sanne heb foto geef je mailadres ff via pb dan stuur ik ze op
Idra
Geplaatst: 03-02-09 22:41
Leuke sneeuwfoto's en wat een lieve puppiewuppie!!!
Penny, wat jammer zeg, je hebt nochtans mooi werk verricht met Picasso! Maar ik snap het, ik heb zo mijn Haflinger ook verkocht, 6 jaar geleden... Hij was mijn beste vriend in de omgang, ik had hem tenslotte ook al 7 jaar, maar onder het zadel hadden we ruzie. Hij is dan terecht gekomen bij iemand die heel goed met zijn koppige karaktertje overweg kon en daar was hij heel gelukkig. Helaas is hij nu ook weer verkocht en woont hij nu wschlk in Engeland.
Terroso is zondag verhuisd naar zijn nieuwe stal, waar hij elke dag op de wei komt Het is een springpaardenfokkerij en ik ben er zowat de enige pensionklant, dus lekker rustig T is nog steeds te koop, maar door de crisis ligt het hele paardenkoopgebeuren wat stil, dus sja, we genieten nog wat langer van Terroso Zondag komen de fokkers op bezoek, helemaal uit Barcelona!!! Ik ben erg benieuwd wat ze van Terroso gaan vinden, en van Licor natuurlijk
Foto's:
Terroso's nieuwe stal (als je goed kijkt zie je hem staan, uiterst links, hij heeft alleen niet goed door dat hij ook door het luikje kan kijken, haha)
De stapmolen, waar T voorlopig nog niet ingaat.
De buitenbak/springweide.
Terroso verkent de bodem van de binnenbak
Even poseren, zijn oren lijken hier nogal groot, haha!
En nog twee filmpjes: Meneer kon dus naast de hindernis, maar verkoos om erover te springen
Waarom staat Terosso op pensionstal? Heb ik wat gemist? En staat Licor daar ook? Zohe, dat ze zomaar even vanuit Barcelona overkomen, dat is ook wat haha. Heeft Terosso nou een bult op zijn rechterschouder of vertekend het wat door de foto? Is wel een knappe kerel zeg
frankiej
Geplaatst: 03-02-09 22:52
jasmijn: mooie plaatjes, wat een lekkere wollebol. ik mis er wel 1 waar jijzelf bij banditto staat.... Groot gelijk dat je wat voorzichtiger bent met de mannen. ik hoor net dat er flink sneeuw ligt bij jullie..?? raquel: welkom hier in t gezelligste forum van de wereld marielle: gefeliciflapstaart! nishada: alles nog goed na "het helpen"? lobke: ziet er goed uit die stal. karina: heb jij geluk met die nieuwe voorraad haha. nou eindelijk vandaag me zadel binnen!!! alleen helaas..... de riemen en beugels zaten er niet bij. had ik ietsje later besteld. misschien dat die mail niet aangekomen was of dat callista het gewoon vergeten is. naja, die komen wel. kon vanavond sowieso niks doen, buiten zo'n vies weer. whaaa ik mis een binnenbak haha
Laatst bijgewerkt door frankiej op 03-02-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt
_Saida_
Geplaatst: 03-02-09 22:54
Denise -> Ik weet zelf nog niet zo goed hoe dat werkt met van hand veranderen...... Je moet met je lichaam zeg maar haar laten stoppen en dan met je armen voor haar sluiten en achter haar openen, zodat ze alleen nog maar die kant op kan. snap je het nog?
Hosante -> Dankje! Ik hoop het ook, maar denk dat het wel gaat lukken!
Sanne -> Hetzelfde gebeurt ook in de friezenwereld jammer genoeg...... De echte klassieke barokke friezen worden steeds zeldzamer, ze worden steeds groter en luxer gefokt. Er zijn niet echt veel fokkers meer die nog echte klassieke friezen fokken.
Karina -> Vlot het al met jullie paradijsje? Wanneer kom je eens foto's laten zien hier?
Heidi -> We hebben nog plek voor 3 personen in het pension, dus als je wilt kan je nog mee! Laat je Marcel op Jesse passen en ga jij mee skiën!
