IK kan hier ècht niet volgen hoor, haha!
Ik heb wel erg leuk nieuws
Ik heb sinds vorige week mijn droom waargemaakt en werk nu officieel "in de paarden" zoals dat heet. Na 3 jaar balen achter een bureautje op kantoor hoop ik dat ik nu eindelijk een fijne baan heb! Ik ben ruiter/groom bij Lustroso Andalusians in Antwerpen. Er zijn zo'n 8-tal PRE hengsten die ik samen train met de eigenaresse. Voorlopig train ik nog maar twee hengsten, een zwarte Escalera en een schimmel Cartujano en ben ik een zwarte merrie aan het voorbereiden om zadelmak te maken. Het worden er snel meer
Het is tot nu toe erg fijn werk en het kan alleen maar leuker worden.
DinkeyGirl schreef:Wat betreft het voer, ik ben echt geen voorstander van (sport)brok, ik zou dan liever wat meer gaan geven van het voer wat hij al krijgt. Sportbrok zit zoveel energie in en ook gewoon een hoop "troep". Voor een barokkie is het het fijnst om lekker veel hooi te krijgen, en een goede complete muesli of als je voor een brok kiest, een goede basisbrok. Eventueel aanvullen met appel, peen, lucerne, slobber met maismeel of zoals ze op mn nieuwe stal doen: pulp.
Als het gaat om Encanto voller te krijgen, kan ik (net zoals Malin)niet genoeg het belang van RUWVOER benadrukken. dat wordt nog zo onderschat! Licor krijgt naast 3 kilo eiwit-arme granenmengeling, 10 à 15 kilo hooi per dag en ook nog eens 2 emmers bietenpulp. Dat is gewoon zo goed voor een paard! Veel paarden krijgen 6 kilo oid brok per dag en slechts 2 kleine plakjes hooi. Dat is een compleet verkeerde verhouding.
Peet, ik zou voor de weidegang gaan, ik ben zelf zo'n ongelooflijke weidegang freak dat ik mijn eigen comfort achterop stel in dat geval. Maar ja, dat is persoonlijk natuurlijk.
Yenneke, ik kijk uit naar nieuwe Xje-foto's, is al lang geleden!
Wat fijn van de verhuizing Malin, en goed dat Suev rad loopt! Ik duim dat het zo blijft gaan.