Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Laura1982 schreef:Iemand hier ervaring met EORTH?
Douwe heeft dit vermoedelijk in zijn gebit 27 okt gaan we foto's maken en dan mogelijk de dag erna al de aangetaste tanden verwijderen.
Dennenboom schreef:Is er ook iemand die ervaring heeft met een hengst veulen tussen de merries thuis voor aankomende winter en in de omgang? Overdag buigen en nachts op stal..
Maar meneer kon ik zo uit het land plukken waar hij stond met 2 andere hengstjes, die bleven even achter. Hij liep netjes mee en liep zo de trailer op. Vastzetten en rijden, geen stap verzet.

(en de rest van de dag ook nog) Dennenboom schreef:Meya: Fijn bij jou dus een goeie ervaring. Op dit moment is hij ook gewoon fijn in de omgang dus dat scheelt. Jij hebt ze dus hengst gelaten? Wanneer ben je van plan om te castreren?
Mij is verteld dat de handel op z'n gat ligt. Op marktplaats zie ik veel veulens staan voor nette prijzen maar wel die al voor lange tijd te koop staan en meermaals verlengde advertenties. Ik heb de mijne ook op marktplaats gehad en op een paar reacties na geen interesse...
Horseloverl schreef:Heyy, poosje geleden dat ik mij hier gemeld heb haha. Onze merrie is afgelopen weekend voorlopig kroon geworden! In 2 keuringen gelukt dus mega trots op.
Nu vroeg ik mij af: welke tondeuse gebruiken jullie voor de sokken? Ik doe er vrij weinig aan gemiddeld maar het ziet er na het keuringsklaar maken zo netjes uit dat ik het wil bijhouden haha
Sanet schreef:Hier gaat het z’n gangetje, mijn 2 jongens groeien de pan uit. Inmiddels 3x op m’n smurffie gezeten, beetje sturen, beetje remmen al gedaan. Maar helaas werd mijn vriendinnetje die me helpt toen ziek, daarna ik zelf, en nu zijn we beide heel druk. Maar komt vast binnenkort wel weer wat tijd. Wat in het vat zit verzuurd niet.
Verder gaat Lyrty hartstikke goed, vanavond weer les. En Syb heb ik toch op een extra emmer seniores gezet. Er zit weinig voedingsstoffen in het gras en ik vind wel dat ze goed genoeg op gewicht moet blijven.
) snap ik wel hoor. Ze moeten niet al voor de winter gaan inleveren. Wij kunnen vaak niet voorkomen dat Jels in de loop van de winter wel ietsje inlevert, maar dat blijft altijd ruim binnen alle marges. flappie2 schreef:@boemel: Ik gaf eerder vitalbix DC en active+. Maar daar kreeg hij jeuk van en werd erg kijkerig.
Toen ben ik overgegaan naar Metazoa. Jeuk en kijkerigheid was weg. Maar energie ook. Muslie van Metazoa er bij gaan geven. Maar helaas nog steeds te weinig energie. Hij krijgt onbeperkt goed ruwvoer. Alle andere paarden doen het er goed op in combi met de vitalbix. Maar die van mij heeft dus kennelijk iets extra's nodig. Vandaar dat ik aan het kijken ben naar Florian, want dat spreekt mij erg aan.
@barb: ik had indd advies gevraagd. Kreeg van hun door de slow fit muesli en de basic growth. Alleen in die laatste zit luzerne en daar gaat hij niet goed op.
Zit daarom te kijken naar de Friesian impact of de Vimi proteïne voor naast de slow fit.
Maar ben ook gewoon benieuwd hoe andere friezen het doen op het voer van Florian
Lys_PPA schreef:Waren nog twee andere Friezen bij, op de een of andere manier heb ik toch altijd wel veel Friezenliefhebbers om me heen, dat trekt mekaar aan ofzo

M_arjolein schreef:Iedereen hier ook al kaarten gescoord vorige week voor de hengstenkeuring?
Jij ook? M_arjolein schreef:Jelske was jij ook toevallig bij het fokkerscafe laatst?
Heb ik je over het hoofd gezien? Nee toch??M_arjolein schreef:Hier gaat het goed heb nu sinds 3 weken denk ik de juiste instructrices gevonden om me verder te helpen en waar een klik mee is. Zijn galop gaat echt met sprongen vooruit dus daar ben ik heel blij mee.
Nu zijn aanleuning nog wat stabieler.
Sanet schreef:Ik zet mijn jongens tegelijk buiten 1 op links en 1 op rechts. Maar ik tolereer gewoon 0 gedoe en geklier. Niet happen in touwtje, niet sneller lopen dan mij, ook niet langzamer, niet dom hinniken. Als er echt iets spannends is (eendjes uit de sloot, wapperend plastic oid) dan mogen ze echt wel even kijken. Maar verder al het domme gedoe, dat doen ze allemaal maar in hun eigen tijd. Zeg maar de overige 23 uur en 45 minuten dat ik niet met ze loop.
Meya_ schreef:Hier een hele fijne lea gereden met de Bikkel merrie. Het heeft zo lang geduurd voordat ik weer mocht rijden, maar nu het zo ver is gaat alles ook weer heel snel
) doet het ook goed in de opfok. Bij de merriehouder heeft ze nog een kort poosje zonder de merries maar met haar vriendje(s) gestaan en ik heb de indruk dat dit goed is geweest voor de overgang naar de opfok. Eet goed, gedrag stabiel, gewicht stabiel. Helemaal top.
Afgelopen week moest ik voor één van mijn projecten heel dicht in de buurt zijn, dus toen had ik zelfs de luxe dat ik onder het werk even gauw om de hoek kon kijken.