Penny -> Moeilijk besluit, succes met de verkoop!
Jasmijn -> We gaan naar Tsjechië toe, naar het Reuzengebergte. Ik heb er echt onwijs veel zin in! Je kanjer wordt al groot, zeg! Ik vind hem toch meer fries dan anda, hoor!
Terroso staat al van dag 1 op pensionstal Thuis heb ik geen plaats voor een extra hengst en ook geen accomodatie om een jong paard in te rijden. Pensionstal is dan wel makkelijk. Licor en Yoshi staan gewoon nog thuis. Maar ik heb Terroso verhuisd omdat de andere stal met 80 euro ging opslaan en dat was een beetje overdreven. Daarbij was ik er toch niet meer tevreden, met sluitingsdagen en het feit dat hij er niet buiten kwam.
Idra : Dankjewel voor je lieve verhaaltje! Dat geeft me steun en geeft me iets meer zelfvertrouwen om de knoop door te hakken straks.
Picassox
Geplaatst: 03-02-09 23:21
soeske schreef:
Penny, oh, ik wist niet dat je zo`n opleiding ging doen.. Tja, dan kan ik het me voorstellen. Bedoelde het overigens niet verkeerd hoor! Sterkte en succes ermee!
Onee, ik bedoelde het ook niet boos! Ben alleen een beetje verdrietig.
woow, dit topic moet ik vaker bijlezen om het bij te kunnen houden. Haha dat was ik ja, gezellig uitstappen op baron oowja en instappen niet te vergeten.. Pff wat was hij druk toen.
Kan ik me heel goed voorstellen Penny.. Lijkt me ook een erg moeilijke beslissing. Oh,ja, Idra, dan kan ik het me voorstellen he.. Zo, witte wereld hier haha. Hoop dat het blijft liggen tot vanmiddag
tsjillert
Geplaatst: 04-02-09 09:07
idra het is wel een kanjer hoor geweldig mooi dier
marielle de thee was lekker en het was erg gezellig bij je doen we vaker al moest ik wel heel ver rijden dit keer maar had het voor jullie graag over hoe is het met je foto`s lukt het
Jasmijn - ik zal snel foto's plaatsen van het rijden, dan heb je een beetje een indicatie en wat een geweldige foto's van bandiet
Saida - ik snap het een klein beetje ooit zal ik het wel gaan snappen (denk ik),
Lobke - wat een mooie foto's van terroso
suus - ach wat een schatje, gelukkig heeft die geen last van het pootje
frank - ja eindelijk je zadel is er, zodra je beugels enzo er zijn wil ik rijfoto's hoor haha
gisteren niet naar heike geweest want ze kwamen spullen brengen voor me huisje, vandaag ga ik proberen te rijden en kijken hoe die vandaag is, we zullen zien
veel plezier met rijden dan ik ga vanmiddag ook naar me knajertje toe eerst wat dingen doen
_Saida_
Geplaatst: 04-02-09 09:49
Rintske gisteravond weer gelongeerd, maar ze liep weer niet goed...... Maar weer rustig aan gaan opbouwen dan..... En gistermiddag was ik bij Mayke en werd ik onverwacht op Gemelo gezet zonder zadel. Zo kwamen we er achter dat ikzelf behoorlijk scheef ben en dus ook scheef rij. Maar wel weer een goede leerschool, qua houding en stuurwerk heb ik toch weer veel geleerd!
Nouvel
Geplaatst: 04-02-09 09:51
goeiemorgen!
balen saida!
zal vanmiddag weer even alles bijlezen, jullie gaan snel!
Saida - balen van rints, leuk joh zonder zadel op een ander paard zo kan je idd zelf het beste voelen hoe je rijd
ellis - succes in het ziekenhuis
Utixo
Geplaatst: 04-02-09 10:34
Ik ben zo ziek als een hond, heb me vandaag voor het eerst in 5 jaar vrijwiliig ziekgemeld. Heb me wel eens eerder een dagje ziekgemeld, maar dat was op aandringen van de teammanager of collega's. Nu heb ik zelf vanochtend al gebeld dat ik niet kwam. Ik voel me heel banketstaaf erover, maar ik trek het echt niet. Ik voel me groen met bubbels.
