[HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:27

Iloon schiet je nou eens een keer op met die foto's of hoe zit dat! :(

;) :D

Prinslover

Re: [HK] Barokke paarden bokkers zweven verder op hun roze wolk3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:41

Ik zou wel willen, maar mn computer is kaduuk thuis :( . Doet niks meer... Dus kan alleen tijdens het werk bokken :o Foto's laten voorlopig dus nog op zich wachten... helaas..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:43

nombrado schreef:
cloris schreef:
mbt het brok verhaal, ik ben jaren geleden gestopt met het geven van brok, Piropo werd daar ineens heel druk van, na doorheten direct gestopt vanwege de suikers, tijd op alleen granen gestaan en toen werd het direct beter ben sinds hij thuis staat weer langzaam over gegaan op een suikerarme muslie maar meer omdat ik gek werd van de kraaien die de granen uit de mest gingen halen.

In brok zitten suikers, maar ook in granen.
de suikers die in brok zitten, maar ook zetmeel, komen van granen.
ik geloof meer in de combinatie hooi/brok. Het droog kuil kan nl enorm veel suikers e/d bevatten.
suikers zijn zeker belangrijk voor de verbranding en de spieren.
en dan heb ik het niet over een suikerklontje :+

Nee joh, zetmeel wordt aangegeven als zetmeel en dat zet een paard idd wel om in suiker.
Maar wat er nog aan extra suiker bijkomt is melasse, dit wordt toegevoegd aan paardenvoer om het extra zoet en dus smakelijk te maken en het geeft veel energie, maar wel een energie die bij verbranding verzuring geeft door afvalstoffen.
Daarnaast is het de melasse die maakt dat brok tot een brokje geperst wordt, zonder melasse heb je geen brokken.

Een paard, wat werk verricht mag echt wel een beetje hebben hoor, mensen raken tegenwordig ook weer gelijk panisch als ze het word suiker zien, maar ze moeten natuurlijk ook wel ergens op draaien he. Suiker is een goede energie voor korte hevige prestaties zoals bijvoorbeeld springpaarden.
Olien is beter voor langere termijn energie, komt langzaam en gelijkmatig vrij, en geen reststoffen dat is een groot voordeel. Alleen voor piekresultaten is het te traag.

Er is een erg strenge controle in Nederland, wat dat aangaat hoef je je geen zorgen te maken over dat mensen dingen anders op de zak zetten dan het is. Een kleine afwijking mag omdat het om natuurproducten gaat.
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 31-08-09 13:59, in het totaal 2 keer bewerkt

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:45

marialva schreef:
Anouk Dalvëira komt van Malveira een plaatsje in Portugal, maar gezien we met een R moesten beginnen heb ik er Dalvëira van gemaakt ;)
sorry moest zijn een D ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:55

nombrado schreef:
Cyrina schreef:
Mayke ik ken dat stuk, dat is een testuitlag van PAVO

...

noop...testuitslag van Kees Kalis (gd)

http://www.gddeventer.com/nl/25222685-% ... 0,10022700

Yep, want het is in samenwerking gegaan ;)

Ze werken heel veel samen, hier een gezamelijk onderzoek over suikers (melasse)
http://74.125.77.132/search?q=cache:QKD ... clnk&gl=nl

En hier de gehele serie (4 delen) over magnesium.
http://www.pavo.nl/voeding/magnesium-va ... paard.html

Wel alles met een nuance lezen.. het staat tenslotte op een site van een voerleverancier :Y)

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:59

:wave:
Was niet meer gelukt om gisteren bij te lezen.. onze internetverbinding is erg slecht door de kabel in de grond. Als t geregend heeft is ie vol met water en doet hij t niet goed meer.
Lig dus wat dagen achter.
Nu op t werk druk dus niet veel tijd om te reageren.
Zag net dat Ateo niet meer op de site staat voor te koop. Hoop dat ie een leuk baasje heeft gevonden.
Hoop dat vanaaf de kabel weer droog is of dat ik als t wat rustiger is hier weer wat bij kan lezen :)

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:09

nadina Je schreef "Ik las iets over paarden die mensen geraakt hadden, pas maar op! "
Wat heb jij precies gelezen interessant voor ons en de meelezers?

Marialva Schrikken joh ! Koliek Abderrahim heeft inmiddels 2 paarden verloren aan koliek en hij is er nog steeds kapot van. Wat fijn dat Dalvëira erweer bovenop is gekomen! Wat zal je blij zijn.

zasread rood met geel? Ook leuk, hahaha het was hoe dan ook inspirerend.
Leuk dat je zo'n show doet en fantastisch die jurken zo op het paard! Romantiek! Durf je ook in dameszit op een dameszadel?

