hiske wordt tegenwoordig ook meegenomen door haar vriendin naar de menlessen en zij gaan 19 november een menproef starten.

Hiske en ik zijn ongeveer tegelijk uitgerekend, dus hopelijk kunnen we daarna weer verder met het rijden.

Verder is de Arent enter verkocht, een heel mooi plekje voor kunnen vinden. Duurde inderdaad wel langer dan verwacht met de verkoop, maar ineens begon het te lopen.

Heb Douglas ook te koop staan, maar is nu sws een verkeerde tijd, dus dat is nog rustig. Hopelijk vind ik daar ook de gouden match voor

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 09:34

Gefeliciteerd Getty_Maan met je zwangerschap! Voel je je een beetje goed? En wanneer mag je de kleine verwachten?

Fijn Laura, goed nieuws!

Ik heb toch besloten om ons hengstveulen te verkopen. Hij kliert de merries wel erg met tegenaan springen, slaan met voorbenen en bijten in de achterbenen/billen. En aangezien er volgend jaar weer twee veulens aankomen en geen idee hoe de markt dan is.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:39

Dankjewel! Ja voel me goed, heb alleen een overbezorgde man, als het over de paarden gaat :7
4 april ben ik uitgerekend, tijd gaat snel.

Begrijpelijk dat je hem toch nu gaat verkopen, het is alleen momenteel echt een hele slechte periode. Hoop dat het rond de hengstenkeuring weer een beetje op gang komt.

De inseminator die bij mijn merrie is geweest, koopt wel altijd veulens. Laat ze groeien en verkoopt ze later door. Heeft veel connecties, ook in het buitenland. Maar zal wel niet een mooi bedrag geven.

Ik heb als noodoplossing in elk geval wel een opfok gereserveerd. Ik ga hem niet weggeven, daar is hij veel te goed voor.

Laura1982

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Getty maan gefeliciteerd met je zwangerschap! Super leuk deze tijd. Ik snap je man wel hoor.

Dennenboom ik snap je keuze hopelijk kun je een leuk adres voor hem vinden.

Meya heerlijk weer aan het rijden!

Boemel dank je wel fijn dat jullie nieuwe trailer geaccepteerd is door jullie paardje. Scheelt weer hoop gedoe.