Ik zal straks eens uitgebreid gaan reageren en bijlezen (vermits ik niet in slaap donder), maar eerst, Penny, denk er heel erg goed over na. Straks ga je dingen doen waar je later spijt van krijgt. Veel les en veel oefenen kan er ook voor zorgen dat de klik er opeens is.
Prinslover
Geplaatst: 04-02-09 12:00
Suus: Aah, blijft een dotje hoor. Leuk hondencursus! Malin doet het ook met dr hondje he!
Jas: Ah, hij is zo leuk! Is het nu echt je nieuwe vlam? En hoe zit het dan met zijn aanhang? Ik hoop dat je weet wat je doet meissie.. En goed dat je voorzichtig bent hoor, het behoed je soms voor veel ellende! Je paardje ziet er weer knap uit, en wat goed dat ie zo braaf was met zn hoofdstel .
Jolijn: Kikke foto's zeg! Hier heeft het inimini beetje gesneeuw gister. Lees: 2 mm haha
Lobke: Moooooie stal zeg Lijkt mij ook wel wat zo'n stal! Mét wei, binnen- en buitenbak. Maar helaas is dat hier in omgeving bijna niet te vinden.. Of je betaalt je letterlijk scheel.. . Terosso staat er weer knap op! Hij begint langzaam aan lekker volwassen te worden..
Frank; Joepie, je zadel binnen! Maaaaaaar weer balen van je beugels dus . Pff, zo heb je ook altijd wat . Nouja, als ze binnen zijn, dan is het over met Des zn luie leven hahaha .
Saida: Whaa, leuk joh, wintersport! Ik ben nog nooit geweest, maar horo altijd goede verhalen! Lekker naast het skieën, apres-skieën . Leuk! Wel jammer van Rints.. rustig aan maar dan. En zo zie je maar, je raakt niet uit geleerd
Karina: Leuk dat je ook weer binnen komt vallen! Ik wil ook foto's van je PARADIJSJE
Nishada: Dikke knuf voor Urbino! Hoe is het nu met m?
Sanne: Hey meiss, hoe is het met jou? Druk zeker ? Je bent laatste dagen niet veel aan t mee kletsen! Hoe gaat het rijden met Vaidosa? En wanneer kwam Iggie nou jou kant op
Heidi: Leuke foto's van Baronnetje. Wat issie toch knap zo met dat tuig .
Raquel: Welkom! Ik heb ook heel lang heidi's vorige paardjes verzorgd .
Denise: Leuk nieuwe spulletjes! Wat is er binnen gekomen?
Ellis: Succes! Laat je weten hoe het is gegaan?
Benth: Ai, ik zag hem al dik aankomen . Misschien maar ff beter zo. Hoe eerder je uitziekt, hoe sneller weer 100% op te been. Wel balen overigens. Als ik je paarden vandaag moet doen, geef dan een gil .
Ik heb over een week verspreid 4 dagen 20 min geoefend. En jawel, nu kan die het zo goed als aan de hand.. DE SPAANSE PAS! . Mijn knapperd. Hij kan ook buigen en een kusje geven. Ben nog aan het denken wat het volgende kunstje wordt . Ik dacht zelf aan schudden, een beetje de easy-things. Maar dat trucje vind ie zelf niet zo.. hihi. Maar de rest vind ie top. Al wordt ie van de spaanse pas soms enigszins wat heet en presteerde die het 1 x even op de achterbenen te gaan . Terwijl die anders nóóit praatjes heeft, en heel timide is. Hij kreeg natuurlijk wel even "op zijn lazer". Steigeren doen we natuurlijk niet . Maar nu heeft ie m door (gister althans ) en kan die hem ook al korte stukjes "lopend". Gaaaaaaf joh . Zal het proberen op de foto/film te krijgen!
evdpanne
Geplaatst: 04-02-09 12:13
Idra: Mooi nieuw onderkomen heeft Terroso . Hij wordt ook steeds knapper! Wel fijn dat je nog een tijdje van m mag genieten. Frank: Hahaha heb je eindelijk je zadel zit de rest er niet bij . Hopelijk Komt de rest ook snel binnen! heikedenise: Weer nieuwe spulletjes binnen voor je huis . Schiet het al een beetje op? Saida: Weer een goede les gehad las ik . Het lijkt me nog steeds moeilijk om zonder zadel te rijden, maar het is idd wel goed voor je houding denk. Ellis: Hopelijk krijg je weer goed nieuws in het Ziekenhuis!! Utixo: Beterschap!! Ilona: Wat knap van Chico! Hij vind het zo te horen wel leuk om kunstjes te leren. Wie weet kan die het steigeren binnenkort ook wel op commando .