Mies_Apollo Leuk joh die 'coup cap' en gefeliciteerd! Wat n boel hooibalen op de achtergrond zeg!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:49

Eline van harte gefeliciteerd *\o/*

Vanmiddag komt de DA voor die bult op t andere been van Flan. Ben erg benieuwd.
Ze belt voor ze komt, dus dat is wel erg handig.
Laatst bijgewerkt door Jellie op 31-08-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:49

Even ego: Klein roze wolkje hier. Vanmorgen echt super met Jippe gewerkt. Ik kwam de wei in (wij hebben 3 weides achter elkaar geplakt zeg maar mete en poortje er tussen dat open staat.) Dus ik liep in de eerste wei en Jippe in de derde. Hij keek op, zag mij aankomen en liep (oortjes naar voren, opgericht hoofd) een heel stuk mijn kant op tot ong 1/3 van de wteede wei. De laatste 7 meters ong laat ik hem altijd naar mij toekomen en dat deed hij nu ook.

Hij stond voor het eerst aan 2 touwen vast op de poetsplaats en hoeven voor gingen prima. Achter niet, wilde hij vooruit weglopen, maar dat ging dus niet. Gelukkig geen echt paniek, meer verbazing en kon hem redelijk makkelijk terug zetten. Achter hoeven gingen echter helemaal niet, heb dat dan ook meteen opgegeven nadat hij ze op commando wel opgetild had. Hij moest echt nog even wennen aan het aan 2 kanten vast staan en wilde hem niet pushen. Rustig laten worden en toen rustig over het erf gestapt, dus niet meteen de paddock in. Goed alles is eng: trekker, stalhouder die met palen bezig was etc. Maar ondanks 3 keer een poging tot in de spagaat te gaan liggen bleef hij wel naast/achter mij. Bassje voor veiligehdi dus tussen hemzelf en "het enge ding" in.

In de paddock gezet en achetrhoeven alsnog moeiteloos gedaan (meneer stond dus helemaal los) en daarna los gelongeerd, dus op commando weg laten lopen, stap, draf en galop. Hij deed het zo super op commando aanspringen! Heb wel opgemerkt dat ik een gemixed signaal gaf: "Kom maar" of "Kom maar hier" is mijn commando dat ie naar mij toe moet komen. "Kom op"" is mijn gebruikte woordje voor "He joh, loop/ werk eens door" Maar het begint met hetzelfde "KOM". Jippe stond mij dus echt verbaasd aan te kijken van: bedoel je nou dat ik moet komen of juist moet lopen??? }:0 Leerpuntje!! :P Moet dus een ander woordje gaan verzinnen voor het "doorlopen" bijv toemaar. Wat gebruiken jullie trouwens?

Ik was gisteren voor het eerst sinds nou 8 dagen ofzo een keer niet geweest en blijkbaar had ie me toch gemist ofzo. Hij was in elk geval erg knuffelig, kroelerig etc. Moet er nog wel aan wennen hem te vertrouwen dat ie niet ineens HAP zegt als ie op mijn rug kriebelt. Al heeft ie dat eigenlijk nog nooit gedaan.

Prima ochtendje dus.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:52

ga weer eens bijreageren!

Ten eerste iedereen bedankt voor de leuke berichtjes bij de foto's van Hincapie!

Malin Oei dat is schrikken zeg van je oma! Hopelijk gaat de pijn op haar borst ook snel over!
En ik heb zoooooon zin in morgen!! Stuur jij het adres nog want ik ben geen held in de weg vinden hihi....

Jellie Das lekker zeg zo een kabel die bij regen ermee ophoudt....

Ilona Ook al computerproblemen... Heeftie het loodje gelegd joh? Hopen dat je het op je werk niet te druk hebt dan om hier te kunnen reageren hihi... Ja ik vind het ook eng met zijn ogen maar het gaat nu gelukkig weer goed. De zalf lijkt goed te helpen. Nou hopen dat het zo blijft!

SaidaGeweldig dat Rints zo dol was met die bal! Geweldig leuk. Hincapie vind er echt niks aan. Bijt er een keer in en is hem dan beu... Leuk hoor zo een supriseparty voor je ouders! En Yorick weer naar Groningen lijkt me niet makkelijk. En ja stoer zijn is belangrijker dan een knuffel van mams.. Wel lief dat hij smste toen hij aangekomen was.

_Saida_ schreef:
zasread schreef:
en nog even het allerknapste paard hier uit het topic (A)

Ahum..... dat kan niet, want dat is de mijne al. :P

En ook dat kan niet want het is de mijne :P ;)

SuusOeh das geen gezellig weekje zo zeg! Hopen dat het nu over is met het ongeluk...

Sanne Zozo Iggie helemaal doodgeknuffeld joh! Verwend paard is het ook! :P En geweldige foto's van de show! Wat zijn het toch een paar prachtpaarden he!

Cloris Ben benieuwd wanneer hij de wissels door heeft! Wel heel schattig dat hij het zo graag wil snappen!