Vanavond ga ik weer lekker bij Atlas langs. Denk alleen niet dat ik wat kan doen, dr ligt hier nog steeds sneeuw en de bak zal ook wel bevroren zijn als de sneeuw al weg is... En ik was juist van plan hard te gaan oefenen voor de wedstrijd . Moet toch een beetje serieus overkomen en me best doen .
madelief88
Geplaatst: 04-02-09 12:20
Heidi: wat vervelend van de borstvoeding enzo Denise: Ik ga wel weer wedstrijden rijden, of het idt jaar is weet ik nog niet. Het kriebelt wel erg hoor maar wil gewoon helemaal klaar voor zijn Mn bijrijdster denk ik niet, ze lijkt me geen wedstrijden-type. We hebben ook afgesproken (voorstel kwam van haar kant uit), dat zij hem lekker in de ontspanning rijdt en het "trainings"gedeelte aan mij overlaat. Spannend hoor weer, zondag! Ilona: Ja rijles ging wel goed hoor, stuk beter dan de vorige keer Morgen weer Jaa joh, duurt nog wel ff tot je jonkie geen jonkie-kuren meer heeft haha, Furia heeft dat ook nog dikwijls Aaaaah ik ben jaloers!! Dat moet Furia ook kunnen Ellis: hahaha, heerlijk vooral als je een hap neemt van die witte haren Met t poetsen komen ze echt overal! Ooja, Fuur zn zweetdeken ook, maar dat was al na de eerste keer dat ie m op had dus ik ga die niet proberen te ontharen Dankje! Succes in het ziekenhuis! Amanda89: hahaha, ja dat was mij de vorige keer ook al opgevallen toen jij foto's van Nino had geplaatst! Echt grappig, met de benen en staart zou je ze haast niet uit elkaar halen Ik zou gewoon een zwart zadel nemen Bruin is wel mooi, maar goed, idd met wedstrijden wat minder. En dan moet je ook weer een bruin hoofdstel kopen evpanne: Zo jij zit veel in de studio de laatste tijd Programma zegt mij ook niets. Leuk wedstrijd rijden! Marielle: NOG GEFELICITEERD Frank: Zo dat is inderdaad een lange werkdag!! Lijkt me wel eng hoor een zadel via de post, kan zoveel aan stuk gaan Sjaad: Ja ik zag toevallig vanochtend een foto van Furia op de wei, nou wat een verschil zeg...! Ik zal ze eens ter vergelijking plaatsen:
Zomer 2007 ergens:
En september 2008:
En nog ter vergelijking, dag dat we hem kochten:
Toen werd ie nog door iemand voor een arabieren hengst aangezien Maar je herkent m amper he, op deze laatste foto
Geen idee welke kleur London kleur is, dus ben best benieuwd. Gelukkig dat alles goed was gegaan, tis nog best spannend altijd!
Raquel: Welkom hier! Saida: Das een grote groep, gezellig hoor!! Vervelend dat ze weer niet goed liep, zonder zadel is altijd leerzaam Sanne: ben het met je eens. Lusitano's van 1.70m zijn inderdaad net hannoveranen, net als PRE boven die stokmaat net kwpners met lange manen zijn. Ik hou ook van het kleinere barokke type. Bovendien zie ik me zelf ook niet zo snel hangen aan een touwtje met zo'n hengst eraan Penny: Dat is een stuk minder leuk... Maar voor Dronten is een paard toch niet verplicht? Zo het niet van de opleiding af laten hangen, maar gewoon of je het verder wel red. Veel succes ermee Lijkt me een lastige beslissing je hebt m al behoorlijk lang toch? just_kik: Furia heeft ook smalle redelijk hoge hoeven, daar heb ik gewoon de kleinste maat voor genomen. Maar goed, jij hebt ook nog eens speciale ijzers. Lastig hoor! Lobke: Mooie nieuwe stal hoor, voor Terroso! Ja, met die crisis nu kan ik me voorstellen dat de verkoop wat lastig gaat. Met de keer dat ik foto's van m zie vind ik m leuker worden Die filmpjes schattig hoor Lekker rustig... Hij heeft een mooi achterbeen! Utixo: oeei, beterschap. Ach je niet zo druk daarom maken hoor, ze redden t wel zonder jou
Gisteren was de bak gelukkig weer goed, dus gereden. Eerst Furia en zijn tinkervriendinnetje (daar zorg ik voor op dinsdags) in de buitenbak gezet. En terwijl zij lekker buiten stonden, ging ik ff mesten. Toen hoorde ik opeens paardenhoeven! Dus ik dacht echt, huh? Dus ik richting bak, en jahoor, hek was opengegooid! Dus ik Mischa pakken en terugzetten daarna Furia erweer bij terug zetten, kwam ik aan met Furia, was weer t hek open Wat een ontsnappingsmonster!! Dus Furia erin gezet en Mischa weer ergens van het erf geplukt, toen maar met een touwtje vast gemaakt (het hek) en weer gaan mesten. Toen (jaja t is nog niet over), hoorde ik opeens gehinnik (van Furia), dus ik denk er is wat aan de hand? En idd ik loop richting bak en zie Mischa weer rondlopen en het hek kapot.... Zeg maar de bovenste band was afgescheurd precies bij de sluiting. Over die onderste is Mischa gewoon heengesprongen denk? En Furia stond te wachten haha, heel zacht hinnikend maar helemaal ongeduldig
Zometeen weer even lekker naar Furia, nouja lekker, tis weer best koud... Eerst nog ff broodje maken en wat schoonmaken hier.
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 04-02-09 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt
just_kiki
Geplaatst: 04-02-09 12:24
madelief88 @ naja S is eigenlijk nog te groot . Alleen te kort! hij moet echt tot de hoefijzer komen, en hij steekt er nog zo'n 3cm boven erg handig allemaal misschien een S met bont? zodat het iets krapper word ?
haha zo blijf je bezig met je hek
madelief88
Geplaatst: 04-02-09 12:26
Ja was echt droog Wist ik veel dat die Tinker dat hek open kon maken, en wil ik Furia terugzetten loopt die Tinker weer vrolijk los Wel lastig, denk dat bont niet zo veel uitmaakt. Maar goed, hoe bedoel je te groot? Want als ze lager vallen omdat ze zo groot zijn dan komen ze wel weer meer richting het ijzer denk ik? Of schopt ze ze echt uit?
Laatst bijgewerkt door madelief88 op 04-02-09 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Madelief Ik ben ervan overtuigd dat ze het zonder mij wel redden, het is enkel dat ik in de zorg werk, en er dus een dienst geregeld moet worden. En ik weet uit ervaring dat dat soms niet al te makkelijk gaat.
Il, wil jij (of An ) Match doen en het voer voor Tix klaarzetten? En ze 's avonds wat voer geven? Dan hoef ik echt niet meer weg, Glenn heeft het voeren al geregeld.
Ilona -ons dolbiseround (of hoe je het ook schrijft) is binnengekomen voor bij de t.v. en stoer joh de spaanse pas die van mij kan buigen (tussen zijn benen door) en kusjes geven haha
esther - ja het schiet idd al lekker op alles is nu af en we beginnen nu langzaam met schoonmaken enzo. want de kleine dingen (lees rolgordijnen, lampen, enz, ) moeten nog opgehangen worden. en nu is het wachten tot alles echt binnen is
Madlief - ik snap best dat je even wilt wachten tot je er helemaal klaar voor bent. ik ga nu ook echt alleen voor de ervaring zodat heike went aan andere omgevingen en dalijk wil ik echt voor mijn punten gaan. maar dat is voor latere zorg