Cynthia Oh gelukkig dat de koliek niet terug gekomen is! Zou het aan het weer liggen want wij hadden er gister ook 2 op de manege.... Ennuh jaloers... het lijkt me gewoon zo geweldig om zo een verzameling prachtpaarden te hebben! Denk dat ik toch maar weer een staatslot ga kopen :P Ennuh ben met Hincapie ook super blij hoor daar niet van...

Spokie Balen zeg dat Sun niet helemaal recht liep! Hopelijk is het vandaag al beter!

KarinaLeuke foto's! Wat is het toch een super mooi paard!!! Klim er gerust bij op de roze wolk! Dat heb je wel verdient!

Branka Iets kerst-achtigs... Ga als twee engeltjes :P
Ennuh Roosendaal is inderdaad een beetje te ver dan ja..

Mies Geweldig zeg dat het zo goed ging! Je glundert inderdaad wel heeeel erg op die foto haha!

Angela Het wordt nog druk op de wolk haha!!

Ellis Leuke foto's! Jammer dat de afloop niet zo leuk was! Moet flink schrikken zijn geweest voor jullie zeg! Is vaak he dat die langzame vallen juist het rotst aflopen op de een of andere manier. Gelukkig viel het dit keer mee!

Anouk Foto's is ook leuk maar 2 paarden extra natuurlijk helemaal (Sam en Des hihi)

Zo volgens mij ben ik niemand vergeten!

Ga zo mn egostukje typen haha...
En ben weer foto's aan het uploaden!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:01

Laulau, lekker super bosrit gehad! Hoe was t bij de oogarts voor je vriend?
Ah zie al dat t vaag is.. balen..

Eline gelukkig op je werk wel een goed scherm

Tsjilly weer back in town. Lessen gaat goed.

Martine wel stoer dat iemand Darius wel wilde kopen..

Madelief, even een steiger van de schrik bij Fuur. Dat is best eng..
Leuke foto's. Ook erg mooi in t topic.

Kelly ook mooie foto's van jou en Hermansen.

Nieuwe topic schiet trouwens hard op.

Ben bij tot 471 :=

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:17

Ben vandaag en gister me heerlijk aan het uitleven met mijn nieuwe camera! Heb een nieuwe compactcamera want die oude maakte alleen nog maar wazige foto's. Dus ja dan moet je die natuurlijk wel testen op een mooie wilde schimmel hihi...
Hierbij enkele resultaten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:20

En nog een paar gemaakt door een meisje op de manege:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog een van gister zonder zadel. Jammer genoeg niet van de draf denk dat mn moeder toen te druk bezig was met kijken of het wel goed ging dat ze geen foto meer kon maken haha...
Afbeelding

* edit lekker slim vergeet ik de foto zonder zadel hihi... ennuh let niet op mijn hoofd keek tegen de felle zon in (daarom zet ik normaal mn zonnebril op frank :P )

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:35

Laura: Ja, de pc heeft echt het loodje gelegd.. := Wat een leuke foto's van Hincapie :D !
Wat voor camera heb je gekocht? Hij maakt mooie foto's. Gave frontriem ook!! *D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:37

Heb een parasonic Lumix (ff spieken wat erop staat...) DMC-TZ7
Frontriem komt van Goldendancer hier op bokt. Veel meer bling kan niet toch hihi...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:49

Van Fabienne?! Wat leuk :D . Las laatst al iets op dr hyve over frontriemen! :D Ik ga ook nog maar eens buurten. Wil ook een mooie bling haha! *D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:50

Ja inderdaad van Fabienne haha. Ze is ook wel eens bij mij geweest om foto's te maken van mn vorige paarden...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:53

Bij mij ook :D Toffe meid hoor!! Ze maakt ook mooie foto's! Ik zie ook door heel bokt wel veel profielen met haar foto's! *D

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:54

Haha ja bokt is een goede manier om aan klantjes te komen volgens mij haha...

Ben op het moment op zoek naar een heel ander soort fotograaf haha... voor ons trouwen...

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:57

Leuke foto's Laura, zeker voor een compact camera :j
Heb je trouwens ook een foto van je jurk O:) Ben helemaal niet nieuwsgierig :P

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:59

Heb ik wel maar laat ik niet zien haha... Dr zitten namelijk ook aardig wat bekende van mij op bokt en die mogen het echt niet zien....

Nog even wachten.......... tot juni :P

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:09

"Nog even wachten" noemt ze dat :') Hallooooooooooooo :D !

Wij hebben ook gevoel! We willen ziennnnnnnnnnnnnn hahaha!

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:11

Weet je hoe lang juni nog duurt!!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:13

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:14

En ja ik weet heeeeeel goed hoe lang het duurt tot juni kan zelf namelijk helemaal niet wachten....